Perussuomalaiset

  • 5 363 629
  • 43 323

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Siis millä videolla ja missä kohtaa? Se että Tynkkynen informatiivisesti kertoo että hänestä on tehty aiheeton rikosilmoitus ei tarkoita, että hän olisi pyytänyt tällaista.

Varsinainen video ei ole tainnut täällä ollakaan mutta täytyy sanoa että aika mafiatyylistä tekstiä Tynkkynen siellä latelee. Suora lainaus noin kahden minuutin kohdalta: "Mä voisin olla häijy ja kertoa tämän henkilön nimen joka tämän ilmoituksen on meikäläisestä tehnyt tosta mun täysistuntosalin puheesta mutta mä en nyt tee sitä. Ja pidä tää mielessä sinä henkilö joka oot yrittänyt ilmiantaa ja vaikuttaa mun demokraattisiin oikeuksiin niin pidä tää mielessä. Mä säästin sut siltä rummutukselta joka sua olis seurannu jos sun nimen olisin kertonu mut mää jätän sen kertomatta. Kyseessä on kuitenkin reilu viiskymppinen naishenkilö".

Koskaan ei ehkä saada tietää onko Tynkkynen vuotanut jotakin Lokalle vai ei mutta nämä retoriset valinnat ovat kyllä itsessään aika kiinnostavia.
 

Hamu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kyse ei ole siitä, että kuka tahansa saa kutsua millä nimellä tahansa ketä tahansa, vaan nimitysten taustalla tulee olla selkeät perusteet, jotka edellä Lokan osalta avasin. Lokan kanssa keskustelu asiallisesti on mahdotonta riippumatta nimityksistä.
Kaivoin sen erotetun tarinan (linkki Kotilieteen). Hän sai osakseen melkoista ryöpytystä - yhden sanan takia. Parkkonen käytti vieläpä aika lailla loukkaavampaa kieltä. Miksi sen pitäisi olla sallittua? En ymmärrä.


Oliko Moilasta piinanneilla "selkeät perusteet"? Kuka ne määrittelee? Kenellä on ja kenellä ei ole ihmisarvoa?

Vihapuhe on vihapuhetta, vaikka sitä kuinka selittelisi. Siihen kenelläkään ei pitäisi olla etuoikeuksia. Kaksoisstandardeja ei saisi olla, ja minusta on outoa, jos niitä tehdään ja puolustellaan. Siten vain kuplaudutaan ja luodaan vastakkainasetteluja entistä enemmän.
 

Jakedeus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kaivoin sen erotetun tarinan (linkki Kotilieteen). Hän sai osakseen melkoista ryöpytystä - yhden sanan takia.

En puhunut Moilasesta vaan Lokasta. Onko Lokka sinun mielestäsi halveksittava? Minun lielestäni tätä termiä voi aivan hyvin käyttää, jos käytös antaa siihen perusteet. Ja minä sanankäyttäjänä itse määrittelen ne perusteet millä sanoja käytän. Muut voivat sitten arvioida näitä perusteita.
 
Viimeksi muokattu:

EEspoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko & Leijonat
Ihmisten ja ihmisryhmien demonisointi ei kuulu moderniin hyvinvointiyhteiskuntaan ja Lokkahan ei muuta teekään. Siihen siis liittyy.

Heh, aivan joo kylläpä löi tyhjää.

Joka tapauksessa demonisoiko Lokka vai demonisoidaanko Lokkaa, ovat ne yksiselitteisesti väärin. Se ovatko henkilön puheet/kirjoitukset "sallittuja" päättää kuitenkin modernissa hyvinvointiyhteiskunnassa lainsäädäntö ja oikeuslaitos, ei sosiaalinen media/jatkoaika/ym alusta.

Sananvapaus on Suomessa laaja syystäkin ja valitettavasti se sisältää ikävänkin puheen, mutta esimerkkisi kiihottamisella kansanryhmää vastaan ja kunnianloukkauksella olemme määritelleet sallitun ja ei sallitun puheen.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Kaivoin sen erotetun tarinan (linkki Kotilieteen). Hän sai osakseen melkoista ryöpytystä - yhden sanan takia. Parkkonen käytti vieläpä aika lailla loukkaavampaa kieltä. Miksi sen pitäisi olla sallittua? En ymmärrä.


Oliko Moilasta piinanneilla "selkeät perusteet"? Kuka ne määrittelee? Kenellä on ja kenellä ei ole ihmisarvoa?

Vihapuhe on vihapuhetta, vaikka sitä kuinka selittelisi. Siihen kenelläkään ei pitäisi olla etuoikeuksia. Kaksoisstandardeja ei saisi olla, ja minusta on outoa, jos niitä tehdään ja puolustellaan. Siten vain kuplaudutaan ja luodaan vastakkainasetteluja entistä enemmän.
Niin. Toinen sanoo että Lokka on säästää ja toinen viittaa päihteidenkäyttäjiin ihmisroskana. Sitten tämä jälkimmäinen joutuu karmivan viharyöpyn kohteeksi ja kenenkään ei pitäisi kokea samanlaista asiaa. Lokan kohdalla kyse ei kuitenkaan ole siitä, että hän olisi kerran tai kaksi sanonut jotain loukkaavaa. Hän loukkaa kaikkia. Pidän oikeuden pitää Junes Lokkaa kusipäänä ja mielestäni hänestä saa käyttää niin värikästä kieltä kuin huvittaa.

Suosittelen muuten lähtemään pois Twitter/Youtube/Instagram/Facebook draamaosioista. Siellä ei ole mitään niin arvokasta, että kannattaa seurata keskustelua.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Joka tapauksessa demonisoiko Lokka vai demonisoidaanko Lokkaa, ovat ne yksiselitteisesti väärin. Se ovatko henkilön puheet/kirjoitukset "sallittuja" päättää kuitenkin modernissa hyvinvointiyhteiskunnassa lainsäädäntö ja oikeuslaitos, ei sosiaalinen media/jatkoaika/ym alusta.

Sananvapaus on Suomessa laaja syystäkin ja valitettavasti se sisältää ikävänkin puheen, mutta esimerkkisi kiihottamisella kansanryhmää vastaan ja kunnianloukkauksella olemme määritelleet sallitun ja ei sallitun puheen.

Tämä on kaikki totta mutta pidän silti kummallisena että täällä takerrutaan johonkin Parkkosen yksittäiseen kommenttiin kun vastapainona on Lokan oma järjestelmällinen toiminta. En minäkään koe että kenenkään kutsuminen "saastaksi" olisi ok, mutta mielestäni tässä pitäisi keskittyä ongelman juureen eikä rönsyihin.
 

Zoidberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi 2019
Varsinainen video ei ole tainnut täällä ollakaan mutta täytyy sanoa että aika mafiatyylistä tekstiä Tynkkynen siellä latelee. Suora lainaus noin kahden minuutin kohdalta: "Mä voisin olla häijy ja kertoa tämän henkilön nimen joka tämän ilmoituksen on meikäläisestä tehnyt tosta mun täysistuntosalin puheesta mutta mä en nyt tee sitä. Ja pidä tää mielessä sinä henkilö joka oot yrittänyt ilmiantaa ja vaikuttaa mun demokraattisiin oikeuksiin niin pidä tää mielessä. Mä säästin sut siltä rummutukselta joka sua olis seurannu jos sun nimen olisin kertonu mut mää jätän sen kertomatta. Kyseessä on kuitenkin reilu viiskymppinen naishenkilö".

Koskaan ei ehkä saada tietää onko Tynkkynen vuotanut jotakin Lokalle vai ei mutta nämä retoriset valinnat ovat kyllä itsessään aika kiinnostavia.
Ei tuossa ole mitään mafiatyylistä. Tynkkynen nimenomaan on ystävällinen, kun jättää tämän kyseisen kiusaajan nimen mainitsematta. Peruustettomat rikosilmoitukset sekä lastensuojeluilmoitukset ovat todellakin tuomittavia tekoja silloin kun motiivina on saada toisinajattelija vaikenemaan.

mutta mielestäni tässä pitäisi keskittyä ongelman juureen eikä rönsyihin.
Samaa mieltä. Kuten tässä ilmiantaja - Tynkkynen tapauksessa. Sen sijaan että mietittäisiin mitä Tynkkynen on sanonut, voitaisiin mieluummin tuomita kaikki maalittaminen kansanedustajaa kohtaan.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Sen sijaan että mietittäisiin mitä Tynkkynen on sanonut, voitaisiin mieluummin tuomita kaikki maalittaminen kansanedustajaa kohtaan.
Päteekö tämä sama myös maahanmuuttajien tekemien rikosten kohdalla? Eli sen sijaan, että mietittäisiin maahanmuuttajan tekemää rikosta, tuomitaan kaikki rikoksen tekijät?
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Eli huonot käytöstavat ja muiden loukkaaminen on täysin hyväksyttävää, ellei jopa suotavaa, kunhan vaan oikeasti kokee, ettei kyseisestä ihmisestä pidä?

En mielestäni näin sanonut, puutuin vain tuohon demonisoida kohtaan. Minusta aina pitäisi pystyä asialliseen keskusteluun. Lokan kanssa se on osoittautunut mahdottomaksi ja ymmärrän kyllä toisen osapuolen reaktioita hänen puheidensa jälkeen.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ei tuossa ole mitään mafiatyylistä. Tynkkynen nimenomaan on ystävällinen, kun jättää tämän kyseisen kiusaajan nimen mainitsematta.

Jos tuo oli Persujen ystävällisyyttä, mitä mahtaakaan olla epäystävällisyys? Minusta on erikoista että kansanedustaja uhkailee yksittäistä kansalaista somessa.

Se, että Tynkkysen puheista tehdään tutkintapyyntöjä, ei ole hänen historiansa huomioiden suuri yllätys. Suomi on vielä toistaiseksi maa jossa ihmisillä on oikeus suuttua poliitikkojen puheista.

Tynkkysen asia tutkittiin eikä syytteeseen ollut aihetta. Luulisi että tämä on hyvä asia mutta ei sitten näköjään.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tpip

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Aika erikoinen on tosiaan näkemys, että kyseessä olisi ollut kiusantekoa tai aiheeton tutkintapyyntö kun syyttäjä teki päätöksen jättää syyttämättä. Todennäköisesti tuo on ihan vilpittömässä tarkoituksessa tehty tutkintapyyntö. Niin kuin lastensuojeluilmoituksetkin usein ovat vaikkei niistä konkreettisia jatkotoimenpiteitä seuraisikaan.
 
Viimeksi muokattu:

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miten se Tynkkysestä tehty rikosilmoitus sitten eteni ja onko se nyt loppuun käsitelty ja perusteettomaksi todettu? En ole seurannut, niin voisiko joku enemmän aikaansa seuraava kertoa?
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Kun ketju tänään aktivoitui niin olin varma, että syynä oli Halla-ahon harrastuksestaan* julkaisemat Youtube-videot.
Kymmenen pistettä ja papukaijamerkki siitä, että kyse olikin jostain yhtä yhdentekevästä asiasta.





*patruunoitten lataaminen kotona
 

RaikkA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässässäsäsä
Kun ketju tänään aktivoitui niin olin varma, että syynä oli Halla-ahon harrastuksestaan* julkaisemat Youtube-videot.
Tätä itsekkin tulin katsomaan, salaa toivoen ase-keskustelua kukkahattujen kanssa. Mutta ei.


Kengännumeron äo:n omaavakin tietää, että Lokka tilasi paperit sieltä, mistä se ne on tilannut satoja? kertoja ennenkin. Kiima päästä öyhöttämään oli vaan niin kova, että maalitettiin ilman faktoja ja tultiin vihervasemmistolaiselle tyylille uskollisena ennenaikaisesti reisille. Muutaman aina oikeassa olevan nimimerkin selittelyt näin jälkikäteen, tuovat sentään vähän seurattavaa tähän ketjuun.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Haluaisin persuilta vastauksen yhteen kysymykseen: mikä on se Suomi, joka pitää saada takaisin? EU:n ulkopuolinen Suomi varmaankin, mutta siis minkälainen? 1920-luvun ja 30-luvun alun kahtiajakautunut Suomi? Sotavuodet? Maatalousyhteiskunta? Helsingin olympialaiset? Spede-elokuvat? Tehtaankadun konsulttiapu? Paljon puhetta, vähän vastauksia.

Tuli vaan mieleen, kun Grönroos, Halla-aho ja Purra ovat TV-mainoksissa houkutelleet ihmisiä ehdolle kuntavaaleihin.
 

teppana

Jäsen

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
KSML oli tuo uutinen jo päivällä...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös