Petteri Sihvonen – kiekkomedian virallinen totuus

  • 2 812 311
  • 13 055

lenno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Pressiboxi kirjoitti:
Mitäs PS on Joresta veistellyt? Oliko kautta ennakoineessa numerossa 8.9. jotain juttua vai..?
Niinkuin varmasti muistat, olisi Petteri halunnut jonkun seuraavista kolmesta valmentajasta leijonien päävalmentajaksi: Summanen, Jore, Tami. Lisäksi Jortikkaa on SihvosenKIN toimesta pidetty suomen parhaimmistoon kuuluvana valmentajana. Ennen liigan alkua tulleessa Urheilulehdessä Jortikan sanottiin epäonnistuneen (okei, en muista oliko kyseinen juttu Petterin kirjoittama). Kuitenkin kolumnissa Alennustila tjsp. listattiin sm-liigavalmentajat kolmeen kategoriaan, huiput, keskitaso ja uudet kasvot. Jortikka sijoittui keskimmäiseen kategoriaan, joten kyllä hieman mielipide on muuttunut.
 

Kosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kysyisin kaikilta Sihvosen jutuista herneen nenäänsä vetäviltä yhtä asiaa. Luetteko mieluummin a)Veikkaajan juttuja joissa kerrotaan miten Kimmo Timonen on ruokaillut nashvilleläisessa ravintolassa ja annokseen kuului myös salaattia, b)Sihvosen juttuja?
 

Sundis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Internazionale, Stavros Flatly
Kosa kirjoitti:
Kysyisin kaikilta Sihvosen jutuista herneen nenäänsä vetäviltä yhtä asiaa. Luetteko mieluummin a)Veikkaajan juttuja joissa kerrotaan miten Kimmo Timonen on ruokaillut nashvilleläisessa ravintolassa ja annokseen kuului myös salaattia, b)Sihvosen juttuja?

Molemmat huonoja vaihtoehtoja mutta kahdesta pahasta vähemmän paha. Veikkaaja.
 

Mosabacka

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Loistava haaste Sihvoselle

lenno kirjoitti:
Kysymys Petterille... olisiko mahdollista, että joskus analysoisit oman pelikirjasi. ... vastaat oman pelikirjasi esilletuomisen haasteeseen joko jatkoajan keskustelupalstalla tai vaihtoehtoisesti urheilulehdessä.
Jos tämä kysymys on aito, ja miksei olisi, niin olisi kyllä upeata, että Sihvonen vastaisi haasteeseen. Aivan kuten tieteissä pitää ensin määrittää käsite, ennen kuin sitä käyttää. Olisi hienoa, että Sihvonen kertoisi oman näkemyksensä optimaalisimmasta tai optimaalisimmista pelikirjoista.
 

gordion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Koiraporin Veto
Tuskin Sihvonenkaan pystyy/haluaa täällä analysoida pelikirjaansa, kun ei hänellä ole joukkuettakaan, johon sitä soveltaisi.

Toisin sanoen: käytettävissä oleva pelaajamateriaali sanelee hyvin pitkälle pelikirjan sivujen sisällön. Kyllä PS:n pelikirja olisi varmasti erilainen Ässissä ja esimerkiksi Kärpissä.
 

P.Sihvonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei ole. Antaa urheilun näyttää, kuka kulloinkin on
gordion kirjoitti:
Tuskin Sihvonenkaan pystyy/haluaa täällä analysoida pelikirjaansa, kun ei hänellä ole joukkuettakaan, johon sitä soveltaisi.

Toisin sanoen: käytettävissä oleva pelaajamateriaali sanelee hyvin pitkälle pelikirjan sivujen sisällön. Kyllä PS:n pelikirja olisi varmasti erilainen Ässissä ja esimerkiksi Kärpissä.

Päävalmentajat pitkälti kusettavat, kun puhuvat, että pelitapa valitaan materiaalin mukaan. En ole vielä törmännyt sellaiseen valmentajaan, joka hallitsisi esimerkiksi kaksi täysin toisistaan poikkeavaa systeemikokonaisuutta. Suurimmalla osalla on täysi työ hallita yksi "pelikirja". Toki tiettyjä nyansseja huomioidaan pelaajamateriaalin mukaan. Esimerkiksi: Valitako enemmän karvauksen aktiivista vai passiivista vaihetta. Ja painottui (karvausvalinnoissa) kumpi tahansa, nuo vaiheet ovat perusperiaatteiltaan valmentajilla sitten samat, valmensi hän Kärppiä tai Ässiä.

Ja toki päävalmentajan johtopäätös voi olla, että on pakkoa roiskia kiekkoa pois omalta alueelta, koska kiekollisen pelaamisen taitoa on niin vähän. Tai, että on mahdollisuus pitää kiekkoa, koska on käsissä niin taitava joukkue. Mutta: se miten roiskitaan tai pidetään kiekkoa ei varioidu kovinkaan paljoa samalla valmentajalla.

Ja sitten: On monia harhaluuloja siitä, mitä voi tehdä ja mitä eivoi tehdä heikon pelaajamateriaalin kanssa. Esimerkiksi lyhytsyöttöpeli AUTTAA kaikkein eniten heikkoa joukkuetta. Ja vastaavasti se tekee huippujoukkueesta YLIVOIMAISEN. Meillä mennään liikaa sen taakse, "ettei tällä joukkueella voi pitää kiekkoa".

Minun päävalmentaja-aikana Pelicans ei pitänyt kiekkoa sen takia, ettei minulla ollut pienintäkään aavistusta siitä, miten se pelaamien olisi organisoitu kiekkoa kontrolloivaksi jääkiekoksi. Nyt tiedän sen, koska olen perehtynyt asioihin. Eli: Kun moitin rankalla kädellä joukkueita ja valmentajia, itse asiassa moitin sitä koulukuntaa, jonka malliesimerkki olin itse. Mutta niin oli moni muukin. Erkka Westerlund ei rakentanut peliään oikein vielä Itävallassa 2005, koska hän oli myös 90-luvun jääkiekon vanki. Eikä Raimo Summasella ollut Maailmancupissa vielä lähellekään sitä tietomäärä, joka hänellä on nyt.

Suomalaisessa jääkiekkoilussa on vasta parin vuoden ajan ollut vallalla se, että pelaamisen eri tavoista on käyty erittäin vilkasta keskustelua. Tämä on lisännyt hereillä olleiden päävalmentajien tietoa kumulatiivisesti. Aiemmin kaikkit tiedot ja keskustelut olivat hajallaan siellä täällä.

Mutta vielä itse teemaan: puhe siitä, että "Pelikirja" kirjoitetaan aina pelaajamateriaalin mukaan, on ainakin jossain määrin pelkkää sumutusta.

Ja mitä minun omaan pelikirjaani tulee, aion sen teoreettisena tutkielmana jossain vaiheessa julkaista sähköisessä muodossa netissämme www.urheilulehti.fi.

Julkaisen pelikirjani sen takia, että olen ollut etuoikeutetussa asemassa, kun olen saanut päätyökseni tutkia suomalaista jääkiekkoilua kaikessa rauhassa vailla valmentamisen painetta. Koen, että haluan antaa jotain takaisin kiekkoilullemme. Tosin minulla ei ole mitään uutta kerrottavaa enää. Kaikista pelikirja-asiostani olen jo joko kirjoitttnut tai puhunut televisiossa. Mutta silti ne on hyvä vielä jossain vaiheessa kasata yhdeksi kokonaisuudeksi ja esitykseksi.

Sitä haluan korostaa, että en ole keksinyt montaakaan uutta asiaa jääkiekkoiluun. Ehkä pari mielenkiintoista uutta juttua minulla on esittää. Mutta olen kokenut, että tehtäväni ei ole ollutkaan keksiä uutta. Sen sijaan olen koonnut olemassa olevaa ja ehkä yhdistellyt niitä osin uudella tavalla. Minun on ollut tehtävä tämä, koska Jääkiekkoliitto on laiminlyönyt tältä osin tehtävänsä. Jos Liitossa on jotain tietoa aina kulloinkin ollutkin, sitä ei ole tuotu riittävästi julkisuuteen. Seuraus on ollut se, että Suomi-kiekkoilu hurahtaa aina liiaksi johonkin suuntaukseen. Julkisuuden voima on siinä, että keskustelut puhdistavat kuonan ja paljastavat kestävän ytimen asioista.

Lisäksi olen pyrkinyt luomaan uutta ja elvyttämään vanhaa käsitteistöä. Mistään asiasisällöistä - oli kyse tieteestä tai vaikkapa jääkiekosta - ei voi keskustella syvällisesti ilman käsitteitä ja termejä. Ja toki termit ovat myös vallankäytön väline - niin minullakin. Haluan tietoisesti tuottaa sen jakolinjan, jossa termit ja käsitteet jakavat ihmiset vihkiytyneisiin ja ei-vihkiytyneisiin. Tässä olen mennyt osin yli, koska puheeni ovat osin saaneet vastustusta myös vihkiytyneiden piirissä. Tosin se on ollut mukava huomata, ettei yksikään vihkiytyneistä ole asiakysymyksissä ollut kanssani juurikaan eri mieltä. Ja vihkiytyneistä lähinnä ne ovat vähätelleet työtäni, jotka ovat saaneet niskaansa (ansaittua tai ansaitsematonta) kritiikkiä.


-P.Sihvonen-

PS. Hyvää kiekkokautta kaikille!

PPS. Voi olla, että en ehdi osallistumaan kaikkeen vaikkapa tämän kirjoitukseni aiheuttamaan keskusteluun täällä Jatkoajassa, mutta palaan tänne aina silloin tällöin. Ja suokaa anteeksi mahdolliset tuossa ylle tekemäni kirjoitus- ja lyöntivirheet. On nytkin kova kiirus päällä ja yö lähestyy. Täytyy vielä laatia Urheilulehden nettiin kirjoitus nollatoleranssista.
 
P.Sihvonen kirjoitti:
PPS. Voi olla, että en ehdi osallistumaan kaikkeen vaikkapa tämän kirjoitukseni aiheuttamaan keskusteluun täällä Jatkoajassa, mutta palaan tänne aina silloin tällöin.

P.Sihvonen,

Toivottavasti silmäsi osuvat tähän kysymykseen, kun ensi kerran palstalla vierailet.

Oletko koskaan tutkinut tarjoamiesi ennakkoanalyysi/vedonlyöntivihjeiden palautusprosenttia? Itse olen rivejäsi seurannut edellisen kauden alusta ja näppituntumalta sanoisin, että palautusprosentti on todella paljon pakkasella. Koska tapa jolla lähestyt otteluita on kuitenkin syvällinen ja analyyttinen, niin mistä luulet heikon pelimerkkien osumaprosenttien johtuvan?

Eikä siinä mitään, itse olen vähintään yhtä huono lyömään vetoa jääkiekko-otteluista ja runsaasti pakkasella ollaan täälläkin.
 

ranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Die Mannschaft
Voimalaituri kirjoitti:
Itse olen rivejäsi seurannut edellisen kauden alusta ja näppituntumalta sanoisin, että palautusprosentti on todella paljon pakkasella.

Siis kehen tai mihin verrattuna "todella paljon pakkasella"? Jäi epäselväksi.

Tämähän on kaikki verrannollista, ja vertaaminen veikkauksen ammattilaisiinkin on hankalaa, koska Sihvonen tekee 1X2-veikkauksen SM-liigan jokaisesta ottelusta ja puhtaasti analyysinsa pohjalta eli kertoimista piittaamatta saati ylisellaisia jahtaamatta (ts. jättäen palautusprosentin huomiotta). Vastaavassa tilanteessa todennäköisesti yksikään tämän maailman jormavuoksenmaista ei selviäisi palautusprosentin osalta omilleen saati plussan puolelle (jos siis tarkoitit "pakkasella" pienempää palautusprosenttia kuin 100 etkä esim. jonkun toisen kaikkia otteluita veikkaavan ammattianalyytikon palautusprosenttia).


Niin, tällä en sinänsä tarkoita ottaa kantaa Sihvosen ennakkoanalyysien luotettavuuteen, huutelen ainoastaan vertailukohdan perään; sehän on tässä ratkaiseva.


Ranger
 
Viimeksi muokattu:
ranger kirjoitti:
Siis kehen tai mihin verrattuna "todella paljon pakkasella"? Jäi epäselväksi.

Vertailukohtaa ei ole, enkä ole tilastoinut Sihvosen menestystä. Vuosi takaperin pelailin huvikseni Sihvosen rivien perusteella jonkin aikaa ja heikolla menestyksellä.

Edelleen mutu-tuntumalta, analyysit ovat paljon useammin pielessä kuin oikeassa. Veikkaanpa että kolikkoa heittämällä pääsee parempiin tarkkuuksiin.

Osa analyyseistä on ihan jääkiekkoperusteinkin aivan metsässä, kuten esimerkiksi ennustettu Tappara-HIFK kotivoitto, jota kukaan kiekkoa ymmärtävä ja joukkueiden pelejä nähnyt uskaltaisi/pelata ennustaa. Sihvosen analyysissä se oli kuitenkin selkein 37-25 voimasuhtein Tapparalle.

Niinikään Ilves-Jokerit ottelun tasaiset voimapisteet oli aivan tuulesta temmatut - ainoa epäilys Jokereiden voitolle oli pakkipula. Ilves oli voittanut Tapparan 2-0 oltuaan n. 55min altavastaajana, sekä hävinnyt KalPalle vieraissa.

Eli analyysit eivät vain osu. Ja osa niistä vaikuttaa aivan tuulesta temmatuilta.
 

Mosabacka

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
P.Sihvonen kirjoitti:
Ja mitä minun omaan pelikirjaani tulee, aion sen teoreettisena tutkielmana jossain vaiheessa julkaista sähköisessä muodossa netissämme www.urheilulehti.fi.
Loistava aikomus. Ja kiitokset jo etukäteen asialliseen kysymykseen tarttumisesta, vaikkakin oma ansioni oli vain veden kaataminen myllyyn.

Itse luen Urheilulehden sähköisen ja paperisen version aina sillä silmällä, että sieltä voisi oppia jotain uutta jääkiekon eri osa-alueista. Kovin moni muu jääkiekkojournalismin hedelmä ei tarjoa yhtä usein rehellistä yritystä sivistää ketä tahansa kiekonkatsojaa. Toki välillä täytyy käyttää sopivia lukusuotimia tai kriittistä näkemystä, että osaa löytää olennaisen.

Ja mitä tulee sähköisen lehden Sm-liigan ennakkoarvioihin, niin aivan kuten moni on jo asian ilmaissutkin, peli(kirja)teoreettinen lähestymistapa voi antaa eri tuloksen kuin Veikkauksen kertoimet tai normiveikkaajan yllätyksien hakeminen. Jos veikkaisin vieläkin, niin käyttäisin Sihvosen ideoita joidenkin otteluiden ajattelullisina lähteinä, mutta en suinkaan lopullisina valintoinani. Pelaamisessa voittojen hakeminen edellyttää joko runsasta tilastojen hyväksikäyttöä ja todennäköisyyksien laskemista tai yllätyksien hakemista, jolloin Sihvosen tapainen ajattelu ei ole ainoa tai läheskään tuloksellisin lähtökohta.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Gags kirjoitti:
Petteri Sihvonen jatkaa Veikkaajan SM-liiga liitteen linjalla Jortikan kritisointia:

http://www.urheilulehti.fi/jaakiekko/uutiset/article132937-1.html

Mielestäni nyt on hyvän maun rajat jo koetuksella.

Olin itse juuri laittamassa samaa uutista. Petteri, sinä kun olet niin suuri ja mahtava valmentaja ja saavutuksesi rajoittuvat Pelicansin valmentamiseen niin jos pitäisit turpasi kiinni muista valmentajista välillä. En ihmettele yhtään miksi SM-liigan menestynein valmentaja "tuhahtelee" sinulle. Ja mitäs ihmeellistä siinä on kun Sihvoselle tuhahdellaan. Näköjään PS on lähtenyt lööppilinjalla kun ei muuten jutuilla ole lukijoita.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Speedye kirjoitti:
Olin itse juuri laittamassa samaa uutista. Petteri, sinä kun olet niin suuri ja mahtava valmentaja ja saavutuksesi rajoittuvat Pelicansin valmentamiseen niin jos pitäisit turpasi kiinni muista valmentajista välillä.
Tämä on kyllä niin ihmeellistä poraamista. Mitä vittua se Keke tekee canalin studiossa kommentoimassa Manun peliä kun oma valmentaminen rajoittuu johonkin kusiseen Veikkausliigaan. Aika väsyneitä "kuitteja" nämä.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
tuuski kirjoitti:
Tämä on kyllä niin ihmeellistä poraamista. Mitä vittua se Keke tekee canalin studiossa kommentoimassa Manun peliä kun oma valmentaminen rajoittuu johonkin kusiseen Veikkausliigaan. Aika väsyneitä "kuitteja" nämä.

Kekehän haukkuu aina Fergusonin pystyyn siellä Canalin studiossa ja toistaa jokaisessa lauseessa "mitä minä sanoin". Hieman eri asia Tuuski..
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Gags kirjoitti:
Petteri Sihvonen jatkaa Veikkaajan SM-liiga liitteen linjalla Jortikan kritisointia:

http://www.urheilulehti.fi/jaakiekko/uutiset/article132937-1.html

Mielestäni nyt on hyvän maun rajat jo koetuksella.

Juu, Jortikka voisi opetella käyttäytymään. Ihmisten mulkoilu on rumaa.

Jortsusta sen verran (siis miehen käytöksestä, valmennustaitoja, ainakin silloin joskus on turha kiistää). Jortsu käyttää hieman liian rajua verbaliikkaa Jypin Tj:tä Seppästä kohtaan, joka on koulutukseltaan juristi. No Seppänen sitten päättää asian menevän oikeuteen saakka, koska ei siedä (mielestäni täysin aiheellisesti) Jortikan öykkäröintiä. No Jortsu tajuaa homman ja sopii asian ennen oikeussalia.

Osa 2. Vesa Rantanen kirjoittaa omaan tyyliinsä pisteliään ja ajankohtaisen kolumnin Jortikasta, josta Jortsu vetää herneet nenään. Ilmoittaa vieneensä asian oikein asianajajalleen tutkittavaksi, täyttyykö tässä kunnianloukkaus tms. Unohti vain suuressa päässään miettiä, että itse käytöksellään antoi Rantaselle aiheen pieneen kynän sivallukseen, kun paikka aukeaa.

No, ei voi sanoa kyllä muuta kuin että onhan tämä "missään, koskaan mitään voittamaton" Sihvonen aika silkkinen tapaus. Jos kirjoittelee isolla egolla ilman shekkien lunastukseen kelpaavia lihaksia, voi olla, että joku suuttuu. Oikeastaan kyllä toivon, että Suomen Ammattivalmentajat ry kyykyttää Jortikkaa tapauksen jälkeen.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Sanokaa tästä maasta sitten joku jääkiekkojournalisti, jolla on ns. varaa esittää ajatuksiaan valmentajista ja pelityylistä(en nyt puhu täsä Jortikka-casesta). Kuinka monta liigapeliä, voittoa, mestaruutta analyytikolla pitää olla?

Totuus on, että tästä maasta ei tällä hetkellä löydy yhtään edes lähelle Sihvosta jääkiekkotietämyksessä pääsevää toimittajaa. Mutta kateudestahan tämä kansa aina suurimmat voimansa on ammentanut.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Raipe
"Mikä saatanan mylläri se siellä pulla suussa nassuttaa!"

Gags kirjoitti:
Mielestäni nyt on hyvän maun rajat jo koetuksella.

Kumman puolelta, Sihvosen vai Jortikan?

Olisi Sihvonen nyt sitten edes kertonut, mitä Jortikka sanoi siellä käytävällä, niin saataisiin kasvatettua Jortikan legedaaristen lausahdusten kirjastoa.

Muutenhan tuo uutisointi oli lähinnä Kummelin "Hervannasssa on nähty hirvi"- tasoa.
 
Viimeksi muokattu:

kimbe66

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
En kiistä P. Sihvosen arvoa kiekkojournalistina, mielestäni hän on maan paras siinä roolissa. On saanut ainakin minulle aukeamaan paljon uusia asioita jääkiekosta, joita on mukava seurata hallilla käydessä.

Mutta kyllä hän itsekin aika lailla herkkähipiäinen on, jos jostakin tuhahtelusta pitää kokonainen palsta Urheilulehden sivuille kirjoittaa. Mitä kiekkojournalismia tuossa nyt sitten oli? Minusta tuo oli aivan yhtä halpahintaista kuin Jortikan tuhahtelukin. Ei se Jortikka tuon jutun mukaan kuitenkaan päälle ollut käynyt.
 

TeeVee

Jäsen
Kaksi otetta

Toimittaja Sihvonen Urheilulehti.fi:ssä kirjoitti:
Mittaili niillä siansilmillään uudestaan päästä varpaisiin.

Toimittaja Sihvonen Urheilulehti.fi:ssä kirjoitti:
Minä olen sivistynyt mies ja rauhallinen perheenisä.

Näkeekö kukaan tässä ristiriitaa?
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
JWill kirjoitti:
En minä ainakaan.



Työ- ja siviiliminä.

Eli on sivistynyttä julkisesti verrata valmentajaa sikaan ja sivistymätöntä kahden kesken tuhahdella toiselle.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
tuuski kirjoitti:
Totuus on, että tästä maasta ei tällä hetkellä löydy yhtään edes lähelle Sihvosta jääkiekkotietämyksessä pääsevää toimittajaa. Mutta kateudestahan tämä kansa aina suurimmat voimansa on ammentanut.
Pointti onkin se, että Sihvonen on korostanut keskittyvänsä peliin nimeltä jääkiekko sirkushuvien sijaan, mutta vajoaa uusimassa kirjoituksessaan alemmas kuin P.Jalonen.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Raipe
Onko tämä muuten otettava jo jonkinlaisena uhkauksena Jortikan suuntaan?

"Lopulta on minulle itselleni se ja sama, mitä joku Jortikka uhoaa. Mutta niin pitkälle en anna tämän kuitenkaan mennä, että joutuisin turvautumaan johonkin muuhun keinoon kuin kynään tai vallitsevaan lakiin. Täytyy muistaa, että Jortikankin on kyettävä jäälle valmentamaan joukkuettaan."

Ainoa este siis siihen, että Sihvonen ei ole vastannut Jortikan uhoamiseen muuta kuin kynällä on se, että Jortikan on kyettävä jäälle valmentamaan joukkuettaan. Eli Jortikan pitää nyt pelätä Sihvosen päällekarkausta, jos lopettaa valmentajanuransa?


Saa korjata, jos olen ymmärtänyt väärin.
 

TeeVee

Jäsen
JWill kirjoitti:
Työ- ja siviiliminä.

Ahaa, nyt ymmärsin, toimittaja Sihvonen kommentoi Jortikan silmiä siansilmiksi, koska toimittaja Sihvonen saa palkkaa siitä, että hänellä on erilainen ihmisnäkemys kuin P.Sihvosella.

Jos näin on, onnistuu P.Sihvonen/toimittaja Sihvonen työssään erittäin hyvin. Mikäli Jack Nicholson olisi Lakersin siviilissä Hannibalin kaltainen ilkimys, hänellä olisi varmaan vähemmän kavereita.

Urheilutoimittajilla ja urheilutoimittajilla on eroa.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Blackie kirjoitti:
Pointti onkin se, että Sihvonen on korostanut keskittyvänsä peliin nimeltä jääkiekko sirkushuvien sijaan, mutta vajoaa uusimassa kirjoituksessaan alemmas kuin P.Jalonen.

Sihvonen kirjoitti elokuussa Urheilulehdessä, että hän aikoo olla populistisempi kirjoituksissaan kuin aikaisemmin. Tämä on ilmeisesti sitä Sihvosen populismia.

Petteri, ole journalistisempi ja selkokielisempi kuin viime kaudella, niin menet oikeaan suuntaan.

Tuo Jortikan eilinen käytös Hämeenlinnassa ei mahdu varmaan edes top100 anekdoottien joukkoon, joita olen kuullut Jortikasta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös