- No niin, aloitetaan taas tää tunti kertauksella. Tässä luokassa on Nollatoleranssi kaikenlaiselle rasismille ja syrjinnälle! Mä en tule suvaitsemaan mitään asiattomuuksia tältä luokalta.
-Ja Riikka, näpit irti nyt siitä kännykästä, mitä sä taas twiittasit? Turkkilaiset on... Mä en ees halua sanoa sitä. Meillä on Nollatoleranssi tuollaiselle!
- Rydman, hei, nyt kuule lopeta toi! Tule pois sieltä "barely legal" sivustolta. Miltä toikin näyttää, sun ikäisenä! Meillä on Nollatoleranssi kaikelle tuollaiselle.
- Mä kerään teiltä kaikilta kännykät pois, ei tästä tule mitään!
-Mari, lopeta noiden paperilennokkien teko! Mitä niissä lukee, "paras pakolainen on kuollut pakolainen". Älä heitä niitä ikkunasta! Meillä on Nollatoleranssi xe... rasismille, suvaitsemattomuudelle!
- Leena, älä irvistele siellä, tää on nyt vaan tän koulun linja.
- Mutku viereisessä luokassa Halla-ahon setä pitää tuntia ja sanoo, et sä oot ihan hysteerinen.
-Ei, kuulkaa, tää on vakava paikka. Mä oon miettinyt tätä paljon, mä saan jatkuvasti teistä ikävää palautetta!
-Niin, Riikka?
-Petteri, sä oot tosi söpö, kun oot vihainen. Toi sun passiivis-agressiivisuus on tosi sytyttävää. Musta on ihanaa, kun mies on tollainen upseeri ja jämäkkä. Voitaisko me mennä karsseriin ja sä piiskaisit mut, oikein kunnolla?
-En edes harkitse tuollaista, ainakaan vakavasti, toi on ihan kauheaa. Minulla on Nollatoleranssi tuollaiselle!
- Mitä Elina?
-Köyhät on tosi luusereita, eiks vaan ope?
-No se on ihan totta, mut älä sano sitä kuitenkaan julkisesti. Meillä ei ole Nollatoleranssia tuollaiseen, mutta silti sitä ei saa ääneen sanoa! Köyhiä ei voi syrjiä.
Rehtorin ääni kaiuttimesta.
-Minun täytyy taas tässä erinomaisen selkeästi huomauttaa, että koulussa on taas tapahtunut jotakin ikävää ja vaikka olen tästä sanonut, ja tämä koskee taas sitä Petterin luokkaa, sellaista minä en nyt vaan suvaitse.
-Ja Petterille vielä erityisesti, että jättää piiloutumatta sen opettajan pöydän alle, se ei nyt auta. Taas pitää minunkin puhua vanhempien kanssa siitä, miten tässä koulussa oikein käyttäydytään.
-Meillä on Nollatoleranssi kaikenlaiselle rasismille ja syrjinnälle!