Ted Raikas
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- SaiPa
Vaikea sanoa, en itse ole moisessa suhteessa koskaan elänyt. Tuota sinun kannattaisi varmaan kysyä ihmisiltä, jotka sellaisessa suhteessa elävät.Mitä eroa loppujen lopuksi on avoimella suhteella ja vakipanolla, jonka kanssa pelaa korttia ja käy vaikka ryyppäämässä?
Käsittääkseni idea on kuitenkin se, että toista ihmistä ei voi omistaa tai pakottaa tiettyihin raameihin, joten mahdollisuus kokea halutessaan läheisyyttä muiden ihmisten kanssa on sallittava, vaikka eläisikin tiiviissä suhteessa sen saman katon alla. En sitten tiedä onko kukasta kukkaan lentely tuontapaisissa avosuhteissa mitenkään itsetarkoituksellista toimintaa, että siihen tulisi pyrkiä ehdoin tahdoin kun kerran on lupa. Kuitenkin jos joku voimakas veto syntyy, niin ongelmaa ei ole. Ainakin noin elävät väittävät, eivätkä koe mustasukkaisuutta tai kiihkeää omistamisenhalua toiseen ihmiseen.
Paha todeta, pystyisinkö itse sopeutumaan tuollaiseen? Todennäköisesti en. Pakko myöntää, että olen siinä määrin konservatiivi ja vanhanaikainen, että ajatus tuollaisesta toiminnasta olisi jotenkin vaikea sulattaa ja kitkeä pois alitajunnasta kolkuttelemasta. Vielä kun kummittelisi helposti mielessä se, että jospa se kumppanini irtosuhteidensa kautta tykästyisikin johonkin toiseen ja heille kehittyisi jotain niin voimakkaita yhteenkuuluvuuden tunteita, että jäisin paitsioon ja lopulta tulisi ero.
En silti epäile, etteikö joillakin tuo voisi toimia. Pitää olla aika tietynlainen persoona ja ennen kaikkea kahden sellaisen kohdata toisensa, että on jo valmiiksi ihan selvää missä mennään ja miten.