Oikeasti, saako sieltä huutaa ihan mitä vaan vai joku raja siihenkin? Olen varma, että Komulainen saa lauantaina sellaisen vastaanoton, ettei mitään rotia. Saarikentän yleisön kuuluukin tässä tilanteessa Jania muistaa, mutta missä menee raja, mitä pelaajan täytyy sieltä kuunnella?
No ei missään nimessä saa huutaa mitä vaan, kyllähän samat säännöt tulee päteä myös yleisöönkin. Mielestäni mennään jo aika alas siinäkin, jos vastustajien pelaajia haukutaan yleisöstä lesboiksi. Psyykata toki pitää, mutta sanat tulisi valita inhimillisesti. Vaan isojen panosten äärellä helpommin sanottu kuin tehty eikä sitä voi tietenkään kiistää.
Tästä yleisön kommentointiin puuttumisesta on itse asiassa itsellä yksi kokemus Pihkalasta parisen vuotta sitten, kun kakkospuolella istui joukko Tahkon kannattajia, jotka huusivat asiattomuuksia Jymyn pelaajille. Järkkärit kuuntelivat sitä aikansa, jonka jälkeen kyseinen lauma poistettiin katsomosta ja muistaakseni myös seura otti tähän kantaa ottelun jälkeen tuomitsemalla käytöksen. Katsomokäyttäytyminen lienee luonnollisesti enemmän nimenomaan järjestysmiesten vastuulla sillä olisihan se aika kohtuutonta laittaa sekin tuomareiden piikkiin.
No aivan varmasti Komulainen saa sellaisen paskaryöpyn lauantaina niskaansa, jota tuskin edes Saarikentällä on koskaan nähty. Sen verran huuteluja mies on kuitenkin uransa varrella ottanut vastaan ettei varmaan tule yllätyksenä enkä usko vaikuttavan miehen pelaamiseen millään tavoin. Toivotaan, että yleisön rima ja arviointikyky pysyisi kuitenkin jollain tasolla eikä siihen tarvitsisi enää kenenkään puuttua ja voitaisiin keskittyä itse peliin.
Nyt on monella taholla kasvojenpesun paikka. Rauha maahan ja eteenpäin.