Näin oikeistolaisena Kokoomuksen äänestäjänä ja hallituksen kannattajana olen silti samaa mieltä kanssasi. Tässä päästään siihen mistä olen kirjoittanut, että kaikki valtion menot pitäisi kaivaa esille ja juuri tällaiset ampumaratatuhlaukset lopettaa.Onhan se vähän irvokasta, että rikosuhripäivystykseltä leikataan 800 000 ja ampumaradalle annetaan miljoona. Samana vuonna kun koulussa lapsi on ampunut luokkatovereita ja kansanedustaja ammuskellut kadulla. Arvo Pohja ja sitä rataa.
Ja nimenomaan näistä niitä säästöjäkin löytyisi.Näin oikeistolaisena Kokoomuksen äänestäjänä ja hallituksen kannattajana olen silti samaa mieltä kanssasi. Tässä päästään siihen mistä olen kirjoittanut, että kaikki valtion menot pitäisi kaivaa esille ja juuri tällaiset ampumaratatuhlaukset lopettaa.
…mutta juuri tällaisilla teoilla poliitikot ostavat itselleen ääniä veronmaksajien rahoilla. Eli ei tule tapahtumaan.
Meinasin tulla kirjoittamaan samaa, ampumaratojen taustalla on myös reservin taitojen omaehtoinen ylläpitäminen kun näyttää monilta tämä unohtuvan.Itse näen tämän tuen kuitenkin myös investointina kansalliseen turvallisuuteen.
Onhan se vähän irvokasta, että rikosuhripäivystykseltä leikataan 800 000 ja ampumaradalle annetaan miljoona. Samana vuonna kun koulussa lapsi on ampunut luokkatovereita ja kansanedustaja ammuskellut kadulla. Arvo Pohja ja sitä rataa.
Meinasin tulla kirjoittamaan samaa, ampumaratojen taustalla on myös reservin taitojen omaehtoinen ylläpitäminen kun näyttää monilta tämä unohtuvan.
Mistä tämä 800000 on, lähde?
Löydän vain valtioneuvoston sivulta että rikosuhripäivystykselle osoitetaan 425 000 euroa.
Tänks, näköjään näin sivullisen vaikea ymmärtää linkeissä annetusta informaatiosta miten tuo +425t suhteutuu tuohon aiottuun -850t euroon.![]()
Lahjoita nyt ja auta rikoksen uhriksi joutuneita - Rikosuhripäivystys
Rikos voi koskettaa ketä tahansa. Auta rikoksen uhriksi joutuneita lahjoituksella. Tee lahjoitus MIELI Suomen Mielenterveys ry:n lahjoitustilin kautta: FI23 8000 1800 2830 05, DABAFIHH Käytä lahjoituksessasi viitenumeroa 14054 tai kirjoita viestikenttään Rikosuhripäivystys. Keräyslupa RIKUn...www.riku.fi
Tuossa oli mainittu että aiotaan leikata 850t€, mutta en löytänyt toteumaa. TyttiTuppurainen MTV:n aamuteeveessä mainitsi 800 000 eikä Marttinen asiaa ainakaan kieltänyt.
Mm. Simo Häyhä oli aktiivi suojeluskuntalainen ja kävi siis jo siviiliaikoina ampukilpailuissa ja harrasti ampumista. Hyvä ampumataito vaatii jatkuvaa harjoittelua ja epäilemättä se että on riittävästi ampumaratoja lisää ampumataitoisten ihmisten määrää. Ampumataitoiset ihmiset ovat maanpuolustukselle arvokas resurssi. Silti sillä onko tällainen investointi yksittäiseen rataan järkevä, en minä ala veikkaamaan juuta enkä jaata tietämättä asiasta.Itse näen tämän tuen kuitenkin myös investointina kansalliseen turvallisuuteen. On niitä typerämpiäkin kohteita rahalle löydetty tällä kaudella. Silti nämä siltarumpuhankkeet toki näyttäytyy vähän erikoisina, varsinkin kun yhtiön HPJ on itse kansanedustajana hanketta lobbaamassa.
2002.
”Kulttuuriministeri Suvi Lindén joutui eroamaan vuonna 2002 hallituksesta, kun hän puolsi tukea golfkentälle, jossa hän itse oli perheineen osakkaana."
Mennyt vähän ohi, kuka Orpon hallituksen ministeri onkaan puoltanut tukea golfkentälle tai johonkin muuhun harrastukseen, jossa ministeri perheineen on osakkaana?
e: taisi ollakin kyse persujen kansanedustajasta, joka hommasi miljoonan kuntien omistamalle ampumaradalle. Ei siis itsensä tai perheensä osin tai kokonaan omistamalle. Joo-o.
Vertasin tähän koska tilanne on verrattavissa.
Mennyt vähän ohi, kuka Orpon hallituksen ministeri onkaan puoltanut tukea golfkentälle tai johonkin muuhun harrastukseen, jossa ministeri perheineen on osakkaana?
e: taisi ollakin kyse persujen kansanedustajasta, joka hommasi miljoonan kuntien omistamalle ampumaradalle. Ei siis itsensä tai perheensä osin tai kokonaan omistamalle. Joo-o. Tyypillistä lypsämistä omalle alueelle kansanedustajalta, mutta ei nyt sentään voi verrata Lindenin tapaukseen.
Essayah myös tämän täysin absurdin erillisrahoituksen junailijana Kontiolahden ah-stadionin valoihin, ja sitten maakuntajohtaja perässä perustelee kansanterveydellä arvokisavaloja. Ei ole osakas eikä mitään juridista jääviyttä, mutta näyttää ihan saatanan typerältä.
Helvetisti on säästettävää sotepuolella, mutta ampumahiihdon arvokisoja perustellaan kansanterveydellä. Näin penkkiurheilijanakin ajateltuna kuulostaa hölmöltä.Essayah myös tämän täysin absurdin erillisrahoituksen junailijana Kontiolahden ah-stadionin valoihin, ja sitten maakuntajohtaja perässä perustelee kansanterveydellä arvokisavaloja. Ei ole osakas eikä mitään juridista jääviyttä, mutta näyttää ihan saatanan typerältä.
Näin on. Mutta ei ole ensimmäinen eikä viimeinen kerta kun ministeri/kansanedustaja junailee rahaa haluamaansa kohteeseen ja perusteet ovat sitä itseään. Tässä on silti iso ero siihen, että junailisi perheyhtiölleen tai itselleen ja siksi pohdin @mikko600 nostoa.
Onhan tuossa mitä enemmän myös kansallinen turvallisuus kyseessä. Ammunta ja hiihto, molemmat erittäin tärkeitä maanpuolustustaitoja. Pohjimmiltaan Sari on isänmaan asialla.Essayah myös tämän täysin absurdin erillisrahoituksen junailijana Kontiolahden ah-stadionin valoihin, ja sitten maakuntajohtaja perässä perustelee kansanterveydellä arvokisavaloja. Ei ole osakas eikä mitään juridista jääviyttä, mutta näyttää ihan saatanan typerältä.
Aloin miettimään, että onko Kontiolahti menettämässä jotkut kisat jos ei valoja uusita, ja sitä kautta jäisi tuloja ja näkyvyyttä saamatta. Todennäköisesti ei, vaan kyse on suhmuroinnista, mutta tuli vaan mieleen.Onhan tuossa mitä enemmän myös kansallinen turvallisuus kyseessä. Ammunta ja hiihto, molemmat erittäin tärkeitä maanpuolustustaitoja. Pohjimmiltaan Sari on isänmaan asialla.
Helvetisti on säästettävää sotepuolella, mutta ampumahiihdon arvokisoja perustellaan kansanterveydellä. Näin penkkiurheilijanakin ajateltuna kuulostaa hölmöltä.
Sitä olen pohtinut, tarviiko Suomen välttämättä panostaa huippu-urheiluun kun kerran muut maat tekevät sen puolestamme. Mielestäni se että esikuvat ovat suomalaisia, ovat jäänne yhtenäiskulttuuriselta ajoilta, jolloin elettiin vielä kansallistunteen vallassa. Samaa EU:tahan ollaan kaikki. Esim vaikka Dublantis on esikuvana kelle tahansa juniori-iässä olevalle seiväshyppääjälle.Isossa kuvassa olen ehdottomasti sitä mieltä, että huippu-urheiluun panostaminen on panostamista kansanterveyteen. Pidän esikuvia lähes välttämättömänä, jotta saadaan lapset liikkumaan. Ei se lapsi lähde pururataa kiertämään vanhempien pakottamana tai jos vaikka se pururata olisi alansa huippua. Hän lähtee sitä kiertämään Myllylänä tai Mäkäräisenä.
Ei kai huippu-urheilu aina välttämättä kovin terveellistä touhua ole. Pahimmillaan paikat on paskana jo nuorena. Toki touhusta saa paljon muuta hyvää ihmisenä itselleen kuin pelkän urheilemisen.Isossa kuvassa olen ehdottomasti sitä mieltä, että huippu-urheiluun panostaminen on panostamista kansanterveyteen. Pidän esikuvia lähes välttämättömänä, jotta saadaan lapset liikkumaan. Ei se lapsi lähde pururataa kiertämään vanhempien pakottamana tai jos vaikka se pururata olisi alansa huippua. Hän lähtee sitä kiertämään Myllylänä tai Mäkäräisenä.
Lisäksi nämä ykkösmiljoonat eivät meidän SOTEa pelastaisi vaikka ne sinne kanavoitsisiin. Pitkässä juoksussa meidän SOTEn pelastaa kansanterveyden pelastaminen ja se, että saadaan ihmiset huolehtimaan itsestään. Tässä huippu-urheilijoiden esimerkki on täysin korvaamaton asia. Ja jos nyt ykkösmiljoonien investoinneilla saadaan edes muutama lapsi pelastettua diabetekselta tai sepelvaltimotaudilla niin tuo investointi on hyvin nopeasti maksettu takaisin.
Sitä olen pohtinut, tarviiko Suomen välttämättä panostaa huippu-urheiluun kun kerran muut maat tekevät sen puolestamme. Mielestäni se että esikuvat ovat suomalaisia, ovat jäänne yhtenäiskulttuuriselta ajoilta, jolloin elettiin vielä kansallistunteen vallassa. Samaa EU:tahan ollaan kaikki. Esim vaikka Dublantis on esikuvana kelle tahansa juniori-iässä olevalle seiväshyppääjälle.
Toki Simula on ko. yhtiön hallituksen puheenjohtaja, eli vaikka tuossa ei olekaan kysen Linden-tason koplailusta, niin kyllä siellä hiukan enemmän on kytköstä kuin puhdas rahan junailu kotiseudulle. Mutta sinänsä siltarumpuiluahan tuo lähinnä on, kuten nuo Essayahin valotkin. Jälkimmäisessä mielenkiintoista on se, että koska asiaa ei saatu junailtua urheilurahoista, niin ne silpaistiin elinkeinopuolelta. Sikäli siis varsin luovaa pekkarointia.No näinhän se on kun oikeasta suunnasta katsotaan. Jos siis ei erota rahan pumppaamista itselleen ja perhepiiriin kuntayhtiön saamasta tuesta. Iso ero, voin kertoa.