Keskustan intressi on, että tämä hallitus ei kaadu. He eivät halua persuja oppositioon.
edit: mieluummin menevät vaikka kokoomuksen ja persujen kanssa hallitukseen paksun vaatimuslistan kanssa kuin persujen kanssa oppositioon.
Sinänsä ei mikään yllätys, että Keskusta on tyytyväinen selontekoon.
Saa nyt nähdä. Peli on avattu kansainvälisen median osalta, mitä tulee uutisointiin rasismista maassamme. Oli todellisuus sitten mikä hyvänsä, rasismista Norjassa, Virossa, Tanskassa, Tsekissä tai vaikka Sveitsissä ei ole nyt uutisoitu samaan tapaan kuin tilanteesta Suomessa. Itse en haluaisi uskoa Suomen olevan yhtään luettelemaani maata rasistisempi maa, mutta juuri me olemme kärsineet.
Globalisaatio on aikamme megatrendi ja mielestäni siitä ja laajasta kansainvälisestä muuttoliikkeestä Suomen pitäisi nimenomaisesti pyrkiä hyötymään. Mitä sitä sitten yrittää myydä tuotteita ulkomaille, tai pyrkiä houkuttelemaan osaajia, mikäli mielikuva Suomesta on sulkeutunut ja rasistinen.
Ei onneksi mitenkään kovin laajasti vielä, mutta olemme mielestäni juuri nyt "orbanisaation" tiellä. Muutos ei tapahdu yhdessä yössä, mutta Suomen sulkeutumista ja impivaaralaistumista edesajetaan tällä hetkellä valitettavasti myös oman puolueeni toimesta.Mielikuva Suomesta ei ole ulkomailla sulkeutunut ja rasistinen.
En usko hetkeäkään, että Suomi-kuvaa saadaan väännettyä sulkeutuneeksi tai rasistiseksi. Epäilen, että vaikka tämä asetettaisiin tavoitteeksi, niin veisi vuosia muuttaa suht positiivista/neutraalia kuvaa. Päällimmäisenä on, että Suomi on maailman onnellisin maa ja Pohjoismainen demokratia. Ja melko varakaskin maailmanmitassa. Ja täällä voi Sanna Marin olla pääministerinä jne....sitä sitten yrittää myydä tuotteita ulkomaille, tai pyrkiä houkuttelemaan osaajia, mikäli mielikuva Suomesta on sulkeutunut ja rasistinen.
Ei onneksi mitenkään kovin laajasti vielä, mutta olemme mielestäni juuri nyt "orbanisaation" tiellä. Muutos ei tapahdu yhdessä yössä, mutta Suomen sulkeutumista ja impivaaralaistumista edesajetaan tällä hetkellä valitettavasti myös oman puolueeni toimesta.
Vaikka Perussuomalaisista huolimatta maahanmuutto oletettavimmin tuleekin pysymään korkealla tasolla, en itse näe mitenkään toivottavana, että se intialainen koodari, nigerialainen maisteriopiskelija tai vietnamilainen ravintolayrittäjä joutuu kokemaan rasismia millään tavalla. Meillä ei ole paljoakaan valtteja esimerkiksi Saksaan verrattuna ja mikäli sana kiirii Suomen rasistisuudesta, en ihmettelisi yhä useamman jättävän Suomen omaan arvoonsa.Miksi? Jos jotain ikävää ei tapahdu, Suomeen tulee työperäistä maahanmuuttoa seuraavina vuosina enemmän kuin koskaan. Suomen väkiluku kasvaa, samoin ulkomaalaisten määrä. Tämä ilman ukrainalaisia suuntaan tai toiseen.
Tässä pitää nyt erottaa median klikkiotsikot ja todellisuus. Kaikesta puheesta huolimatta Suomi ei ole rasistinen maa. Jos pyytää ulkomaalaisia kuvailemaan Suomea, niin rasismi ei ole se mikä nousee esiin. Se nousee esiin ihan muiden maiden kohdalla.Vaikka Perussuomalaisista huolimatta maahanmuutto oletettavimmin tuleekin pysymään korkealla tasolla, en itse näe mitenkään toivottavana, että se intialainen koodari, nigerialainen maisteriopiskelija tai vietnamilainen ravintolayrittäjä joutuu kokemaan rasismia millään tavalla. Meillä ei ole paljoakaan valtteja esimerkiksi Saksaan verrattuna ja mikäli sana kiirii Suomen rasistisuudesta, en ihmettelisi yhä useamman jättävän Suomen omaan arvoonsa.
Itse nimenomaisesti haluaisin Suomen olevan maa, missä jokainen voi etnisestä taustasta riippumatta tuntea itsensä tervetulleeksi.
Alkoholipolitiikkaan ja sen kehittämiseen saadaan sidottua helvetisti verovaroja ja työtä kun muutaman vuoden välein muutetaan vähän lainsäädäntöä. Vitun naurettavaa suoraan sanoen. Eivätköhän ne viinitkin ja Mörkö tule kauppoihin 10 vuoden sisään.
Samaa pelottelua kuin Sipilän hallituksen aikaiset "limuviina"-haukkumiset.Huvittava tuo mörkölonkero nimitys.... elimistö ei tiedä miten se litku on valmistettu (käymisteitse vai lantraamalla) kun sitä 8% kitusiinsa kiskoo. Pelkkää jonnin joutavaa näpertelyä määritellä miten se max 8% on toteutettu ja saa myydä marketin hyllyltä
En nyt pääse kiinni tuohon ajatukseen, että se työllistäisi alueellisessa jakeluliikenteessä enemmän ihmisiä. Eihän se tavaramäärä siitä lisäänny vaikka kuljetusmuoto olisi eri. Ja toisekseen miksi pitäisi lisätä ns. last mile kuljetuksia, kun ne on jo tällä hetkellä se eniten päästöjä tuottava osa ketjusta.No tässä tullaan siihen toiseen ulottuvuuteen mikä valtion yrityksissä puuttuu eli luovuus ja tuloksen tekemisen tahtotila. Tehdään helppoja ratkaisuja eikä välitetä miten niiden lopputulema mahtaa olla.
Mitä tulee entisiin ja nykyisiin kokoluokkiin vaunuissa niin eniten ihmettelen sitä, että pitää hinata koko auton perää vaunussa kun on keksitty kuljetuskontitkin. Mutta tässä nyt on niitä mielipiteitä yhtä paljon kuin edunsaajiakin.
Ymmärrän että rengasliikeenteellä työllistyy useampi henkilö lyhyellä mittavälilllä. Alueellisessa jakeluliikenteessä työllistyisi useampi ja sitä kautta pystyttäisiin käyttämään vaihtoehtoisia energiamuotojakin liikkumiseen.
Toisekseen vr:n yhteistyö eri tahojen kanssa on ollut erittäin jääräpäistä kun oikeasti pitäisi olla tukemassa muuta kuljetusketjua niin paljon kuin vain voi. Tämä olisi mahdollistanut isojen terminaalien kehittymisen ratojen yhteyteen mistä lastaukset ja purut olisi voinut suunnitella paremmin. Nyt mennään näin ja kun dieselin hinta taas ensi vuonna pompsahtaa niin kaurapuurolle tulee taas lisähintaa huomattavasti.
Mutta se onkin terveellisempää ja vastuullisempaa ”limuviinaa” kun on Alkosta valvonnan alaisena ostettu.Kuka tahansahan pystyy jo nykyään tekemään vaikka 20% vahvaa mörkölonkeroa pienellä vaivalla. Alkosta ginipullo ja greippilimpparia sekaan maun mukaan.
En nyt pääse kiinni tuohon ajatukseen, että se työllistäisi alueellisessa jakeluliikenteessä enemmän ihmisiä. Eihän se tavaramäärä siitä lisäänny vaikka kuljetusmuoto olisi eri. Ja toisekseen miksi pitäisi lisätä ns. last mile kuljetuksia, kun ne on jo tällä hetkellä se eniten päästöjä tuottava osa ketjusta.
Ja jos meinasit kuljetuskonteilla merikontteja, niin se syy on aika yksinkertainen. 40 jalkainen kontti vetää 66,4 kuutiota tavaraa ja nykypäivän mitoilla oleva perävaunu vetää sen 110-130 kuutiota tavaraa. Toisekseen merikontti on melko hankala lastata kun pääosin pitää toimia perän kautta, kun taas tuollaiset rahtikaapit pystytään lastaamaan kyljestä, perästä ja jossain myös katon kautta. Toisekseen, se merikonteilla kuljettaminen on äärettömän tehotonta, kun nyt ne lastataan siihen vehkeeseen millä ne voidaan myös pääosin toimittaa. Kaikki turha purkaminen ja lastaaminen maksaa ja tuottaa kuljetusvaurioita, niin siitä pyritään pois ja em systeemissä se todennäköisesti vain lisääntyisi. Kaiken kaikkiaan kappaletavaran ajaminen raiteilla on pähkinänkuoressa järjettömän tehoton systeemi ja siitä kuljetusalalla pyritään pois. En jaksa mennä yksityiskohtiin, mutta voin kertoa tuosta järjettömyydestä lisää jossain paremmassa ketjussa tai yvllä, jos kiinnostaa. Ei ole tämän ketjun asiaa. Pointti on siis se, ettei sitä saada toimimaan ilman miljardien investointeja ja siltikin se olisi tehottomampaa asiakkaan näkökulmasta kuin nykyään.
Tuossa junassa käy vähän hankalaksi nuo lastaukset ja purut —> mene aikaa turhan paljon. Tuon ratkaisu taas vaatii aikamoisia investointeja.Junaan saa vaunuja vähän enemmän kuin yhteen kumiveturiin.
Kontin voi lastata vaunuun samoin kuin satamassa se lastataan nosturilla mihin tahansa muuallekin.
Ja mitä tulee paikallisjakeluun niin vähäpäästöisillä kaasuilla ja nykyään akuilla toimivat laitteet pystyvät hyvin kuljettamaan 100 kilometrin etäisyydelle ne tavarat pienemmillä päästöillä mitä se 50 metriä pitkä vaunuyhdistelmä siellä maantiellä.
Kyse ei ole siittä etteikö pystyttäisi tekemään paremmin, kyse on siitä halutaanko tehdä paremmin.
Akt on lobannut hyvin asiat, sitä ei kukaan kiellä. Mutta se että valtion hallinto on kussut tekemisen rautateiden ympärillä, sitä kieltää vielä harvemmat.
Ihan noin mielenkiinnosta, että minkä verran olet ollut tekemisissä logistiikan kanssa oikeassa elämässä? Sen verran lennokkaita nämä jutut. Vai että AKT on lobannut.Junaan saa vaunuja vähän enemmän kuin yhteen kumiveturiin.
Kontin voi lastata vaunuun samoin kuin satamassa se lastataan nosturilla mihin tahansa muuallekin.
Ja mitä tulee paikallisjakeluun niin vähäpäästöisillä kaasuilla ja nykyään akuilla toimivat laitteet pystyvät hyvin kuljettamaan 100 kilometrin etäisyydelle ne tavarat pienemmillä päästöillä mitä se 50 metriä pitkä vaunuyhdistelmä siellä maantiellä.
Kyse ei ole siittä etteikö pystyttäisi tekemään paremmin, kyse on siitä halutaanko tehdä paremmin.
Akt on lobannut hyvin asiat, sitä ei kukaan kiellä. Mutta se että valtion hallinto on kussut tekemisen rautateiden ympärillä, sitä kieltää vielä harvemmat.
Yhtä järjetöntä kuin se, että maahan (ja EU alueelle) saa tuoda kuohuviiniä vähemmän kuin hiilihapotonta viiniä.Huvittava tuo mörkölonkero nimitys.... elimistö ei tiedä miten se litku on valmistettu (käymisteitse vai lantraamalla) kun sitä 8% kitusiinsa kiskoo. Pelkkää jonnin joutavaa näpertelyä määritellä miten se max 8% on toteutettu ja saa myydä marketin hyllyltä
En todellakaan väitä olevani rautainen ammattilainen mutta riittääkö 6 vuotta kappaletavaran purkamista ja kuormaamista erilaisissa logistiikkakeskuksissa? Trukkia en osaa vieläkään täydellisesti käyttää mutta pyöräkuormaajalla sujuu vähän notkeammin.Ihan noin mielenkiinnosta, että minkä verran olet ollut tekemisissä logistiikan kanssa oikeassa elämässä? Sen verran lennokkaita nämä jutut. Vai että AKT on lobannut.
Tuossa junassa käy vähän hankalaksi nuo lastaukset ja purut —> mene aikaa turhan paljon. Tuon ratkaisu taas vaatii aikamoisia investointeja.