Annas nyt niitä isoja muutoksia. Kaksi ketjua Jatkoajassa ei ole kovin paljon.
Jo aika monta kertaa toistettu asia: lue ketjujen
sisältöä, mieti termejä, mieti koko kiekkokulttuurissa tapahtuvaa murrosta valmentamisen ja pelitapojen suhteen, mieti niitä käsitteleviä ihmisiä, mieti valmentajatyyppien muutosta, mieti pelitapojen muutosta eri maiden ja liigojen välillä - ja kerro minulle sitten, ettei jääkiekon analysointi ole kokenut merkittäviä kehitysaskelia, etenkin/myös/esimerkiksi Petteri Sihvosen ollessa kiekkoanalyysin vappumarssin eturivissä, heiluttaen pelikirjalippua, fläppitaulua ja välillä valitettavasti myös tyhjää vessapaperirullaa (ylilyönnit) sen liikkeen etunenässä.
No mitäs nostit vertailtavaksi Summasen ja Erkan, jos niitä ei nyt saakaan vertailla?
No antaa tulla niitä vertailuanalyytikkoja sitten. Ja nimenomaan Sihvosen tyylisiä analyytikkoja. Sano sinä nimiä.
Saat vertailla ihan ketä haluat. Sinä kuitenkin uhosit, että Sihvonen ei ole analyytikkona merkittävä. Sitten perustelet merkittävyyttä sillä, että konkreettinen vaikutus suoraan esim. maajoukkueeseen ei ole huomattava. Unohdat ilmeisesti sen, että jääkiekkoa seuraavista suomalaisista miljoonat eivät ole maajoukkueen kanssa tekemisissä, mutta heistä et onnistu merkittävämpiä analyytikkoja poimimaan. Minusta todistustaakka löytää niitä merkittävämpiä analyytikkoja on siis sinulla.
Vihjeenä sanoisin, että kyllä yhä useampi yrittää, ja se on hieno homma. Ihan jokaiselta pepejurgensilta, tonihäppölältä tai esakeskiseltä se ei onnistu, ei sinne päinkään. Ei varsinkaan näiltä polopekoilta. Ja edelliseen aiheeseen viitaten, kyllä Jatkoajan ketjut keskustelupalstallakin ovat siinä mielessä hyvinkin merkittäviä, että täällä on jumalauta anonyymeinä nimimerkkeinä tuolla pelitapakeskustelussa hyvää porukkaa, joka onnistuu siinä paljon paremmin kuin moni tv:ssä tai muussa mediassa heiluva hemmo.
Ja välillä jopa paremmin kuin siffa tai Sihvonen, vaikkakin ennen kaikkea haluan nähdä tämän kehittävänä keskusteluna, enkä minään kilpailuna. No juu, UL:n tyyli ei aina edistä tätä asiaa.
Mielestäni Sihvosen merkityksettömyys tai merkityksellisyys määriytyy hänen tekojensa mukaan. Minä arvioin hänen tekojaan, niiden laatua ja niiden seurauksia. Sekö sitten on epäreilua muita kohtaan? Enkö minä juuri sanonut, että annan muillekin risuja tai ruusuja heidän tekojensa perusteella? Annapa esimerkkihenkilö, jonka virheet olen unohtanut.
Vai pitäisikö Sihvosen virheet unohtaa täysin ja muistaa vain hyvät asiat? Sitäkö tarkoitat?
Vai yritätkö vain yksinkertaistaa keskustelun toista osapuolta pahaksi? Niin sanottua musta-valko-ajattelua, jota Sihvonen suosii.
Minä en hyväksy jotain (perhe tms.) henkilökohtaisuuksia sen kummemmin kuin sinäkään. Olen vissiin muutaman kerran sen maininnut. Onko niitä siis oikeasti niin paljon, entä milloin viimeksi on ylitetty raja?
Muuten kuin noilta osin on aikamoista jeesustelua valittaa jostain perushämmentämisestä, kaikesta ei ole pakko provosoitua. Sitäpaitsi esim. sivaltajilta jne. tulee jatkuvasti paljon pahempaa henkilökohtaista paskaa, esimerkiksi nämä Ilveksen johtoon liittyvät väännetyt paskajutut ovat paljon pahempaa kuin joku Polo-Pekaksi nimittely, tai se, että sanoo jonkun olevan täysin pihalla analyyseissään.
Kuvailepa tämä kuvio, ja kerro syy, miksi se on niin uniikki, että se olisi juuri Sihvoselta kopioitu. Onko mahdollista, että se juuri sama kuvio voisi olla peräisin muualta?
Tutustu maajoukkueen kuvioihin. Ihan kaikkeen minulla ei ole heittää suoraa gif-linkkiä tai kymmenen sivun selontekoa. Mielenkiintoinen sattuma joka tapauksessa, että Kerhon b-junnuissa Sihvosen käyttämä kuvio on nyt samalla nimellä käytössä maajoukkueessa.
Toiset toki myös väittävät, että maapallo on 6000 vuotta vanha*.
Ottamatta kantaa siihen, josko Jalonen olisi muka kopioinut HPK:n B-nuorten syöttökuvioita maajoukkueen valmennuksessa, niin Sihvonen ei tosin tainnut tuolloin olla Kerhon B-nuorten vastuuvalmentajana? Enpä muista, että olikohan hän valmennusryhmässä lainkaan?
Sittenhän kaudella 09-10 Sihvonen peluutti HPK:n B-junnuissa tuota omaa kiekkokontrolliin perustuvaa Meidän Peliään (jota useammatkin vastustajat kutsuivat osuvasti "säbä-kiekoksi").
Totta turajat, puhuin väärästä vuodesta, eikös tuo hopeavuosi ollutkin 2010.
Meidän pelissähän on kyse kans siitä, että on pitkin maata on yhtenäistä pelitapaa. Ja Kerhohan, jossa on edelleen Jalosen kontakteja, junnuissa pelitapa on hyvin yhtenäinen. Kokonaisuutena mielestäni tuo Sihvosen junnujoukkue oli yhdistelmä Jalosen aikaisen Kerhon kultapeliä ja siihen lisättyjä elementtejä. Yksi noista tuo ristipisto. Ja/eli varmasti paljon on mennyt myös toisinpäin.
*todellisuudessahan maapallo on 44 j.J.s. (jälkeen Johtavan syntymän) ja 5958 e.J.s. verran vanha, eli noin 6002.