Ramchester
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- TPS
Niin kauan voisi hallitus pysyä pystyssä, että saataisiin 8 prosenttiset oluet kauppoihin ja osakesäästötilin raja nostettua 100 keuroon. Muulla ei nyt niin paljoa ole väliä.
Niin, no itse järjestäisin asian niin, että Purra sanoisi jotain vakavaa lehdistötilaisuudessa, sitten vähemmän vakavaa iltaisessa tviitissä ja sitten seuraavana päivänä Halla-aho ja Tynkkynen järjestäisivät jälkihoidon ja oltaisiin lähtöpisteessä. Tämä prosessi hallitaan PS:ssä, toimii kuin junan vessa.Pelkkä symbolinen irtisanoutuminen rasismista ei riitä, kuten tutkijatohtori Minna Seikkula (HS 24.7.) muistutti. Eikä kovin uskottavaa ole sekään, jos perussuomalaiset taipuu vastaan haraten muiden hallituspuolueiden vaatimuksiin.
Eli voisiko joku nyt käydä kertomassa mikä on riittävä taso, ettei sitten jälkikäteen tarvitse narista että väärin tehty?
Siis niin minäkin. Sinulle ei varmaan todellakaan ole tullut näiden viikkojen ja kuukausien ajalla tutuksi käsite "kaksoisviestintä", sellainen sorry, not sorry -tyyppinen juttu. Etten yhtään ihmettele suurta ja vilpitöntä hämmästystäsi.Erityisesti Tynkkystä ihmettelen.
Niin, historia olkoon tuomarimme, emme taida tästä saada aikaan yksimielisyyttä. Täytyy sanoa, että esim. minä en kyllä ole nähnyt PS:ssä vielä yhtään fasistia tai natsia, mutta jään odottamaan, kun sellainen ilmestyy. Laita vihjeitä, jos itse satut huomaamaanKaksoisviestintä = näe natseja ja fasisteja kaikkialla ja jos niitä ei ole, kyllä ne aasinsillat keksitään.
Itse en niitä laseja omista, niin ihmettelen siksi mitä tekemistä Tynkkysellä on asian kanssa.
Ei pitäisi yrittää pohtia tällaisia asioita ennen kuin kunnolla herää, mutta yritin. En vaan saa kiinni siitä, että mitä tarkkaan ottaen tuossa kyselyssä selvitettiin. Ilmeisesti sitä, että tuntuuko ihmistä rasismiin suhtauduttavan tarpeeksi vakavasti vai ei. Ja sitten on löydetty eroja siinä, miten eri tavoin muodostetut ryhmät asiaan suhtautuvat.Perussuomalaisten kannattajat suhtautuvat rasismiin selvästi eri tavalla kuin muut – Ylen kysely paljastaa suomalaisten tuntemukset rasismista
Ylen kyselyssä naisista 57 ja miehistä 39 prosenttia vastaa, ettei Suomessa suhtauduta rasismiin tarpeeksi vakavasti. Perussuomalaisten kannattajista näin ajattelee vain kaksi prosenttia.yle.fi
Kuulostaa siis aika normilta mielipidetiedustelulta. Toki niihin aina täytyy suhtautua varauksella ja kriittisesti, mutta kyllähän tämä kuitenkin tietyn asenne-eron paljastaa. Ei varmasti millään luonnontieteellisellä eksaktiudella tai omaten sinänsä kauhean suurta merkitystä, mutta kuitenkin ihan validi kyselyasetelma muiden joukossa.Ei pitäisi yrittää pohtia tällaisia asioita ennen kuin kunnolla herää, mutta yritin. En vaan saa kiinni siitä, että mitä tarkkaan ottaen tuossa kyselyssä selvitettiin. Ilmeisesti sitä, että tuntuuko ihmistä rasismiin suhtauduttavan tarpeeksi vakavasti vai ei. Ja sitten on löydetty eroja siinä, miten eri tavoin muodostetut ryhmät asiaan suhtautuvat.
Jätän väkivallalla uhkailun muille.Rasistin roviolla poltto olisi riittävä taso?
Ulottuuko syrjinnän vastustaminen asepalvelukseen ja positiiviseen syrjintään? Tietääkseni ainoat lakiin kirjatut syrjinnän muodot Suomessa. Tämäkään hallitus ei taida näihin puuttua, mutta se voisi olla heidän loppunsa.Itse vastustan rasismia, syrjintää ja kiusaamista kaikissa tilanteissa ja joka paikassa . Syrjintää ja kiusaamista esiintyy tällä hetkellä liian paljon kuten esimerkiksi kouluissa ja työpaikoilla.
Jopa Suomeen palanneet suomalaiset paluumuuttajat ovat joutuneet kiusaamisen kohteeksi.
Asenteita/suhtautumista rasismiin. Ei tuosta nyt kovin vaikea ole ns. isoa kuvaa muodostaa. Yhtenä kysymyksenä oli mm. tämä:Ei pitäisi yrittää pohtia tällaisia asioita ennen kuin kunnolla herää, mutta yritin. En vaan saa kiinni siitä, että mitä tarkkaan ottaen tuossa kyselyssä selvitettiin.
Jopa Suomeen palanneet suomalaiset paluumuuttajat ovat joutuneet kiusaamisen kohteeksi.
Ihminen, jolla on rasistisia ajatuksia (todella monella on), voi kokea, ettei hän loppuviimeksi ole oikea rasisti; eihän hän kuitenkaan ole mikään tummaihoisille törkeyksiä huuteleva juntti. Rasismi onkin huomattavasti useammin sitä, että ihmisiin suhtaudutaan eri tavalla ihonvärin, kulttuurin tai muun ominaisuuden takia. Hyvänä esimerkkinä se, että työhaastatteluun tai vuokralaiseksi ei valita henkilöä, jos tämän nimi viittaa ulkomaalaistaustaan.
Tämä jotenkin pisti silmääni.
Olenko siis rasisti jos otan sijoitusasuntooni vuokralaiseksi kolmikosta Korhonen-Lindeman-Muhammadi tuon Korhosen? Jos vastaus on kyllä niin sitten valitettavasti olen sitä, hautaan asti.
Et ole rasisti, vaan toimit rationaalisesti ja yrität pienentää riskitasoasi.
Tämä jotenkin pisti silmääni.
Olenko siis rasisti jos otan sijoitusasuntooni vuokralaiseksi kolmikosta Korhonen-Lindeman-Muhammadi tuon Korhosen? Jos vastaus on kyllä niin sitten valitettavasti olen sitä, hautaan asti.
Jännä kriteeristö. Itse ottaisin tuosta kolmikosta sen, jolla on luottotiedot kunnossa ja vakituinen työpaikka.
Kilpailu kansainvälisessä kanssakäymisessä on erittäin kovaa. Ja kova tarkoittaa monia vaihtoehtoja joissa on pienet marginaalit. Maine, joka toki koostuu monista asioista, on usein se ratkaiseva asia. Suomen Nato -jäsenyys on vain yksi esimerkki positiivisesta asiasta, joka saattaa ratkaista investoinnin kohteen vaikkei sillä olisikaan itse asian kanssa mitään tekemistä. Toinen esimerkki olkoon Unkari, johon investoinnit Suomesta ovat vastatuulessa. (Perustuu omiin havaintoihin ei tilastoihin).
No nämä nyt ovat tietenkin päivänselvät kriteerit mitä mainitsit. Tarkoitin tietenkin tasatilanteessa.
Persut ovat vetäneet viestinnällisesti aivan vihkoon koko kesän. Itse en oikein tiedä, olenko yllättynyt vai enkö ole. Joka tapauksessa aivan karmean surkeaa viestintää joka saralla. Joskus kannattaisi vain olla hiljaa eikä nyt ainakaan syytellä omista virheistä ja dorkailuista kaikkia muita. Mutta aika ei taida vielä olla kypsä sellaiseen
En ihan ole jonne, enkä oikein havainnollista, että 2008 olisi niin kauhean kaukana nykymaailmasta. Mutta ei siinä mitään, tuo häiriintynyt, aggressiivinen ja epätasapainoinen teksti oli selkeästikin tehty aika omalaatuisessa mielentilassa - eikä siis missään normaalissa mielentilassa edes vuonna 2008. About meiltä kaikilta löytyy todella heikkoja hetkiä, ihan aikuisiälläkin. Mutta aikuisina meidän on myös hyvin helppo ihan autenttisesti, ihan oikeasti katua niitä asioita, mitä on tullut sanotuksi.Olen myös lukenut Purran vanhat ja uudemmat kommentit ja olen edelleen sitä mieltä, että paskaa olivat. Mutta v. 2008 maailma ja some olivat oikeasti hyvinkin erilaisia kuin nyt. Jonnet ei muista.
Minusta tässä se skandaali ei ole siinä, että Purra on kirjoitellut kerjäläisten päälle sylkemisestä ja n-lapsien päälle potkimisesta vaan se, ettei hän todella pitkään ole nähnyt yhtään mitään tarvetta pahoitella mitään tästä, lähinnä päinvastoin, ja vasta sitten presidenti ärjähdyksen jälkeen tuli jonkinlainen pahoittelu, mitä sitten perään on liudennellut. Siis minkä helvetin takia? Miten vaikeaa on täydellisesti sanoutua irti tuollaisesta harhaisesta ja epätasapainoisesta vihapuheesta? Suo nyt anteeksi, jos tämä on minulle tietty juttu vaikka selkeästi ei sinulle.
No, en nyt osaa sanoa mitä tämä kansainvälinen juutalais-marxilainen vihervassari-salaliitto asiasta sanoisi. Lähinnä vastaan vain omista reaktioistani. Pidän itseäni hyvänä ihmistuntijana ja minulle ihan riittäisi Purran vilpitön puhe asiasta. Ehkä ei Silvia Modigille ja Anna Kontulalle et kumppaneille, mutta en pidä itseäni vastuullisena heistä. (Kysymys on toki hieman akateeminen koska mitään vilpitöntä puhetta ei vielä ole kuulunut.)Joku muukin on kysynyt, mikä riittäisi oppositiolle että se riittäisi vai onko nyt jo päätetty myös mediassa ettei PS ole hallituskelpoinen?
Mulle ratkaisevinta on se, miten Purra toimii nyt ja jatkossa Suomen valtioneuvoston jäsenenä. Itse en voisi kuvitella häntä äänestäväni, mutta joihinkin hän tuntuu vetoavan. Ehkä kannattaisi selvittää, että miksi niin on?