Itse itseäni lainaten, mutta en jaksa kuin vain ihmetellä sinun,Petteri Sihvonen tyyliä mediassa:jaksat jankuttaa jostain pelikirjoista ja nykyaikaisen jääkielloilun oikeista teeseistä, vaikka itsellä ei ole käytännössä minkäänlaisia näyttöä valmentajana, saatikka mitään todelista näyttöä pelikirjasi toimivuudesta.
On helppo tulla "jääkiekkolaboratoriosta" huutelemaan kentälle, kun ei itse tarvitse ota vastuuta mistään (edes omista puheistaa), viittaan näihin jatkuviin perättömiin huhuihin UL:ssä.
Vertaan tilannetta karkeasti esim. omaan alaani: takana on erittäin pitkä akateeminen koulutus, "uusin tieto ja taito". Silti käytännön ja teorian sovittaminen yhteen tapahtuu vain ja ainoastaan "kentällä", tekemällä ja oppimalla.
Ei minulla tulisi mieleenikään mennä arvostelemaan vanhempia kolegoitani heidän käyttämistään metodeista, olivatne sitten uusimpaan trendeihin verrattuna kuinka "vanhentuneita" tahansa: mikä toimii niin toimii.
Mielestäni kaikki tämä sama pätee myös jääkiekkoiluun:on hyvä, että asiat kehittyvät ja eteenpäin mennään tietotaidossa ja käytännönosaamisessa.
Mikäli käytäntö kuitenkin osoittaa/on osoittanut vanhat, hyväksi havaitut metodit toimiviksi, on mielestäni ala-arvoista ja pikkumaista tulla median välityksellä saarnaamaan oikeasta ja väärästä: tässä viitaan esim. tapauksiin Shedden,Heikkilä, Jortikka etc.
Pitkäsyöttöpelikin voi toimia, jos paketti on kasassa...
On epäkollegiaalista ja epäammattimaista ristiinnaulita kaikki se, mikä sotii omaa näkemystään vastaan: itse olen tämän useasti saanut kantapään kautta todeta. Elämä, nöyryys ja avokatseisuus opettavat kyllä varmasti suhtautumaan asioihin paremmin, tämän meistä jokainen saa huomata ennemmin tai myöhemmin.
Fanaattisuus ja ehdotomuus harvoin vievät kovin pitkälle, vaikka se usein onkin helpoin tie prosessoida omaa osaamistaan ja tekemistään.
Toivon, että sinä, Petteri Sihvonen hieman avaisit näkemyksiäsi ja katsoisit välillä muuallekin, kuin omaan pelikirjaasi, aina joskus sieltä voi jotain oppia.
ps. Tähän ei liity mitään henkilökohtaista.
edit: kirjoitusvirheitä kiireessä