Petteri Sihvonen – kiekkomedian virallinen totuus

• 2 839 432
  • 13 118

P.Sihvonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei ole. Antaa urheilun näyttää, kuka kulloinkin on
umbertoecoilua! :)

Petteri Sihvonen on median ja erityisesti jääkiekkomedian näkyvä hahmo, joten tästä syystä asetan tämän kirjoitukseni jääkiekkomedian johtavalle keskustelupalstalle ja Petteri Sihvosta käsittelevään ketjuun. Jne..

Hienoa umbertoecoilua! :)

Johtava

Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Kalpa
Lätkäporukoissa puhutaan muutakin kuin lätkää ja Sihvonen taitaa olla siviilikatsomuksen puolelta enemmän Alpo Suhosen hengenheimolaisia, vaikka olisivatkin jääkiekkonäkemyksissä kaukana toisistaan.

Tässäpä tämä ongelma onkin. En nimittäin pidä Alpo Suhosta lätkäjätkänä. Entisaikojen Käskyttäjä-Alpo oli varmaankin lätkäjätkä, mutta nykyinen Kultturelli-Alpo ei täytä millään tavoin lätkäjätkän vaatimuksia. Mieshän taitaa suurinpiirtein vihata jääkiekkoa, mutta joutuu sitä sietämään elannon hankkimisen takia. Tämmöinen mielikuva minulla on.

Viltsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Tässäpä tämä ongelma onkin. En nimittäin pidä Alpo Suhosta lätkäjätkänä. Entisaikojen Käskyttäjä-Alpo oli varmaankin lätkäjätkä, mutta nykyinen Kultturelli-Alpo ei täytä millään tavoin lätkäjätkän vaatimuksia. Mieshän taitaa suurinpiirtein vihata jääkiekkoa, mutta joutuu sitä sietämään elannon hankkimisen takia. Tämmöinen mielikuva minulla on.

Mitä olen Suhosta viime aikoina kuunnellut ja lukenut hänen kommenttejaan, ei niistä paista mitenkään viha kiekkoa kohtaan. Toki Ape monia kiekkoasioita kyseenalaistaa, mutta sehän on vain hyvä asia. Sihvonen muuten kutsui viime keväänä Apen U-studioon ja siitähän syntyi todella kiinnostava keskustelu. Onkohan video enää lehden sivuilla? Suhosestakin on vuosien saatossa pahimmat särmät hioutuneet. Näin se iän myötä tuppaa olemaan kaikilla.

Eilisessä Iltalehdessä ollut juttu Sihvosesta oli mielenkiintoinen; ei siinä nyt mitään uutta tullut esille. Mutta tuli ilmi taas se, että osa kiekkoihmisistä osaa jo elää näiden Sihvosen juttujen kanssa. Toki osa, kuten Westerlund, ei osaa. Ja ammattilaiset(jonkinmoiset vastustajatkin) tunnustavat, että Sihvonen tietää ja ymmärtää peliä. Kyllähän Sihvonekin kykenee myöntämään, että kiekkokontrollille on olemassa vastavoima, joka toimii ajoittain yhä vieläkin.

P.Sihvonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei ole. Antaa urheilun näyttää, kuka kulloinkin on

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs

J.Grönvall

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
Ihan hyväntuulinen haastattelu, hymähdin pariin otteeseen, Petterihän on huumormiehiä! Ja saatiinhan me Jatkoajallekin tunnustusta, onnea huikeille kirjoittajille.

Fordél

Jäsen
Ihan hyväntuulinen haastattelu, hymähdin pariin otteeseen, Petterihän on huumormiehiä! Ja saatiinhan me Jatkoajallekin tunnustusta, onnea huikeille kirjoittajille.

Samaa mieltä. Mielestäni itse asiassa oikein hyväkin haastattelu. Rehellistä menoa ja varmasti selvisi taas kerran monelle Sihvosen agendaa ihmettelevälle mistä kaverin mouhkaamisessa on kyse. Harmi vaan, että hän on ottanut tollasen roolin kantaakseen kun vie kuitenkin tilaa siltä kovalta asialta. No jokainen tavallaan ja kuten parhaaksi näkee.

J.Grönvall

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
Samaa mieltä. Mielestäni itse asiassa oikein hyväkin haastattelu. Rehellistä menoa ja varmasti selvisi taas kerran monelle Sihvosen agendaa ihmettelevälle mistä kaverin mouhkaamisessa on kyse. Harmi vaan, että hän on ottanut tollasen roolin kantaakseen kun vie kuitenkin tilaa siltä kovalta asialta. No jokainen tavallaan ja kuten parhaaksi näkee.

Minusta tämä rooli selitettiin tuossa hyvin ja oikeastaan se vahvisti aikaisempia tulkintojani. Pidän itse tätä strategiaa ihan hyvänä, substanssi ratkaisee ja sen puute tulee ilmi tylysti.

Fordél

Jäsen
Pidän itse tätä strategiaa ihan hyvänä, substanssi ratkaisee ja sen puute tulee ilmi tylysti.

Tottakai. Ilman substanssiahan tollanen strategia olisi tuhoon tuomittu. Vastapalloon tulisi niin pahasti ettei kenenkään pääkoppa kestäisi sitä. Silti itse hyödyntäisin substanssin eri tavalla. Hyvä kuitenkin, että Sihvonen tietää itse tasan tarkkaan mihin on ryhtynyt ja kantaa siitä myös vastuun. Meistä kaikista ei olisi siihenkään.

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Ihan mielenkiintoista oli eilen havaita, että nämäkään valmentajat, joita johtava itse suitsuttaa - kuten P. Virta - eivät hirveästi lämpene Sihvosen töherryksille.

Eilen Virta kyykytti kyllä johtavaa satamuna studiossa.

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Ihan mielenkiintoista oli eilen havaita, että nämäkään valmentajat, joita johtava itse suitsuttaa - kuten P. Virta - eivät hirveästi lämpene Sihvosen töherryksille.

Olisi ollut mukava nähdä/kuulla tuota, mutta joutui tyytymään otteluseurantaketjun raportointiin. Takavuosinahan Urheilulehti oli tehnyt "kyselyn" muutamalle SM-liigavalmentajalle ottaisivatko Petteri Sihvosen apuvalmentajaksi tms. kuudesta vastanneesta Jukka Rautakorpi oli muka ainoa joka vastasi "Ei".

miklaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät (Sympatiat HIFK)

Minusta on tuntunut P.Virran kommentointia seuratessani (mm. pari kertaa taisi peräkkäin olla Ässä-pelin kommentaattorina), että olisiko Virta lähtenyt muuttamaan omaa ajatustaan hiukan suoraviivaisemman kiekkoilun suuntaan. Voi olla , koska oma käsitykseni P. Virran pelikirjasta perustuu mediatiedoille, että käsitykseni on väärä. Joku tuntee Virran opit paremmin ja Virtahan ei tietysti edes valmenna mitään tällä hetkellä.

Minua taas kiinnostaa onko Sihvonen todella lätkäjätkä vai pelkkä valelätkäjätkä? Lainaus Sihvosen blogista:

Sihvonen ei siis viihdy jääkiekkoporukoissa, vaikka se on kaikki kaikessa lätkäjätkälle.

Tuo on muuten varmasti aika karu kohtalo: ihan liian älykäs ja koulutettu lätkäporukoihin, mutta toisaalta lätkätaustansa vuoksi ihan liian juntti akateemisiin humanistiporukoihin. Ei ole varmasti herkkua olla tuollainen väliinputoaja.

On yleinen ja empirian tukema käsitys, että lätkäporukat (tarkoittaa tässä kontekstissa pelaajat, valmentajat ja seurajohdon) ovat voittopuolisesti arvokonservatiiveja sekä talouspoliittisesti oikeistoon kallellaan.

Sihvonen taas oli mm. pressanvaaleissa räksyttämässä Sauli Niinistölle ”uusliberalismista” ...

Petteri Sihvonen on luultavasti myös lukenut elämässään ainakin kymmenen kirjaa. Jo pelkästään sillä saanee lätkäjoukkueessa totaalifriikin maineen.

Swearengen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fortress Europe, turvattomat tilat
Petteri Sihvonen on luultavasti myös lukenut elämässään ainakin kymmenen kirjaa. Jo pelkästään sillä saanee lätkäjoukkueessa totaalifriikin maineen.

Ehkä lähellä totuutta tuokin yleistys, ainakin mitä tulee pelaajiin ja pelkän peliuran avulla edenneisiin. Ja myös Sihvonen halusi varmastikin korostaa itseään juuri tuon tyyppisellä vihjailulla.

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Päätöshän löytyy täältä:

JSN

On varmaan meriitti siellä Kulosaaressa omien joukossa, kun on jo kaksi langettavaa päätöstä perheisiin ja lapsiin menevistä jutuista. Kun Petteri kuitenkin tätä luet, niin ihmettelen kanttiasi itkeä tällä palstalla, että joku anonyymi ja avoimesti halveksumasi nettinimimerkki marginaalisella keskustelupalstalla puhuu jostain junnujoukkueesta esimerkkinä mainitsematta yhtään nimeä ja samaan aikaan itse nostat palkkaa perheiden repostelusta valtakunnallisessa mediassa.

Viimeksi muokattu:

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Josko vaikka kantelu tuosta artikkelista on tehty hiljattain? Tosin väliäkö tuolla sinänsä, JSN:n rankaisumahdollisuudet kun ovat luokkaa "hyi hyi"-tyylin toruminen joka tuskin vaikuttaa UL:n kirjoitteluun mitenkään.

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Tietenkään ei kannata lukea tuota päätöstä ja selvittää mistä artikkelista langettava päätös on tullut.

Suosikkijoukkue
Kalpa
Päätöshän löytyy täältä:

4950/AL/12 - - Päätökset - JSN

On varmaan meriitti siellä Kulosaaressa omien joukossa, kun on jo kaksi langettavaa päätöstä perheisiin ja lapsiin menevistä jutuista. Kun Petteri kuitenkin tätä luet, niin ihmettelen kanttiasi itkeä tällä palstalla, että joku anonyymi ja avoimesti halveksumasi nettinimimerkki marginaalisella keskustelupalstalla puhuu jostain junnujoukkueesta esimerkkinä mainitsematta yhtään nimeä ja samaan aikaan itse nostat palkkaa perheiden repostelusta valtakunnallisessa mediassa.

Joillekkin tekopyhyys näyttää olevan hyve.

Tässä tapauksessa kaikki näyttää kuitenkin päättyvän oikeudenmukaisesti. Kyseiselle artikkelille on annettu langettava päätös ja Erkka "ei mitään annettavaa jääkiekolle" Westerlund on valittu artikkelin kirjoittamisen jälkeen maajoukkeen päävalmentajaksi tuleviin olympialaisiin. Lisäksi toinen inhokki eli Mr. Kekäläinen sai GM:n pestin Columbukseen. Kiekkojumalat ovat olemassa.

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Koomikoiden kertomina saamme kuulla värikkäimmät ja viihdyttävimmät uutiset. Eihän kukaan mene sirkukseen kuuntelemaan klovnin esittämiä itkuisia katkelmia Martin Luther Kingin ihmisoikeuspuheesta. Siinä vaiheessa, kun pelikirja on luettu loppuun, niin voi viimein nousta lavalle Ismo Leikolan, Andre Wickströmin ja Ilari Johanssonin seuraan.

Ei kai kukaan kyseenalaista Petteri Sihvosen viihteellistä arvoa Jatkoaikapalstalla?

punisher

Jäsen
Esko Seppänen, pahempi kuin Sihvonen?

Viime vuonna olin irtisanomassa urheilulehden tilauksen Sihvonen kehäpäätelmien, jankkaamisen ja sairaalloisen kostonhimon takia, mutta nyt täytyy sanoa että apinanaamarin Urheilulehdessä on ottanut Twitter addikti ja yleispelle Seppänen. Sihvonen on kirjoittanut jopa ihan luettavia pelaajaanalyysejä, saatuaan ammatillisen luunapin Stalin jutun takia, mutta egomaanikko Seppänen sen sijaan on tehnyt itsestään mega-pellen ja apinan viimeaikaisilla töherryksillään. Mitä helvettiä se Granlund juttukin viimeisessä lehdessä oli tarkoittavinaan. Pallopää Esko kertoi meille kolmella sivulla että vihaamme nykyään Granlundia ja lyömme suomalaisessa kateudessa puukkoa selkään kun se ei heti ollutkaan Wayne Gretzky. Mitä helvettiä Esko? Sinähän olet itse ollut yksi suurimpia paskaspekulaattoreita tässä ja kaikissa muissakin jääkiekkoon liittyvissä jutuissa. Ota jotain lääkettä tai käy vaikka huorissa että rauhoitut hieman.

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
En jaksa uskoa että JSN:n "Hyi hyi, tuhma Petteri/Jukka"-sormenheristykset vähäänkään vaikuttavat UL:n toimintaan. Ehkäpä Petterille vain on tullut burnout tuosta Röngän käsinukkena toimimisesta?

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy