En kehtaa edes lukea tuota juttua, kun jopa tohtorisnainen näyttää uskovan tuohon Soinin mantraan. Kyllä mamuasia oli viimeistään 2015 persujen liima - ja täysin Soinin hyväksynnällä. Soini ja häntä säälivät toki luulivat kaiken olleen vain Timon ja leppoisan kansanomaisuutensa ansiota. 2011 toki oli Soinin saavutus, ja siitä hän saakin olla aidosti ylpeä ja halla-aholaiset kiitollisia, mutta kovin äkkiä se tilanne muuttui.
Kiitos siis klikinsäästöstä.
Mulle on tullut sellainen fiilis, että Soinia ihan aidosti harmittaa mitä on tullut tehneeksi. Eli ei kaihtanut mitään keinoja vallan kahmimisen tiellä. Soini on kuitenkin harras katolinen.
Koska hän on kuitenkin narsismiin vahvasti taipuvainen Soini, niin hän ei tietenkään tätä voi myöntää. Keinoksi on valikoitunut sitten tämä ”persut on täysin eri puolue kuin minun aikanani”. Muistetaan nyt kuitenkin, että vaikka johto vaihtuikin 2017, niin se koko uusikin johto oli kuitenkin hänen perustamansa puolueen kansanedustajista ja mepeistä koostuva. Jäsenistö 90% sama.
Koko Soinin eduskuntaura olisi myös todennäköisesti jäänyt toteutumatta ilman Tony Halmetta.
Jotkut toimittajat ovat yrittäneet tästä Soinia prässätä, mutta vastaus on aina sama: ” menneisyydessä ei tapahdu enää mitään”. Siihen se sitten aina jää.
Haluaa Soini tai ei, niin hänen suurin poliittinen perintönsä kuitenkin on, että hän avasi tien suuriin saleihin sekä äärioikeistolle ja maahanmuuttokriittisille. Itse en siitä miestä syytä, hyvä että näille näkemyksille ja aatteille on väylä vaikuttamiseen parlamentarismin keinoin. Soini itse tuskin tästä kuitenkaan pitää miten historian kirjat hänet tulevat muistamaan.