Ainakin Ruotsi, Tanska ja moni muu maa ovat pärjänneet Suomea paremmin, vaikka tuloerot ovat korkeammat. Norja on ehkä öljynsä vuoksi erikoistilanteessa.
Niin, "vaikka". Ei "koska".
Ainakin Ruotsi, Tanska ja moni muu maa ovat pärjänneet Suomea paremmin, vaikka tuloerot ovat korkeammat. Norja on ehkä öljynsä vuoksi erikoistilanteessa.
Tuli jotenkin tämä mieleen:Tässähän se on tiivistettynä. Sitä en vain osaa nähdä miten hyvätuloisia/keskiluokkaa/yrittäjiä voisi enemmän kurmuuttaa? Tämä porukkahan lystin kustantaa ja se täytyy muistaa ettei pääomat tunnista valtioiden rajoja.
Ainakin Ruotsi, Tanska ja monet muut maat ovat pärjänneet Suomea paremmin, vaikka tuloerot ovat korkeammat. Norja on ehkä öljynsä vuoksi erikoistilanteessa.
Mainitsepa joku matalampien tuloerojen maa, josta meidän kannattaa ottaa mallia. Varmastihan sellaisia löytyy kun se kerran on fiksua.Niin, "vaikka". Ei "koska".
Mitäs sitten kun kuitenkin ihmisiä on duunariportaassa voitko kuvitella ihan oikeasti kipeänä. Tai saattaa olla lapsi kipeänä? Jos on yksinhuoltaja eikä ole minkäänlaista turvaverkkoa ja palkka riittää juuri ja juuri elämiseen?Tuli jotenkin tämä mieleen:
Tuija Siltamäen kolumni: Miksei kukaan vaadi ruokakorin hinnasta ruikuttavaa keskiluokkaa ottamaan itseään niskasta kiinni?
En itse asiassa pidä kovinkaan huonona päätöksenä sitä, että ensimmäinen sairauspäivä on palkaton. Kun on takana esim. viikonloppufestarit ja vielä maanantaina jomottaa, niin se on itse asiassa ihan hyvä diili, että jää potemaan sen yhden päivän kotiin darraa, eikä ota siitä palkkaa. Vastuuntuntoisena sitä muuten painelisi töihin, kun siitä kerran maksetaan.
Eikös ihan oikeasti vastuuntuntoista olisi olla maanantai- aamuna työkuntoisena töissä kun työt alkaa?se on itse asiassa ihan hyvä diili, että jää potemaan sen yhden päivän kotiin darraa, eikä ota siitä palkkaa. Vastuuntuntoisena sitä muuten painelisi töihin, kun siitä kerran maksetaan.
Voin kuvitella ja ymmärrän toki erittäin hyvin ja katsoinkin plussat omista itsekkäistä lähtökohdista. Minulla vaan on ollut aika kovakin mäihä käynyt siinä, että olen itse todella harvoin kipeänä. Korona kävi muutaman päivän kylässä vuosi sitten, mutta on saattanut mennä useampia vuosia, kun en ole ollut edes kuumeessa.Mitäs sitten kun kuitenkin ihmisiä on duunariportaassa voitko kuvitella ihan oikeasti kipeänä. Tai saattaa olla lapsi kipeänä? Jos on yksinhuoltaja eikä ole minkäänlaista turvaverkkoa ja palkka riittää juuri ja juuri elämiseen?
Ei muuta kun sairaana töihin ja sairas lapsi tarhaan.
Toki, mutta näin jo kohta keski-ikäistyvänä palautuminen saattaa kestää välillä yllättävänkin pitkään, vaikka su-aamuyöstä olisi lopettanut. Jos vielä sunnuntai mennyt reissussa kotiin jostain pidempää siihen päälle vielä.Eikös ihan oikeasti vastuuntuntoista olisi olla maanantai- aamuna työkuntoisena töissä kun työt alkaa?
Jos näin käy, niin syyttävä sormi kannattaa osoittaa ammattiliittoihin. AY-neuvotteluissahan voidaan jatkossakin sopia, että ensimmäinen sairaslomapäivä tai lapsen sairastumispäivä on palkallinen. Ainakin niiden tietojen perusteella mitä julkisuuteen on kerrottu.Mitäs sitten kun kuitenkin ihmisiä on duunariportaassa voitko kuvitella ihan oikeasti kipeänä. Tai saattaa olla lapsi kipeänä? Jos on yksinhuoltaja eikä ole minkäänlaista turvaverkkoa ja palkka riittää juuri ja juuri elämiseen?
Ei muuta kun sairaana töihin ja sairas lapsi tarhaan.
Eipä meikäläinenkään kipeänä ennen muksun tuloa ollut juurikaan, mutta sitten kun se meni päiväkotiin niin... Tänäkin vuonna on noro pelattu läpi koko porukan voimin ja kaikkea muuta pikku kivaa siihen kylkeen.Voin kuvitella ja ymmärrän toki erittäin hyvin ja katsoinkin plussat omista itsekkäistä lähtökohdista. Minulla vaan on ollut aika kovakin mäihä käynyt siinä, että olen itse todella harvoin kipeänä. Korona kävi muutaman päivän kylässä vuosi sitten, mutta on saattanut mennä useampia vuosia, kun en ole ollut edes kuumeessa.
Ymmärrän kyllä pointtisi mitä ajat takaa, mutta ehkä kompromissina olisi että ekasta päivästä maksettaisiin vaikka 60% palkasta, tämä varmasti rajoittaisi "asennesaikkuilua" ja antaisi sairaalle oikeasti mahdollisuuden jäädä kotiin ilman että ihan kaikkea tuloa menettäisi.Voin kuvitella ja ymmärrän toki erittäin hyvin ja katsoinkin plussat omista itsekkäistä lähtökohdista. Minulla vaan on ollut aika kovakin mäihä käynyt siinä, että olen itse todella harvoin kipeänä. Korona kävi muutaman päivän kylässä vuosi sitten, mutta on saattanut mennä useampia vuosia, kun en ole ollut edes kuumeessa.
Vaikea kyllä pikeasti väittää tähän vastaan. Näin tulee aika todennäköisestikin tapahtumaan tämän seurauksena.Tuo eka päivä palkaton voi nopeasti tulla kalliimmaksi työnantajalle, kun tullaan paskataudissa töihin juuri sen takia, että ei ole varaa olla poissa palkattomalla ja tartuttaa vaikka yhden linjan joka taas aiheuttaa tilauksien myöhästymistä ja muuta paskaa.
Ja merimetsot. Mökillä Turun saaristossa merimetsojen määrä lisääntynyt huomattavasti mikä näkyy omassa kalasaaliissa ja saarissa missä kaikki puut ovat kuolleet.Lopulta kaikki muut uudistukset ovat yhdentekeviä, mutta jos nyt valkoposkihanhet todella saadaan lyijyn alle - niin tämä muutos oikein todella lämmittää sydäntä.
Hallitusohjelma: Merimetsojen ja valkoposkihanhien metsästys sallitaan
Tuoreessa hallitusohjelmassa suurpetojen kannanhoidollinen metsästys turvataan lainsäädännöllä.www.iltalehti.fi
Mainitsepa joku matalampien tuloerojen maa, josta meidän kannattaa ottaa mallia. Varmastihan sellaisia löytyy kun se kerran on fiksua.
Vastataan omaan pohdintaan: työnantajapuoli ja elinkeinoelämä hyrisee tyytyväisyyttään.Minkä verran tähän mennessä näistä kaavailluista asioista on kuulunut muuten työnantajajärjestöjen ja muiden perinteisesti kokoomuksen kanssa käsikynkässä vetävien edunvalvojien puolelta kiitosta? Uskoisin, että persujen pakottamana tapahtuvat vihreän, anteeksi, puhtaan siirtymän vesittämiset ainakin aiheuttavat harmaita hiuksia. Lakko-oikeuden rajoittaminen varmasti maistuu, mutta kaitpa työnantajatkin tietävät, että tuo sairauslomaruuvaus lyö vain näpeille, sillä sikasaikuttaminen ei taida mikään suuri ongelma ihan oikeasti edes lähtöjään olla.
– Työmarkkinoiden osalta kirjoitetut tiedot ovat varsin lupaavia. Nyt ollaan tekemässä yrittäjienkin vuosikausia ajamia rakenteellisia uudistuksia, Suomen Yrittäjien toimitusjohtaja Mikael Pentikäinen sanoo Ilta-Sanomille.
Myös Keskuskauppakamarin toimitusjohtajalta Juho Romakkaniemeltä sataa kiitoksia.
– Suomalaisen kokonaishyvinvoinnin kasvu on tärkeintä.
Romakkaniemi luonnehtii Twitterissä hallitusohjelmasta vuotaneita tietoja pohjoismaisen linjan mukaisiksi ja uskoo niiden parantavan tuottavuutta, työllisyyttä ja taloutta.
Finanssiala ry:n toimitusjohtaja Arno Ahosniemi on myös mielissään.
– Varsin hyvältä näyttää suomalaisten vaurastumisen ja kotitalouksien paremman taloudenpidon vinkkelistä.
En voi kun ihmetellä miten täälläkin on jengiä, jotka lähestulkoon hihkuu kun omista oikeuksista otetaan pois.
Ei pidä olla sairas. Pitää olla reipas ja mielellään kaikin puolin täydellinen. Sitten kun ei enää pysty hyödyttämään yhteiskuntaa niin parasta on menehtyä mahdollisimman pikaisesti yhteiskuntaa rasittamasta.Kaiken muun lisäksi tämä ekan sairauspäivän palkattomuus kohtelee epätasa-arvoisesti niitä joilla on kroonisia sairauksia tai muita tekijöitä, jotka alistavat sairastumiselle sekä esimerkiksi päiväkodissa ja muilla sellaisilla aloilla työskenteleviä joissa noita tauteja nyt vaan tuppaa kiertämään. Parhaimmillaan satoja euroja takkiin vuodessa.
En voi kun ihmetellä miten täälläkin on jengiä, jotka lähestulkoon hihkuu kun omista oikeuksista otetaan pois.
Niin, "vaikka". Ei "koska".
Uskon, että noilla tietyillä aloilla tulee palkallisuus säilymään tesin kautta. Voi toki säilyä ihan yleisesti, mutta ainakin hoito- ja opetusalalla.Kaiken muun lisäksi tämä ekan sairauspäivän palkattomuus kohtelee epätasa-arvoisesti niitä joilla on kroonisia sairauksia tai muita tekijöitä, jotka alistavat sairastumiselle sekä esimerkiksi päiväkodissa ja muilla sellaisilla aloilla työskenteleviä joissa noita tauteja nyt vaan tuppaa kiertämään. Parhaimmillaan satoja euroja takkiin vuodessa.