No kuka mitenkin. Se täytyy sanoa, että täällä Jatkoajassa ainakin kirjoittaa paljon asiallisesti argumentoivia kokoomushenkisiä, ja sellaista keskustelua lukee ihan mielellään, vaikka olisikin eri mieltä. Eli kun asiallisesti selitetään miksi asiat olisi hyvä tehdä tietyllä tapaa, niin sellaista voi kunnioittaa ja siitä jopa itsekin joskus saa ajatuksia. Mutta sitten tämä eri mieltä oleville naljaileminen on vähän turhan Twitteriä makuuni.
Totta, samaa mieltä kanssasi palstasta isossa kuvassa (ja kokoomuksen tilalle voi laittaa minkä tahansa puolueen).
Mulle itselleni tärkeintä on nimenomaan tämän maan hyvinvointi. Itse kuulun sosioekonomisesti ehkäpä ennemminkin vasemmistoliiton kohderyhmään, mutta en silti jaa heidän näkemystään siitä, mikä on hyväksi ja mikä ei. Olen samaa mieltä heidän(kin) kanssaan siitä, että ketään ei tule hylätä tai jättää oman onnensa varaan. Tästä huolehtiminen toki onnistuu helpommin, jos on sitä rahaa sen varmistamiseksi. Ja ketkä sitä rahaa valtiolle tuottavat? Ne avun tarpeessa olevat? Ei. Siitä seuraava luokka (lue: matalapalkkaaiset)? Ei. Sen rahan, jolla tätä yhteiskuntaa pyöritetään, tuo pöytään nimenomaan keskituloiset. Ei rikkaat, ei köyhät, vaan ne keskituloiset. Sen takia sitä ryhmää ei kannata kurittaa, tai ajaa pois Suomesta maksamasta veroja.
Moni vasemmalle kallellaan oleva ei tunnu ymmärtävän sitä, että jokainen keskituloiselta leikattu euro on pois nimenomaan niiltä apua tarvitsevilta ryhmiltä. Minun puolestani rikkailta voidaan tarvittaessa verottaakin enemmän (en sitä kuitenkaan kannata), koska se ei vaikuta läheskään yhtäpaljoa veropohjan muutokseen, kuin keskituloisilta leikkaaminen.
Se, että sillä naapurilla on kyky odtaa se uudenkarhea Audi, mahdollistaa myös sen sinun korkeamman toimeentulotuen. Toimeentulon, jota nyt joudutaan leikkaamaan, koska edelliset hallitukset eivät ole pitäneet tarpeeksi hyvää huolta siitä maan taloudelle kaikkein tärkeimmästä ryhmästä.
Ja minä nauran (viher)vasemmistolle, juuri siitä syystä, että siellä todella moni sokeasti uskoo kommunismin tai jonkun muun samantyyppisen ideologian toimivan, vaikka näistä ei ole yhtäkään hyvää esimerkkiä maailmanhistoriassa. Ei yhtäkään. Tuo etuliite viher suluissa siksi, että viime vuosina päätään on nostanut tämä ilmastovouhotus, joka on viety ihan uusiin sfääreihin. Onneksi Vihreät tuntuu nyt saaneen järkijohtajan Sofia Virran muodossa. Virta tuntuu ymmärtävän sen, että kovaa ilmastopolitiikkaa on helpompi tehdä, jos siihen on taloudelliset edellytykset.