Petteri Sihvonen – kiekkomedian virallinen totuus

  • 2 776 824
  • 12 994

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Oi väittelyn suuri Tonava, ehtymättömän ei-väärässäolon Paavo Väyrynen, siis siffa - nyt kun olet keksinyt että minä olen keksinyt että sinun keksimäsi kungfu-termi tosiaankin oli niin höpsö, että siitä piti sanoutua niin irti, ettei sitä koskaan ollutkaan, paitsi adjektiivina, paitsi substantiivina, paitsi teonsanana, niin voitko nyt rehellisenä, suoraselkäisenä, legendaarisena netti-kirjoittajana miehen ja diplomi-insinöörin lailla, myöntää että toivot ettes olisi ikuna tätä koomillista termiä yrittänytkään lanseerata jääkiekkokeskusteluun? Näen, että näet, että näen, että näet, että tästä suosta ei nyt heittämällä yli pääsekään... (Sorry, jos teksti alkaa mennä jo liian karnivalistiseen suuntaan, mutta jotenkin tämä viimeinen hulina etenkin puhuttelee huumorintajua - aika velikulta!)

Et sinä ole tuonut tänne kungfu-termiä niinkuin ei Johanneskaan niin tehnyt. Minä sen tänne toin. Sinun virheesi oli väärä tulkinta siitä, mitä minä kirjoitin. Kirjoitit kungfu-kiekosta, josta joudut nyt vaan kantamaan vastuusi. Nyt yrität kiemurrella pois sanojen tulvalla tuosta omasta vastuustasi. Sanoja sinä olet mestari käyttämään, mutta nyt ei auta mikään. Ensimmäinen aiheesta kirjoittamani viesti löytyy täältä kyllä, mutta, kun olen sen jo useamman kerran itse jo lainannut, niin pyytäisin sinua käymään katsomassa, mitä silloin kirjoitin.

Tänään keskustelin viimeksi erään jääkiekkojoukkueen harjoittelusta. Kuulin, että kungfu tulee olemaan kohdillaan, kun sarja syksyllä alkaa. On taas aivan sinun omasi ja väärä tulkintasi, että katuisin kungfu-termin esille tuomista tänne. Olen jo kirjoittanut, että ymmärrän sen, että sinä et käytä kungfu-sanaa jääkiekon yhteydessä. Ymmärrän myös hämmästyksesi siihen, että pitkäjänteisestä, kärsivällisestä, energisesta ja aikaa paljon vievästä harjoittelusta voidaan käyttää jokaisen urheilulajin kohdalla kungfu-termiä. Muistaakseni sinä jossain keskustelussa kauhistelit sitä työmäärää, minkä urheilussa huipulle pääseminen vaatii.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Ei siffa tunne "johtava analyytikko - petteri sihvostakaan", koska "Chief analyst" on kuvitteellinen hahmo, eikä oikea Petteri Sihvonen. Olisi yhtä järkevää väittää tuntevansa jonkun esim. salkkareiden roolihahmon, kun tuntee roolin näyttelijän. Oikea Sihvonen ajaa skootteria, mutta "chief analyst" ei aja skootteria, koska hän on Röngän luomus Urheilulehden juttuja varten, joilla pääpaino on lehden myynnissä, eikä urheilun analysoimisessa.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Et sinä ole tuonut tänne kungfu-termiä niinkuin ei Johanneskaan niin tehnyt. Minä sen tänne toin. Sinun virheesi oli väärä tulkinta siitä, mitä minä kirjoitin. Kirjoitit kungfu-kiekosta, josta joudut nyt vaan kantamaan vastuusi. Nyt yrität kiemurrella pois sanojen tulvalla tuosta omasta vastuustasi. Sanoja sinä olet mestari käyttämään, mutta nyt ei auta mikään.

No niin, ok, vakavoidutaan sekunniksi. Kuvitellaan että keskustelemme jääkiekosta, jääkiekon pelikirjasta, jääkiekon taktiikasta. Kuvitellaan sitten, että minä, uusien termien ehtymätön Paavo Väyrynen, esitän täysin jääkiekosta irralliseen maailmaan kuuluvan termin. Baletti. Termi on baletti. Sanon että voidaan järkevästi kysyä vaikka Hannu Jortikan valmennustyylistä, että "onko siinä balettia"? Tai onko vaikka Vancouverin tai Chicagon johtamisessa balettia? Onko jonkun joukkueen valmennuksessa balettia? No, sinusta tuo termi ihan höpsö ja rupeat polemisoimaan tätä "baletti-kiekkoa" vastaan. Minä ensiksi vähän säikähdän ympäriltä kuuluvaa naurunhohotusta ja väistelen vähän kuin kissa kuumaa puuroa, mutta en kuitenkaan hylkää termiä. "Baletti" on mielestäni täysin järkevä, informatiivinen ja vakavastiotettava termi jääkiekon yhteydessä. No, pienen tuumaustauon jälkeen palaan palstalle ja syyllistän sinut, että olet puhunut "baletti-kiekosta" ja lanseerannut tälläisen termin ja sekoittanut keskustelun. Sen sijaan baletista ja kiekosta voi toki puhua, ja baletti on edelleen täysin järkevä ja informatiivinen termi jääkiekon yhteydessä. Mutta vain yhdellä ehdolla: ettei käytetä sitä muodossa "baletti-kiekko"!

Tätä eriskummallista tapaa puhua totaalisesti alkuperäisen aiheen (kungfu-termin höpsöyden) vierestä pitäisin oheisen väittelytaktiikan erittäin harvinaisena muunnelmana (voit olla jopa variaation keksijä!):

http://en.wikipedia.org/wiki/Straw_man

Eli rakennat tyhjästä ilmasta peilikuva-keissin vastustajiasi vastaan, jotka ovat vain pilkanneet käyttämääsi kungfu-termiä ilman että antaisivat sille mitään merkityksellistä sisältöä. Yhtäkkiä käydäänkin keskustelua siitä, että miksi ihmeessä käydään keskustelua kungfu-kiekosta, jota termiä et mitenkään tunne. Ja tätä, hyvä ystäväni, sanotaan kungfuksi!!!
 

choose_life

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Sanasta miestä jne.

Ei siffa tunne "johtava analyytikko - petteri sihvostakaan", koska "Chief analyst" on kuvitteellinen hahmo, eikä oikea Petteri Sihvonen. Olisi yhtä järkevää väittää tuntevansa jonkun esim. salkkareiden roolihahmon, kun tuntee roolin näyttelijän.

Sano muuta. Ikävä kyllä esim. paskaisesti nauravat pelaajat, haastateltavat, jääkiekolla oikeasti itsensä elättävät valmentajat ja muut alan ihmiset, käräjäoikeus, Julkisen sanan neuvosto jne. ikävät faktahahmot ovat yhä sitä mieltä, että elävässä elämässä sanoistaan on kannettava vastuu ja muutenkin pärjättävä ihan omana itsenään - niin sietämätöntä kuin se voi ollakin.
Mutta kung-fu fighting ja pandanaamari käyttöön seuraavaksi?:) (Se toinen eli pellenaamari vaatisi taas lisää ominaisuuksia, joiden synnynnäisen puuttumisen voi todeta jo tätä palstaa vilkaisemalla).
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Minusta sinä olet Sihvosen ja Röngän luomus, kuten P.Sihvonen, johtava analyytikko. Olen tullut tähän lopputulokseen pitkällisen analyysin perusteella. Kirjoittelet UL:lle edullisiin ketjuihin ja pidät koko ajan UL:ä ja Sihvosta pinnalla. Kirjottelusi on näin ollen tarkoituksen hakuista, sen huomaa siitä, että jätät toistuvasti osan kysymyksistä vastaamatta, koska ne osoittaisivat sinun juttusi tyhjyyden. Sen sijaan sinä jankkaat itsestään selvyyksiä tai täysin sisällöttömiä viestejä kerta toisensa jälkeen, kuten esim. viivelähtöjen määrä pelissä.

Tämä jo monta sivua kestänyt keskustelu lähti vastauksestani #5653 Daespoon viestiin #5651. Keskustelimme kolmen rytmin kiekkokontrollijääkiekosta. Olin juuri puhunut pitkään erään valmentajan kanssa hyökkäyksiinlähtöjen rytmittämisestä. Keskustelumme aikana tulimme siihen tulokseen, että jääkiekko on koko ajan kehityksen tiellä. Välttämättä ei ole hyvä matkia muita pelitapoja, vaikka ne olisivat osoittautuneet menestyviksi menneellä kaudella. Dufvan nopealla pystysuunnan pelitavalla voitettiin edelliskauden SM-liigan mestaruus ja menneen kauden runkosarja. Kolmen rytmin kiekkokontrollijoukkueet pelasivat SM-liigan ja NHL:n finaaleissa menneellä kaudella. Voi olla virhe lähteä matkimaan muita, vaan usein kannattaa kehittää omaa peliään ja pysyä siinä. Tärkeintä on se, että luotetaan omaan tekemiseen ja pidetään joukkueen kungfu korkealla. Kungfulla tarkoitetaan jääkiekon harjoittelun pitkää ja hyvää tietä. Harjoitellaan pitkäjänteisesti, kärsivällisesti ja energisesti omaa pelitapaa.

Kirjoituksestani poimittiin tahallisesti provoamalla erilleen kungfu-sana ja sotkettiin se taistelulajeihin ja sotateorioihin. Jotkut kirjoittivat jopa kungfu-kiekosta ja kungfu-jääkiekosta. Nyt tämä iloittelu on kestänyt jo useita sivuja, koska yksinkertainen sanomani haluttiin käsittää tahalleen väärin.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Kungfu-sanan sotkeminen taistelulajeihin on todella järkyttävää. Kerrankin olen samaa mieltä siffan kanssa. Pidetään nyt kungfu jääkiekon puolella, jonne se on perinteisesti kuulunut. Itse tosin olen jo menettänyt mielenkiintoni kungfu-sanaan ja sisältöön, kun löysin tuon Zi wei dou shu:n ja pohdiskelen sen suhdetta esim. höpsismiin, jossa asiat ratkaistaan kolikkoa heittämällä Carl Barksin legendaarisessa Aku Ankka-jaksossa.
 

Viljuri

Jäsen
Jotakin UL:n kyllä pitäisi keksiä, sillä en ainakaan itse huomannut mitään elämää isompaa koukkua kahdesta tuoreimmasta numerosta. Hieman hymähdin listauksille, nykyisin Jyväskylässä kiekkoilevan pelaajan lempinimestä tekemällä tehty vitsi oli varsinkin jo lähes yläkoulutasoa. Sihvosen skootteriseikkailu ei edes sitä.

Jalkapallopuolen kirjoittelut seuraavat kyllä aivan samaa kaavaa kuin mikä on Johtavan analyytikon tuotanto. Tai vuorovaikutussuhdehan on toisin päin, jalkapallosta jääkiekkoon, kuten Rönkä on myöntänyt.

Röngän ja Mertarannan jalkapalloselostukset ovat legendaarisia, mutta huumoriakaan ei voi viljellä loputtomasti. Jos huumoria on liikaa, niin siihen suhtautuu kuin säilykeleipään. Ympäristö reagoi, suhtautuminen hihittelijöihin muuttuu ihmettelystä välinpitämättömyyteen. Rajaviiva outouden puolelle siirtymisessä voi olla "luovassa toiminnassa" normaalia ihmiseloa kauempana, mutta jos rajaviivan väärälle puolelle kerran on joutunut, niin miten sieltä voi päästä pois?

Liian vakavasti ei ehkä pidä asioita ottaa, mutta edes jotakin sisältöä? "Myyviä missioitakin" jääkiekon puolelta olisi löydettävissä...
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tämä jo monta sivua kestänyt keskustelu lähti vastauksestani #5653 Daespoon viestiin #5651. Keskustelimme kolmen rytmin kiekkokontrollijääkiekosta. Olin juuri puhunut pitkään erään valmentajan kanssa hyökkäyksiinlähtöjen rytmittämisestä. Keskustelumme aikana tulimme siihen tulokseen, että jääkiekko on koko ajan kehityksen tiellä. Välttämättä ei ole hyvä matkia muita pelitapoja, vaikka ne olisivat osoittautuneet menestyviksi menneellä kaudella. Dufvan nopealla pystysuunnan pelitavalla voitettiin edelliskauden SM-liigan mestaruus ja menneen kauden runkosarja. Kolmen rytmin kiekkokontrollijoukkueet pelasivat SM-liigan ja NHL:n finaaleissa menneellä kaudella. Voi olla virhe lähteä matkimaan muita, vaan usein kannattaa kehittää omaa peliään ja pysyä siinä. Tärkeintä on se, että luotetaan omaan tekemiseen ja pidetään joukkueen kungfu korkealla. Kungfulla tarkoitetaan jääkiekon harjoittelun pitkää ja hyvää tietä. Harjoitellaan pitkäjänteisesti, kärsivällisesti ja energisesti omaa pelitapaa.

Kirjoituksestani poimittiin tahallisesti provoamalla erilleen kungfu-sana ja sotkettiin se taistelulajeihin ja sotateorioihin. Jotkut kirjoittivat jopa kungfu-kiekosta ja kungfu-jääkiekosta. Nyt tämä iloittelu on kestänyt jo useita sivuja, koska yksinkertainen sanomani haluttiin käsittää tahalleen väärin.

Tässä on hyvä esimerkki, miten vastaat viestiin ottamatta kantaa lainkaan viestin todelliseen väitteeseen. Eli pidän sinua Urheilulehden toimittajana yms., joka kirjoittelee tänne lehden levikkiä ja julkisuutta lisätäkseen, muuten en ymmärrä kirjoituksiasi.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Kirjoituksestani poimittiin tahallisesti provoamalla erilleen kungfu-sana ja sotkettiin se taistelulajeihin ja sotateorioihin. Jotkut kirjoittivat jopa kungfu-kiekosta ja kungfu-jääkiekosta. Nyt tämä iloittelu on kestänyt jo useita sivuja, koska yksinkertainen sanomani haluttiin käsittää tahalleen väärin.

Yritän olla vakava, vaikka vaikeaa se voi olla. Niin, miksi niin tehtiin, siksi koska kung-fu sanana tarkoittaa vanhaa kiinalaista itsepuolustuslajia, joka perustuu lyönteihin ja potkuihin. Tällaisen sanan ja termin nosto esille kiekon yhteydessä osoittaa minusta sitä, että kirjoittaja vertaa kung-fu'a kiekossa kiinalaiseen taistelulajiin - mikä sinänsä tarkoittaa pitkaa ja hyvää työtä mutta ei termiä sovi yhdistää tarkoittamaan mitä tahansa asiaa - poikkeus jälempänä. Ei moottoritiekään ole rautatie vaikka kumpaakin kulkemalla pääsee paikasta a paikkaan b.

Jos kuitenkin nostaa esille jonkin idean ja esittelee sen uutena, on kyettävä perustelemaan idea kunnolla eikä väistellä vaikeita kysymyksiä tai jopa siirrettävä vastuuta muille. Termin nostit esille kiekkopalstalla, kiekkoa käsittelevässä ketjussa, joten voidaan oikeutetusti päätellä, että tarkoitat kung-fu'a kiekossa eli voidaan päätellä, että termisi on loppujen lopuksi kung-fu -kiekko eikä mikään muu. Kirjoitit pitkästä tiestä tms. jääkiekossa jääkiekkoa käsittelevässä ketjussa, et kung-fu:sta uinnissa tai painissa, joten on oikein tulkita ja lukea termisi olevan kung-fu -kiekko. Vai väitätkö jotain muuta, ja jos väität niin mitä?

vlad.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Tässä on hyvä esimerkki, miten vastaat viestiin ottamatta kantaa lainkaan viestin todelliseen väitteeseen. Eli pidän sinua Urheilulehden toimittajana yms., joka kirjoittelee tänne lehden levikkiä ja julkisuutta lisätäkseen, muuten en ymmärrä kirjoituksiasi.

Sitten olet erehtynyt totaalisesti. En ole ollut koskaan minkään lehden toimittajana. Olen kirjoittanut jääkiekosta pari kannanottoa paikallislehden lukijat-palstalle. Jääkiekosta olen kirjoittanut täällä JA:ssa. Olen käynnistänyt pelikirjakeskusteluja, mutta niihin kirjoittaminen muiden JA:n nimimerkkien toimesta on ollut vähäistä. Jostain syystä pelitapoihin liittyvät keskustelut elävät pitempään täällä Petteri Sihvonen-viestiketjussa. Erityisesti menneen kauden UL:n teemana ollut kolmen rytmin hyökkäyksiinlähtö ja kiekkokontrolli ovat eläneet pitempään täällä, itse asiassa kauden loppuun saakka, kiitos NHL:n finaalisarjan pelien. Minulle sopisi keskustella pelikirjojen sisällöistä niille erikseen avattavissa viestiketjuista.

Muistathan toisen jo legendaarisen viestiketjun Sportin osiossa. Tamista viestiteltiin mekin useampi viesti toisillemme. Koitko silloinkin, että tein sitä UL:n toimittajana, UL:n levikkiä nostattaen? Voin kertoa, että en ole ollut koskaan missään tekemisissä arvostamani päätoimittaja Röngän kanssa, joten unohda tuon kytkennän arvelusi.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Teen lyhyen paluun tähän ketjuun. Kysyn ihan vilpittömästi ilman taka-ajatuksia yhden mieltäni askarruttaneen kysymyksen.

Miksi Petteri Sihvosen tuotanto koskee ns. kauden aikana pääasiassa vain SM-liigaa, miksi NHL on toisten harteilla lähes kokonaan?

Jään takaisin taustalle odottamaan vastausta.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Teen lyhyen paluun tähän ketjuun. Kysyn ihan vilpittömästi ilman taka-ajatuksia yhden mieltäni askarruttaneen kysymyksen.

Miksi Petteri Sihvosen tuotanto koskee ns. kauden aikana pääasiassa vain SM-liigaa, miksi NHL on toisten harteilla lähes kokonaan?

Jään takaisin taustalle odottamaan vastausta.

Oma näkemykseni on että P.Sihvoselta puuttuu tarvittavat tiedot NHL:stä, simple as that. Jos vakavissaan povaa Jari Viuhkolasta seuraavaa NHL:n suomalaista supertähteä niin jossain vispaa ja pahasti.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Oma näkemykseni on että P.Sihvoselta puuttuu tarvittavat tiedot NHL:stä, simple as that. Jos vakavissaan povaa Jari Viuhkolasta seuraavaa NHL:n suomalaista supertähteä niin jossain vispaa ja pahasti.

Itse uskon rajauksen olevan enemmän myyntiluvuista johtuva. Liigaprovoilla Sihvonen saa aktivoitua paljon laajempaa lukijakuntaa kuin NHL-provoilla. Jortikan tuntee jokainen ja hänestä saa helposti kahvipöytäkeskustelun aikaan kiekosta vähän tietämättömämpien kanssa. Jos Todd Richardsista kysyttäisiin peruspulliaiselta, niin vastaus voisi olla joku seuraavista: "en katso elokuvia", "kuka?" tai "joo taisin kuulla radiosta". Toki tunnetuimmista NHL-pelaajista ja suomalaisista saisi juttua aikaan, mutta materiaali alkaisi hyvin nopeasti toistamaan itseään.

Eiköhän Sihvonen ole varsin hyvin perillä siitä, että Viuhkolasta NHL-staran tekeminen on vähän sama homma kuin minusta Ron Jeremyn seuraajan. Samoin tuon pitäisi olla enemmän tai vähemmän selvä suurimmalle osalle suomalaisia kiekkoseuraajia. Tuolla väittämällä on kuitenkin mahdollista luoda aikaan kiinnostusta kyseistä persoonaa ja sitä kautta lehteä kohtaan. Vähän tulee mieleen Tony Halme ja Perussuomalaiset: Halmeen jutut eivät olleet usein muuta kuin joko provokatiivisia tai reilusti kärjistettyjä ja yksinkertaistettuja heittoja. Noilla heitoilla saatiin kuitenkin kohdistettua mielenkiintoa puolueeseen ja "kaupattua" persuja mattimeikäläisille.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät

Sitten olet vaan harvinaisen yksinkertainen kaveri, jonka jääkiekko tietämys on kaukalon reunalla huutavien vanhempien tasoa eli olen lukenut jostain viivelähdöstä, sen pitää olla tärkeää.

Kaikki sinun viestisi puuttuvat jääkiekon yksittäiseen tapahtumaan, esim. viivelähtöihin, ja sinulta puuttuu kyky analysoida tämän tapahtuman merkitys peliin. Sinä kerrot kuinka monta erilaista hyökkäykseen lähtöä pelissä on, mutta et pysty kertomaan mikä merkitys tällä on peliin.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Tärkeintä on se, että luotetaan omaan tekemiseen ja pidetään joukkueen kungfu korkealla. Kungfulla tarkoitetaan jääkiekon harjoittelun pitkää ja hyvää tietä. Harjoitellaan pitkäjänteisesti, kärsivällisesti ja energisesti omaa pelitapaa.

Miksi ei tuota lihavoimaani lausetta voisi siis sanoa ihan vain muodossa: "Tärkeintä on se, että luotetaan omaan tekemiseen ja pidetään joukkueen harjoittelun taso korkealla."
Korkea harjoittelun taso pitää sisällään niin pitkäjänteisyyden, kärsivällisyyden ja energisyyden. Miksi siis sotkea mukaan uusia jääkiekkoon kuulumattomia termejä?!?

Kerroit puhuneesi kungfusta kiekkovalmentajien kanssa useita kertoja. Koska et suostunut (taas kerran) vastaamaan TosiFanin asialliseen kysymykseen siitä, oletko puhunut kungfusta usean valmentajan kanssa vai ainoastaan yhden valmentajan kanssa käymissäsi useissa keskusteluissa, on syytä olettaa, että tuo jälkimmäinen vaihtoehto pitää paikkansa.

Seuraavaksi voi kysyä, että kuuluvatko sinun ja tuon yhden valmentajan omat keskinäiset termit tänne yleiseen keskusteluun, vai olisiko yleisen ymmärrettävyyden nimissä fiksumpaa käyttää sellaista sanastoa, mikä aukeaa heti kaikille muillekin lukijoille?
 
Seuraavaksi voi kysyä, että kuuluvatko sinun ja tuon yhden valmentajan omat keskinäiset termit tänne yleiseen keskusteluun, vai olisiko yleisen ymmärrettävyyden nimissä fiksumpaa käyttää sellaista sanastoa, mikä aukeaa heti kaikille muillekin lukijoille?

Tämä koko kungfu-keskustelu alkaa lähennellä jo sitä yökerhojournalismia. Ensin varsin massiivinen juttu on latistumassa yhdeksi keskusteluksi kahden henkilön välillä. Eli sitä Sihvosen vihaamaa (ja lanseeraamaa) yökerhojournalismia parhaimmillaan/pahimmillaan.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Voin kertoa, että en ole ollut koskaan missään tekemisissä arvostamani päätoimittaja Röngän kanssa, joten unohda tuon kytkennän arvelusi.
Mitkä ovat ne ominaisuudet tässä, JSN:ltä usean langettavan tuomion saaneessa päätoimittajassa, joita erityisesti arvostat?
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Minä olen aina pitänyt itseäni poikkeuksellisen lapsellisena, provokativiisena ja muutenkin vittumaisena kirjoittajana, niin kun tätä ketjua ja erityisesti paria viimeistä sivua lukee, että sen verran säälittävää paskaa tulee kirjoittajilta, jotka ovat yleensä yrittäneet profiloitua jotenkin asiakirjoittajiksi, ettei voi kuin itkeä. Vaikka siffan kanssa olisi jokaisesta asiasta eri mieltä ja hänen keskustelutyylistään ja perusteluistaan olisi mitä mieltä tahansa, niin on tuo jokaisen termin ja asian - on ne sitten provoamistarkoituksessa heitetty tai ei - tahallaan väärinymmärtäminen ja sille porukassa vittuilu on todella raukkamaista.

Jos te että jotain sivistyssanoja ymmärrä, niin katsokaa wikipediasta tai googlesta. Niin muutkin tekevät.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Minä olen aina pitänyt itseäni poikkeuksellisen lapsellisena, provokativiisena ja muutenkin vittumaisena kirjoittajana, niin kun tätä ketjua ja erityisesti paria viimeistä sivua lukee, että sen verran säälittävää paskaa tulee kirjoittajilta, jotka ovat yleensä yrittäneet profiloitua jotenkin asiakirjoittajiksi, ettei voi kuin itkeä...

Voisitko kertoa, mitä yrität sanoa tällä virkkeellä? Muutenkin viestisi oli aika hepreaa.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
voin kertoa. On suorastaan itkettävää, että millaista paskaa tänne on suollettu useiden kirjoittajien toimesta. Jos joku kirjoittaja pitää siffaa trollina, niin aika idiootti saa olle, että siltikin väittelyä jatkaa sivukaupalla.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
voin kertoa. On suorastaan itkettävää, että millaista paskaa tänne on suollettu useiden kirjoittajien toimesta. Jos joku kirjoittaja pitää siffaa trollina, niin aika idiootti saa olle, että siltikin väittelyä jatkaa sivukaupalla.

Ja paskan suoltaminen sen kun jatkuu, kiitos osallistumisesta...

Olisi mielenkiintoista, mitä Sihvonen vastaisi toimittajalle, joka kysyisi näistä Jatkoajan keskustelupalstalle tapahtuneista avautumisista. Miksi puolustat yhtä kirjoittajaa? Miksi hän tietää niin paljon Sportin asioista? Ja niin edelleen. Voisi tulla mielenkiintoinen juttu.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
voin kertoa. On suorastaan itkettävää, että millaista paskaa tänne on suollettu useiden kirjoittajien toimesta. Jos joku kirjoittaja pitää siffaa trollina, niin aika idiootti saa olle, että siltikin väittelyä jatkaa sivukaupalla.

Kyllähän siffa tosiaan trolli siinä mielessä lienee, ettei tunnu pohjimmiltaan vähäänkään kunnioittavan rationaalisen väittelyn perusperiaatteita (eikä siten myöskään vastapuoltaan). Mutta tunnustan, että ehdottomasti kuulun hänen fani-klubiinsa, noin taidokasta inttäjää ei ole olemassakaan! Minusta tuo gambiitti siitä, miten jotkut toiset ovat keksineet jonkun oudon kungfu-kiekko -termin, jolla ei ole mitään tekemistä aiemman keskustelun kanssa, on suorastaan huikea tapa kääntää hankalahko puolustusasema hyökkäykseksi. (Tietysti noin tiukan asiallisesti kysymyksessä on täysin harhaanjohtava ja asiaton tapa viedä väittelyä täysin harhaiseen suuntaan.) Sinänsä minusta haukku ei haavaa tee, ja kyllä nyt anonyymien netti-nickien parissa (vieläpä tiukasti moderoidulla sivustolla) pitää pystyä olemaan vähemmistössäkin, ja jopa vinhassakin vastatuulessa. Sinä olet nyt jo toinen keskustelija, jolla kyyneleet vuotaa siffan puolesta, mikä on kaiketi kaksi enemmän kuin TOJ:lla koko JA-uransa aikana. Onhan sekin hienoa, että herättää noin paljon empatiaa kanssakeskustelijoissa, mutta en kyllä itse erehtyisi pitämään häntä minään väärinymmärrettynä kiusattuna vaan ihan oikeinymmärrettynä rationaalisen keskustelun kiusaajana. Kuin scholl, mutta puhuu vain vähemmistä aiheista ja jonkun verran eri taktiikoilla.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Minua taas henkilökohtaisesti ei voisi vähempää kiinnostaa, että mitä mieltä Sihvonen on jostain keskustelupalstoista. Minua kiinnostaa mitä mieltä hän on pelistä nimeltä jääkiekko.

Kun täällä on aikaisemmin lanseerattu termi Sihvosen klaani, niin varmaan olisi asianmukaista lanseerata termi myös vastapuolelle. Ehdotankin termiä Sihvosen nartut. Sihvosen nartut on ovat siis henkilöitä, jotka ovat addiktiossaan sillä asteella, että he lukevat jokaisen Sihvosen jutun, etsivät siitä virheitä (typoja, asiavirheitä tai vääriä mielipiteitä) ja sitten postaavat ne internettiin. He ovat aina ensimmäisinä postaamassa, että mitä Sihvonen on milloinkin kirjoittanut. Näitä Sihvosen lukuisia virheitä he sitten muistelevat yhdessä kaihoisasti ja toistelevat niitä uudestaan ja uudestaan tuntien niistä varmasti suurta mielihyvää sisimmässään (kategaattorinen imperaatio hahahaha).

Vintiöiden Juha "Watt" Tolvanen oli varmasti Sihvosen narttujen perustajajäseniä:
http://www.youtube.com/watch?v=fzq0DL44gEs
 
Kun täällä on aikaisemmin lanseerattu termi Sihvosen klaani, niin varmaan olisi asianmukaista lanseerata termi myös vastapuolelle. Ehdotankin termiä Sihvosen nartut. Nämä on ovat siis henkilöitä, jotka ovat addiktiossaan sillä asteella, että he lukevat jokaisen Sihvosen jutun, etsivät siitä virheitä (typoja, asiavirheitä tai vääriä mielipiteitä) ja sitten postaavat ne internettiin.

Ainakin tässä ketjussa tuo klaani on keskittynyt enemmänkin nimimerkki siffan tekemisiin eikä niinkään Sihvosen. Harvemminhan Sihvonen itse on keskusteluun tällä palstalla osallistunut. Ja nuo virheiden ym. etsimiset, mitkä mainitist niin kohdistuvat nekin lähinnä tuohon yhteen nimimerkkiin eikä Sihvoseen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös