Valioyksilö
Jäsen
Terveessä parisuhteessa en. Ei se ole kenenkään pettämistä, jos panee jotain kolmatta osapuolta rapistuvassa parisuhteessa. Se (suhde) on tossa vaiheessa mennyttä kalua.
Avainasia ei ole minun mielestäni se että saako kukaan tietää asiasta vaan että pystyykö toimimaan omia arvojaan vastaan. Kuten joku osuvasti jo tähän ketjuun kirjoitti niin itselleen jää aina kiinni.
Tämä viesti on edelleen tämän ketjun ansiokkain viesti. Itselleen jää aina kiinni, selitti eri asioita julkisesti miten päin hyvänsä. Jos omat arvot sallivat vaikkapa pettämisen, niin silloin pitäisi olla myös kanttia sallia puolisolle tismalleen samat arvot ja hyväksyä, että puolisokin pettää jos huvittaa. Jos tämä ei miellytä, niin sitten on syytä hillitä myös omaa käytöstään. Ulkoiset tekijät kuten känni, väsymys tai tilapäinen hurmos eivät ole missään teossa selittäviä tekijöitä, korkeintaan tarkentavia tekijöitä.
Tämän tekstin voin allekirjoittaa.En ole koskaan pettänyt kumppaniani parisuhteessa ja olen siitä jopa ylpeä.Liittyy vahvasti toisen ihmisen kunnioittamiseen.
Pitkä avioliitto kun kariutui pari vuotta sitten niin päätin, että teen jatkossa niinkuin hyvältä tuntuu. Nykyisessä parisuhteessa olen tuonut esille, että ns vapaa suhde olisi mulle ok, jossa kumpikin menee ja tekee mitä tekee. Tämä toimisi mulla erinomaisesti kun en ole mustasukkainen ja naiset ovat niin ihania. Saas kattoo mitä tapahtuu mutta luultavasti hyvään suuntaan ollaan menossa.
en tuomitse sitä millään tavalla jos joku toinen tällä tavalla haluaa elää...
Aiheesta voisi tehdä jatko äänestyksen kysymällä kuinka kauan olet valmis olemaan ilman seksiä parisuhteessa ennenkuin petät...
Aiheesta voisi tehdä jatko äänestyksen kysymällä kuinka kauan olet valmis olemaan ilman seksiä parisuhteessa ennenkuin petät...
Tämä on kyllä kaksisuuntainen tie...
Eli jos omaa rajaa mietin niin vajaa vuosi ei vielä katkaissut selkärankaa...
En itse ole kokenut tätä, mutta olen nähnyt mitä siitä seuraa kun vuosikymmeniä elää siten ettei halua harjoittaa seksiä aviopuolisonsa kanssa. Jos kuvitellaan sellainen tilanne, että minä en haluaisi harrastaa seksiä (mahdollisen) kumppanini kanssa ja hän sitten kävisi vieraissa niin en hitto vie voi syyttää muita kuin itseäni tässä tapauksessa. Lopulta minun valintani (olipa se tietoinen tai tiedostamaton) osaltaan ajaisi hänet vieraisiin.