MTV3 MAX lähettää suorana lähetyksenä alle 20-vuotiaiden MM-turnauksen ottelun Slovakia-Suomi. Ottelun selostaa Juha Taivainen. Studiovieraana on Urheilulehden Petteri "Johtava Analyytikko" Sihvonen.
Lähde: leijonat.fi
MTV3 MAX lähettää suorana lähetyksenä alle 20-vuotiaiden MM-turnauksen ottelun Slovakia-Suomi. Ottelun selostaa Juha Taivainen. Studiovieraana on Urheilulehden Petteri "Johtava Analyytikko" Sihvonen.
Lähde: leijonat.fi
Vihdoinkin rukouksiini on vastattu: kiekkolähetys jossa on selostajana Saukkonen ja studiovieraana Sihvonen.
Mut Sinkku kyllä pääsi äsken vähän kyykyttämään johtavaa. "äsken just kehuit Jortikan ja nyt haukuit". Eikä Petteri oikein osannut sanoa tuohon mitään järkevää.
Mut Sinkku kyllä pääsi äsken vähän kyykyttämään johtavaa. "äsken just kehuit Jortikan ja nyt haukuit". Eikä Petteri oikein osannut sanoa tuohon mitään järkevää.
Sihvonen on loistava studiossa, vie menen tullen Wallinheimoa ja Kortelaista asiaosaamisella. Valitettavasti jumiutuminen pelitapaan ja valmentajan ylikorostamiseen pudottaa hänen osaamisensa jääkiekon osalta fanien tasolle.
... Niikko heitti hyviä kysymyksiä, mutta Kortelainen ja Wallinheimo eivät oikein pysyneet samalla tasolla.
Hivenen on tosiaan Sihvonen jumittunut liikaa pelitapaan ja erityisesti noiden viivelähtöjen korostamiseen, mutta muuten on mies paikallaan tuolla studiossa.
Seurasiko studiokeskustelua kukaan tarkasti, koska tuntuu, että siitä on poimittu tänne vain itselle tarkoituksellisia otteita. Varsinkin TosiFani on juuttunut noihin hänelle vieraisiin viivelähtöihin...
Sihvonen oli studiossa hyvä, mutta valitettavasti jumittaminen pelkkään pelitapaan pudottaa hänet marginaalikommentaatoreiden joukkoon. Viivelähdöjen poimiseen pelistä ei paljon vaadita, sen osaa jokainen alakoululainenkin. Mutta sen selvittäminen, miksi joukkue sitoutuu valmentajan pelitapaan, vaatiikin jo paljon enemmän. Sinä ja Petteri puhutte valmentajan mekaanisesta puolesta ja jostain syystä jätätte valmentajan tärkeimmän osa-alueen sivuun, nimittäin ihmisten johtamisen
Sihvonen näki asian niin, että joukkue pelaa kisoissa hyvin organisoitua jääkiekkoa, mutta ei näistä pelaajista saada Suomen tulevaisuuden menestyvän miesten maajoukkueen tukipelaajia.
Voisiko joku lähetyksen nähnyt tai paremmin asioista perillä oleva kommentoida ylläolevaa? Millä tavoin tämä on tulkittavissa, eli mikä on syynä siihen, ettei näistä nuorista ei ole miesten joukkueeseen?
Tämä osoittaa, että sinä et ymmärtänyt sitä, mitä studiossa puhuttiin, etkä myös lukenut kirjoitustani studiokeskustelun sisällöstä. Autan jälleen kerran sinua. Studiossa sanottiin mm., että autoratäärisen johtamisen aika alkaa olla jääkiekossa ohi ja, että sen sijaan on tulossa innostava ja keskusteleva valmentaminen, jota Lauri Marjamäki edustaa. Pelitavoista puhuttiin vähemmän. Sinuhe Wallinheimo totesi pelikirjojen sisällöstä omalta osaltaan, että tiivis joukkuepuolustaminen, mikä on Risto Dufvan pelikirjan ydin, on maalivahdin kannalta tärkein pelitavan osa-alue...
Eiköhän siinä tarkoitettu, että vain muutamasta nuorten MM-joukkueen pelaajasta voidaan odottaa tulevaisuuden maajoukkueen runkomiehiä.
Sihvonen oli nähnyt Kanadan ja USA:n pelaavan näissä kisoissa aiemmin puhtaasti nopeaa pystysuunnan ja Ruotsin sekä Suomen kolmen rytmin kiekkoa.
Maikkari voisi jossain lätkälähetyksessä korjata asian ja pyytää muutaman huippuvalmentajan mielellään eri koulukunnista keskustelemaan nimenomaan pelitavoista.
Samalla voidaan miettiä, että miksi tämä ei ole onnistunut vaikka tätä Sihvosen teesiä on jauhettu jo parin vuoden ajan...
...Maikkari voisi jossain lätkälähetyksessä korjata asian ja pyytää muutaman huippuvalmentajan mielellään eri koulukunnista keskustelemaan nimenomaan pelitavoista.
USA ja Kanada oletettavasti kuitenkin menestyvät näissä geimeissä? Aika moni junnumaajoukkuepelaaja nousee pohjois-amerikasta maajoukkuetasollekin.
Sen sijaan olympiakisoihin ja WC-turnauksiin pääsee vain aivan terävimmän kärjen pelaajat, joita ei välttämättä ole jokaisessa ikäluokassa ainuttakaan, vaikka ikäluokka olisi voittanut U20-kisojen mestaruuden.