Ensimmäisestä pointista olen samaa mieltä, mutta kyllähän sen voi sanoa olevan realismia ihan kaikkialla, myös magneetin lailla työntekijöitä houkuttelevissa maahanmuuton suurvalloissa, kuten Saksassa, Yhdysvalloissa ja Australiassa. Pohjavire on kuitenkin hyvin pitkälti "tervetuloa", eikä "tervemenoa".
Lisäksi juuri mainitsemani Saksahan on juuri helpottanut pysyvän oleskeluluvan ja kansalaisuuden saamista. On kuvaavaa, että kohta edessä on tilanne, missä Saksassa hyvin integroitunut saa kolmessa vuodessa passin kouraan, mutta Suomessa pitää odottaa viisi pysyvään oleskelulupaan ja kahdeksan kansalaisuuteen.
Maahanmuutto ei varmasti tule Suomeen loppumaan ja tuskin puolittumaankaan, vaikka Persut nyt määrittävätkin Suomen suuntaa. Silti näin maamme kärvistellessä kohta 17 vuotta kestäneessä nollakasvussa vailla kunnon visiota huomisesta, onhan tämä Persujen identiteettipolitiikka jotain kammottavaa ihan jo talouttakin ajatellen.
Lisäksi vielä loppuun sanottava, että vaikka itse valkoihoinen ja vaaleahiuksinen ns. kantasuomalainen olenkin, on tätä rasismin normalisoitumista ja salonkikelpoistumista ollut hirveää seurata. Kuka ties jonain päivänä minulla voi olla puoliso, joka ei täytä Persujen kriteereitä perhetaustaltaan hyväksyttävästä suomalaisesta ja voi olla, että saan kokea ja todistaa osan suomalaistta vihan hyvin konkreettisesti.
Onko Suomen kurssi kääntynyt jo peruuttamattomasti?