Pettäisitkö kumppaniasi jos et jäisi siitä kiinni?

  • 24 129
  • 145

Pettäisitkö kumppaniasi, jos kukaan ei saisi koskaan tietää siitä?

  • En pettäisi missään tilanteessa

    Ääniä: 232 68,2%
  • Kyllä pettäisin

    Ääniä: 108 31,8%

  • Äänestäjiä
    340

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Henkistä keskenkasvuisuutta voi toki nimittää alfauroon toiminnaksi tai minkä tahansa valioyksilön kikkailuksi, mutta ei asia siitä mihinkään muutu. Pienimunaista puuhastelua.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Eikai kukaan toista pakota parisuhteessa elämään, vaan niin miehet kuin naisetkin ryhtyvät siihen vapaaehtoisesti itse.

Kyllä se yhteisöpaine taitaa olla aika pakottava tekijä määrittämään sitä mikä on sallittu ja suvaittu perhemuoto (huomaa, että painotan perhemuoto, koska parisuhdehan on pelkkä astinlauta eteenpäin), kokeilla voi huvikseen kuinka sutjakkaasti tässä kulttuurissa hoituu asiat ja elämä polygaamisessa perhemuodossa tai jo ihan yleisessäkin homoperheessä, jos kehtaa epäillä asiaa. Mutta toki, itsehän siihen, niinkuin muunkin tyyppisiin perhevariaatioihin lähtee, ei kai niihin koskaan pakolla. Mieleen tulee kuitenkin, että tuskimpa tähän meidän parisuhde kuvioon puolet lähtee epäonnistumaankaan, jos avoliitot lasketaan, niin ehkä useampikin prosentti ja syyt jää osin arvailujen varaan, mutta useimmiten kai se on kykenemättömyys elää sillä muotilla, mitä se velvoittaa ja niillä muodoilla mitä tarjotaan.

tämmöinen romanttinen parisuhdekuvio on sinällään aika nuori tuote, jos kulttuurisesti ajatellaan, ylivallan saavutettuaan länsimaissa on aika tehokkaasti kadonneet aiemmat hyvinkin pitkiä aikoja toimineet perhemuodot ja vasta ihan lähihistoriassa on tämä ydinperhefilosofia alkanut taas mureta, syytä olen joskus aprikoinut, en vaan mitään tyhjentävää vastausta ole löytänyt, varmaa kuitenkin on, ettei nuo aiemmatkaan perhemuodot ole toimimattomia olleet, muutenhan täälläkään ei olisi kukaan asiaa pohtimassa edes. Joltain fiksummalta asiaan vihkiytyneeltä olis kiva kuulla mitkä kulttuuripoliittiset syyt tämän nykyisen mallin asemaa ovat edesauttaneet ja miksi.

Mää jättäisin po. aiheesta nämä munkit ja alfaurokset pois kuitenkin, koska niiden merkitys ihmisen skaalassa ajatellen on mitätön, eivätkä ne vaikuta ihmislajin perimmäisen luonteen määritelmään millään lailla. Samoin sukupuoli on täysin irrelevantti asia, puhutaan ihmisestä.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Jos tuota lupausta ei pysty pitämään, vaan on edelleen päästävä toteuttamaan viettejään, niin eikös vain silloin kannata lopettaa se parisuhde, kun ei siihen kyennytkään sitoutumaan sovituin tavoin.

Amen to that! Jatkoaikakin olisi täynnä puolison perään itkeviä sinkkuja kun piti kerran tunnustaa se kännipano pikkujouluissa. Ja kuten mainitsit...juuri viettiensä mukaan ihminen usein toimii. Aloittaakseen parisuhteen ja/tai irtosuhteen/suhteet.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
En pettäisi. Aika heikolla pohjalla suhde olisi, jos tämmöinen mielessä edes kävisi. On sitä eletty parisuhteessa ns. kärvistelyvaihettakin, ja eräänlaista kylmän sodan vaihetta (joka onneksi sitten lämpeni taas), mutta ei silti tullut pettäminen mieleen. Ikäväkseni toiselle osapuolelle kyllä taisi tämä tulla mieleen, eikä se jäänyt nähdäkseni vain mieliteoksi, mutta erohan siitä sitten tulikin.

Se toki on eri asia, kuinka paljon kriisitilanteessa tulee turvauduttua ns. oman käden onneen, jos tilanne on se, että vieressä nukkuu kumppani alastomana joka yö, mutta paratiisin portteihin ei ole pääsyä pitkään aikaan. Silloin on hyvä omistaa kattava taide-elokuvien kokoelma.
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Tämä on se pohdinta nuorena jannuna ollut aina ryyppyiltamissa.

Itse en ole koskaan pettänyt ja olen myös tullut siihen tulokseen, että ei se vieras mitenkään sen hienompaa olisi. Kaduttaisi vain tehdä jotain niin tyhmää ja loukata toista. Vaikka siitä ei kiinni jäisi, niin oma syyllisyyden tunne olisi jo aivan sama, kuin kiinni jääminen.

Onneksi en mitenkään haluttua riistaa ole muutenkaan markkinoilla, niin selviää muutenkin helpommalla eikä tarvitse perskärpäsiä hätistellä vierestä.

Jos sitä vierasta tarvitsee, niin ne alkukantaiset mieltymykset voi hoitaa ihan itsensä kanssa parin taide-elokuvan avulla. Heleppoa :)
 
Suosikkijoukkue
Jokerit
Lyhyesti: En.

Pidemmästi: Jos nyt joku edes teoriassa suostuisi tälläisen mätisäkin kumppanikseen ottamaan niin kyllä kyseinen henkilö olisi kaiken luottamuksen arvoinen.
 
Suosikkijoukkue
scholl
Tähän on helppo vastata että en. Koomista sinällänsä, koska tunnun toiminnallani aina ajautumaan tilanteisiin joissa tälläinen vaara/mahdollisuus on olemassa, mutta kertaakaan parinkymmenen vuoden seurusteluiden aikana en ole pettänyt. Viimeksi viime viikonloppuna tuli tilanne vastaan, jossa entinen "kisällini" oli tyrkyllä. Kohteliaasti väistin tilanteen poistumalla paikalta tekosyyhyn vedoten. Aamuyön tunteina oli sitten kännykkään napsahtanut multimediaviesti kyseiseltä neitokaiselta dildoleikkien merkeissä.

Edit: tuohon Mustienkorttien alla olevaan viestiin viitaten, pakko myöntää että mikäli Magdalena Neuner aseella uhaten pakottaisi yhdyntään niin en väittäisi vastaan. Kenties äänestysvaihtoehtojen rajaus oli turhan rankka.
 
Viimeksi muokattu:

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Mä olen ihan varma, että jengi kusettaa, kun katsoo noita prosentteja.

Joo siis en mäkään koskaan pettäisi, missään olosuhteissa. hymiö
 

Swearengen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fortress Europe, turvattomat tilat
Riippuu tilanteesta. Jollain pitkällä matkalla yön-kahden juttu voi olla ihan ok, eikä siitä tarvitse kenenkään muun tietää, eikä se liity parisuhteeseen tai rakastamiseen millään tavalla.

Tietysti eri asia, jos nainen saisi päähänsä kokeilla kertarakastajaa. Sitä en tietenkään hyväksyisi. Miesten etuoikeuksia nämä.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Tämä on kyllä sellainen kysymys, joka tulisi kyllä napata seuraavaan vaalikoneeseen mukaan. Haluaisin ehdottomasti nähdä, mitä esim. Ilkka Kanerva tuohon vastaisi?
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
No siis en pettäisi. Kyllähän sitä silloin joskus nussin aina, kun oli saantia. Oi niitä aikoja.

Manuela on tietenkin poikkeus, mutta sen nyt ymmärtää varmasti jokainen, että silloin petetään ja jätetään ja ollaan, kuin ei oltaisikaan.
 

Swearengen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fortress Europe, turvattomat tilat
Haluaisin ehdottomasti nähdä, mitä esim. Ilkka Kanerva tuohon vastaisi?

"Iken" meisseli on kuulemma niin suuri, että joutuu sovittelemaan sitä tuoreempiin reikiin kun vakiokohteet rupevat väkisin löystymään.

Ketjuun liittymätön huhu Kanervasta kertoo myös Tuksu-tekstarien olleen vain sopivasti ilmaantunut tekosyy irtisanoa Kanerva. Todellinen syy fuduihin oli siinä, että hän piti ulkoministerinä sisällöllisesti niin huonoja puheita diplomaattipiireissä, että kaikkia hävetti. Ei siis heittänyt mitään hauskaa läppää, vaan ihan substanssiosaaminen oli kiusallisen huonoa tällä kokoomuksen entisellä ykkössuomettajalla.

Yleisesti tunnettu tosiasia on myös, että Kanerva sai ulkoministerisalkun puolueeltaan kiitoksena pitkästä työstä vaaleissa, vaikka kaikki tiesivätkin, että hän oli tehtävään alunperinkin täysin epäsopiva.
 

_Kuusyks

Jäsen
Suosikkijoukkue
SKA Pietari, Afinogenov #61, (Blues & Jokerit)
En. Jos parisuhteeseen sitoutuu, niin siinä ollaan sitten ihan tosimiellellä mukana. Välit poikki jos tällainen vaihtoehto käy edes mielessä.

Toki tämän takia en ihan vähästä ole moiseen suhdemuotoon siirtymässä. Älykkyys ja ulkonäkö harvemmin tulee samassa paketissa, ja sen paketin vaadin. Älykkyydellä tarkoitan tilannetajua, joka siis ilmenee joka ikisessä lauseessa mitä suustaan/näppiksestään päästää. Joillakin ihmisillä on kyky sanoa aina sopivat sanat tilanteessa kuin tilanteessa. Harva nainen pystyy ulkonäkööni vastaamaan, joten siinä olen valmis antamaan vähän anteeksikin.

Ja naisille vinkiksi, että 5-vuotiaiden poikien seksikkyydestä ja pantavuudesta puhuminen ylittää jopa omissa papereissa mauttoman rajan. Liiallinen nöyristely myös vituttaa ja siihen liittyen väittelyihin kykenemättömyys. Mikään ei pistä niin vihaksi kuin hyvän (sanallisen) myllyn kariutuminen varhaiseen luovuttamiseen ja mökötykseen.


Junnunmainen innostus iski, joten ketjun aihekin pääsi osin unohtumaan, mutta menkööt nyt näin. Tosiaan en ikinä pettäisi ketään, vaikka monet minua vaikeana ihmisenä pitää. Ja kyllä tässä tapauksessa voi käyttää termiä ei ikinä. Täysin munatonta jos siihen ei pysty.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Huh.

Ai tämmöinenkin vanha ketju on. En tietenkään. Miksi tätä edes kysytään.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Sinänsä en kyllä ymmärrä, että mikä siinä on niin ihmeellistä, jos käyttää sukupuolielintään joskus jossakin toisessakin. Ihmeellisyyden syynähän on se, että kollektiivinen tajunta on kristilliseen etiikkaan ja agraariyhteiskuntaan jämähtänyttä. Nuo ainekset kun sekoittaa yhteen, niin eihän siitä voi seurata mitään muuta kuin "en petä ketään ikinä, hyi kauhea" -meininki. Sukupuolitauteja ja raskauksiakaan ei enää seuraa jos hoitaa asiansa asiallisesti, joten niihinkään ei voi vedota, kuten joskus ennen saattoi.

Kusettaminen ei tietenkään ole hyväksi ja pettäminen on kyllä kusettamista. Mutta jos sanoo, että "lähden tästä nyt lissun luo nussimaan", niin moni sanoisi, että "meinaat sitten pettää mua". No, ei meinaa, kun kertoi ihan suoraan, minne on menossa.
 

müller

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En pettäisi, vaikka parisuhde olisi kuinka huonossa jamassa. En edes Playboyn kuvaussessioista suoraan tulevan Selina Wagnerin kanssa, mutta kyllä siinä jäisi ihan mielellään katselemaan toviksi. Itseltä ei löydy kykyä pettämään, sillä olen sen suhteen liian rehellinen henkilö, eikä se sovi omaan arvomaailmaani.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Sinänsä en kyllä ymmärrä, että mikä siinä on niin ihmeellistä, jos käyttää sukupuolielintään joskus jossakin toisessakin. Ihmeellisyyden syynähän on se, että kollektiivinen tajunta on kristilliseen etiikkaan ja agraariyhteiskuntaan jämähtänyttä. Nuo ainekset kun sekoittaa yhteen, niin eihän siitä voi seurata mitään muuta kuin "en petä ketään ikinä, hyi kauhea" -meininki. Sukupuolitauteja ja raskauksiakaan ei enää seuraa jos hoitaa asiansa asiallisesti, joten niihinkään ei voi vedota, kuten joskus ennen saattoi.

Kusettaminen ei tietenkään ole hyväksi ja pettäminen on kyllä kusettamista. Mutta jos sanoo, että "lähden tästä nyt lissun luo nussimaan", niin moni sanoisi, että "meinaat sitten pettää mua". No, ei meinaa, kun kertoi ihan suoraan, minne on menossa.

Lainaan koko tekstin, koska en ymmärrä sanaakaan mitä siinä lukee. Onko se niin vaikeaa ymmärtää olla yhden kanssa kerrallaan vaikka oltaisiin mitä eläimiä.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En pettäisi missään olosuhteissa. Joskus menneisyydessä olen pettänyt ja minua on petetty, mutta ne ovat menneitä ja hyvä niin. Nyt olen suhteessa, jossa luottamus on kaiken alku ja juuri, eikä minulla ole mitään halua järkyttää sitä luottamusta. Vaikka vaimo ei pettämisestä tietää saisikaan, niin omatunto muistaisi varmasti siitä huudella.

Miksi olen joskus aiemmissa suhteissani pettänyt? No osaltaan se varmaan selittyy nuoren pojan hormonien juoksulla, vaikka se ei mikään tekosyy olekaan. Suurin syy on nähdäkseni se, että jotain on tuntunut puuttuvan ja sitä "jotain" on sitten etsitty milloin mistäkin. Uskoisin, että samat syyt ovat olleet takana, kun minua on petetty (tosin silloin ovat hyrränneet tyttöystäväni naishormonit). Nyt olen kuitenkin liitossa, jollaisessa en ole koskaan ollut. Liittyykö tuo sitten ihan vaan aikuistumiseen, osaltaan varmasti näin. Se on kuitenkin tasan varmaa, että en ikinä pettäisi vaimoani.

Jos meikäläisen taustoilla varustettu kaveri kertoisi mulle tuollaista tarinaa, nauraisin "no just joo" -naurua päin naamaa. Vaan ei se mua haittaisi, jos joku juttuni kyseenalaistaisi, aivan vapaasti. Sen vaan tietää, kun "se oikea" on löytynyt, enkä varmasti tee mitään typerää ja näin riskeeraisi kaikkea sitä, mitä mulla nyt on.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Lainaan koko tekstin, koska en ymmärrä sanaakaan mitä siinä lukee. Onko se niin vaikeaa ymmärtää olla yhden kanssa kerrallaan vaikka oltaisiin mitä eläimiä.
Tunnustit siis pölhöytesi, kun et tajua. Onhan tosiasioiden tunnustaminen ihan hyvä piirre. Muuta sinulle ei hyövää sanoa, kun et älyä kirjaimien luomaa informaatiotani, sen asian huomaa myös jälkimmäisestä virkkeestäsi.
 

Andrew

Jäsen
En pettäisi. En ole koskaan pettänyt, enkä tule pettämään, jos ihastuisin/rakastuisin toiseen niin lopettaisin sen hetkisen suhteen ennen uuden aloittamista.

Mitä vanhemmaksi tulee niin sitä paremmin luonnollisesti oppii tuntemaan itsensä ja jos ei ole yksi avioinen niin sitten ei pidä ryhtyä pari suhteeseen.

Jos on oikeasti onnellisessa suhteessa niin pettäminen ei tule mielenkään, vaikka suhteessa olisi vaikeampi vaihe menossa.
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Vedanpa tahan pari juttua nain 46v maailmaa nahneena miehena...

Ensinnakin en ole koskaan ymmartanyt "toisen omistamista". Olen tasta puhunut rehellisesti kaikille tyttoystavilleni ja yhdelle (ex)vaimolleni jo tutustumisaikoina. Mina en omista sinua etka sina minua. Ei kukaan omista ketaan tassa maailmassa. Eika tama ole mikaan ukaasi, vaan keskustelun aihe ja nakemys elamasta. Suhteessa toivon meidan molempien tekevan hyvaa toisillemme kaikilla eri tavoilla. Siihen tietysti kuulu seksikin vahvasti mukana. Enka ole koskaan tarkoittanut tuota, etten omistaisi toista, silla tavalla, etta saisi menna ja hassia muita tyttoja/kundeja. Olen tarkoittanut sita aina niin, etta miksi mina omistaisin yht'akkia sinut, koska en edes tuntenut sinua kuukausi, kaksi sitten. Ja rehellisesti, jos meilla menee poikki, emme tunne enaa toisiamme sen jalkeen... Aika luonnollista. Molemmat sitten tekee paatoksensa itse siita mita tekee tuolla "vapaudella". Terveessa suhteessa ei tietysti tarvitse eika pidakaan kayda vieraissa (toisen kunnoitus ja hyvantekeminen), mutta nayta minulle taysin terve suhde, niin mina naytan sulle yksisarvisen hevosen. Naita juttuja on kuunneltu bileissa, saunailloissa, golf-kierroksilla yllattaviltakin tahoilta jne jne. Noh jos suhde ei toimi, niin pitaako sitten pettaa? Ei. Ei pettaminen ole mikaan vapaudenosoitus tai oman egon ponkitystrippi heti vaan kun mahdollisuus tulee. Mutta onko pettaminen sitten suhteen loppu? Mielenkiintoinen keskustelunaihe, johon liittyy se mita pettaminen on (puhdasta seksia vai muutakin?), miten usein pettaa ja milla itsetunnolla varustetut puhuu tasta asiasta.

Onko minua koskaan petetty? Epailen ainakin yhden, vaikka on aina kieltanyt sen. Oliko se hyva suhde? Ei, mutta siitakin opittiin ja olen sen takia "parempi" ihminen. Nykyisellekin sanoin, etta teet itse omat paatoksesi, mutta jos menet sankyyn jonkun kanssa, niin jos saa toivoa, niin ota neekeri ja videoi sessio! Puoliksi vitsina tietty.

Olenko mina pettanyt? Olen. Pettaisinko enaa? En. Tahan ikaan kun tulee, niin on nahnyt ja kokenut aika paljon seka tama nykyinen nainen on sellainen peto seksissa, etta itse tassa ollaan valilla helisemassa ja suu auki. Kaikkea saa mita haluaa, usein muutakin ja ihan milloin huvittaa, joten mitas sita tassa enaa merta edemmas kalaan edes ajatuksen tasolla!?

Miksi olen pettanyt ennen? Se on varmasti kombinaatio mahdollisuudesta ja jonkinlaisesta tyytymattomyydesta oman suhteen seksiin. Elamani aikana olen lahtenyt kerran raflasta naisen kanssa yhden illan juttuun. En ole siis koskaan ollut sellainen kundi, joka lahtee rafloista hakemaan pesaa. Sinne on lahinna menty pitamaan hauskaa. Jokusille on tullut sanottua ihan selva "ei", koska ei se kiinnosta. Nama naiset/tytot, joiden kanssa on sitten pettanyt, on lahinna ollut duunikavereita tai muuten sellaisia, joita olen tuntenut aiemmin. Mulle on jotenkin aina ollut turn off, jos en ole tuntenut naista ensin ja ihastunut siihen jollain asteella ja sita kautta halunnut hanta. Taysia bimboja baarista en jaksaisi edes panna. Siina pitaa olla muutakin.

Olenko jaanyt koskaan kiinni? Olen. Kahdesti. Toisen kerran en tosin pettanyt, vaan se jai keskustelun tasolle. Ja siihen aikaan kun olin viela liian kokematon naisten suhteen, niin olin sinisilmainen ja uskoin, etta "ei ne toisilleen puhu". Noh, siitakin on opittu! Toisen kerran jain kiinni paattelyiden johdosta, vaikka han ei koskaan saanutkaan tietaa koko totuutta. Siita olen pahoillani edelleen, joskin, jalleen kerran, se opetti minulle asioita ja sen takia olen mielestani fiksumpi ja parempi ihminen kuin ennen.

Elama on kokemuksien kerailya ja niiden kautta parempaa elamaa. Jokainen tekee omat paatoksensa. Jos molemmat suhteessa ovat sita mielta, etta ei on ei, niin hyva. Lahipiirissa on kuitenkin niitakin, jotka avoimesti sallivat toisilleen seksia muiden kanssa. Kumpi on parempi? En tieda, mutta kummankin pitaa olla tassakin asiassa samalla sivulla, jotta homma toimisi. Suhde on monimutkainen juttu ja kai taman kirjoituksen tarkoitus oli tuoda esille se, etta samaan sapluunaan et kahta suhdetta saa. Alaka koskaan vaadi muiden tekevan juuri niin kuin sina itse. Se ei toimi.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olisihan se tylsää elämää, jos yhtä ja samaa joutuisi koko loppuelämän bylsimään. Elämästä pitää nautiskella.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös