Nin, mikä on oikeastaan Sihvosen kirjoitusten tarkoitus, kun mies ei kuitenkaan ole tyhmä. Hän toistelee Jalosta niin orjallisesti ja on Jalosempi kuin Jalonen itse, että se vaikuttaa jo lähes vihamieliseltä toiminnalta. En minä ainakaan kaipaisi tuollaista perässähiihtäjää itselleni kuin PS, jos olisin maajoukkueen päävalmentaja. Jos Jalonen erehtyy haastattelussa sanomaan, että 7 viivelähtöä/erä on paras määrä, niin sitä sitten nämä perässähiihtäjät pitävät lähes raamatullisena totuutena...
Mielestäni Röngän tarkoitus on saada Urheilulehteä myydyksi ja tästä syystä on luotu P. Sihvonen. Sihvonen on epäilemättä älykäs, mutta epäilisin jonkin näköistä narsismin vaivaa, koska hän on uhrannut mm. ammatillisen uskottavuutensa, terveytensä ja ihmissuhteensa sille julkisuudelle, jota saa Röngän marionettina. Perustan tämän Sihvosen julkisiin esiintymisiin ja hänen tapaansa reagoida negatiiviseen palautteeseen.
Kertokaa minulle kuka muu voisi (ok, Tami) nimittää itseään nauramatta johtavaksi analyytikoksi, kun 90% analyyseistä on mennyt metsään? Jonkin muun alan analyytikko olisi saattanut saada jo kenkää... Sihvonen selvästi uskoo olevansa "jääkiekon kovassa ytimessä" ja osaavansa jotain enemmän kuin muut. Lisäksi Sihvonen seisoo suuremman auktoriteetin olkapäillä, tajuamatta painavansa tätä syvemmälle suohon. Tällä hetkellä se auktoriteetti on Jukka Jalonen, joka ei varmasti pidä tästä tilanteesta.
Toisaalta jokainen Sihvoseen kohdistuva arvostelu saa taas heti kovan palautteen, jossa arvostelija leimataan amatööriksi, osaamattomaksi jne., usein täysin ala-arvoisin sanakääntein. Sihvonen ei siedä yhtään arvostelua itseään kohtaan.
Itse asia, mistä Sihvonen kirjoittaa, on jääkiekkoilun perusjuttua, sitä miten jääkiekkoa pelataan. Nyt siitä on vaan kirjoitettu provosoivasti ja kapulakielellä, jotta juttu kuulostaisi uudelta. On lanseerattu uusi termi, pelikirja, joka on vanha juttu uusissa kuorissa. Kuten Siffa paljasti viestissään:
"...Minä olen taas varma siitä, että valmentaja käskyttää pelitavat ja käskyttää myös pelitavan muutokset pelin aikana..."
Eli suuri uutinen on, että valmentaja johtaa joukkueiden peliä??!! No, totta kai näin on, näin on ollut jo vähintään 50 vuotta, mutta nyt siitä on tehty uutta ja ihmeellistä.
Sitten on nämä Siffa yms. kirjoittelijat, jotka kirjoittelevat Jatkoajassa provosoiden, pitäen Sihvosta pinnalla lajiharrastajien piirissä. Itselle on tullut mieleen, että onko tässäkin kyse Röngän suunnitelmasta lisätä lehtensä levikkiä.
Valitettavasti suomalainen jääkiekkojournalismi on valtaosin fanitasolla ja tästä syystä Sihvosta ei pystytä vaikenemaan hiljaiseksi. Päinvastoin, muut toimittajat puhuvat pelikirjoista ja mm. syyttävät Jalosta liian vaikeasta pelikirjasta, vaikka monista lähteistä (pelaajilta, muilta valmentajilta) on tullut täysin päinvastaista kommenttia. Iltapäivälehtien pitää vastata lukijoidensa vaatimuksiin, kahvipöydissä puhutaan pelikirjoista, niistä pitää kirjoittaa. Valitettavasti tämä vie jääkiekkokeskustelua täysin väärään suuntaan, siihen suuntaan mihin Rönkä haluaa. Kun muu media munaa, Urheilulehdestä löydät todellista tietoa.