Heppaliiton mies älähtää kohta kun kalikka kalahtaa
Jälleen kerran heppaliiton mies osoittaa anti-urheilumiehen härskiä asennettaan. Ammattivalmentaminen on ammattivalmentamista, mutta ei tolkullista sanoa, että amatöörivalmennus olisi "puuhastelua". Väitteen voi esittää vain, jos oma valmentajuus on ollut täysin hukassa ja on jäänyt ymmärtämättä, mitä on urheilu, mitä on valmentaminen.
D2-iässä nuoret jääkiekkoilijan alut käyvät koulua. Sinä aikana heidän valmentajansa voi kirjoittaa artikkelin jääkiekkoilusta ja suunnitella tarkasti illan treenin. Sen treenin voi suunnitella ja vetää yhtä laadukkaasti, kuin vaikkapa satoja tuhansia KHL:ssä tienaava Jukka Jalonen, jos kyvyt riittävät. Ja vaikka kyvyt eivät vastaavaan riittäisikään, mutta koko sielu on pelissä, niin kyse ei ole ollenkaan "puuhastelusta".
Pekka Virta soitti hieman yli vuosi sitten ja kysyi minua apuvalmentajakseen. Se on fakta, joka ei muutu miksikään, vaikka heppaliiton mies mitä muuta älytöntä väittäisi. Arvelen, että Virta oli pohjustanut asian Mika Toivolalle. Seuraavan kerran, kun tapaan täällä Hämeenlinnassa asuvan jääkiekkoystäväni Toivolan, kysyn asiaa häneltä. Ja ainahan heppaliiton mies voi itse mennä ja tarkistaa asian joko Virralta tahi Toivolalta. Ja sekin on tiedossani, että sekä Virta että Toivola lukevat tätä ketjua. En minä nyt suin surminkaan menisi munaamaan itseäni ja väittämään moista, jos se ei olisi tismalleen totta. - Ja seuraavaksi heppaliiton mies ilmaantuu tänne ja kääntää asian jotenkin toisin. Ettei tarkoittanutkaan sitä tai tätä. Heppaliiton mies roikkuu palstalla ollakseen kaikesta eri mieltä, mitä ovat nimimerkit P.Sihvonen ja siffa. Se on suorastaan hänen elämäntehtävänsä. Mutta siitä kun EI VOI OLLA ERI MIELTÄ, että Pekka Virta kysyi minua. Istuin autossa Hämeen Sanomien lehtitalon edessä parkkipaikalla, kun Virta soitti. Mutta jostain kummasta heppaliiton mies arvelee lähes tietona, ettei Ässät olisi minua kuitenkaan palkannut. Näkee, ettei heppaliiton mies ole koskaan ollut tekemisissä jääkiekkoilun huippuvalmennuksen kanssa. Heppaliiton mies ei ymmärrä, mitä se tarkoittaa, kun päävalmentaja kysyy jotakuta. Ja jos muut nimimerkit eivät tiedä, kuka on "heppaliiton mies", niin seuratkaa sitä koiraa, joka älähtää, kun kalikka kalahtaa. #HeppaliitonMies