Jep, no onhan tänne nyt moralisteja ilmoittautunut. On sitä itsekin tullut moralisoitua usein, mutta käytännössä myös olen huomannut, että kun on vaan tilanne päällä ja olotila mitä on (vaikkapa pieni humala), niin siinä ajattelee aika tavalla tunteella, ei järjellä.
Kuten aiemmin olen jo monta kertaa sanonut, en nyt itse tietoista varattujen kanssa vehtaamista harrasta (vaikka kerran on vehdattukin), mutta on aina mahdollista, että sellaiseen tapaukseen törmää ja vasta jossain liian myöhäisessä vaiheessa valkenee se totuus. Jos molemmat on hekumassa siinä kohtaa ja makkara jo hyvää vauhtia menossa kohti uunia, niin veikkaan että aika harva mies tahi nainen alkaa miettiä, että mitäs tässä tuleekaan nyt tehtyä? Tai onhan se toki mahdollista, että alkaa syyllisyys painaa h-hetkellä, mutta varmasti yhtä monessa tapauksessa vastaus on, että ei ala.
Joka tapauksessa vannomatta paras. Teot voi toki tuomita, mutta koskaan ei voi olla satavarma omasta käytöksestä, mitä se on, kun tilanne vaan tapahtuu...