J.Grönvall
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
Meiltä puuttuu täydellisesti "kiekkostudio" missä keskusteltaisiin pelistä eikä vain liigassa, vaan myös NHL:ssä ja maajoukkueessa. Keskusteltaisiin pelitavoista eri liigoissa ja pelaajatyypeistä ja valmentajista. Sihvonen voisi ottaa omaa kantaa ja ammattilaiset vastaisivat mielipiteillään ja välillä studiossa olisi vaikka pelaajia, valmentajia ja välillä analyytikoita - pääasia olisi, että keskustelua syntyy lajista. Tällä hetkellä ihmetellään miten jonkun seuran talous on tätä ja tuon seuran talous on tuota. Mä maksaisin nähdäkseni kunnon kiekkostudion.
Ja ajatelkaa mikä lisä se olisi jo tämän palstankin keskusteluihin, kun ammattilaiset syventäisivät asioita studioissa. Saataisiin se yleissivistävä efekti mukaan.
E kirjoitti:Voi olla, että olen hakoteilla asiassa, mutta jotenkin vaan on se fiilis, että hyvin moni joukkue on palannut sinne 90-luvun "flipperikiekkoon", jossa perustavoite on lyödä kiekko päätyyn ja pistää jalat nakuttamaan. Maalipaikkoja ei enää rakenneta - kiekko karvataan omille ja pistetään maalinedustalle nopeasti. Rupea sitten analysoimaan sitä, että nyt pomppi näin - olisi voinut pomppia toisinkin.
No itse juuri katselin, kun jopa Rauman Lukko, Jokereita vastaan ja Risto Dufvan alaisuudessa, oli ottanut selviä askelia pois pelkästä pystysuunnan jääkiekosta, SaiPa pelasi tänään hienosti peliä rytmittäen, Ässät teki Tapparaa vastaan ihan uudenlaisia viivelähtöjä ja loi hyviä hyökkäyksiä, Ilves veti jostain syystä taas pelkkää nopeaa, Jokerit, Kärpät, HPK... Minun mielestäni Liigassa pelataan taktisesti monipuolista ja hyvää jääkiekkoa, kaikesta huolimatta.