Petopodi – köyhän miehen THF

  • 133 379
  • 609
Suosikkijoukkue
Kärpät
Annetaan pelin näyttää. Mielenkiintoista!
Kannattaa kuunnella, sinustakin nimittäin jaksossa puhutaan. "Varmaan Huml71 on semmonen, jonka kanssa on väännetty paljon. Hän on hyvä nimimerkki siinä mielessä, että vääntää saa, mutta ei mennä henkilökohtaisuuksiin" luonnehtii @McTorso nimimerkkiäsi.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Pitääpä ottaa ehdottomasti kuunteluun jossain kohtaa, vaikka onkin kognitiivisesti hiukan hämmentävää saada ääni nimimerkille.
Ääntä on tosin anonymiteetin säilyttämisen vuoksi muokattu aika raskaalla kädellä, mutta siitäkin huolimatta, onhan se erilaista kuunnella äänimuodossa nimimerkkiä, jonka kanssa on vuosia keskustellut tekstimuodossa.

Sinun nimimerkistäsi puhutaan muuten heti Huml71:n jälkeen ja varsin positiiviseen sävyyn.
 

Ujcik#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Pittsburgh
Ymmärrän varsin hyvin, että ääntä on muutettu. Mielenkiintoinen haastattelu.
Tässä voisi olla Petopodille ihan ilmainen vinkki, haastatelkaa lisää näitä nimimerkkejä!
 

Matala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Mielenkiintoinen ja hyvä haastattelu. Petopodille plussaa tästä jaksosta. Torsolla on omalla tavalla hyvä tulokulma keskustelupalstalle, vaikka en itse pysty samaan muottiin menemään. Toki sitä itse aina sisimmässään toivoo Kärppien mestaruutta, niin haluan kuitenkin tiedostaa realiteetit.

Haastattelussa hieman eri mieltä Torson kanssa siitä, että pelaajat olisivat alkaneet suorittamaan paremmin Mäntymaan alaisuudessa. Kokonaisuudessa peli on ollut parempaa, mutta samat yksilöt ovat edelleen samaa tasoa kuin Marjamäen aikana. Ykkönen ja Hyryn ketju kantaa. Koivisto on viime aikoina sattunut tehoilemaan, mutta puolustusalueella on edelleen yhtä hasardi. Tiivolasta ja Björkqvistista on kaikki sanottu. Tilastot kertoo kaiken oleellisen. Ennakkoon kärkisentteriksi kaavailtua Bunnamanin poissaoloa viime peleistä ei ole edes huomannut. Kertoo miten huono hankinta tämä on ollut ja mitään tason nostoa ei ole näkynyt.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Vai sellainen hurja vieras Petopodissa tällä kertaa. En ole jaksoa vielä kuunnellut. Oma kokemus haastattelusta oli kovin positiivinen. Meriläinen on kyllä todellinen ammattilainen työssään ja se helpotti tällaisen ensikertalaisen osallistumista. Se harmittaa, että tilanteeseen tottumattomana en koe olleeni aivan oma itseni ja täten oivallukset ja viisaudet jäivät tällä kertaa piippuun. Kysymyksiä ei myöskään oltu käyty läpi ennalta, vaan suorassa tulessa olin. Ehkäpä illalla tohdin kuitenkin kuunnella, minkälainen tuosta keskusteluhetkestä lopulta tuli.

Joulukuussa Meriläisen kanssa keskusteltiin ensimmäisen kerran McTorson mahdollisesta vierailusta Petopodissa. Yhteydenotto tuli Meriläisen puolelta ja välittäjänä oli Stenkka. En uskonut, että moiseen haastatteluun suostun, sillä McTorso on keskustelupalstan nimimerkki, eikä tarvetta ja halua muuhun ole. No, suostuin sitten kuitenkin ja hyvä niin. Tässä iässä harvemmin saa mahdollisuutta tehdä jotain ensimmäistä kertaa.
 

1971

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ymmärrän varsin hyvin, että ääntä on muutettu.
Miksi sitä ääntä on pitänyt muuttaa, kun mies on paistatellut kuitenkin julkisuudessa ihan omalla nimellään ja naamallaan. Etkös olekin @McTorso ?

Täytyypä jossain vaiheessa kuroa jaksoja taas kiinni, josko sieltä jotain mielenkiintoista kuunneltavaa löytyisi?
 

Fedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Coyotes
Jatkossa noi äänenmuuntamiset voisi kokeilla tehdä jollain toisella tapaa. Toi mörinä on omaan korvaan välillä niin epäselvää, että pitää kelailla taaksepäin, koska aina ei saa selvää mitä siellä sanotaan. Joku pikkuoravien ääni olisi ainakin selvempi ja tänä päivänähän ääntä voi muokata ihan miten vain.

Ihan hyvä haastattelu muuten.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jatkossa noi äänenmuuntamiset voisi kokeilla tehdä jollain toisella tapaa. Toi mörinä on omaan korvaan välillä niin epäselvää, että pitää kelailla taaksepäin, koska aina ei saa selvää mitä siellä sanotaan. Joku pikkuoravien ääni olisi ainakin selvempi ja tänä päivänähän ääntä voi muokata ihan miten vain.

Ihan hyvä haastattelu muuten.
Vaimo kuunteli muutaman sekunnin pätkän, jonka Meriläinen mulle lähetti, jotta tällainen se ääni sitten on. Vaimo ei saanut siitä pätkästä kunnolla selvää, minä sain.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Hyvä haastatteluhan se oli. Hieman toki tuo äänen muuttaminen aluksi häiritsi, mutta siihenkin lopulta tottui. Miinusta siitä, että muutoksen vuoksi yksittäisiä sanoja/lauseita meni kokonaan ohi, kun vierailija @McTorso puhui varsin nopealla tahdilla. Ymmärrettävä päätös kuitenkin siviiliminäänsä suojaten.

Kyllähän haastattelusta kävi selkeästi ilmi se, että tietämystä niin Kärpistä, kuin urheilustakin löytyy roppakaupalla. @Matala :n kanssa olen samaa mieltä siitä, että joukkueen yksilöt eivät juurikaan, paria poikkeusta lukuunottamatta, ole nostaneet tasoaan. Se yksi sylinteri kantaa joukkuetta Hyryn kolmikon antaessa jonkinlaista taustatukea. Joukkuehenki on varmasti parantunut, kun pelaajille suodaan myös vapauksia.

Erilaiset tulokulmat ovat hyvä asia tälle palstalle. Joskus ne tietysti ärsyttävätkin, mutta niiden ansiosta saadaan aikaan myös keskustelua, jopa väittelyä. En kuitenkaan itse voisi koskaan kuvitella lähteväni kuvitteelliselle Kärppien omalle palstalle vain tietyn agendan kanssa. Kun menee hyvin, niin kehutaan. Silloin kun menee huonosti, kuten nyt on taas vuosia mennyt, niin silloin sitä rapaa kuuluukin eri tahoille antaa. Niin se minusta menee.

Meriläiselle myös kehut täältä suunnalta. Ei Petopodi nyt kuitenkaan aina ole 'ihan täyttä paskaa'.

Kiitokset myös nimimerkkini maininnasta. Arvostan.
 

Corona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Vai sellainen hurja vieras Petopodissa tällä kertaa. En ole jaksoa vielä kuunnellut. Oma kokemus haastattelusta oli kovin positiivinen. Meriläinen on kyllä todellinen ammattilainen työssään ja se helpotti tällaisen ensikertalaisen osallistumista. Se harmittaa, että tilanteeseen tottumattomana en koe olleeni aivan oma itseni ja täten oivallukset ja viisaudet jäivät tällä kertaa piippuun. Kysymyksiä ei myöskään oltu käyty läpi ennalta, vaan suorassa tulessa olin. Ehkäpä illalla tohdin kuitenkin kuunnella, minkälainen tuosta keskusteluhetkestä lopulta tuli.

Joulukuussa Meriläisen kanssa keskusteltiin ensimmäisen kerran McTorson mahdollisesta vierailusta Petopodissa. Yhteydenotto tuli Meriläisen puolelta ja välittäjänä oli Stenkka. En uskonut, että moiseen haastatteluun suostun, sillä McTorso on keskustelupalstan nimimerkki, eikä tarvetta ja halua muuhun ole. No, suostuin sitten kuitenkin ja hyvä niin. Tässä iässä harvemmin saa mahdollisuutta tehdä jotain ensimmäistä kertaa.
Täältä nousee hattu. Vaatii kyllä rohkeutta lyödä luurit päähän ja ruveta purkamaan ajatuksiaan kuuntelijoille vaikkakin ”vain” nimimerkin takaa ja ääni muutettuna. Silti. Väitän, että melko moni nimimerkki olisi tästä kutsusta perääntynyt. Epäröinti pois ja jakson kimppuun, sillä hyvin se meni!

Tästä lähtien luen kaikki viestisi (päässäni) mörinä-äänellä. Hyvä @McTorso !
 

Numero13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Petopodin ukoille pisteet siitä, ettei eetteriin raahata mitään väsyneitä jalosia vaan ajantasalla olevaa asiantuntemusta ja näkemystä sieltä mistä sitä löytyy!

Pitääpä ottaa pitkästä aikaa podi kuunteluun kun näin makoisa lätty tippui lapaan.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Jep hyvä jakso ja hattu päästä torsolle, vaikka näkemys ja lähestymistapa usein eroaakin. En toki koe olevani negatiivinen vaan lähinnä realisti. Jos joukkue ja peli ei maita, niin en sitä peittele. Minulle sellainen yltiöpositiivinen ajanjakso Kärppien seuraamisessa ovat olleet vuodet 1998-2007. Siihen mahtuu kitkeriä tappioita myös mutta meininki ja pelityylikin olivat parhaimmillaan ihan huikeaa. Toinen on sitten Mannerin pari ekaa kautta. Aivan oikein, en nauttinut täysin rinnoin Marjamäkikiekosta edes mestaruusvuosina. Tietysti tuuletin ja pidin voittamisesta, mutta pelistä en. Olen varmasti ollut kriittinen noina positiivisinakin vuosina, mutta koska olen valmentajahenkinen ihminen, niin en pysty katsomaan peliä pelkästään fani näkökulmasta. Faninäkökulma onkin siinä, että haluaisin Kärppien pelaavan aina raikasta lätkää. Tietysti on ymmärrettävää, että näin ei aina ole.

Joo Heikkilä ja Jalonenkin menivät välillä vähän liikaa puolustuksen kautta, mutta se kaikki muu oli huikeaa ja Raksilassa oli vielä tuolloin se nousuhuuman/buumin henki elossa. Se katosi vasta Alasajon (Alatalon) myötä. Eikä nyt varmaan saisi tuota väsynyttä termiä enään käyttää. Tietysti hänkin yritti parhaansa ja olihan se hopeakin saavutus. Mutta taas itse pelistä ei ole positiivisia muistoja.
 
Viimeksi muokattu:

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Jatkossa noi äänenmuuntamiset voisi kokeilla tehdä jollain toisella tapaa. Toi mörinä on omaan korvaan välillä niin epäselvää, että pitää kelailla taaksepäin, koska aina ei saa selvää mitä siellä sanotaan. Joku pikkuoravien ääni olisi ainakin selvempi ja tänä päivänähän ääntä voi muokata ihan miten vain.

Ihan hyvä haastattelu muuten.

Samaa mieltä. Vikahan ei missään nimessä ole haastateltavan, mutta tuo mörinä saa ainakin omat korvat puuroksi, välillä ei saa mitään selvää. Toisaalta, jos tilanne on jännittävä, niin ainakaan äänen värisemistä ei tuon mörinän takaa erota!

Loistava homma että @McTorso lähti mukaan, hyvä haastattelu oli.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Fedo

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Toisaalta, jos tilanne on jännittävä, niin ainakaan äänen värisemistä ei tuon mörinän takaa erota!
Sen verran tähän, että vaikka tilanne oli minulle uusi, ei tuo kokeneelle puhetyöntekijälle niin jännittävä ollut, että ääni olisi värissyt. Ärrä-vika mulla tuon mörinän kanssa kuulosti olevan, vaikka ei ole. Eihän tuo äänen muunnos kaunis ollut, mutta välttämätön ja ehkä ripauksen mystinen.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Sen verran tähän, että vaikka tilanne oli minulle uusi, ei tuo kokeneelle puhetyöntekijälle niin jännittävä ollut, että ääni olisi värissyt. Ärrä-vika mulla tuon mörinän kanssa kuulosti olevan, vaikka ei ole. Eihän tuo äänen muunnos kaunis ollut, mutta välttämätön ja ehkä ripauksen mystinen.

En siis viitannut suoraan sinuun, kunhan vain mietin että jos jollain jännittää niin että ääni vapisee, niin tuollaisen murinan alta sitä ei erota.

Ja ymmärrän paremmin kuin hyvin miksi ääni on muutettu. Huomasin vain miten korvat "kuuroutui" kun haastattelu eteni. Toisaalta taas joku pikkuoravien ääni saattaisi mennä enemmän huumorin puolelle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös