Se on sitten arvovalinta mistä leikkaukset tehdään. Itse jättäisin turvallisuuden ulkopuolelle kiitos itänaapurin, ja noista preferoisin terveydenhoidon leikkauksia.Tosta nyt on aika pitkä matka velkaantumisen taittamiseen. Ihan käsien heiluttelua ja turhaa mölinää. Mistä ne loput otetaan? Turvallisuudesta, terveydenhoidost ja koulutuksesta varmaan. Nehän niitä suuria kulueriä on. Mitään talouskasvuedistäävähn tämä hallitus ei ole tehnyt.
Asiat ovat ihan oikeassa tärkeysjärjestyksessä. Kaikki nuo luettelemasi asiat ovat vähäpätöisempiä eivätkä yhtä kauaskantoisia kuin se, miten hallitus nakertaa tiedonvälityksen ja oikeuslaitoksen uskottavuutta, sekä luukuttaa rasistisia valheita. Jos meille syntyy yhteiskunta, jossa merkittävä osuus ihmisistä lakkaa uskomasta yhteiskunnan rakenteisiin ja löytää omat vaihtoehtoiset "truthsocialinsa" journalistisia periaatteita noudattavien medioiden tilalle, niin sen kehityksen korjaaminen on liki mahdotonta. Milläs kerrot kansalle, mikä maailmassa ja yhteiskunnassa on itse asiassa totta, jos osa porukasta olettaa automaattisesti virallisista suunnista tulevan informaation olevan vihervasemmistolaista valhetta?Jännä miten oppositio on saanut palstan vihervasemmistoveljet innostumaan 'hallituspalstalla' nillittämään yhden niljakkeen tekemisistä.
Missä huoli taloudesta, missä leikkaukset, opiskelijoista huoli jne.
Pankaa nyt asiat tärkeysjärjestykseen, vaikka keskustelupalstalla edes, kun ei eduskunnassa pystytä.
Kokoomushan voisi olla laajemminkin suosittu yli puoluerajojen, jos juurikin tuota järjen sijaan ideologista uudistusta ja, noh, korruptiota ei ajettaisi, vaan vaikeina aikoina tehtäisiin kipeitä, mutta reiluja leikkauksia. Ja tehtäisiin myös niitä porkkanakannustimia, joita bisnespuolueelta voisi ja pitäisi odottaa, eikä vain keppiä, jonka päähän on sidottu juustohöylä. Ilman seuraavia toimia Kokoomus voisi olla jopa 30% kannatuksen hujakoilla:Ei tuo mitä kirjoitin tarkoita että mitään ei tehdä. Harvoin sellainen kiekkotuomari on huomaamaton, joka ei vihellä mitään. Sellainen on, joka viheltää selvät pois ja perustelee tuomiot niin, että ei tarvi mussittaa.
Hyvä hallitus osaisi myydä ikävätkin asiat niin, että ne ymmärretään oikeudenmukaisena. Arvioi vaikutukset etukäteen kunnolla, eikä vetelee mutulla lisäksi ideologiset veronkevennykset rikkaille ja alkoholiin sekä bensaan kun olisi jättänyt esim. tekemättä, olisi ollut huomattavasti parempi perusteella leikkaukset muualle.
Sanotaan että ei ole rahaa, mutta kuitenkin rahaa on muualle, vaikka 500 miljoonaa yksityisille terveydenhuoltojäteile.
Tämä lienee työterveyden aiheuttama harha, joka saa luulemaan, että kyllä apua saa.ja noista preferoisin terveydenhoidon leikkauksia.
Tosta nyt on aika pitkä matka velkaantumisen taittamiseen. Ihan käsien heiluttelua ja turhaa mölinää. Mistä ne loput otetaan? Turvallisuudesta, terveydenhoidost ja koulutuksesta varmaan. Nehän niitä suuria kulueriä on. Mitään talouskasvuedistäävähn tämä hallitus ei ole tehnyt.
Ei se ole mikään harha, vaan pidän turvallisuutta ja koulutusta tärkeämpänä. Eläkeikäinen lonkkavaivainen tantta varmaan priorisoi eri asioita.Tämä lienee työterveyden aiheuttama harha, joka saa luulemaan, että kyllä apua saa.
Mutta kun itse tai läheinen seisoo vakavan sairauden kanssa jonossa, joka ei vedä tai diagnoosin saa liian myöhään, niin ei se sitten ehkä niin hyvältä idealta tunnukaan.
Monilla on myös surullisia kokemuksia siitä, kun vanhus jätetään kotihoitoon, vaikka hän ei kotona selviä. Siellä hän sitten kaatuilee, unohtelee levyjä päälle ja kiertää kuormittamassa päivystyksiä, koska kukaan ei ota hänestä vastuuta.
Näinhän kaikki ajattelee ennenkuin paska osuu omaan tuulettimeen. Maan terveydenhoitokulut ovat pelkkä kuluerä siihen asti kun omaa terveyttä tai erittäin rakkaan läheisen terveyttä pitäisi hoitaa.Ei se ole mikään harha, vaan pidän turvallisuutta ja koulutusta tärkeämpänä. Eläkeikäinen lonkkavaivainen tantta varmaan priorisoi eri asioita.
Okei no mä siirryn sitten kannattamaan leikkaamista puolustusvoimilta ja peruskoulutuksesta. Se on sitten ilmeisesti parempi vaihtoehto eikä sillä ole negatiivisia vaikutuksia.Näinhän kaikki ajattelee ennenkuin paska osuu omaan tuulettimeen. Maan terveydenhoitokulut ovat pelkkä kuluerä siihen asti kun omaa terveyttä tai erittäin rakkaan läheisen terveyttä pitäisi hoitaa.
Osin kyllä näin. Tosin melko pieni kansan osa kuitenkin tosiasiassahan noihin on vaikutellut äänillään.Syyllisiä ovat kaikki hallitukset viimeisiltä kymmeniltä vuosilta sekä heitä äänestäneet ja nukkuvien puolue, eli lapsia lukuunottamatta koko kansa. Kansa on halunnut elää yli varojensa ja estää ulkomaalaiset työntekijät Suomessa. Joskus sen seuraukset joudutaan ottamaan vastaan.
Joo selkeitä arvovalintoja, jossa vanhuksella -kun se ei ole se itse- ei ole hevon vertaa väliä enää, kun siitä on lypsetty kaikki etu irti oman elämän pönkittämiseen.Näinhän kaikki ajattelee ennenkuin paska osuu omaan tuulettimeen. Maan terveydenhoitokulut ovat pelkkä kuluerä siihen asti kun omaa terveyttä tai erittäin rakkaan läheisen terveyttä pitäisi hoitaa.
No tunnen yhden henkilön, jolta on mm. lonkka leikattu ja hän paiskii tälläkin hetkellä hommia vanhuksia hoitamalla. Eläkeikään hänellä on reippaasti yli 10 vuotta. Jos ihmisiä ei hoideta työkykyisiksi niin on turha vaatia, että töitä pitäisi tehdä yhä pitempään.Ei se ole mikään harha, vaan pidän turvallisuutta ja koulutusta tärkeämpänä. Eläkeikäinen lonkkavaivainen tantta varmaan priorisoi eri asioita.
Niin. Eli kaikilla leikkauksilla ja sopeutuksilla on vaikutuksensa. Yksi haluaa leikata mieluummin Yleltä kuin sotesta, toinen sitten mieluummin sotesta kuin Yleltä.No tunnen yhden henkilön, jolta on mm. lonkka leikattu ja hän paiskii tälläkin hetkellä hommia vanhuksia hoitamalla. Eläkeikään hänellä on reippaasti yli 10 vuotta. Jos ihmisiä ei hoideta työkykyisiksi niin on turha vaatia, että töitä pitäisi tehdä yhä pitempään.
Ei se ollut mikään piikki sinulle vaan fakta. Ihmiset aikapitkälti ajattelee niin julkisesta terveydenhuollosta.Okei no mä siirryn sitten kannattamaan leikkaamista puolustusvoimilta ja peruskoulutuksesta. Se on sitten ilmeisesti parempi vaihtoehto eikä sillä ole negatiivisia vaikutuksia.
Enpä tuollaista ole huomannut. Omassa lähipiirissäni on ollut lähiaikoina rintasyöpää sekä toinen ollut pahassa liikenneonnettomuudessa. Oma lapseni ei olisi synnytyksestä muutama vuosi sitten selvinnyt ilman PHKS:n erittäin osaavaa henkilökuntaa.Ei se ollut mikään piikki sinulle vaan fakta. Ihmiset aikapitkälti ajattelee niin julkisesta terveydenhuollosta.
No minä olen.Enpä tuollaista ole huomannut.
Niin kukaanhan ei ole tyrmännyt "kaikkia" sopeutuksia.Jos ei sopeuteta ja leikata mistään, vaan jatketaan kuten tähänkin asti, niin se on leikkaus lapsilta ja tulevaisuudesta. Sekin on arvovalinta. Jos kaikki sopeutukset tyrmää, mutta ei anna mitään muuta tilalle, niin kannattaa heikompaa elämää tuleville sukupolville. Joko se on sitten sitä tietämättömyyttä tai se on itsekkyyttä.
Noh. Minä vastasin tähän viestiin, jossa todettiin, että isoja menoja ovat turvallisuus, terveydenhoito ja koulutus. Eli kun jostain isosta menosta pitää leikata, niin leikkaisin terveydestä. Te muut kirjoittajat tyrmäsitte, mutta ette kertoneet leikkaisitteko te sitten koulutuksesta vai turvallisuudesta. Kun kerran terveydestä ei, niin sitten ilmeisesti leikkaisitte turvallisuudesta ja/tai koulutuksesta.No minä olen.
Niin kukaanhan ei ole tyrmännyt "kaikkia" sopeutuksia.
Tosta nyt on aika pitkä matka velkaantumisen taittamiseen. Ihan käsien heiluttelua ja turhaa mölinää. Mistä ne loput otetaan? Turvallisuudesta, terveydenhoidost ja koulutuksesta varmaan. Nehän niitä suuria kulueriä on. Mitään talouskasvuedistäävähn tämä hallitus ei ole tehnyt.
Ehkä päätöksiä ei pitäisi tehdä tietystä subjektiivisesta näkökulmasta vaan sieltä mistä ne on kokonaisuudessaan vähiten haitallisia ja mahdollisimman oikeudenmukaisia.Näinhän kaikki ajattelee ennenkuin paska osuu omaan tuulettimeen. Maan terveydenhoitokulut ovat pelkkä kuluerä siihen asti kun omaa terveyttä tai erittäin rakkaan läheisen terveyttä pitäisi hoitaa.
Ei nyt enää liity tämän ketjun aiheeseen, mutta Ilveksen kelkka käännettiin ennen Nokiaa. Suunnitelma Areenan kannattavuudesta oltiin tehty myös ilman Ilvestä.Mutta Ilveshän sai Nokiansa. Eiköhän muutoin talouden puolesta olisi edelleenkin siellä, missä muutkin kituuttelevat seurat.
Kyllä. Sen takia itse leikkaisinkin vanhuksilta enkä nuorilta tai tulevaisuudesta. Eihän se mukavaa ole, ja on sydämetöntä noin kirjoittaa suoraan kaunistelematta.Nykyisellä näivettämisellä, etenkin koulutuksen heikennykset ja lapsiköyhyyden lisääntyminen, tuhotaan niitä kasvun eväitä siinä kohdassa, kun talous jälleen alkaa vetämään.
Ehdottomasti. Nythän tämän hallituksen päätökset eivät ole menneet näin kun katsotaan miten vaikutukset osuvat heikompituloisiin ja niihin jotka eivät ole yksityisen terveydenhuollon piirissä.Ehkä päätöksiä ei pitäisi tehdä tietystä subjektiivisesta näkökulmasta vaan sieltä mistä ne on kokonaisuudessaan vähiten haitallisia ja mahdollisimman oikeudenmukaisia.
En tainnut ottaa siihen kantaa vaan keskusteluun leikataanko puolustuksesta, koulutuksesta vai terveydenhuollosta.Ehdottomasti. Nythän tämän hallituksen päätökset eivät ole menneet näin kun katsotaan miten vaikutukset osuvat heikompituloisiin ja niihin jotka eivät ole yksityisen terveydenhuollon piirissä.
Niin toki jos rajataan noihin kolmeen vaihtoehtoon. Toisaalta noiden kolmen lisäksi on muitakin valtion meno-eriä.En tainnut ottaa siihen kantaa vaan keskusteluun leikataanko puolustuksesta, koulutuksesta vai terveydenhuollosta.
On toki ja itse surutta leikkaisin osasta menemään. Toki panostaisin samalla myös joihinkin lisää rahaa.Niin toki jos rajataan noihin kolmeen vaihtoehtoon. Toisaalta noiden kolmen lisäksi on muitakin valtion meno-eriä.