Puukädet lähtevät nopealla lähdöllä ja taitavammat hitaammalla.
Voisihan ajatella asiaa myös toiselta kannalta. Nopeat lähdöt vaatisivat henkilökohtaista taitoa tyyliin- Nummelin ja kun taas perus pakki- pakki syöttö on ensimmäisiä asioita mitä pitäisi oppia, siis pakin. (Että viivelähtöjen idea toimiakseen ei vaadikaan niinkään henk.koht taitoja vaan pelirohkeutta (ja viisikkopeliä)).
Tällä palstalla on eril. lähtöjen ideaa käyty läpi (paremmin kuin itse pystyisin kirjoittamaan), joten eipä siitä sen enempää. (tai no sen voisi lisätä, että oikea-aikaisella pakki-pakki syötöllä voidaan ohittaa vastustajan karvaaja tai laittaa karvaaja vähäksi aikaa pelistä "ulos", jolloin mahdollisuus ylittää keskikenttä, siten kun itse haluaa, kasvaa. Yksi detalji muiden joukossa).
Niin ja kyllä, mitä itse jääkiekkoa olen seuraillut (muutamia vuosikymmeniä), onhan se muuttunut. Kärjistäen paljon, esim. 90- luvulla taitopelaajat oli helppo saada kiinni esim.kahvaamalla, joten siirryttiin voimahyökkääjien- luistelijoiden aikaan. Nollatoleranssi taas 2000- luvulla toi/tuo takaisin taidon mutta koska tuo harmaa massa, nuo 90- luvun huippuunsa treenatut luistelijat jäivät, peli on silti erilaista kuin 80- luvulla. Evoluutiota tämäkin.
Ketjun asiaan. Harmittaa tuo Sihvonen, jo senkin kautta, että oikeita asioitahan hän on puheeksi ottanut esim. huonon jääkiekkojournalismin, (90- luku oli suorastaan tylsää), liittojen johtamiskulttuuri, jopa tuo taktiikka- keskustelujen puutteen (mitä valmentajat meille faneille kertovat) jne. Että kaikki tuo "hyvä" niitattaisiin yhteen Sihvosen kanssa (ihan syyttä), toivottavasti näin ei käy.
Mutta se pointti, Erholtsin perhettä koskeva kommentti oli Sihvoselta niin halpa, ettei sitä voi mitenkään ymmärtää tai selittää.