Perussuomalaiset

  • 5 388 669
  • 43 482

Perusjäbä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Kotiovella ryöstetään, kaupungilla voisi mennä vielä sattumanvaraisena ryöstönä, nyt ei ainakaan ole motiivista epäilystä, Katajan kannattaisi hommata ampuma-ase seuraavaa kertaa varten.
Miksi hänen pitäisi ampima-ase hankkia? Ei hän sitä kuitenkaan voisi käyttää ja vastuullisena ihmisenä varmaan pitäisi sen lukon takana jossain kaapissa. Ei sitä sieltä äkkiä haeta esille.
 

koukku

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Parempi pelotella aseella, kuin ottaa turpaan ja tulla ryöstetyksi kotonaan.

Kuka perkele käy hakkaamassa vanhan äijän, ja vieläpä kaverin kanssa. Vituttaa kyllä hitusen tuollainen.

Edit. Jos ei ole profiloitunut esim. populistirasistina, niin tässähän olisi melkein paikka unelmamiekkarille teemalla "väkivalta on perseestä, ihan sama kummasta päästä tunnelia tilannetta tarkkailet."
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Aseesta lukitussa kaapissa ei ihan hirveästi olisi iloa, kun porukalla tullaan ryöstämään. Voihan sitä sanoa olevansa vaikka Vladimir Putinin bestis ja tämän koston olevan hirmuinen mutta ei se mitään muuta.

Vastenmielistä touhua. Pekalle voimia. Kyllä jumalauta ihmisen pitäisi kotonaan saada olla rauhassa. Toivottavasti tekijät löydetään ja Pekka saa oikeutta.
 

Perusjäbä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Aseesta lukitussa kaapissa ei ihan hirveästi olisi iloa, kun porukalla tullaan ryöstämään. Voihan sitä sanoa olevansa vaikka Vladimir Putinin bestis ja tämän koston olevan hirmuinen mutta ei se mitään muuta.

Niin, kannattaisi pitää se ase lähettyvillä, varsinkin jos on samanlainen kokemus kuin Katajalla. Moni lopettaa aikeet kun vastus on tarpeeksi kova.
 

teppana

Jäsen
Kamala tapahtuma totta tosiaan. Toivottavasti tekijät saadaan kiinni mahdollisimman pian.

Mielenkiintoista saadaanko koskaan selville onko taustalla poliittista motiivia.
 

444

Jäsen
Mäenpää taas vauhdissa. Nyt jo kirkossa lauletut virret ja veisutkin ovat politikointia juuri häntä vastaan.
Onnea vaan kaikille, jotka äänestitte tuollaisen vasemman jalan saappaan eduskuntaan.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Parempi pelotella aseella, kuin ottaa turpaan ja tulla ryöstetyksi kotonaan.
Niin, kannattaisi pitää se ase lähettyvillä, varsinkin jos on samanlainen kokemus kuin Katajalla. Moni lopettaa aikeet kun vastus on tarpeeksi kova.

Teen näistä viesteistä tulkinnan, että mielestäsi on ok mennä avaamaan ovea ase kädessä. Tulkintani voi olla väärä. Valottaisitko vähän, menikö tulkinta pieleen vai ei?

Missä tilanteissa aseen kanssa ovelle meno olisi sopivaa? Pitäisikö aseen olla ladattu ja ampumavalmis? Onko tilanteita, jolloin asetta ei tulisi ovelle mukaan ottaa?
 

Perusjäbä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Teen näistä viesteistä tulkinnan, että mielestäsi on ok mennä avaamaan ovea ase kädessä. Tulkintani voi olla väärä. Valottaisitko vähän, menikö tulkinta pieleen vai ei?

Missä tilanteissa aseen kanssa ovelle meno olisi sopivaa? Pitäisikö aseen olla ladattu ja ampumavalmis? Onko tilanteita, jolloin asetta ei tulisi ovelle mukaan ottaa?

Jos kokee tilanteen uhkaavaksi, josta sekä voi olla todellista vaaraa. Itse en asetta käyttäisi, kun ei todellista uhkaa omalle terveydelle ole juurikaan ollut. Katajan tapauksessa pitäisin lähettyvillä, jos näkisin uhkaavan tai uhkaavia henkilöitä lähestyvän nimenomaan kotiaan, ladattu se kannattaa olla.
 

teppana

Jäsen
Mites se menikään jenkeissä? Jos omistit aseen, olit kymmeniä kertoja todennäköisemmin turvassa väkivallalta...? Vai olikos se niin. En nyt ihan tarkkaan muista. Jim Jeffries se taisi joskus kertoa noista aseiden tuomasta lisäturvasta.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Jos kokee tilanteen uhkaavaksi, josta sekä voi olla todellista vaaraa. Itse en asetta käyttäisi, kun ei todellista uhkaa omalle terveydelle ole juurikaan ollut. Katajan tapauksessa pitäisin lähettyvillä, jos näkisin uhkaavan tai uhkaavia henkilöitä lähestyvän nimenomaan kotiaan, ladattu se kannattaa olla.
Ymmärrätkö miten montaa lakia rikkoisit säilyttämällä ladattua tussaria portinpielessä kotiintunkeutujien varalta? Emme elä (onneksemme) jenkeissä missä tuo "hold your ground" on käytännössä oikeus (ilmeisesti joissain yhteisöissä peräti velvollisuus) lasauttaa ovellakävijä hengiltä, Suomessa samasta toiminnasta olet automaattisesti itse linnassa.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Jos kokee tilanteen uhkaavaksi, josta sekä voi olla todellista vaaraa. Itse en asetta käyttäisi, kun ei todellista uhkaa omalle terveydelle ole juurikaan ollut. Katajan tapauksessa pitäisin lähettyvillä, jos näkisin uhkaavan tai uhkaavia henkilöitä lähestyvän nimenomaan kotiaan, ladattu se kannattaa olla.
Entä jos ei näe? Ovikello soi yllättäen, eteisestä ei näkymää ulos jne.

Oman käden oikeus kunniaan, vahvemman laki jne., vai miten tää nyt menee?
 

Perusjäbä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ymmärrätkö miten montaa lakia rikkoisit säilyttämällä ladattua tussaria portinpielessä kotiintunkeutujien varalta? Emme elä (onneksemme) jenkeissä missä tuo "hold your ground" on käytännössä oikeus (ilmeisesti joissain yhteisöissä peräti velvollisuus) lasauttaa ovellakävijä hengiltä, Suomessa samasta toiminnasta olet automaattisesti itse linnassa.

Jos on henki pelissä, niin sitten ei vankila vaikuta niin pahalta, mutta tuskin tulee tapahtumaan tämänkaltainen tilanne edes.
 

Perusjäbä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mites se menikään jenkeissä? Jos omistit aseen, olit kymmeniä kertoja todennäköisemmin turvassa väkivallalta...? Vai olikos se niin. En nyt ihan tarkkaan muista. Jim Jeffries se taisi joskus kertoa noista aseiden tuomasta lisäturvasta.

Niin, Jenkeissä onkin vähän villimpi meininki, ihan hyvät nämä Suomen aselait.

Entä jos ei näe? Ovikello soi yllättäen, eteisestä ei näkymää ulos jne.

Oman käden oikeus kunniaan, vahvemman laki jne., vai miten tää nyt menee?

Ei kannata ampua, jos ei näe. Muitakin vaihtoehtoja löytyy usein kuin ampuminen tai väkivalta.
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Itseltä löytyy pari kunnollista pippurisumutetta eteisestä. Laittomiahan ne on, mutta niin on toisen kotiin tunkeutuminenkin. Käytän vain tarvittaessa kuten sammutuspeittoakin.
 

teppana

Jäsen
Ehkä johonkin toiseen ketjuun sopisi paremmin. Mutta keskusteluna ihan mielenkiintoinen. Miten ihmiset varautuvat turvallisuuteen ja miksi? Minulla ei ole koskaan ollut sumutteita tai muutakaan puolustustarviketta. Enkä ole koskaan kokenut sellaista tarvitsevani. Toisaalta taas yksin asuvan naisen tai heiveröisen tai fyysisesti heikon miehen jopa kannattaa varautua?
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Ehkä johonkin toiseen ketjuun sopisi paremmin. Mutta keskusteluna ihan mielenkiintoinen. Miten ihmiset varautuvat turvallisuuteen ja miksi? Minulla ei ole koskaan ollut sumutteita tai muutakaan puolustustarviketta. Enkä ole koskaan kokenut sellaista tarvitsevani. Toisaalta taas yksin asuvan naisen tai heiveröisen tai fyysisesti heikon miehen jopa kannattaa varautua?

Minulta on joskus kysytty, että mihin aion niitä käyttää. Vastaus oli, että toivottavasti en mihinkään. Toinen on joskus mukanani, mutta syyttömät eivät varmasti niistä joudu kärsimään.
 

teppana

Jäsen
Minulta on joskus kysytty, että mihin aion niitä käyttää. Vastaus oli, että toivottavasti en mihinkään. Toinen on joskus mukanani, mutta syyttömät eivät varmasti niistä joudu kärsimään.

Eikö se tunnu vähän ylimitoitetulta? Tarkoitan siis, että ainakin itse olen meinannut kaatua kävellessä useammin kuin joutua väkivaltaisen ryöstön tai muun vastaavan uhriksi. En kuitenkaan ole harkinnut kypärää kävelylle lähtiessäni.
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Eikö se tunnu vähän ylimitoitetulta? Tarkoitan siis, että ainakin itse olen meinannut kaatua kävellessä useammin kuin joutua väkivaltaisen ryöstön tai muun vastaavan uhriksi. En kuitenkaan ole harkinnut kypärää kävelylle lähtiessäni.

Ei mielestäni. Kypärää en käytä kävellessä, kun pyrin kävelemään niin ettei sitä tarvitse. Sama on sumutteen kanssa. Ei tuo ketään varmaan häiritsekään.
 

teppana

Jäsen
Ei mielestäni. Kypärää en käytä kävellessä, kun pyrin kävelemään niin ettei sitä tarvitse. Sama on sumutteen kanssa. Ei tuo ketään varmaan häiritsekään.

Mutta sumute on lisäsuoja siinä kuten kypärä kävellessä. Jälkimmäinen vaan on monin kerroin todennäköisemmin tarpeellinen.

Ei kai se häiritsekään. Mietin vain että eikö se tunnu vähän, no typerältä kävellä sellainen mukana. Ei minulla ainakaan ikinä ole tullut tilannetta vastaan missä edes olisi käynyt mielessä että "oispa nyt ase/tjms.".

Sitten on myös se tilastollinen tosiasia, aseita omistavat/kantavat ihmiset ovat moninkertaisesti todennäköisempiä joutua väkivallan kohteeksi joko omasta tai toisten toimesta.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kai sitä jollakin kättä pidemmällä varautuu, jos on jotain uhkaa ilmassa, esim. että tuntemattomat miehet tunkeutuu kotiin ja pahoinpitelee. Jos ei ole sellaista uhkaa tiedossa, niin ei varaudu. Itsellä ei ole ainakaan mitään.
 

teppana

Jäsen
Kai sitä jollakin kättä pidemmällä varautuu, jos on jotain uhkaa ilmassa, esim. että tuntemattomat miehet tunkeutuu kotiin ja pahoinpitelee. Jos ei ole sellaista uhkaa tiedossa, niin ei varaudu. Itsellä ei ole ainakaan mitään.

Sama juttu. Sen takia ei kai oikein osaa suhtautua muuten kuin vähän ihmetellen siihen jos vaikka kaupungilla kävellessä on mukana pamppu/sumute/tjms.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
En halua tuomita toisten tekemisiä mutta hiukan kanssa ihmettelen jos joku tosiaan kulkee kadulla pippurisumute taskussa. Siis Suomessa joka on kaikesta huolimatta aika turvallinen maa. Tulee mieleen jotenkin vainoharhainen asenne ihmisiin.

Itse olen ollut muutamissa vaaratilanteissa sekä töissä että siviilissä ja voin teoriassa ajatella että ehkä jostain sumutteesta olisi ollut niissä hyötyä. Mutta kyllä se kaikkein tärkein ase on ollut oma pelisilmä ja järjen käyttäminen niin tilanteiden ehkäisemisessä kuin niiden ratkaisemisessakin.
 

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko

Kaksi tuntomerkeiltään lähi-idästä kotoisin olevaa ilmeisesti yritti tappaa perussuomalaisten edustajan. Ainoa todennäköinen motiivi on poliittinen, kun kerran ps esitteiden avulla houkuttelivat hänet ulos eivätkä edes ryöstäneet mitään. Milloin viimeksi Suomessa poliittisen murhan yritys?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös