Miguel kirjoitti:
Mutta ilmeisesti tulkitsin sinua aivan väärin. Hyvä sitten niin, tämä keissi voidaan sulkea.
Kyllä, tulkitsit siltä osin väärin, että puhuin journalistisesta keskustelusta journalistisen koulutuksen omaavan toimittaja X:n ja Sihvosen välillä. En siis kirjoittamisesta tai toimittamisesta itsessään.
Kuten sanoin, hyvin teorian osaava toimittaja voi silti olla täysin paska kirjoittaja. Kaikki eivät ole syntyneet kynä kädessä, vaikka se toimittaminen haaveammatti olisikin.
No jep, case closed.
Miguel kirjoitti:
Heh, minä taas varmaankin olen leimautunut turhankin vahvasti Sihvosen puolustajaksi, koska en kovin pahasti ole häntä kohtaan osannut mitään sanoa tässä ketjussa. Olen yhä niin vahvasti sitä mieltä, että monista epäkohdista huolimatta Sihvonen on piristänyt suomalaista urheilujournalismia sen verran paljon, että mieluummin keskityn puolustamaan hänen positiivisia ansioitaan.
Mutta jos hän haluaa nostaa itsensä jalustalle muiden yläpuolelle ja tituleerata itseään suomalaisen kiekkoilun sanansaattajaksi, niin... No, voihan häntä sitten pää-äänenkäyttäjäksi kutsua - torvi mikä torvi.
Niin juuri. Seuraava kysymykseni sinulle olisikin ollut juurikin se, että mikä on sinun mielipiteesi Sihvosesta. No sekin selvisi.
Itse asiassa meidän mielipiteemme herrasta ei juurikaan eroa. Alussa toki Sihvosen tyyli ärsytti paljonkin, koska minulle itselleni on annettu kertoa journalistin ammattietiikasta, eikä siihen mielestäni kuulu esimerkiksi muiden medioiden kyttäily tai kollegojen mustamaalaaminen.
No, asiaan. Nykyään herra herättää paljon vähemmän negatiivisia tunteita. Jos juttu on täysin päätön, se ennemminkin naurattaa. Hyviäkin juttuja Sihvonen kirjoittaa, kun keskittyy vain siihen analysointiin. Piristää siis tuota urheilujournalismin skeneä joskus ja joskus taas aiheuttaa huvitusta.
Minäkään en ole niin sihvos-vastainen, kun monet luulevat. Kyllä täältä tulee kehujakin, kun siihen on syytä. Tässä ketjussa muutenkin on kaksi ääripäätä, jotka eivät lopulta ole niin kaukana toisistaan.
Toinen puoli sanoo, että Sihvonen on hyvä kirjoittaja, jolla on myös epäkohtia. Se toinen puoli on sitä mieltä, että Sihvonen on huono toimittaja, jolla on kuitenkin ihan hyviäkin juttuja takanaan. Noiden kahden ero on lopulta hiuksen hieno. Itse sijoitun noiden kahden välille, omasta mielestäni.
Niin ja vielä on pakko mainita pakkomielteistä. Tällä hetkellä ainoa pakkomielle on saada oman pirtin puutarha / takapiha kuntoon. Siinä on riittämiin, usko tai älä. (hymiö)