Voi luoja taas. Pidin vähän taukoa politiikasta niin eikö taas jotain. Ja eihän nuo nyt ole triviaaleja juttuja mitenkään, jos on siis kirjoittaja. @olkikuukkeli kiteytti asian todella erinomaisesti
Ennen vaaleja olisi kysytty, miksi nämä kaivetaan esiin juuri ennen vaaleja.En ole ketjua läpi selannut, mutta asiasta viidenteen, joku - ainakin persu - voisi heittää ajatuksen vihervasemmiston salaliitosta, miksi nämä vanhat kirjoitukset ja tekemiset kaivetaan esiin juuri nyt, miksi ei esim. ennen vaaleja.
Tämä juuri. Mielestäni olisi heittämällä parempi, jos Purra myöntäisi seisovansa edelleen tekstiensä takana, eikä kadu niitä, mikäli asia todellakin on niin, mitä suotta valehtelemaan muuta. Todella paljon huonompi vaihtoehto on se, että toteaa itselleen, "etten rupea tätä paskamyrskyä käymään läpi ja sanon sormet selän takana ristissä, että joo sanoudun irti kaikista esiin nousseista teksteistä, en jaa kyseistä arvomaailmaa enää ja niin edelleen." Tuo olisi helpoin tie ulos tästä tilanteesta, mutta huono homma, jos ruvetaan piilottelemaan mielipiteitä ja esittämään jotain, mitä ei oikeasti olla.Itse kannatan rehellisyyttä. Vaarallisinta on, jos päättäjät piilottelevat mielipiteitään. Miten demokratia voisi tällaisessa tilanteessa edes toimia?
En ole ketjua läpi selannut, mutta asiasta viidenteen, joku - ainakin persu - voisi heittää ajatuksen vihervasemmiston salaliitosta, miksi nämä vanhat kirjoitukset ja tekemiset kaivetaan esiin juuri nyt, miksi ei esim. ennen vaaleja.
Ja outoa nähdä "vihervasemmiston salaliitto" tässä. Nyt on 2023 ja somekansa nyt etsii kaiken. Marinin kohdalla selviteltiin huusiko joku "jaujojengi".
Itse toivoisin että tuollaiset kirjoitukset tuomitaan olit sitten ituhippi tai pörssimeklari.
Miksi Petteristä tuntuu niin orpolta hallituksessa? Koska Riikka voi purra.Kyllä Petteri Orpon oma arvopohja ja vallanhimo näyttäytyy nyt entistäkin synkemmässä valossa, kun nähdään minkälaisen puolueen (ja sen puheenjohtajan) kanssa hän on ehdoin tahdoin halunnut samaan hallitukseen vain päästäkseen pääministeriksi. On mielenkiintoista seurata, miten tämä tragikomedia jatkuu ja lopulta päättyy. Se lienee varmaa, ettei Orpoa tulla muistamaan suurena valtiomiehenä.
Itse näkisin että Orpolla on oikeasti halua pyrkiä korjaamaan valtion taloutta ja perussuomalaiset suostuivat mukaan, joten heitä täytyy sietää. Talouden korjaamisessa nykyinen SDP ei ole vaihtoehto. Ehkä SDP:n puoluekokous tuo muutoksen tähän.Kyllä Petteri Orpon oma arvopohja ja vallanhimo näyttäytyy nyt entistäkin synkemmässä valossa, kun nähdään minkälaisen puolueen (ja sen puheenjohtajan) kanssa hän on ehdoin tahdoin halunnut samaan hallitukseen vain päästäkseen pääministeriksi. On mielenkiintoista seurata, miten tämä tragikomedia jatkuu ja lopulta päättyy. Se lienee varmaa, ettei Orpoa tulla muistamaan suurena valtiomiehenä.
Itse näkisin että Orpolla on oikeasti halua pyrkiä korjaamaan valtion taloutta ja perussuomalaiset suostuivat mukaan, joten heitä täytyy sietää. Talouden korjaamisessa nykyinen SDP ei ole vaihtoehto. Ehkä SDP:n puoluekokous tuo muutoksen tähän.
Ja silti hän käytti nimeä "riikka". Pakko sanoa että rohkeaa.Itse asiassa tuo vieraskirjahan oli sellainen ettei edellyttänyt edes kirjoittajan kirjautumista, kunhan itse raapusti viestin ja laittoi haluamansa puumerkin alle.
Tai sitten vain ylimielistä typeryyttä.Ja silti hän käytti nimeä "riikka". Pakko sanoa että rohkeaa.
Tässä on minusta asian ydintä hyvin selitetty eli vaikka 15 vuotta sitten yleisessä keskustelussa oli paljon vähemmän paheksuttavaa puhua 'nekruista/mokkamunista/taatelintallaajista/karvakäsistä', jne. niin aika harvalla oli kuitenkaan tarvetta lähteä millekään julkiselle alustalle suoltamaan raivokkaan vihamielistä sanomaa mamuista.En ollut minäkään teini tuolloin vaan myös yli 30-vuotias. Noihin aikoihin oli oikeasti paljon yleisempää puhua neekereistä ja sompuista. Toki ei minulla ollut tarvetta näitä minnekään keskustelupalstoille tai SoMeen suoltaa, ei niin tärkeää sanottavaa ollut.
Miten persut ja Kokoomus aikovat tuon tehdä?Höpö höpö. Suomen korjaamisessa AY-liikkeen tyrannia täytyy päättää
Ei kai nyt kukaan jaksa muistuttaa Petteriä siitä, että aikoinaan kieltäytyi hallitusyhteistyöstä Halla-ahon kanssa, koska puolue oli yhdessä yössä ”muuttunut aivan erilaiseksi puolueeksi kuin Soini perussuomalaiset”. Silloin Arvo Pohja oli kertakaikkiaan liian kaukana. ”Mikään määrä pragmaattisuutta” ei silloin mahdollistanut yhteistyötä…Kokoomuksella voi olla vähän v-mäinen paikka, sillä pitää nyt muistaa, että Kokoomuksessa on sekä liberaaleja, että konservatiiveja…
Ja jos olisi, se olisi niin nimimerkkinä kuin salanimenäkin todella huono.Minun oikea nimi ei nimittäin ole Ötökkä.
Eiköhän Kokoomuksessa ole tämä asia käyty läpi jo hallituskumppaneita valitessa. Tokihan se kyyti voi olla vielä kovempaa kuin on ajateltukaan...Ikävä tilanne Petterillä, kun nyt on kerrankin saatu niin hyvä hallitusohjelma ja sitten Arvo Pohja alkaa huutelemaan omiaan..
Miten persut ja Kokoomus aikovat tuon tehdä?
Höpö höpö. Suomen korjaamisessa AY-liikkeen tyrannia täytyy päättää, ja on päivänselvää ettei SDP ole tähän suostumassa.
Hallituskumppaneita valitessa?? Mitkäs ne varsinaiset vaihtoehdot nyt olikaan?Eiköhän Kokoomuksessa ole tämä asia käyty läpi jo hallituskumppaneita valitessa. Tokihan se kyyti voi olla vielä kovempaa kuin on ajateltukaan...
En koe olevani rasisti vs. En ole rasisti - onko mielestäsi tulkittavissa täysin samalla lailla?Eli sanottu, joten pitäisi riittää.
Arvaa riittääkö?
Olihan siinä kaksi vaihtoehtoista pohjaa valittavissa. Persujen kanssa pitää sietää "natseja", mutta SDP:n valittaessa olisikin sitten pitänyt kääntää takki lähes kaikessa mitä on edellisen oppositiokauden aikana äänestäjille luvattu.Hallituskumppaneita valitessa?? Mitkäs ne varsinaiset vaihtoehdot nyt olikaan?
Eiköhän Kokoomuksessa ole tämä asia käyty läpi jo hallituskumppaneita valitessa. Tokihan se kyyti voi olla vielä kovempaa kuin on ajateltukaan...