Pettäminen (erotettu Naisasiat-ketjusta)

  • 37 386
  • 266

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Fordél kirjoitti:
Ruosteessa se juu on kun ei ä-kirjaimia löydy millään...

Tuu ihmeessa nayttamaan, missa tassa koneessa on noita "ä-kirjaimia" (copy, paste). Ja sen jalkeen ehka muistuu, etta sellanen valtakieli kun suomi ei ulotu joka puolelle maapalloa.

Miksi muuten tassa(kin) ketjussa monille suhde on sama kun seksi? Valitettavaa, jos se on se ainoa asia miksi ollaan yhdessa.
 

scholl

Jäsen
Jos sulla on pöytäkone, eikä laptop niin silloin ascii-koodit irtoavat helpolla. Tässä muutama, mitä eniten ehkä tarvit:
ä alt+0228
å alt+0229
ö alt+0246
ü alt+0252
ç alt+0231
ñ alt+0241
ß alt+0223
¿ alt+0191
¡ alt+0161
Näppärillä sormilla menee alta millisekunnin.

Tietysti vielä helpompaa, jos koneelta löytyy näppäin ¨ niin silloin ei tarvi umlauteissa pelata ollenkaan asceilla.
 

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
scholl kirjoitti:
Yleensä sellainen ns. nyrkkisääntö on se, että huorissakäyminen ei ole pettämistä ainakaan jos ei jää kiinni. Sen sijaan pokailu on, koska se menee enemmän tunne-elämän asioihin.

Ei pokailu/yhden illan suhteet ainakaan nyrkkisääntönä ole yhtään enempää tunnesidonnaista kuin huorissakäyntikään. Molempiin ajaa yleensä pelkästään pallit ja spontaani vieraan panemisen halu olemattomalla harkinta-ajalla.

Kiinnijäämisesta sinänsä samaa mieltä. Myöskään tunnustaa ei kande koskaan, ellei sitten ole aikomusta lopettaa suhdetta siihen. Itse en antaisi pettämistä anteeksi, enkä myös oleta mulle annettavan anteeksi, jos kiinni jään.
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
scholl kirjoitti:
Jos sulla on pöytäkone, eikä laptop niin silloin ascii-koodit irtoavat helpolla.

Ei ole poytakoneita tassa perheessa. Vaan lappareita...

Eika se mua niin hairitse, jos pari yksinkertaista teinia ei ymmarra kirjoitusta ilman pisteita. Kylla ne sit joskus...
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
OT. Jos vielä skandeista, niin windowsiin ainakin saa vaihdettua tuon näppäimistön kielen esimerkiksi FI:ksi, joilloin L kirjaimen vieressä olevat näppäimet muuttuvat ä ja ö kirjaimiksi ja muutenkin käyttöön tulee normi asetukset, eli altgr+2 =@ jne. Ei tarvitse sen enempää vaivaa nähdä.
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
OT continues...

Ma oon sen joskus aiemminkin taalla sanonut, etta taa on ainoa mesta, jossa kirjoitan suomeksi (poislukien meilit parille kaverille ja perheelle). Muuten kotiolot ja muu elama menee englannin ja ranskan kielilla, joten jos vaan sallitte, niin jatkan ilman umlautteja tastakin eteenpain. Ma en meinaan niilla mitaan tee. Harmi toki, jos jotkut ei pysty sen takia mun huikeita ja viiltavia kirjoituksia lukemaan. Pahoittelen.
 

heikkik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche, LA Kings
1Timer kirjoitti:
Ja ehka suomen kieleni on ruostunut, mutta en vielakaan ymmarra, etta sana "pettaminen" on sama kun "harrastaa seksia kolmannen osapuolen kanssa". Kylla sen taytyy tarkoittaa paljon enemman kun seksia...

Kiitokset selvennoksestä. Minua ei haitaa ääkkösten puuttuminen, koska tekstin kyllä ymmärtää.

Ei minulle "pettaminen" ole sama kun "harrastaa seksia kolmannen osapuolen kanssa", mutta kun toinen harrastaa seksia kolmannen osapuolen kanssa, niin se yleensä johtaa valehteluun ja asioiden salailuun. Varsinkin jos on pitempi toinen mies/nainen, niin kiinnijäämisen estämiseksi ihminen joutuu kusettamaan toista aika rankasti.

Yksittäinen syrjähyppy on vielä selitettävissä, mutta suhde on eri asia. Samoin jos liiton ulkopuolinen suhde on molempien tiedossa ja sovittu erikseen.
 

Fordél

Jäsen
1Timer kirjoitti:
Eika se mua niin hairitse, jos pari yksinkertaista teinia ei ymmarra kirjoitusta ilman pisteita. Kylla ne sit joskus...

Jos vielä jostain neuvotte tälle kaverille, että miten siitä läppäristä saa huumori-asetuksen päälle kun näköjään kytkeytynyt pois päältä...Heh ja teini vai...Mutta pääasia, että kirjottelet tänne; tuli sitten ääkkösten kanssa tai ei.

Ehkä tässä nyt on sitten pohjimmiltaan kyse siitä, että jotkut pystyvät harrastamaan sitä seksiä ilman sen ihmeempiä tunnesidoksia, jolloin kyse on vain ns. panemisesta. Toisille taas asia merkkaa enemmän ja näin ollen kyse on heti pettämisestäkin. Itse en siltikään ymmärrä kuin tuo seksi voi olla niin tärkeää, että sen takia kannattaisi riskeerata mahdollisesti hieno suhde, perhe yms. Luulisi jo, että kiinnijäädessä odottava järkyttävä riita ja asioiden analysointi naisen kanssa estäisi kaiken maailman kikkailun. Sitä huutoa kun ei kukaan jaksa kuulla.
 

Sera

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ai ne pelaa taas...
Panzerfaust kirjoitti:
Kiinnijäämisesta sinänsä samaa mieltä. Myöskään tunnustaa ei kande koskaan, ellei sitten ole aikomusta lopettaa suhdetta siihen.

Kyllä pitää olla sen verran miestä/naista, että tunnustaa, oli sitten lopettamassa suhdetta tai ei. Jos humalapäissään herää väärän ihmisen vierestä ja päättää, ettei moinen tule ikinä milloinkaan toistumaan, niin kertomatta jättäminen voi olla perusteltua, vaikkei toki suotavaa. Perusteluna kertomiselle mm. mahdolliset kotiintuomiset tautien muodossa, puhumattakaan siitä paljon puhutusta rehellisyydestä. Mutta jos systemaattisesti pettää, matkustelee toisen kanssa ja lopulta päättää jättää entisen, niin on erittäin perusteltua kertoa touhuistaan. Koulukuntia on toki monia, mutta silloin viimeistään kun jäänyt kiinni, niin olisi syytä tunnustaa.

Ja todellakin, pettäminen on muutakin kuin seksiä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Sera kirjoitti:
Koulukuntia on toki monia, mutta silloin viimeistään kun jäänyt kiinni, niin olisi syytä tunnustaa.

Tämä pätee myös muihin asioihin kuin pettämiseen. Mielestäni on aivan järkyttävää, kun joku viitsii vielä pyristellä kiinni jäätyäänkin. Siinä tekee itsestään täydellisen pellen, riippumatta miten typerä alkuperäinen teko on ollut.

Eilen tapahtui mielenkiintoinen pikkuasia. Vaimo on menossa tyttöjen kanssa tänään jonnekin rokkikonserttiin tms. Hän sitten ilmoitti, että lesbo-ope (nimi muutettu) tulee muuten sitten meille yöksi (asuu yli 100km päässä). Se on muuten aika hyvännäkönen.

Tuumasin vain, että mitä ihmettä, ei mistään tämmöisestä ole ollut puhetta. Oikeastihan sillä ei ole juurikaan merkitystä, koska saan olla kuitenkin rauhassa sinne 05 asti ja lähden huomenna syntymäpäivän (omani) viettoon joskus klo 12-13.

Periaatteellista merkitystä tällä on kuitenkin jonkun verran. Jatkuvasti saa kuunnella "entä jos mäkin tekisin näin ja näin ja näin." Siihen sanon tietysti, että no tee, kunpa tekisitkin joskus.
 
pernaveikko kirjoitti:
Hän sitten ilmoitti, että lesbo-ope (nimi muutettu) tulee muuten sitten meille yöksi (asuu yli 100km päässä). Se on muuten aika hyvännäkönen.
Onkohan perniksellä nyt mennyt oma elämä ja Salkkari-vierailut sekaisin, sillä eihän lesbo-opettajattaria ole kuin saippuasarjoissa? :)
 
Viimeksi muokattu:
Salatut elämät on oikeastaan aika todenmukainen ohjelma. Enää tietysti puuttuu että meikäläinen olisi paksuna kyseiselle naimisissa olevalle jannulle(ei sentään poliisi), ja Tampereelle en suostu muuttamaan. Sitten voisikin perustaa jatkoaikaan omat salkkarit.
 
Suosikkijoukkue
RL, CC, MS, SB-A, MN, CO, GL, ST,HG, BG
pikkukatti kirjoitti:
Salatut elämät on oikeastaan aika todenmukainen ohjelma. Enää tietysti puuttuu että meikäläinen olisi paksuna kyseiselle naimisissa olevalle jannulle(ei sentään poliisi), ja Tampereelle en suostu muuttamaan. Sitten voisikin perustaa jatkoaikaan omat salkkarit.

Pakko kyllä myöntää, että et sinä tässä ole yhtään parempi ihminen kuin tämä pettäjämieskään. Olet selvästi tietoinen tilanteesta, mutta et kummemmin stressiä siitä ota. Ei se ihan oikein ole. Mutta mikä minä olen sinun omatuntoasi arvostelemaan.
 

Gunners

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Washington
Koliath kirjoitti:
Pakko kyllä myöntää, että et sinä tässä ole yhtään parempi ihminen kuin tämä pettäjämieskään. Olet selvästi tietoinen tilanteesta, mutta et kummemmin stressiä siitä ota. Ei se ihan oikein ole. Mutta mikä minä olen sinun omatuntoasi arvostelemaan.

Tuon kaltaisille naisillehan on olemassa oma nimikin(viisi kirjainta, alkaa H:lla), mutta ei siitä sen enempää.

Mitä pettämiseen tulee, paha mennä sanomaan mikä kaikki sitä loppujen lopuksi on. Seksi ja suuteleminen nyt ainakin näin ihan fyysisinä toimintoina. Tunnemaailman puolelta sitten onkin pahempi jo mennä sanomaan.
 

scholl

Jäsen
VOi olla, että itse en tunnustaisi, vaikka jäisin kiinni. Saattaa olla, että jos oisin katolilainen niin tunnustaisin luonnollisesti. Silloin olisi korvat siellä kopissa, jotka eivät lavertele minnekään. Mutta muuten on kyllä vaikea kuvitella tilanne elämässä, missä olisi minkäänlaista tarvetta tunnustaa yhtään mitään. Tai jos on niin sitten puhutaan mediapelistä kuten Belfour ja Peltonen casessa. Ei vilpittömyydestä.

Millä perusteella ilmaisen paneminen ei olisi pettämistä? Olen nähnyt tv-dokumentin, jossa tehtiin koe, missä kadulla nainen meni miehiltä kysymään, että lähtiskö panemaan ja sitten vastaavasti mies meni kysymään samaa naisilta. 75% miehistä olisi lähtenyt tuntemattoman naisen kanssa panemaan kun taas naisista ei melkein kukaan. Tapahtuuhan sitä toki joskus baarissa niin että nainen tulee hyvin roisistikin ehdottelemaan, mutta oman muistikuvan mukaan nainen niissä tilanteissa aina kysyy, että onko mies varattu. Eli jos olisi varattu niin ei varmaan nousisi, vaan nainen jatkaisi matkaa. Toki noissa tilanteissa ei tarvitse olla mitään tunnetta, mutta jos nainen tekee aloitteen niin silloin ei saa itse valita sitä vaihtelua tylsään kotielämään. Siis jos oletetaan että himassa on näkkäriä ja haluan jonkun toisenlaisen leivän niin eikö se valinta pitäisi olla sillä haluajalla. Siis puhtaasti tuotteistettuna ilman tunteita.

Väittäisin, että jos varattu mies tekee aloitteita baarissa niin silloin hän joutuu automaattisesti pettämisen ja tunteiden maailmaan. Harva nainen suostuu siihen, että mies ei juttele mitään mukavia, vaan ilmeenkään värähtämättä tulee vakavana paikalle ja sanoo "iltaa, lähdetkö panemaan".
 

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
Sera kirjoitti:
Koulukuntia on toki monia, mutta silloin viimeistään kun jäänyt kiinni, niin olisi syytä tunnustaa.

No eihän tuosta ollut kysymys. Jos jää kiinni, niin mitä ihmeen tunnustamisia siinä tarvitaan, kaikki on jo loppu silloin. Sen sijaan omaehtoista tunnustamista/kertomista vieraissa käynnistä jonnkun ihme kaikkivopaisuuden rehellisyyden nimissä en kannata ollenkaan. Idioottien touhua. Parempi molemmille osapuolille, kun pysyy salassa.

Ja edelleen mulle pettäminen(jota en nyt kuitenkaan ihan sarjaharrasta) on kyllä pelkkää seksiä, oli parina sitten hyvännäköinen huora matkoilla tai hyvännäköinen munahaukka tiskillä. Narttuja molemmat ja peli on niiden kanssa alusta asti selvä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
scholl kirjoitti:
Harva nainen suostuu siihen, että mies ei juttele mitään mukavia, vaan ilmeenkään värähtämättä tulee vakavana paikalle ja sanoo "iltaa, lähdetkö panemaan".
Ilmeistä viis, jos joku muu värähtää, mutta kuten eräskin herrahenkilö pohdiskeli "saamattomuuttaan" baareillessaan ja päätyi muokkaamaan hyväksi katsomaansa iskurepliikkiä. Eli alkuperäinen "hei horo, läheks panemaan?" vaihtui astetta miehekkäämmäksi, kun kaveri jätti siitä lauseen alusta sen "hein" pois. Tarina ei kerro, toimiko tämä muokattu, äijämäisempi versio paremmin.
 

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
scholl kirjoitti:
Väittäisin, että jos varattu mies tekee aloitteita baarissa niin silloin hän joutuu automaattisesti pettämisen ja tunteiden maailmaan. Harva nainen suostuu siihen, että mies ei juttele mitään mukavia, vaan ilmeenkään värähtämättä tulee vakavana paikalle ja sanoo "iltaa, lähdetkö panemaan".

Ei ole valitettavasti mua pokattu legendaarisella "lähetääks panemaan?" lauseella, enkä välttämättä sillä lähtisikään, ainakaan selvänä(ellei nyt ihan tyrmäävä tapaus kysyisi...), mutta kyllä pettäminen ja primitiivihaluille periksi antaminen lähtee jo siitä flirttailusta tietynlaisten tapausten kanssa tietynlaisissa paikoissa. Itse seksi on sitten vaan jatkoa tapahtuneelle. Mutta kyllä ne naisetkin osaavat pokata ja hyvä niin.

Tämä tästä.
 

scholl

Jäsen
heikkik kirjoitti:
Ei minulle "pettaminen" ole sama kun "harrastaa seksia kolmannen osapuolen kanssa", mutta kun toinen harrastaa seksia kolmannen osapuolen kanssa, niin se yleensä johtaa valehteluun ja asioiden salailuun. Varsinkin jos on pitempi toinen mies/nainen, niin kiinnijäämisen estämiseksi ihminen joutuu kusettamaan toista aika rankasti.

Yksittäinen syrjähyppy on vielä selitettävissä, mutta suhde on eri asia. Samoin jos liiton ulkopuolinen suhde on molempien tiedossa ja sovittu erikseen.

Ehkä noissa pitäisi sopia niin ettei saa kuin kerran hoidella samaa henkilöä ja ehkä se oma kumppani voisi olla läsnä tilaisuudessa niin silloi ei tulisi mitään sanomisia. Kusetus on joo syvältä.
 

scholl

Jäsen
Panzerfaust kirjoitti:
jo siitä flirttailusta tietynlaisten tapausten kanssa tietynlaisissa paikoissa.

No itse en ainakaan harrasta mitään flirttailua. Enkä taatusti harrastaisi jos olisin suhteessa jonkun kanssa. Flirttailuhan olisi pettämistä.
 
Suosikkijoukkue
Hifk
scholl kirjoitti:
No itse en ainakaan harrasta mitään flirttailua. Enkä taatusti harrastaisi jos olisin suhteessa jonkun kanssa. Flirttailuhan olisi pettämistä.

Minulla on samanlaiset ajatukset seurustelusta kuin edellä kirjoittavallakin nimimerkillä, ei tulisi mieleenikään flirttailla, tai osoittaa mielenkiintoa toisia kohtaan, niin kauan kuin seurustelen tyttöystäväni Eevan kanssa, se olisi ihan väärin häntä kohtaan.

Ihmettelenkin tyyppejä jotka voivat olla toisten kanssa vaikka on oma rakas olemassa, täällä on myös aika härskejä ketjuja joita en hyväksy, sukupuoliyhteys on mielestäni vasta sitten pidemmän ajan jälkeen sopivaa, kun tunnet toisen ajatukset ja muutenkin kokonaan, täytyy kyllä silti myöntää että monta kertaa olisi tehnyt hiukan koskea eri paikoista, olen kuitenkin vielä saanut pidettyä näppini irti, juhannuksena on sitten tarkoitus mennä kihloihin, ja silloin voi onnen täyttymyksen hetket olla lähellä, voi kuinka sitä odotankaan.

Pastori Punaisissaan
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Minusta flirttailu ei ole pettämistä, melkeinpä kaikki sitä varmaan tekee, tarkoituksella, tai tahattomasti. Mielestäni flirtillä pidetään omaa vireystilaa yllä ja annetaan itsestään itsevarma ja miellyttävä vaikutelma. Eihän flirtin tarvitse johtaa yhtään mihinkään, mutta se ylläpitää kyvykkyyttä tutustua uusiin ihmisiin. Mielestäni se on ihan normaali ja tärkeä ihmisolennon sosiaalinen kyky. Vaikka ei pidäkään olettaa, että parisuhde ei tule kestämään, niin ei ole myöskään järkeä hukata taitoaan tutustua uusiin mahd. kumppaniehdokkaisiin.

Joku raja tietysti flirtilläkin on mihin se voi mennä, mutta pieni pilke silmäkulmassa ja hurmaava käytös ei todellakaan ole paha asia.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
scholl kirjoitti:
No itse en ainakaan harrasta mitään flirttailua. Enkä taatusti harrastaisi jos olisin suhteessa jonkun kanssa. Flirttailuhan olisi pettämistä.
Ranskalaisilla on sanonta joka menee jotakuinkin "vain tyhmät ihmiset eivät flirttaile."

Flirttailu on parhaimmillaan molemmille osapuolille hauskaa, ja täysin harmitonta. Tulee kyllä harrastettua, varsinkin töissä. Ja kihloissa olen. Avovaimo ymmärtää asian itseasiassa töissä (baarissa) yllättävänkin hyvin, se kun vähän kuuluu työn kuvaan.
 

Riksuliini78

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, TuTo, Michael Schenker Group
Niin...flirttihän ei suoranaisesti ole pettämistä...sehän sitten riippuu siitä kuinka hyvin osaa vetää rajan siinä flirttailussa,kun on varattu. Hymy ja silmänisku tms ei ole pahasta,saa vaan hyvän mielen ja mukavan päivän itselle/toiselle. Mutta jos siihen sotkee seksin,niin se menee jo pettämiseksi. Ja sellaista en näin varattuna todellakaan harrasta.
Ja nykyisin kyllä flirttailen melkein päivittäin...tosin kohteena on tuo oma rakas avomieheni...;)
 
Koliath kirjoitti:
Pakko kyllä myöntää, että et sinä tässä ole yhtään parempi ihminen kuin tämä pettäjämieskään. Olet selvästi tietoinen tilanteesta, mutta et kummemmin stressiä siitä ota. Ei se ihan oikein ole. Mutta mikä minä olen sinun omatuntoasi arvostelemaan.
No en ole mitenkään ylpeä saavutuksistani. Enkä oikeastaan aiemmin ole edes tämän kaltaista harrastanut edes vapaiden miesten kanssa. No kaikkea on kokeiltava. Kuten jo totesin etten ollut kyseisen miehen ensimmäinen enkä viimeinenkään pettäminen. Joten sen kummemmin en koe omantunnon tuskia. Ja se tuskin kuuluu kellekään mitä minä teen, täysin vapaa kun olen. Niin, naisethan on helpompi tällaisesta huoraksi leimata. Mikäli mies tekee samaa on hän vaan kova jätkä. Kuten on täälläkin asia moneen kertaan huomattu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös