Petopodi – köyhän miehen THF

  • 131 485
  • 606

JPL

Jäsen
Tulipa kuunneltua tuo jakso mistä täälläkin oli puhetta. Meriläiseltä ihan hyviäkin pointteja Ritchiestä mutta tuossa keskustelussa vaivaa samat asiat mikä hiertää monesti muutenkin Petopodissa tai lähinnä Meriläisessä. Nämä siis ovat tuo Esko Seppäsmäinen huomionhakuisuus yleensä ihan asiattomilla töksäytyksillä ja "klikkibaiteilla" sekä aika vajaavainen ymmärrys pelistä ja tietämys jääkiekosta. Hepola on paremmin kartalla mutta hänen roolinsa on olla enemmän positiivinen ja fanipoikamainen vastavoima tuolle Meriläisen möyhäämiselle.

Tuo Mingoia ja Marjamäki homma taas oli ihan älytön. En tiedä mikä idea tuollaista on edes heitellä ilmoille.
Jokainen tuijottaa touhua omien lasiensa takaa. Ihan sama, mitä mieltä olet asiasta X, niin joku on takuulla eri mieltä ja öyhöttää sitten niiden omien lasiensa takaa. Petopodin idea lieneekin juuri tuo, että he ovat Kärpistä irrallaan, mutta antavat silti naamat omille mielipiteilleen (toisin kuin täällä). Itsekin olen monesta asiasta eri mieltä tai näen asiat eri tavalla, mutta en minä heitä siitä moiti sen kummemmin. Oma /c reikänsä jokaisella.

Mistä tiedät, että Mingoian ja Marjamäen huhu ei pidä paikkaansa? Entä jos pitääkin?
 

Yargon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, KeKi
Jokainen tuijottaa touhua omien lasiensa takaa. Ihan sama, mitä mieltä olet asiasta X, niin joku on takuulla eri mieltä ja öyhöttää sitten niiden omien lasiensa takaa. Petopodin idea lieneekin juuri tuo, että he ovat Kärpistä irrallaan, mutta antavat silti naamat omille mielipiteilleen (toisin kuin täällä). Itsekin olen monesta asiasta eri mieltä tai näen asiat eri tavalla, mutta en minä heitä siitä moiti sen kummemmin. Oma /c reikänsä jokaisella.

Mistä tiedät, että Mingoian ja Marjamäen huhu ei pidä paikkaansa? Entä jos pitääkin?
No aivan varmasti näin mutta se ei silti tarkoita etteikö olisi olemassa toinen toistaan "oikeampia" näkemyksiä. Itsekkin olen useasti todennut, että Petopodi on kokonaisuutena kirkkaasti plussalla ja mielellään tulee kuunneltua melkeinpä kaikki jaksot. Silti jos juontaja nakkaa, että Ritchiellä ei ole käsiä tai päätä kuin tappamiseen niin eihän se kerro kuin joko, että ei ole katsonut tai ymmärtänyt katsomiaan pelejä. Hepolahan kyllä tämän näkemyksen kiisti heti tuoreeltaan eli voi hyvinkin olla, että oli tuollainen puolikäsikirjotettu täky tartuttavaksi koko juttu.

Kuten sanoit niin tyylinsä kullakin ja ajoittaisesta tyylittömyydestä huolimatta tykkään kuunella petopodia ja pojat tekee hyvää työtä. Ei se silti tarkoita, että pahimpia ylilyöntejä ei saisi käsitellä tai pahimpia tyylittömyyksiä moittia vaikka sitten anonyymillä keskustelupalstalla.

Niin, että Mingoia lähti koska Marjamäen englannin taso tai lausuminen on niin heikkoa? No mitenpä tuollaisen huhun ampuu alas.. Jos tilanne olisikin noin mennyt, mitä en hetkeäkään usko, niin peiliinkatsomisen paikka on vain ja ainoastaan Mingoialla. Meriläinenhän yritti tämänkin vierittää Marjamäen syyksi.
 

JPL

Jäsen
Niin, että Mingoia lähti koska Marjamäen englannin taso tai lausuminen on niin heikkoa? No mitenpä tuollaisen huhun ampuu alas.. Jos tilanne olisikin noin mennyt, mitä en hetkeäkään usko, niin peiliinkatsomisen paikka on vain ja ainoastaan Mingoialla. Meriläinenhän yritti tämänkin vierittää Marjamäen syyksi.
Juu - Vähän provosointiahan tuo kommentointi Ritchiestä on ollut. Varmaan ihan tarkoituksella. Mutta ei tuo itseä sinänsä häiritse.

Mutta tähän Mingoiaan liittyen. Itsekään en usko, että kyse on niinkään Marjamäen kielipäästä, vaan siitä että hän ei ole osannut selittää ymmärrettävällä tavalla kuinka haluaa Mingoian pelaavan. Voihan siinä vähän kielimuuriakin olla, mutta joukkueessa on kyllä sen verran hyvin Lontoota haastavia pelureita, että varmasti olisi käännösapua löytynyt, jos olisi pitänyt vain tulkata lauseita. Veikkaisin, että ennemminkin kyse on pelillisestä kulttuurista ja siitä, miten Mingoia olisi päässyt käyttämään vahvuuksiaan ja sitten Marjamäki on todennut, että ei se saatana tajua miten pitäisi pelata ja Mingoia on vastaavasti ihmetellyt, että miten hänen muka pitäisi pelata. Mutta lähinnä tuota, että en minä ainakaan tuota väitettä sanoisi tuulesta temmatuksi. Voi olla vähän värikynää käytetty jonkun Kapen tms. toimesta, mutta siten että siellä on totuuden siemen mukana.
 

Kiekkokanaria

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat pohjoseen
Itse eroan valtavirrasta täällä, mutta varmaan johtuukin siitä, että seuraan pohjosen joukkuetta etäältä, eikä pelejä tule niin paljon seurattua muuta kuin tulosten ja kaverien kommenttien kautta.

Mielestäni tämä podi on erittäin hyvä siihen, että pysyy kärryillä mitä Oulussa tapahtuu isossa kuvassa. En itse taas jaksa kuunnella kiekkopodeja, joissa vaan hyssytellään ja hymistään itsestäänselvyyksiä. Kärkkäätkin mielipiteet kuuluvat asiaan. Mielestäni haastavia aikoja on kuvailtu podissa melko asiallisesti. Verrattuna siihen mitä esimerkiksi täältä foorumilta saa lukea tai tutuilta kuulla, jotka lähempää Kärppiä seuraavat. Tälle podille on todellakin paikkansa, vaikka vähän turhan paljon sisäpiiriläppiä onkin. Melkein joka jakso tulee kuunneltua.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tänään oli hyvä jakso! Eikä siis siksi, että oma viestini oli päässyt alun ohjelmanumeron osaksi.

Koskenkorva oli hyvä vieras, ja kauttaaltaan solidi jakso.

Posia, silloin kun posin aika on.
No niin, kuuntelin alun ja kyllä, siellähän mentiin kuin Pietarinkadulla aikanaan, yeah!
 
Viimeksi muokattu:

Bob Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, AC Oulu
Hepola on paremmin kartalla mutta hänen roolinsa on olla enemmän positiivinen ja fanipoikamainen vastavoima tuolle Meriläisen möyhäämiselle.

Tässähän onkin osuvasti kuvattu Petopodin rakenne. Meriläinen toimii tässä duossa vähän tuollaisena bad copina ja Hepola antaa maltillisempaa kommenttia ja nimenomaan vastavoimaa Antin mesoamiselle. Käsikirjoitettua viihdettä tämä on ja kannattaa myös sellaisena ottaa, vaikka välillä ihmetyttääkin jotkin asiat, joista tuota dialogia luodaan. Esimerkiksi Meriläisen kommentit Ritchiesta oli niin yliampuvasti pielessä, että käsikirjoitus tavallaan paljastui tuossa ja vähän nauratti itseänikin, vaikka olenkin Petopodin fanipoika.

Ohjelmahan on ollut Meriläisen lehtolapsi ja enemmän tätä hänen visionsa mukaan tehdään kuin Hepolan.
 

1971

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
vaikka olenkin Petopodin fanipoika.
Olen kuunnellut likipitäen kaikki jaksot alusta alkaen. On ollut nousuja ja on ollut laskuja. Nyt on mielestäni eräänlainen suvantovaihe menossa. Kaksi kahden tunnin jaksoa viikossa on minulle ehkä liikaa? Välillä tuntuu, että kaksi tunnin jaksoakin on liikaa? Kärsiikö taso hieman? Tuleeko herra sisällöntuottajalta liikaa samojen asioitten läpikäymistä? Liikaa toistoa?

En ole viimeisintä jaksoa kuunnellut ja edellisestäkin jaksosta on puolet kuuntelematta. Maanantaina on taas tulossa uusi jakso. Voi olla, että nyt kevätkaudella jää Petopodit vähemmälle. Ehkä on aikakin? Yli 300 tuntia olen elämästäni tuhlannut noille sisäpiirivitsien kaatopaikkalaisille.

Silti arvostan todella paljon, että Meriläinen tämän aikoinaan polkaisi Niskalan Harrin kanssa käyntiin. Sille oli ja on vieläkin paikkansa suomalaisessa ja ennenkaikkea oululaisessa podikulttuurissa. Hienoa työtä.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Olipa hyvä jakso tuo Juha Huikari jakso. No ehkä se johtuu osin siitä, että olen kasarin lapsi ja tuo 80-luku on jäänyt nostalgian täyteiseksi ja jopa vähän myyttiseksi muistikuvaksi Kärpistä. Sekalaisissa muistoissa on The Final Countdown maalibiisinä, Jaloset, Suikkanen, Kamppuri, Kiimalainen jne. Tappiot Tapparalle aina kun olin katsomassa. 16-4 voitto Tepsistä. 1-12 tappio Lukolle. Kun kasari loppui, katosi Kärpätkin synkkään korpivaellukseen, mikä tavallaan voimistaa nostalgisia muistoja 80-luvun liigakärpistä.

Itse en juuri jaksa somessa pyöriä, enkä näin ollen omaa palautekanavaa petopodiin. Olisi hienoa kuulla teemajakso tuosta kaudesta, kun Selänteen Jokerit saatteli Kärpät pitkälle korpivaellukselle. Ja olipahan huikeaa kuulla tuo pikku knoppi, että Huikari lähti ennen tuota kautta vain siksi, että toimisto ei jaksanut kysellä kiinnostusta jatkosoppariin. Omien puheiden mukaan oli kuitenkin ykköspakkitasolla Kärpissä tuolloin. Tippuminen oli niin pienestä kiinni, että yksi kova pakki olisi hyvinkin voinut tehdä historiasta erilaisen.

Eli joku tuon kauden Kärppä vieraaksi ja ruotimaan tuon kauden karvaita muistoja!
 

Rämemajava

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Leijonat
Siinä ois ollu Hepolalla kunnolla paikka laukoa kun Myllykoski kysyi häneltä mielipidettä millaisia hankintoja joukkue vielä kaipaisi. Tyytyi nyt vaan kaipaamaan puolustukseen leveyttää ja ehkä joku hyökkääjä. Olis vaan lyönyt faktat pöytään ykkössentteristä, ykköspakista ja sitten vielä niistä eliittitason korvaajista joita mahdollisesti tarvitaan Ritchien ja Gunlerin tilalle. Olisi ollut mukava kuulla Myllykosken vastaus.
 

Lemé

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Kiekko-Espoo, Pittsburgh, Caroline
Siinä ois ollu Hepolalla kunnolla paikka laukoa kun Myllykoski kysyi häneltä mielipidettä millaisia hankintoja joukkue vielä kaipaisi. Tyytyi nyt vaan kaipaamaan puolustukseen leveyttää ja ehkä joku hyökkääjä. Olis vaan lyönyt faktat pöytään ykkössentteristä, ykköspakista ja sitten vielä niistä eliittitason korvaajista joita mahdollisesti tarvitaan Ritchien ja Gunlerin tilalle. Olisi ollut mukava kuulla Myllykosken vastaus.
Itse rupesin yksinäni latelemaan töissä tauolla juurikin nämä paikat ja perusteluja samaan vetoon! Ja mitä sain kuulla? No laihan, kangertelevan vastauksen, jonka voi sanoa mistä tahansa joukkueesta. Voi pyhä Piku sentään...
 

Corona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tuntuu, että tuo kysymys tuli niin puskista vastapalloon Hepolalle, että vähän hämmentyi itsekin.

Tuossa olisi voinut vaikka jatkaa vastakysymyksien pallottelua, että niin kumpi se tässä se Kärppien urheilujohtaja oikein olikaan? Olisin varmaan hämmentynyt itsekin kysyjänä, mutta olisi kyllä ollut mielenkiintoista kuulla Mylin vastaus jos tuohon olisi paukauttanut jotain tyyliin:

”No jos kerran kysytään ja rehellisiä ollaan, niin joukkue kaipaa ykkössentteriä, ykkösylivoiman kiekollista pakkia, sekä Ritchien ja Gunlerin paikkaajaksi yhtä maalinsylkijä -laituria kärkiketjuihin. Sen jälkeen voidaan ruveta vertailemaan edes lähes tasapäisesti rosteria suhteessa liigan kärkeen.”

No todennäköisesti vastaus olisi ollut, että se ei ole tässä vaiheessa kautta realismia, eikä budjetti edes venyisi enään moiseen. Joka on ihan totta. Se, että ollaan tammikuun lopulla tässä tilanteessa, kertoo siitä, että jossain on vedetty metikköön ja ihan kunnolla.
 

Ermine#10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina
Iltalehti noteerannut Petopodin!

Meriläinen kertoilee jutussa podin historiaa, miten podi syntyi ja omaa historiaa Kärppien parissa.


Hyvää tarinaa Petopodin taustoista. En ole yhtään yllättänyt, että usein jaksojen kuuntelumäärillä ”täytettäisiin Raksila useampaan kertaan”. Hauska olisi tietää tarkat määrät. Se on nimeomaan Petopodissa arvostettava piirre, että se on seurasta erillään ja Meriläinen eteenkin uskaltaa ottaa kantaa asioihin, miksei Hepolakin omaan korrektimpaan sävyyn. Sanoisin, että meillä on paras Kärppä-aiheinen Podcast ja kuuluu jo osana Kärppien tuotteeseen.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät + NHL:n suomalaiset
Ihmettelin mistä tuota tyhjänpäiväistä vouhotusta alkoi tulla Petopodiin parisen vuotta takaperin, mutta sitten kuuntelin kerran puoli jaksoa Urheilucastia ja ymmärsin mistä se tulee. Ihmettelinkin aluksi, että onko Esko Seppänen Meriläisen eno, kun eno-Esko mainittiin niin usein. Mulle se tyyli ei uppoa ollenkaan, mutta vielä on tullut jaksot kuunneltua ja varsinkin vierasjaksoista olen tykännyt. Pelistä puhuttaessa Hepola tuntuu katsoneen samaa peliä kuin minä, mutta Meriläisestä ei voi samaa sanoa.
 

Stevie Why

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Red Wings, Rams, Blue Jays
Iltalehti noteerannut Petopodin!

Meriläinen kertoilee jutussa podin historiaa, miten podi syntyi ja omaa historiaa Kärppien parissa.

Tuli äärimmäisen positiivisena yllätyksenä että Ahmis kuuntelee myös Kiekkokiuasta! Chapeaux.

Pyyhkeitä kyllä Iltapululle siitä ettei Ahmiksesta ole jutussa omaa kuvaa >:( kai nyt ku ukkoa haastatellaan noi laaja henkilökuva nii siitä pittää ottaa kuva.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös