Petteri Sihvonen – kiekkomedian virallinen totuus

  • 2 777 121
  • 12 994

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Päätös Jortikan potkuista nousi pöydälle kun Jokerit hävisi kotonaan Kärpille 1-5 ja heti perään vieraissa Pelicansille 0-6. Hjallis ja Kekäläinen pitivät tuloksia käsittämättöminä. Jortikka sai muutaman pelin aikaa näyttää ja hävisi heti Ilvekselle 5-6. Tässä vaiheessa potkut olivat tulossa. Kaksi kotivoittoa sarjan häntäjoukkueista Tapparasta ja SaiPasta antoivat lisäaikaa, mutta heti perään tappio 1-2 KalPalle ja aivan poskettoman huonolla esityksellä tappio kotona 0-3 Ässille toi potkut. Näissä peleissä ei ollut hajuakaan mistään voittavasta jääkiekosta, vaan Jokerien pelaaminen joukkueena oli yhä surkeampaa. Ässille kärsityn tappion jälkeen suurin osa joukkueesta ellei koko joukkue tiesi valmentajan vaihtuvan ja sen tiesi myös omiensa sanojensa mukaan Jortikka. Hänen viimeiseksi pelikseen jäi 4-3 jatkoaikavoitto HIFK:sta. Se peli oli paljon parempi kuin edeltävät ottelut, mutta niin Jortikka kuin pelaajat tiesivät jo tilanteen. Keskeinen syy vaihdokselle oli huonot tulokset, joukkueen huono sitoutuminen Jortikkaan sekä jälleen epäonnistumassa olevan kauden aiheuttama yleisökato.

Kiitos tästä selvityksestä. Itselläni jäi ilmeisesti mieleen tuo viimeinen jatkoaikavoitto HIFK:stä, mikä on kokonaisuuden kannalta tietysti pieni otos.

Urheilulehden SM-liiga-extrassa viime vuoden syyskuussa oli Petteri Sihvosen kirjoitus Jokereista. Sihvonen kirjoitti tuolloin mm. näin: "On mielenkiintoista nähdä, millainen valtataistelu Jortikan ja Kekäläisen välillä vielä käydään Jokereissa. Juuri nyt häilyvällä johtaja Harkimolla on kehissä kaksi suosikkipoikaa, mutta jouluun mennessä vaaka kallistunee jomman kumman puolelle. Luultavaa on, että pyövelin kirves heilahtaa Jortikan kaulan kohdalla. Harkimoa ja Kekäläistä yhdistää se piirre, että heille valmentajat eivät ole juuri muuta kuin välttämätön paha." Uudeksi valmentajaksi Sihvonen veikkaa viime vuoden syyskuulla kotimaisista valmentajista varteenotettavaksi vaihtoehdoksi ainoastaan Erkka Westerlundia.

Joskus sokea kanakin löytää jyvän. Niinhän kävi myös Esa Tikkasen kohdalla, kun hänet valittiin Jokipoikien valmentajaksi. Sihvonen arvosteli valintaa kovin sanoin ja piti sitä farssina. Tiki sai ylistäviä lausuntoja Jokipoikien häntä koskevassa viestiketjussa, mutta nopeasti muutama Jokipoikien kannattaja uskalsi olla eri mieltä Tikin valmentajankyvyistä, suurin osa hiljeni lopullisesti. Muiden seurojen kannattajat, jotka kävivät kehumassa Tikin valintaa, hiljenivät kauden edetessä kokonaan. Kenenkään en nähnyt kannattavan Tikkasen valintaa ensi kaudeksi, vaikka Tikkanen ilmaisi halunsa jatkaa valmennustyötä Jokipojissa.
 

P.Sihvonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei ole. Antaa urheilun näyttää, kuka kulloinkin on
Oikaisu!

Tämä havainto tulee nyt vähän kummalliseen väliin, mutta Facebookissa tämä mukamas Sihvosen virallinen mikä-lienee tykkäyssivu on vähän oudon oloinen.

Päivityksiä tulee todella harvoin, ja silloin kun tulee, ne ovat tyyliltään karmea haista-paska letkautus + linkki niihin provosoivimpiin kirjoituksiin. Yleensä linkit kirjoituksiin tulevat kauan sen jälkeen, kun ne on julkaistu, ja ne tosiaankin aina liittyvät niihin roskajuttuihin.

Esim. silloin kun Johtava provosi itselleen JSN:lta huomautuksen "lapaseksi" haukkumisesta, Facebookissa oli päivitys huomautusuutiseen ja uhoava teksti: "Julkisen sanan neuvosto on lapanen".

Aika harvoin, jos koskaan, on edes vähänkään asiallista ollut facebookissa Sihvosen sivulla.

Herää kysymys, miksi minä olen naamakirjassa Sihvosen fani?

Eikun siis herää kysymys, onko kyseessä todella outo identiteettivarkaus? Vai taas kerran UL:n rimanalitus?

Sivuunkirjoittaneella ja Urheilulehdellä ei ole MITÄÄN TEKOA jonkin fb:n fani- tai anti-fanisivustoni kanssa. Omilla yksityisellä fb-seinälläni toki kirjoitan, mutta lähinnä kirjallisuudesta ja tavallisesta siviilielämästäni, jolla ei ole mitään tekoa jääkiekon kanssa. Lopultahan jääkiekko on minullekin vain elämäni tärkein turha asia ja puhdasta lempeää hevosenleikkiä.
 
Suosikkijoukkue
Leijonat, Jokerit
Sivuunkirjoittaneella ja Urheilulehdellä ei ole MITÄÄN TEKOA jonkin fb:n fani- tai anti-fanisivustoni kanssa. Omilla yksityisellä fb-seinälläni toki kirjoitan, mutta lähinnä kirjallisuudesta ja tavallisesta siviilielämästäni, jolla ei ole mitään tekoa jääkiekon kanssa. Lopultahan jääkiekko on minullekin vain elämäni tärkein turha asia ja puhdasta lempeää hevosenleikkiä.

Tätä minä veikkasinkin. Hyvä, että tuli asiaan selvyys. Onhan noita fanisivuja tosiaan muutenkin olemassa, mutta tämä oli tehty mukamas oikean näköiseksi ja viralliseksi. Tai sitten omassa medialukutaidossani on parantamisen varaa, kun en heti huomannut sivustoa epäviralliseksi.

Edit. Cobolilla on tuossa alla linkki juuri oikeaan sivuun. Otin siis asian ihan maineenpuhdistuksen kannalta esiin. Aika marginaaliryhmähän tuo, 160 tykkääjää, mutta vuosi sitten niitä taisi olla paljon enemmän, joka oli aikanaan osasyy siihen, että liityin hyvässä uskossa ryhmään.
 
Viimeksi muokattu:

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Sivuunkirjoittaneella ja Urheilulehdellä ei ole MITÄÄN TEKOA jonkin fb:n fani- tai anti-fanisivustoni kanssa. Omilla yksityisellä fb-seinälläni toki kirjoitan, mutta lähinnä kirjallisuudesta ja tavallisesta siviilielämästäni, jolla ei ole mitään tekoa jääkiekon kanssa. Lopultahan jääkiekko on minullekin vain elämäni tärkein turha asia ja puhdasta lempeää hevosenleikkiä.

Joku siis on varastanut - tai pikemmkin luonut - kuvineen ja teksteineen fb-profiilisi?

Yhteensopimaton selain | Facebook
 

Fordél

Jäsen
Joskus sokea kanakin löytää jyvän. Niinhän kävi myös Esa Tikkasen kohdalla, kun hänet valittiin Jokipoikien valmentajaksi. Sihvonen arvosteli valintaa kovin sanoin ja piti sitä farssina. Tiki sai ylistäviä lausuntoja Jokipoikien häntä koskevassa viestiketjussa, mutta nopeasti muutama Jokipoikien kannattaja uskalsi olla eri mieltä Tikin valmentajankyvyistä, suurin osa hiljeni lopullisesti. Muiden seurojen kannattajat, jotka kävivät kehumassa Tikin valintaa, hiljenivät kauden edetessä kokonaan. Kenenkään en nähnyt kannattavan Tikkasen valintaa ensi kaudeksi, vaikka Tikkanen ilmaisi halunsa jatkaa valmennustyötä Jokipojissa.

Tämän jyvän löytäminen ei ole mikään erityisen suuri meriitti. Olihan se heti alussa tiedossa, että pidemmän päälle Tikkanen tuskin on mikään ratkaisu Jokipoikien ongelmiin. Tikkasen vahvuudet olivat varmasti muualla kuin taktisella puolella ja saikin Jokipojat käsittääkseni taistelemaan ihan hyvin. Taktinen puoli, jonka tiedettiin olevan Tikkasen heikkous, ei sitten oletusti riittänyt eikä Tikkanen saanut organisoitua Jokipoikien peliä riittävälle tasolle.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Nimimerkki P.Sihvonen on minusta oikeassa. Facebookin sivuja ylläpitää oikea Petteri Sihvonen-niminen ihminen, jolla on oikeus tunteisiin, jotka joskus meistä muista ovat hauskaa camp-huumoria, vaikka en käytä itse ollenkaan Facebookia, joten en tiedä taas olenko oikeassa vai väärässä.

UL:n kirjoittaa PS-niminen virtuaalinen Jukka Röngän luomus, joka kirjoittaa siksi mitä kirjoittaa, että UL:n levikki kasvaisi, vaikka kirjoittaa usein ihan mielenkiintoisesti ja asiaa, usein taas ihan sitä ihteään, provoillakseen sinne tänne, Röngän hyväksynnällä ja leimalla varustettuna.
 
Viimeksi muokattu:

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Juuri nyt häilyvällä johtaja Harkimolla on kehissä kaksi suosikkipoikaa, mutta jouluun mennessä vaaka kallistunee jomman kumman puolelle. Luultavaa on, että pyövelin kirves heilahtaa Jortikan kaulan kohdalla. Harkimoa ja Kekäläistä yhdistää se piirre, että heille valmentajat eivät ole juuri muuta kuin välttämätön paha." Uudeksi valmentajaksi Sihvonen veikkaa viime vuoden syyskuulla kotimaisista valmentajista varteenotettavaksi vaihtoehdoksi ainoastaan Erkka Westerlundia.

Joskus sokea kanakin löytää jyvän. Niinhän kävi myös Esa Tikkasen kohdalla, kun hänet valittiin Jokipoikien valmentajaksi. Sihvonen arvosteli valintaa kovin sanoin ja piti sitä farssina. Tiki sai ylistäviä lausuntoja Jokipoikien häntä koskevassa viestiketjussa, mutta nopeasti muutama Jokipoikien kannattaja uskalsi olla eri mieltä Tikin valmentajankyvyistä, suurin osa hiljeni lopullisesti. Muiden seurojen kannattajat, jotka kävivät kehumassa Tikin valintaa, hiljenivät kauden edetessä kokonaan. Kenenkään en nähnyt kannattavan Tikkasen valintaa ensi kaudeksi, vaikka Tikkanen ilmaisi halunsa jatkaa valmennustyötä Jokipojissa.

Kun esimies (Kekäläinen) ja alainen (Jortikka) riitelevät, niin yleensä alainen lähtee, saatuaan potkut esimieheltään. Kekäläisen esimies on Harkimo, ei ikinä ollut Jortikka. On ihan siffan todennäköisesti halkopinolla keksimää kuvitelmaa, että Kekäläinen oli Hjalliksen potku-uhan alla ja Jortsu vs Kekäläinen oli valinta kummalle potkut. Kekäläinen antoi ainoastaan potkut Jortikalle, kuten esimiehen tulee tehdä, jos homma ei muutu odotettuun suuntaan, tietyn ajan puitteissa. Näin kävi Jortikalle Jokereissa, sai potkut esimieheltään.

Esa Tikkasen valinta Jokipoikien päävalmentajaksi oli rohkea teko seuralta ja ei projekti mennyt kokonaan pieleen, kun karsinnat pelasi Hokki-TuTo, ei Jokipojat, muistakaa tämä asia. Tiki saa minulta edelleen kiekkomiehenä ylistäviä lausuntoja. Tikin meriitit ovat pelaajana niin suuret, että häntä kritisoivat mediapersoonat tuskin kelpaavat edes Tikin luistimien nauhojen sitojan tehtäviin, jos verrataan heidän omaa pelaaja- ja valmennustaustaa Esa Tikkasen vastaaviin saavutuksiin Suomessa, NHL:ssä ja Suomen maajoukkueessa, aina ja ikuisesti. Itse lopetin Tikkasen valmentamisen kommentoinnin Tikin palkkaamisen jälkeen, koska katselin kaudella 10-11 tasan yhden Mestis-pelin, 5. finaalin Jukurit-Sport. En kommentoi pelejä, joita en katsele tai sellaista sarjatasoa, jota en seuraa aktiivisesti. Annan kuitenkin Tikkaselle arvosanan 7- Jokipoikien valmennuspestistään kauden 10-11 päätteeksi, koska kesken kauden ei ole helppoa tulla kriisiseuran päävalmentajaksi ja ei ET ole mikään EW, valmentajana. Tiki teki kuitenkin sen mihin kykeni ja Joensuussa jatkuu Mestis-kiekko kaudella 11-12, ilman kiusallisia karsintapelejä keväällä 2011. Mikä meni pieleen Tikkaselta, kysyn vaan. Annan Tikkaselle saman arvosanan Mestis-päävalmentajana kuin Jukka Jaloselle Suomen päävalmentajana. Rinnastan eritasolla valmentavat herrat samantasoisiksi päävalmentajiksi omissa ympyröissään, joissa Jukka Jalosen vaatimustaso on paljon korkeampi kuin Tikkasella Mestiksessä, mutta kyky menestyä esim. MM-kisoissa sunnilleen samaa tasoa kuin Tikkasella päävalmentajana Mestiksessä, tähän saakka nähtyjen esitysten perusteella.

Missä viipyyvät onnittelut Antti Törmäsen työlle Sportin päävalmentajana ja Mestis-mestaruuden voittamiselle. Ei ole näkynyt, eikä kuulunut, vaikka Törmänen yhdisti teoista vaativimman. Mestaruuden voittamisen, kun rahaa on käytössä niukalti. Pystyisikö edes Tami samaan, kun ei saisi rahaa haluamaansa määrää pelaajapalkkoihin käyttönsä, epäilen.

Lisäksi, niin hullua kuin se on, niin uskon ja toivon Tikkasen saavan vielä uusia pestejä ykkösvalmentajan Mestis-tasolta ja ehkäpä joskus jopa apuvalmentajana sm-liigasta. Lisäksi, Tikkanen ei saanut potkuja Jokipojista. Hänen sopimustaan ei vaan uusittu, iso ero, jos ajattelee edes nanosekunnin asiaa täyspäisesti.
 
Viimeksi muokattu:

P.Sihvonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei ole. Antaa urheilun näyttää, kuka kulloinkin on
Identiteettivarkaus?

Joku siis on varastanut - tai pikemmkin luonut - kuvineen ja teksteineen fb-profiilisi?

Yhteensopimaton selain | Facebook

Joo, kurkkasin tuon vasta nyt... Kyllähän se sille näyttää, niin kuin minä sanoisin osan noista sanoista... En tiedä, mitä ajatella. Mutta olkoon noin, menköön, harmitonta tuo kai on.

Alleviivaan, että tuo ei ole minun fb-profiilini!

Ja kyllä fb:n käyttäjät, mikä itsekin olen omien sivujeni kautta, huomaavat, että tuo on vain tuollainen "tykkää"-sivusto. Minä en ole "tykännyt", joten en voi kirjoittaa tuolle sivulle. Tai siis onkohan se niin, että vain tuon sivun luoja voi kirjoittaa tuolle sivulle, en tiedä.

Johtopäätökseni on: "Johtavia" on siis tuon "identiteettivarkauden" jälkeen kaksi, heh!

:)
Johtava
 
Viimeksi muokattu:

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Joo, kurkkasin tuon vasta nyt... Kyllähän se sille näyttää, niin kuin minä sanoisin osan noista sanoista... En tiedä, mitä ajatella. Mutta olkoon noin, menköön, harmitonta tuo kai on.

Alleviivaan, että tuo ei ole minun fb-profiilini!

Ja kyllä fb:n käyttäjät, mikä itsekin olen omien sivujeni kautta, huomaavat, että tuo on vain tuollainen "tykkää"-sivusto. Minä en ole "tykännyt", joten en voi kirjoittaa tuolle sivulle. Tai siis onkohan se niin, että vain tuon sivun luoja voi kirjoittaa tuolle sivulle, en tiedä.

Johtopäätökseni on: "Johtavia" on siis tuon "identiteettivarkauden" jälkeen kaksi, heh!

:)
Johtava

Ok, aika erikoista, että joku näkee vaivaa tällaiseen. Itse en kirjoita ollenkaan Facebookiin, joten kai nuo identiteettivarkaudet lienevät arkipäivää siellä.
Uskomatonta touhua ja pahoittelut "skootteri-jutuistani" aikaisemmin tässä ketjussa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Alleviivaan, että tuo ei ole minun fb-profiilini!

Vedetään sitten takaisin ajatus että näyttäisi kuin olisit kännissä päivittänyt Facebookiin

"Jokerit olisi jo välihuililla valmistautumassa tulevaan KalPa-sarjaan, mikäli hamemies Jarmo Kekäläinen olisi seurannut vallitsevaa kiekkokeskustelua ja pitänyt turpansa kiinni."

Samalla kommentti siffalle Jokereista. Jortikan jatkomahdollisuudet olivat ensi kaudelle noin nollaprosenttia Kekäläisen tultua taloon. Toki voi syyksi nostaa P.Sihvosen näkemyksen vallasta, mutta itse näen olennaisimman syyn olleen kuitenkin muualla. Kekäläinen ymmärtää sen verran valmentamisesta että näki Jortikan jääneen jälkeen niin johtamisessa kuin valmentamisessa SM-liigan kärkipäästä ja vaati siksi häntä uudistumaan ja näyttämään osaamisensa. Siihen Jortikka ei kyennyt. Monet ovat sitä mieltä että ehkä valmentaminen olisi vielä sujunut, mutta johtaminen ei enää vuonna 2011 onnistu Jortikan opein ja se söi sitten eväät valmentamiseltakin. Jortikka oli Jokerien mahdollisen tulevan nousun esteenä ja hänet oli siksi korvattava. Se että korvaaminen tapahtui jo kuluvan kauden aikana johtui huonoista tuloksista,
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Täällä vielä käydään mielenkiintoista keskustelua Jokereista, mutta heitämpä tähän väliin kevyttä positiivista palautetta ketjun päähenkilölle, kun niin paljon on tullut häntä kritisoituakin. Kaikessa ulkoasullisessa korniudessaankin Sihvosen "ruoska" Ässät-Blues ottelusarjasta on ihan hyvä ja huomattavasti monipuolisempi kuin nuo edelliset aivokrampit mm. Jokereista. Ei tuossa "ruoskassa" ruutia keksitä uudelleen, mutta Sihvonen kuitenkin osoittaa, että kykenee ja edelleen haluaakin nähdä useita näkökulmia peliin.
Videon katsojan kannalta tietysti yksi näkökulma itse Sihvoseen olisi riittänyt tämän kloonauksen sijasta.

Katsoin tuon Ruoskan tämän illan pelistä Ässät-Blues senkin takia, että tulen seuraamaan sen Urhotv:lta ja tekemään tarkat H+V+P-tilastoinnit molempien joukkueiden osalta. Tässä vielä linkki tuohon Ruoskaan Urheilulehden etusivulta:

Urheilulehden pääuutiset | Urheilulehti.fi
 
Viimeksi muokattu:

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Kun esimies (Kekäläinen) ja alainen (Jortikka) riitelevät, niin yleensä alainen lähtee, saatuaan potkut esimieheltään. Kekäläisen esimies on Harkimo, ei ikinä ollut Jortikka. On ihan siffan todennäköisesti halkopinolla keksimää kuvitelmaa, että Kekäläinen oli Hjalliksen potku-uhan alla ja Jortsu vs Kekäläinen oli valinta kummalle potkut. Kekäläinen antoi ainoastaan potkut Jortikalle, kuten esimiehen tulee tehdä, jos homma ei muutu odotettuun suuntaan, tietyn ajan puitteissa. Näin kävi Jortikalle Jokereissa, sai potkut esimieheltään.

Tuosta en ole mistään aiemmin lukenutkaan, että Kekäläinen ja Jortikka olisivat riidelleet. Onko sinulla lähde tähän tietoosi, vaan oletatko näin olleen asian laita? Ei ole minun keksimää kuvitelmaa sen enempää tukkipuu-, sellupuu- tai halkopinoilla, että Kekäläinen olisi ollut Hjalliksen potku-uhan alla, koska en ole sellaisesta missään kirjoittanut.

Missä viipyyvät onnittelut Antti Törmäsen työlle Sportin päävalmentajana ja Mestis-mestaruuden voittamiselle. Ei ole näkynyt, eikä kuulunut, vaikka Törmänen yhdisti teoista vaativimman. Mestaruuden voittamisen, kun rahaa on käytössä niukalti. Pystyisikö edes Tami samaan, kun ei saisi rahaa haluamaansa määrää pelaajapalkkoihin käyttönsä, epäilen.

Mikäli tarkoitat minua, niin olin jälleen kerran diabloa lukuunottamatta se ainoa Sport-kannattaja, joka uskoin jo ennen KooKoo-Sport välieräsarjan alkua, että Pohjanmaalta ei ole ennenkään lähdetty itään häviämään. Jouduin kirjoittamaan noin sen takia, kun Sport-kannattajat olivat jo kylläisinä menestyksestä lähtemässä kannustamaan seuraansa sillä mentaliteetilla, että tappio tuossa sarjassa ei olisi huono juttu, kun kausi oli jo edennyt hyvin siihen mennessä. Perustelin kantani Törmäsen ammattitaidolla kokoamalla joukkueella, mikä ei hävennyt pelaajatarkastelun perusteella yhtään KooKoolle tai Jukureille. Törmäselle olen antanut kiitokseni hyvin sujuneesta kaudesta, mikä seikka ei minulle ollut mitenkään yllätys, kun selvisi syksyn hyvien hankintojen jälkeen vielä nappiin menneet viime hetken pelaajahankinnat Sporttiin. Sinun tietosi siitä, että Sportilla oli rahaa käytössä niukalti kauden lopullista joukkuetta kootessaan, on väärä. Tamin aikana Sport pyrki SM-liigaan ja kokosi sen tavoitteen toteuttamiseen tarvittavan joukkueen. Tälle kaudelle Sport ei lähtenyt SM-liigaan nousutavoitteella liikkeelle ja kokosi Törmäsen johdolla uuden tavoitteen mukaisen joukkueen. Pelicans-Sport SM-liigakarsinta on vielä kesken, joten tulen kirjoittamaan siitäkin ja koko kauden opetuksista. Törmäsen kausi on joka tapauksessa ollut suuri menestys Vaasalle ja koko Pohjanmaalle.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Tuosta en ole mistään aiemmin lukenutkaan, että Kekäläinen ja Jortikka olisivat riidelleet. Onko sinulla lähde tähän tietoosi, vaan oletatko näin olleen asian laita? Ei ole minun keksimää kuvitelmaa sen enempää tukkipuu-, sellupuu- tai halkopinoilla, että Kekäläinen olisi ollut Hjalliksen potku-uhan alla, koska en ole sellaisesta missään kirjoittanut.

Mikäli tarkoitat minua, niin olin jälleen kerran diabloa lukuunottamatta se ainoa Sport-kannattaja, joka uskoin jo ennen KooKoo-Sport välieräsarjan alkua, että Pohjanmaalta ei ole ennenkään lähdetty itään häviämään.

Ok, en seuraa Mestistä kuin satunnaisesti, joten kiitos tarkennuksista ja vielä kerran onnittelut Vaasan kaupungille, Sportille ja Antti Törmäselle Mestis-mestaruudesta.
En jaksa vääntää kanssasi tuosta Kekäläinen/Jortikka-jutusta, koska et ikinä käsitä olevasi väärässä. Ajanhukkaa vastata sinule tuollaisen provoon.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tarkennetaan vielä tätäkin:

Esa Tikkasen valinta Jokipoikien päävalmentajaksi oli rohkea teko seuralta ja ei projekti mennyt kokonaan pieleen, kun karsinnat pelasi Hokki-TuTo, ei Jokipojat, muistakaa tämä asia.

Jokipoikien tavoitteena ja Tikkasen projektina oli nostaa edelliskaudella mestaruuden voittanut seura pudotuspeleihin. Karsintojen välttäminen tuli eteen vasta siinä vaiheessa, kun tuo alkuperäinen tavoite ns. kusi.
 
Suosikkijoukkue
Leijonat, Jokerit
Joo, kurkkasin tuon vasta nyt... Kyllähän se sille näyttää, niin kuin minä sanoisin osan noista sanoista... En tiedä, mitä ajatella. Mutta olkoon noin, menköön, harmitonta tuo kai on.

Oma on tietenkin päätöksesi, mutta itse ainakin tekisin jotain. Tähän asti tuo on ollut harmitonta, mutta eipä se vaadi kyseiseltä kummajaiselta kuin yhden kännissä tehdyn todella pahan kunnianloukkauksen niin homma paisuu.

Kokemuksesta voin sanoa, että poliisi ei tee yhtään mitään tällaisessa jutussa. Facebookin ylläpito voisi ehkä auttaa. Onhan siellä sivulla myös "ilmianna sivu" -linkki.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Ässät-Blues peli on katsottu ja tilastot on tehty. Nyt pitäisi päätoimittaja Röngän pistää Johtava ja Esko Seppänen seuraamaan peliä ja kirjoittamaan ja puhumaan sitten vasta Bluesin ajokoirakiekosta, mistä ei ole ollut jälkeäkään jäljellä Kärpät-sarjan kolmannesta pelistä alkaen. Blues on muuttanut pelitapansa, toisin kuin Seppänen uudessa Urheilulehdessä väittää. Seppänen kirjoittaa: "Bluesin pelaajistolla ei voi voittaa play-off-ottelusarjaa millään muulla tavalla. Sen tapa voittaa on ajokoirajääkiekko... Pelikirjajeesustelut on syytä kuitenkin lopettaa tähän. Tämä on Matikaisen ajokoirajääkiekon show, jossa kaikki on sallittua".

Omalta osaltani jatkan Seppäsen tuomitsemaa pelikirjajeesustelua. Osoitin jo aiemmin tilastointini pohjalta sem, että Blues on nostanut kiekkokontrollipelaamisensa aivan uudelle tasolle. Luvut löytyvät tästä viestiketjusta. Tämän illan ottelun 1. erätauolla (tilanne Ässille 1-0) päävalmentaja Matikainen puhui varsin selvästi, mistä oli kysymys:"Pelirohkeus oli ensimmäiset 10 minuuttia kadoksissa, 2. erään on saatava omaan päähän apua ja pelirohkeutta hyökkäyksiinlähtöihin". Jere Karalahtea haastateltiin 2. erätauolla (tilanne 2-0) ja hänen viestinsä oli, että ongelmia on hyökkäyksiinlähdöissä ja 3.erässä Bluesin on pelattava enemmän kiekon kanssa. Karalahden ja Matikaisen puheet kiekkokontrollin lisäämisestä toteutuivat 3. erässä. Bluesin H+V+P-hyökkäyksiinlähdöt 3. erässä olivat Bluesille ennätyksellisen suuret 4+3+6=13. Lisäksi Blues pelasi pelitavan mukaisia puolinopeita hyökkäyksiä pakki-pakki lähdöillä ja siitä lyhyellä syötöllä keskustaan sentterille. Yhtään maalia Blues ei saanut tarkkaa ohjauspeliä ja maalin edustaa hyvin puolustanutta Ässiä vastaan, mutta valittu pelitapa oli pelata kiekkokontrollilla.

Vielä runkosarjan lopulla Blues pelasi Kärppiä vastaan sille aiemmin tyypillistä nopeaa pystysuunnan jääkiekkoa. Se lähti silloinkin 3. erään tappiotilanteesta, H+V+P-luvut olivat 1+2+0=3. Muutos on selvä, peli näyttää kaiken.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Tarkennetaan vielä tätäkin:
Jokipoikien tavoitteena ja Tikkasen projektina oli nostaa edelliskaudella mestaruuden voittanut seura pudotuspeleihin. Karsintojen välttäminen tuli eteen vasta siinä vaiheessa, kun tuo alkuperäinen tavoite ns. kusi.

Kusi se, mutta ei niin paljon, että kausi olisi ollut täysi katastrofi, kuten UL ennusti ET:n kanssa käyvän Jokipojissa, jota minusta olisi ollut Mestis-karsinnoissa pelaaminen. PS ei tietysti ole ennustaja. Hän on analyytikko.

Kusi Suomen maajoukkueen kahdet viimeiset MM-kisatkin, kun pudottiin puolivälierissä jatkosta, mutta päästiin sentään puolivälieriin saakka, joten siitä kiitos Jukka Jaloselle ja 7- kokonaisarvosanaksi maajoukkueen päävalmentajana. Esim. Venäjä ei aina päässyt n. 10 vuotta sitten MM-kisoissa edes puolivälieriin, jota nöyryytystä ei Jalosen Suomi ole vielä ainakaan ennen Slovakian MM-kisoja kokenut.
 
Viimeksi muokattu:

Jättikukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Florida Panthers (HIFK symp.)
Cobolille ihan aluksi huutoa ja naurua, huutonaurua. Sä olet uskomattoman hauska heebo. Tuuli huuhtoo takamustasi, mutta et voi tehdä enää juuri mitään. Nauti siitä!

Olet kuin P. Sihvonen vailla Johtavan arvoa. Juuri kääntyneenä sinne, mistä olit tulossa.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Hyvä PS, Ei Erkka ole "Stalin". Erkka on "Gaddafi", jonka parhaisiin lausumiin viime aikoina on kuulunut, että "Libyan nuoriso saa Al-Qaidalta huumeita ja on siksi kääntynyt Gaddafia vastaan," Se, että Erkka Westerlund kutsuu HIFKiä rikollisjoukoksi, jota rangaistaan liian vähän, on samanalaista harhaista hourailua kuin Gaddafin lausunnot Libyassa.
 

J.Grönvall

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
Omalta osaltani jatkan Seppäsen tuomitsemaa pelikirjajeesustelua. Osoitin jo aiemmin tilastointini pohjalta sem, että Blues on nostanut kiekkokontrollipelaamisensa aivan uudelle tasolle. Luvut löytyvät tästä viestiketjusta. Tämän illan ottelun 1. erätauolla (tilanne Ässille 1-0) päävalmentaja Matikainen puhui varsin selvästi, mistä oli kysymys:"Pelirohkeus oli ensimmäiset 10 minuuttia kadoksissa, 2. erään on saatava omaan päähän apua ja pelirohkeutta hyökkäyksiinlähtöihin". Jere Karalahtea haastateltiin 2. erätauolla (tilanne 2-0) ja hänen viestinsä oli, että ongelmia on hyökkäyksiinlähdöissä ja 3.erässä Bluesin on pelattava enemmän kiekon kanssa. Karalahden ja Matikaisen puheet kiekkokontrollin lisäämisestä toteutuivat 3. erässä. Bluesin H+V+P-hyökkäyksiinlähdöt 3. erässä olivat Bluesille ennätyksellisen suuret 4+3+6=13. Lisäksi Blues pelasi pelitavan mukaisia puolinopeita hyökkäyksiä pakki-pakki lähdöillä ja siitä lyhyellä syötöllä keskustaan sentterille. Yhtään maalia Blues ei saanut tarkkaa ohjauspeliä ja maalin edustaa hyvin puolustanutta Ässiä vastaan, mutta valittu pelitapa oli pelata kiekkokontrollilla.

Mikä on oma analyysisi siitä miksi Bluesin hyökkäyksiinlähdöt olivat takkuisia? Matikainen puhui sen vuoksi oman pään avusta, että Ässät pääsi helposti pakkeihin kiinni jolloin Bluesin avauspeli tukehtui täysin. Viisikon muiden pelaajien olisi siis pitänyt olla paljon lähempänä kiekollista pelaajaa, jolloin paineen alta olisi päästy pois. Itse en näe, että tuo olisi niin suoraviivaisesti pelkästään rytmiasia, tai siis sellainen, että tukkoisuus lähdöistä johtui vain ja ainoastaan Bluesin pelirohkeudesta.

Joukkue kyllä pyrki pelaamaan keskustan kautta ja varsinkin Öhman oli tässä hyvä, mutta toinen ongelma oli sitten ajoitusten heikkous ja Öhmankin joutui jossain vaiheessa ottamaan takaisin hyökkäyksiä tai vaihtoehtoisesti rintamahyökkäys kuivui vain päätyyn heittämiseksi. Siinä mielessä Blues pelasi kyllä kiekkokontrollia, että Öhman nimenomaan otti takaisin ja lähti uudelleen hyökkäykseen. Myös noita käyttöjä sentterillä nähtiin (palautuksia siis) mutta nekin tyrehtyivät tuohon samaan ajoitusongelmaan. Bluesilla oli selviä pelikirjaongelmia.

Omasta mielestäni Ässät pelasi erinomaisen ottelun ja ehkä on jopa niin, että Ässät olikin nyt se ajokoirajoukkue. Mielenkiintoista onkin juuri pohtia, onko Bluesin kasvaneiden hitaiden lähtöjen takana oma valinta vai tuo Ässien jatkuva "60 minuutin paine". Avauserässä etenkin näkyivät Bluesin ongelmat hyökkäyksiinlähdöissä ja mikäli peliä on muutettu enemmän kiekkokontrollin suuntaan, niin se on osoittautumassa jopa virheeksi jos ajoituksia ei saada kuntoon ja kiekkoa oikeassa rytmissä hallitusti omista pois. Nythän siellä tuli vielä päälle huonoja syöttöjä ja pakitkin olivat huonoissa asennoissa jatkamaan peliä oikealla rytmillä, näin ollen jopa puolinopeat lähdöt jäivät välillä aivan telineisiin.

Tämä on kyllä kaiken kaikkiaan loistava sarja katsella ja kyse on koko ajan todella pienistä marginaaleista. Kumpikin joukkue nojaa vahvasti tunteeseen joka kantaa joukkuetta, Ässät on kahdessa viime ottelussa päässyt hurmostilaan ja myös Blues on joukkue, joka on parhaimmillaan "flow"-tilassa jossa sen taistelukiekko toimii parhaiten. Mikäli Blues on todella tietoisesti muuttanut peliään enemmän kiekkokontrollin suuntaan, on todella mielenkiintoista katsoa saako se sen riittävän ajoissa toimimaan. Ainakin eilen se satoi vielä täysin Ässien laariin. Kävi niin kuin JYP teki aikanaan KalPalle, eli se sai KalPan pelkäämään ja pelaamaan liian hitaasti ja jopa pitkiksi ajoiksi omaan päähän "kiekottelemaan".

Minusta tuntuu, että Bluesille sopisi paremmin se prosenttilätkä, olkoonkin, että silloin sattuman osuus kasvaa selkeästi. Toisaalta se on kuitenkin osa tätä hommaa ja playoff-kiekkoa, asia on vain hyväksyttävä ja luotettava siihen omaan peliin ja omaan joukkueeseen. Kahden viime ottelun trendillä Ässät voi jopa tehdä historiaa.
 

P.Sihvonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei ole. Antaa urheilun näyttää, kuka kulloinkin on
Uusi nettielämä nimimerkille Maple Leaf

Siis minkä?

Voisitko Maple Leaf -nimimerkki ystävällisesti hankkia itsellesi uuden nettielämän!? Mene vaikka jonnekin tietokirjasivustoille teutaroimaan. En ole missään enkä kertaakaan nähnyt, että toisit osaltasi lisäarvoa jääkiekkokeskusteluun. Ja se johtuu siitä, ettet kerta kaikkiaan osaa tätä lajia. Muut yrittävät käydä keskustelua kykyjensä mukaan, ja sinun nimimerkki vain tölvii ja nälvii. No, jos saat tuosta toiminnastasi jotakin perverssiä nautintoa, niin anna mennä vain.
Johtava
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Karalahden ja Matikaisen puheet kiekkokontrollin lisäämisestä toteutuivat 3. erässä. Bluesin H+V+P-hyökkäyksiinlähdöt 3. erässä olivat Bluesille ennätyksellisen suuret 4+3+6=13.
Itse asiassa kiinnitin samaan myös huomiota, Blues palautti alaspäin useamman kerran, kun tie ylöspäin oli tukossa. Tämä palveli myös Ässiä, joka pisti ainoastaan keskialueen tukkoon, eikä pistänyt karvausta ylhäälle. Taisi mennä yhdessä vaiheessa parikin minuuttia, kun Blues ainoastaan kiekotteli omassa päässä, kun keskialue oli niin tukossa.

En tosin laskenut, kunhan ihan havainto noin muuten.
 

Nimetön

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Jets, Maajoukkue
Petteri Sihvonen vastaa minulle! Miten voit olla noin helvetin ylimielinen kommenttineen Urheilulehdessä? Haukut kaikki valmentajat, muut toimittajat, johdot, kiekkoliiton, tuomarit ja kehtaat sanoa itseäsi johtavaksi? JOS sinulla on niin hyvä "pelikirja" kuin kuvittelet sen olevan, MIKSI et valmenna sitten Sm-liigassa ja miksi tuloksesi olivat katastrofaaliset kun viimeksi (todennäköisesti viimeistä kertaa urallasi) liigassa valmensit?

Kirjoituksistasi paistaa aivan hirveä vitutus ja katkeruus meidän rakastamaa lajia, eli jääkiekkoa kohtaan. Voisitko edes joskus olla haukkumatta jotain valmentajaa tai johtoa ja koittaa löytää vaikka jotain positiivista, eikä vain olla perussuomalainen masentunut kirjoittelija. Sinulla on aiva mahdollisuus tulla vaikka minun lempi asiantuntiaksi, mutta tällä hetkellä se vaatii paljon ja ensimmäisenä lähtisin ylimielisen asenteen muuttamisesta ja että ymmärtäisit rajoittavat taitosi valmentajana, että et mahdu/kykene/osaa valmentaa Sm-liiga joukkuetta.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Petterihän nyt provosoi ihan tarkoituksellaan moneenkin kertaan. Luulee se silti vähän olevansakkin joku kovempi jätkä :D Sitä hän ei todellakaan ole! Toki hän jääkiekosta ymmärtää, ei siinä, mutta aina se pelikirja-jeesustelunsa kanssa tahtoo mennä vähän yli :D
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös