No joo, piti katsoa se 10 ottelua ennenkuin tulee tänne, mutta täällä on aika asiallista säminää jo nytkin menossa, joten eikun lusikkaa sekaan.
Aivan loistava viesti Red Machinelta. Joka asiasta olen täysin samaa mieltä ja näen itsekin, että Nokkaan verrattuna Petulla on ehdottomasti vuosi vähemmän aikaa näyttää kyntensä. Ei tässä tarvitse nyt lähteä tyhjän päältä. Mutta jokaisen on pakko tajuta, että valmentajanvaihto ei ole pikku asia ja tiettyä pitkäjänteisyyttä pitää myöskin olla. "Hyväksyn" tältä kaudelta jopa pronssiotteluun pääsemisen, jonka tuloksella ei ole mulle mitään merkitystä. Mutta odotan finaalipaikkaa. Jos jäädään huikeasti ja selvästi näiden alle, on syytä nieleskellä partakoneenteriä ja miettiä mikä vittu tässä taas meni perseelleen?? Joukkue on huonontunut viime keväästä, sen tässä kai uskaltaa jo sanoa. Ei huikeasti, mutta selvästi kuitenkin. Kultaa vienyt joukkue oli omalla tavallaan yhtä maaginen kuin 97/98 -nippu. Senkin jälkeen saatiin hopeaa vähän heikentyneellä joukkueella. Mun silmiini tämän kauden jengi huutaa vielä yhtä erittäin tasokasta laituria + pakkia. Lennun ja Maran poissaolo paistaa selvästi. Tämä on mielipiteeni ilman minkäänlaista ajatusta sille, kuka joukkuetta valmentaa. Vaikka Nenä tulisi takaisin, kaipaisin tähän nippuun vähintään noita kahta täydennystä. Toivottavasti Nyba & co eivät ole päätelleet, että säästetään vähän pelaajakuluissa, koska Matikainen on pystynyt viemään finaaliin paljon meidän nykyjengiä kädettömämmän nipun....eihän se näin voi olla, eihän?
Soliferin alku, 2 matsia, on ollut mun silmiini aivan skeidaa. Sorry nyt vaan, mutta en voi puhua sitä vastaan, miltä matseissa on näyttänyt. Nokkaa syytettiin lammasmaisesta väistelystä huonoimmilla hetkillään ja Petultakin on jo nyt nähty tätä. Ei olisi uskonut. Narrien Mäki niittaili enemmän kuin koko HIFK yhteensä ja HIFK ei tehnyt Kilpeläisen oloa ollenkaan vittumaiseksi. Bleg-matsissa tehtiin maaleja kivasti, mutta fyysinen peli oli nollatasoa ja lopussa nähtiin tuttu selän oikeneminen. Puhdasta edaripaskaa, hyi vittu. Ja eikös juuri Matikaisen pitänyt olla se, joka ei tällaista katsele? Ottakaa huomioon, otan sen nimittäin itsekin, että kommentoin nyt kahta (2 kpl) ottelua ja Matikaiselta on tilattu kai 120 ottelua. Homma on aivan nupullaan, mutta saa kai sitä sanoa, että ei tässä vielä ole sydän syttynyt Soliferille. Olen niin tylsä aina vaan, että kommentoin sen perusteella, mitä kentällä näen, enkä pidä värilaseja päässä jonkun koutsin puolesta tai jotain koutsia vastaan. Täältä ei tipu Soliferille mitään sympatiapisteitä, haluan nähdä lujaa taistelevan ja taklaavan HIFK:n - ja tämä ei ole mikään kokoonpanokysymys. Vaikka pari palaa puuttuukin vielä, niin kyllä näillä nykyjätkilläkin pitäisi irrota enemmän intensiteettiä ja hulluutta. Ja pisteitä.
Soliferin käynnistymistä odotellessa. En vielä millään muotoa tohdi epäillä, että se ei käynnistykään. Se on vaan vähän kesäterässä, eikö?