Pettäisitkö kumppaniasi jos et jäisi siitä kiinni?

  • 24 116
  • 145

Pettäisitkö kumppaniasi, jos kukaan ei saisi koskaan tietää siitä?

  • En pettäisi missään tilanteessa

    Ääniä: 232 68,2%
  • Kyllä pettäisin

    Ääniä: 108 31,8%

  • Äänestäjiä
    340

arpa80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En tietenkään. En ole edes harkinnut tämmöistä. Mahdollisuuksia on ollut useitakin, mutta kuten ketjussa viisaasti on todettu niin vähintään itselleenhän siitä jää aina kiinni. Puhumattakaan siitä että ei ole mitään tarvetta pettämiselle ja asia itsessään on niin härski loukkaus suhteen kaikkia osapuolia kohtaan niin en rehellisesti edes ymmärrä miksi kukaan puntaroisi tämmöisiä juttuja. Jos kokee pakottavaa tarvetta saada jotain toista, niin nykyinen suhde ensin alta pois - lienee ilmeistä että kaikki ei ole ihan kohdallaan!

Aivan samaa mieltä. Parisuhteessa on kuitenkin kyse paljon muustakin kuin seksistä ainakin minulle, niin siksi en ole valmis luopumaan siitä yhden panon takia. Ja selvinpäin tuskin tulen ajautumaan sellaiseen tilanteeseen, että pano tulisi jotenkin mahdolliseksi ellen siihen voimmaakasti itse pyri - ei sellaista tilannetta ole tähän ikään mennessä tullut ja tuskin tuleekaan.

Jos kuitenkin pettäisin, niin en tiedä saisinko toiselta osapuolelta anteeksi tapahtunutta, mutta en ainakaan (tai ainakin näin kuvittelen) etten antaisi pettämistä anteeksi itselleni.

Tämän hetken suhteessa jonkun jutun pitäisi mennä pahasti vinksalleen, että lähtisin maistelemaan uutta kukkaa ja tällöin en ehkä olisi kuin nimellisesti suhteessa joten olisiko tuokaan nyt sitten pettämistä, jos suhde olisi käytänössä kuollut ja kuopattu?

Näin olen ajatellut koko tämän hetken suhteen ajan, ja varmaan näin ajattelen vielä 10vuoden päästä, mutta kun koskaan ei saa sanoa ei koskaan. Niin vastaan: tällä hetkellä, näillä tiedoilla ja näillä tunteilla en petä.
 

Fordél

Jäsen
Olen hyvin vailinainen ja heikko ihminen, mutta tässä kohdin voin sanoa, että en ole pettänyt koskaan enkä petä. Tottakai se ruoho on monesti alkanut kiinnostamaan siellä aidan toisella puolella, mutta mihinkään toimiin en ole alkanut. Tiedän nimittäin sen, että en pystyisi elämään itseni kanssa, jos olisin pettänyt. Tai ainakin se olisi heti tuotava esille toiselle.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
En mäkään. Morkkis olisi luultavasti niin megalomaaninen, että alkoi vituttaa jo pelkkä ajatuskin. Edellisten linjoilla sikälikin, että täytyyhän sitä olla senverta selkärankaa, että eroaa ensin ja panee sitten vasta vieraita.
Terveisiä kotiin!
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Pettäminen ei ole vaihtoehto. En pystyisi katsomaan enää peiliin moisen jutun jälkeen. Olen jo kauan tiennyt, että vieraisiin eksyminen tarkottaisi sellaista tilannetta, että suhde olisi ollut jo valmiiksi karilla siinä vaiheessa. Mutta voisiko tuota enää kutsua pettämiseksi, jos tilanne on valmiiksi lopullista sinettiä vailla? Onneksi ei ole tarvinnut sitäkään testata.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
En pettäisi. Olen ollut vaimoni kanssa yhdessä kohta kymmenen vuotta, ja siihen aikaan on mahtunut sekä ylä- että alamäkiä. Jyrkimpienkään alamäkien ja ojanpohjien kohdalla ei ole käynyt pettäminen mielessä, vaikka tilaisuuksia pettämiseen on tarjottu melko suoraankin. Olen oppinut itsestäni sen, etten ole pettäjätyyppiä.

Jos homma menee siihen, että kumppani vaihtuu, niin tämä suhde taputellaan loppuun ennen kuin uuden kumppanin kanssa tehdään yhtään mitään.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Onko Jatkoaikalaiset oikeasti näin moraalista väkeä vai kaunistellaanko tässä nyt vain totuutta?
Uskoisin, että Ted Raikas sivusi sitä kaikkein tärkeintä pointtia. Tuskin suurin osa pettäjistä sitä etukäteen suunnittelee, että mennäänpäs tänään hakeamaan vierasta pillua.

Tilaisuus tekee monesti varkaan varsinkin kun kännissä nämä pettämiset useasti tapahtuvat.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Onko Jatkoaikalaiset oikeasti näin moraalista väkeä vai kaunistellaanko tässä nyt vain totuutta?
Sitä juuri - kaunistelua.

Ylevä ja oikea ajatus ja lähtökohta tietysti, ettei petä, mutta ihminen on arvaamaton ja harva voi oikeasti sanoa, että on aina elänyt niin kuin on ajatellut. Tai ei ole joutunut jälkikäteen toteamaan, että on toiminut toisella tavoin kuin mitä on joskus päättänyt. Vaikka nyt eläimistä poiketaankin, niin kyllä ne vaistot ja vietit meitä kuljettaa tilanteista toisiin useinkin.

Mielestäni kukaan ei voi vannoa varmasti, että ei pettäisi jos tietty tilanne tulisi kohdalle tietynlaisen ihmisen kanssa.

Itse en ainakaan voi ja tämän rehellisempi en asian suhteen osaa olla.
 

Hemingway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sapko
Onko Jatkoaikalaiset oikeasti näin moraalista väkeä vai kaunistellaanko tässä nyt vain totuutta?

Totuutta kaunistellaan. Monen selkäranka saattaa kestää, kun valittavana on uskollisuus tai pikapano. Mutta kun oma suhde tylsistyttää ja sattuu ihastumaan, niin siinä helposti viedään rationaalisintakin miestä. Olen tämän itse kokenut. Kokemuksen jälkeen on helppo ymmärtää, miksi ihastumista joskus verrataan jopa psykoosiin.

Vanheneminen syventää hillintää. Sitä yhtäkkiä tajuaa, ettei suloisia, säyseitä, kauniita ja fiksuja naisia loputtomiin riitä. Tulee sellainen olo, että tästähän on pidettävä kiinni. Siksi nykyisin ihan tietoisesti välttelen naissuhteita, joissa on ihastumisen mahdollisuus. Ihastumista voi johonkin asti vältellä, mutta jos mieli katkeaa ihastuksen kourissa, niin sen jälkeen hallinnan säilyttäminen voi olla mahdotonta - ainakin se on vaikeaa.
 

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Pettäminen on kuitenkin aika turkasen yleistä.

Onko Jatkoaikalaiset oikeasti näin moraalista väkeä vai kaunistellaanko tässä nyt vain totuutta?

Vai onko niin että esimerkiksi mediassa annetaan turhankin yleinen kuva pettämisestä, tai näin että aiheesta ylläpitää keskustelua pienempi mutta äänekkäämpi joukko?

Tietysti Jatkoaikakin edustaa aika kapean sektorin otantaa maamme kansalaisista, totuushan on se että vaikka me täällä netissä jutellaan ihan fiksuja niin tuolla ulkona maailmassa on niitä tavallisia tolloja joiden jutut on vanhentuneet internet-kansalaisen maailmassa jo vuosia sitten. Lisäksi Jatkis-ihmisiä kuitenkin yhdistää esimerkiksi kiinnostus jääkiekkoon jota kautta saattaa löytyä keskivertoa parempaa kontaktipintaa esimerkiksi kunnia-kysymyksiin, "kirjoittamattomiin sääntöihin" ja v-koodiin sekä tietynlaiseen urheiluun liittyvään itsekuriin jotka heijastelevat sitten myös persoonallisuuden kokonaiskuvaan, tässä aiheessa mielestäni positiivisella tavalla. Kun siis otetaan otanta hieman laajemmalla skaalalla, niin saattaa olla että löytyy enemmän kevytkenkäisiäkin.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Täällähän nyt kirjoitetaan hyvin pitkälti siitä, että "en tiedä mitä humalassa tekisin", mutta eikai kaikki pettämiset johdu humalatilasta? Miten ne pidempikestoiset "hoitojaksot"?
Ei varmasti kaikki johdukaan alkoholista, mutta kyllä se taitaa vaan olla usein se suurin tekijä syrjähyppyihin. Vaan ei ne ajatukset sen myötä pelkästään tule, varmasti alitajunnassa on tehty pohjaa sille. Ei kuitenkaan usein ole varmasti etukäteen suunniteltua, mutta jokin tietty jumittava tilanne elämässä ja parisuhteessa varmaan laukaisee näitä tapahtumia.

Nuo selvinpäin tapahtuneet jutut on sitten oma lukunsa ja niissä varmasti on se, että parisuhde on jäänyt jumittamaan paikalleen ja riittävää läheisyyttä ei löydy. En meinaa sitä, että se olisi hyväksyttävää pettää toista, mutta kyllä se tiettyä kuvakulmaa kuitenkin tuo. Tällöin varmaan on kuvaan astuu juuri rakastajat/rakastajattaret, joiden kanssa käydään jossain hotellissa koinimassa tai ties mitä. Eli henkilö, jonka kanssa ne tietyt tarpeet kohtaavat.

Varmasti on myös sellaisia, jotka kokee parisuhteen tietyiltä osin liian sitovaksi ja haluavat samalla seikkailla kuin sinkkuna ikään ja kuitenkin on mukavaa, että on se tuttu ja turvallinen kumppani siellä kotonakin odottamassa. Tämä tyyppi on ehkä se kaikkein vastenmielisin.

Eihän se pettäminen tietysti välttämättä ole yksinomaan seksiä, mutta yleensä kuitenkin se taitaa olla se ponnistuslauta. En tiedä, jotkut sanovat, että naisilla tuo käsite "pettäminen" voi olla jotain muutakin, mutta miehisestä näkökulmasta kai pettäminen yleensä kulminoituu seksuaalisten tarpeiden tyydyttämiseen.

Luulen, että ns. avoin parisuhde voisi olla ihan toimiva ratkaisu, jos molemmat osapuolet osaisi suhtautua siihen oikein. Itselläni ei ole kokemusta, mutta tiedän joitain ihmisiä, joilla tuontyyppinen ratkaisu on tehty. Sinänsä mielenkiintoinen aihe, onkohan Jatkoajassa ketään sellaisia, kenellä on kumppaninsa kanssa tuollainen sopimus? Eli jos todella tuntuu, että haluaa harrastaa seksiä ja tuntea läheisyyttä jonkun muun kanssa, niin sille ei ole estettä, kunhan on avoin ja rehellinen asian suhteen.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Vanheneminen syventää hillintää.

Naulan kantaan. Kun on yli nelikymppinen ja ollut aviossa 15 vuotta niin ei tuota vierasta koneistoa edes kaipaa...vaikka jurrissa olisikin ja loistava tilaisuus. Mukavampi on joskus ihan vaan jutella naisten kanssa ja vaihdella flirttejä.

Jos panopuuhiin lähden toisen naaraan kanssa niin sen pitää sitten kolahtaa helvetin kovaa ja sillä ei sitten enää ole merkitystä jääkö tuosta kiinni. Intohimossa unohtuu järki. Tosin sen naisen pitää olla sellainen joka sekoittaa miehen. Tapaako tuollaista sitten koskaan on eri asia. Takuuseen en kuitenkaan voi itsestäni mennä. Enkä sitä odota edes puolisoltani. Ihmisiä tässä ollaan kaikkine heikkouksine.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Kyllä liikaa järsisi itseä, suhteessa kuitenkin odotan molemminpuolista lojaaliutta... Eli vastaus on ei, en pettäisi. Houkutusta hillitsee sekin, että kumppani on valioluokkaa, ei näytä aita ruohon toisella puolella vihreämmältä.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Väittäisin että en, mutta toisaalta jos tilaisuus ja tilanne olisi sopiva niin voisi se uskollisuus olla vaikeampaa kuin näin kirjoittaessa haluaa uskoa sen olevan. Ja kyllähän siitä luultavasti ainakin morkkiksen itselleen saisi vaikka tietäisi ettei kiinni jäämisen mahdollisuutta pitäisi olla (mistä sen muuten tietäisi varmuudella ettei jää kiinni?).
 

ferro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, NY Rangers, Liverpool, 49ers
Takuuseen en kuitenkaan voi itsestäni mennä. Ihmisiä tässä ollaan kaikkine heikkouksine.

Lainauksessa Len kiteyttää asian rehellisesti.

Täällä suurin osa kirjoittaa, ettei missään nimessä, mutta kyselyssä 30pinnaa kuitenkin vastaa kyllä. Taitaa ei-puolen kaverit olla enemmän äänessä ja kyllä-vastaajat eivät vastauksensa perään hirveästi huutele.

Omalla kohdalla toivon, ettei jotain uskomatonta kyllä/ei- once in a life time- tilannetta koskaan kohdalle osu, eikä silloin tarvitse testata omaa parisuhteen luottamuksen takuutodistusta, sillä olen erittäin tyytyväinen nykyiseen tilanteeseen.
 

Powerplay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Jokerit, NHL
Kyllä liikaa järsisi itseä, suhteessa kuitenkin odotan molemminpuolista lojaaliutta... Eli vastaus on ei, en pettäisi. Houkutusta hillitsee sekin, että kumppani on valioluokkaa, ei näytä aita ruohon toisella puolella vihreämmältä.

Jahas. Sun muija sitten lukee jatkoaikaa? Sen verran imeläksi vedit.

Itse en pettäisi mistään hinnasta. Vai tarjooko joku?
 

Gentleman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Nyt ihan uteliaisuudesta kyllä on kysyttävä tässä välissä, että miten on mahdollista, että tästä ketjusta löytyy vain yksi mies, joka sanoo että pettäisi, ja samaan hengenvetoon toteaa, että ei sittenkään, kun ei aio suhteisiin ajautua.

Pettäminen on kuitenkin aika turkasen yleistä.

Onko Jatkoaikalaiset oikeasti näin moraalista väkeä vai kaunistellaanko tässä nyt vain totuutta?

Toisaalta, eipä tämän ketjun naisista näyttäisi yksikään myöntävän, että voisi pettää...

Ei sitä koskaan varmaksi voi sanoa.

Omaan historiaani mahtuu pettämistä, ja juuri nyt tuntuu siltä, että todennäköisesti pettäisin.

Mitkä ne syyt aiemmin ovat olleet, on vaikea poimia mitään yksittäistä selkeää syytä.

Suhteisiini mahtuu pitkiä uskollisia jaksoja, jaksoja jolloin on ollut helppo olla uskollinen. Ei ole ollut "tarvetta" pettää, ei kai sellaista tarvetta todellisuudessa olekaan. Se on vaan tunne siitä, että kaipaa jotain mitä suhteestaan ei saa..

Niin miehet kuin naisetkin kaipaavat tunnetta siitä, että heitä arvostetaan, heitä kuunnellaan, heihin kiinnitetään huomiota.

Kun näistä lipsutaan, tulee helposti tilanne, jossa niitä haetaan suhteen ulkopuolelta.

Omat suhteeni ovat kaatuneet ennen kaikkea siihen, että kun minulla menee huonosti niin kumppanit eivät sitä tunnu kestävän. Se surujen vuori ja etäisyys joka minusta huokuu on ollut liikaa kestettäväksi.

Siten satunnainen ihminen, joka jaksaa minua heikkoina hetkinäni on ollut itselleni ratkaisu. Se, että tuo on johtanut usein myös seksiin on ollut aina valintakysymys. Seksiä sinällään en ole näissä jutuissa itse hakenut, vaan ihmistä lähelleni.
 

Teho Ton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Pettäisin todennäköisesti, tosin kotikenttä ei ole meillä kunnossa muutenkaan. Kyllä- oli äänestyksessä oma vastaukseni, en ole lihallisen houkutuksen perään välttämättä mutta muut seikat painaa.
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
En pettäisi, vaikka siitä ei kukaan muu tietäisi kuin itse ja se kenen kanssa on pettänyt niin sen tietäisi itse ja se kalvaisi omassa alitajunnassani enkä pystyisi antamaan sitä itselleni anteeksi ja omatunto sitä jyskyttäisi takaisin muistiin niin ettei pääsisi unohtumaan.
 

Maastomasto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ohjenuorana annettakoon kaikille tavantallaajille, että jos pää kestää ja osaa pitää lihan ja mielen erillään niin antaa soittaa vaan. Turvahommat toki mielessä aina. Pointtina tässä kuitenkin se, että se mieli on hallittava ja nimenomaan tähän moni sortuu. Iloitkaa elämästä niin kauan kuin sitä riittää mutta älköötten loukatko kanssaeläjiä.

Tämmönen suhde olis mulle mahdollinen, mutta ei semmosia naisia kauheasti löydy, jotka suostuvat avoimeen suhteeseen. Lihoittelua todellakin, ei siinä henkisen pettämisen kanssa ole mitään tekemistä.

Paras olis kun olis ensinnäkin yksi "päävaimo", jolla olis tosiaan päätä ja sielua. Toki senkin kanssa pitäis petipuuhia vähän olla. Sitten pitäis olla tommoset 1-2 rakastajaa, joita vois sitten vaihdella vuosien jälkeen. Tähän vielä mausteeksi päälle semmosia satunnaisia irtopanoja.

Uskon, että aika moni miehistä haaveilee tuollaisesta. Mutta kenties oma omatunto ja moraalikin pistää hanttiin... Eikä se muutenkaan ole helppoa toteuttaa. Ainakaan kun ei ole Brad Pitt.
 

Chambza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Flyers
Selvin päin en joudu potentiaalisiin vierahissakäymistilanteisiin, ja kännissä ei vanhaa ukkoa seksi kiinnosta pätkääkään. Siis en.
Tähän sama. Tosin olen sinkku ja nuori, joten joudun muokkaamaan tämän muotoon "Selvin päin en joudu potentiaalisiin tilanteisiin, ja kännissä ei seksi kiinnosta pätkääkään."
 

Prt Sc

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Naulan kantaan. Kun on yli nelikymppinen ja ollut aviossa 15 vuotta niin ei tuota vierasta koneistoa edes kaipaa...vaikka jurrissa olisikin ja loistava tilaisuus. Mukavampi on joskus ihan vaan jutella naisten kanssa ja vaihdella flirttejä.

Niin ja ihan pikkusen nussia.

Enpä menisi ihan päätäni lyömään pantiksi, ettenkö joskus sortuisi. En jaksa asiasta ottaa paineita, enkä edes usko että oma kumppanini jättäisi käyttämättä jos oikein über upea (minuakin hippusen upeampi) uros tulisi paikassa jossa olisi 100% varmuus. Ei jaksa edes pohtia moista asiaa kun kerran täällä vaan hiippaillaan.

Ehdoton, ehkä joten vastasin: kyllä
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Avainasia ei ole minun mielestäni se että saako kukaan tietää asiasta vaan että pystyykö toimimaan omia arvojaan vastaan. Kuten joku osuvasti jo tähän ketjuun kirjoitti niin itselleen jää aina kiinni.
 

Maastomasto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tähän sama. Tosin olen sinkku ja nuori, joten joudun muokkaamaan tämän muotoon "Selvin päin en joudu potentiaalisiin tilanteisiin, ja kännissä ei seksi kiinnosta pätkääkään."

Hassu juttu tämä. Mua kyllä kiinnostaa seksi sekä selvänä, että kännissä. Lopussa seisoo voin järki ja molo. Muutaman kerran on käynyt jopa niin, että aamulla ei itse aktista muista mitään. Melkein pitää kysyä, että "tehtiinkö me se". No ei se mitään, krapulaseksiä sitten päälle.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Luulen, että ns. avoin parisuhde voisi olla ihan toimiva ratkaisu, jos molemmat osapuolet osaisi suhtautua siihen oikein. Itselläni ei ole kokemusta, mutta tiedän joitain ihmisiä, joilla tuontyyppinen ratkaisu on tehty. Sinänsä mielenkiintoinen aihe, onkohan Jatkoajassa ketään sellaisia, kenellä on kumppaninsa kanssa tuollainen sopimus?

Mitä eroa loppujen lopuksi on avoimella suhteella ja vakipanolla, jonka kanssa pelaa korttia ja käy vaikka ryyppäämässä?

Toisaalta, eipä tämän ketjun naisista näyttäisi yksikään myöntävän, että voisi pettää...

Hep! Teknisesti ottaen minä myönsin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös