Perussuomalaiset

  • 5 389 630
  • 43 485

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Huoh... niinkun on puhuneet 1400 luvulta lähtien. Kyse ei ole uskonnosta, vaan valtapolitiikasta. Hieman historianopintoja lisää.

Huoh...eikö kyse ole silloin juuri islamisaatiosta? Islam on laajenemisuskonto siinä missä kristinusko on. Työkalu, jolla massoja hallitaan. Nämä laajenemispyrkimykset löytyvät molempien uskontojen pyhistä kirjoituksista, että kyllä näille löytyy ihan uskonnollista pohjaa.

Molmmat ovat uskontoja. Uskovista on sitten väännetty etnisiä ryhmiä joko sisä tai ulkopuolelta.

Asian ytimen kiertämistä ja mustan selittelyä valkoiseksi.

Toinen on lisäksi entinen ryhmä. On olemassa ateistisia juutalaisia, mutta hei näytä mulle ateistinen muslimi. Aivan. Jälkimmäinen henkilö on paradoksi.

Suosittelit minulle lisää historian opintoja. Mitähän vastavuoroisesti suosittelisin sinulle?

Hitler ei jahdannut juutalaisia heidän uskonsa vuoksi. Syyt löytyvät muualta.
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Minusta siinä on eroa, esittääkö kritiikin tavallinen kansalainen vai lainsäätäjä.
Minä näkisin tässä lainsäätäjällä samanlaisen sananvapauden kuin normikansalaisellakin
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg

Täällä on persujen pj-äänestyksen jälkeen hehkutettu viihteen perään. En usko hallitusyhteistyön saavuttamaan samanlaista viihdearvoa kuin mitä kansanedustaja Mäkelä tällä tarjosi. Vuoden hauskin juttu, joka täytyy muistaa loppuvuodesta, kun aletaan miettiä Venla-palkintoja.

Alan huolestua. Pakko olla aivan helvetin tyhmä jätkä. Oikeasti tyhmä.

Kyseinen älykkö sai viime eduskuntavaaleissa 6102 ääntä. Kuka tunnustaa äänestäneensä? Ehkä @Trimmer?
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Minä näkisin tässä lainsäätäjällä samanlaisen sananvapauden kuin normikansalaisellakin

Minusta Jussilta pitäisi kysyä seisooko hän vanhojen kirjoitustensa takana kuin mies vai onko takki kääntynyt. Jos fantasioi homon ampumisella tai toivoo vihervasemmistolaisten naisten tulevan raiskatuksi niin kaikki inkkarit eivät ole silloin kanootissa. Jussi on myös todennut että väkivaltainen ratkaisu on aliarvostettua, koskeeko tämä mielipide myös terroristien suorittamaa väkivaltaa?
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Minusta Jussilta pitäisi kysyä seisooko hän vanhojen kirjoitustensa takana kuin mies vai onko takki kääntynyt.

Tämän voisi joku toimittaja nostaa esiin. Ylipäätään poliitikkoja pitäisi hiillostaa enemmän vanhoista päätöksistä ja lausunnoista.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Jännä, en ole nähnyt sinun tuomitsevan Kaikkosen kommentteja hänen saatuaan tuomion korruptiosta. #kaksoisstandardit

Eli kun keskustelun aiheena on Halla-aho, Hakkarainen ja Vapaavuori, olisi minun pitänyt tuomita Kaikkonen joko ennen tai nyt, jotta olisin voinut ottaa osaa keskusteluun. #loogista

En ehkä ole tuominnut Kaikkosen kommentteja, mutta mitä sitten. En minä ole sinuakaan tuominnut siitä, että ulkosuomalaisena otat kantaa Suomeen kohdistuvasta maahanmuutosta ja julkisen rahan käytöstä.
 

Trimmer

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
@Radiopää äänestin kyllä persua, ketä, en kerro. Oli iso virhe, sen voin myöntää.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Minusta Jussilta pitäisi kysyä seisooko hän vanhojen kirjoitustensa takana kuin mies vai onko takki kääntynyt. Jos fantasioi homon ampumisella tai toivoo vihervasemmistolaisten naisten tulevan raiskatuksi niin kaikki inkkarit eivät ole silloin kanootissa. Jussi on myös todennut että väkivaltainen ratkaisu on aliarvostettua, koskeeko tämä mielipide myös terroristien suorittamaa väkivaltaa?

On jo kysytty.

Perussuomalaisten puheenjohtaja Jussi Halla-aho ei haluaisi kommentoida tekstejään kymmenen vuoden takaa.

Hän sanoo kuitenkin, ettei irtisanoudu silloin kirjoittamista ajatuksistaan. Hän sanoo tyylilajin muuttuneen, koska poliittinen profiili on noussut.

– Minä en irtisanoudu siitä, mitä olen sanonut. Olen kirjoittanut erilaisissa elämäntilanteissa erilaisia asioita, en osannut ennustaa omaa poliittista tulevaisuuttani. Kun olosuhteet muuttuvat, ilmaisunkin pitää muuttua, Halla-aho sanoo.

Hän kuitenkin perustelee muotoilua "afrikkalainen ihmissaasta". Halla-aho sanoo viitanneensa ilmaisulla uutisiin, jossa kerrottiin afrikkalaistaustaisesta raiskaajasta.

– En siinä kontekstissa katso, että kyseessä olisi erityisen loukkaava termi.

Kirjoitusta vihervasemmistolaisten naisten raiskausten kohteeksi valikoitumisesta hän ei kommentoi lainkaan.

Sen sijaan vanhaa kirjoitusta, jossa Halla-aho pohdiskelee homoseksuaalin päähän ampumista, hän on itse aikaisemmin arvioinut 17.10.2003 "ei kovin ansiokkaana möläytyksenä".

”Tehtaanpuiston homon kanssa mietin hetken, että jospa hakisin yläkerrasta pyssyn ja ampuisin päähän. Olisiko siitä seuraava hekuma niin suuri, että se ylittäisi vankilareissusta seuraavan harmituksen? Väkivalta on nykyään aliarvostettu ongelmanratkaisukeino.”

Halla-aho korostaa kansallismielisyyttä eikä irtisanoudu vanhoista blogiteksteistään – "Afrikan sarven ihmissaasta" ei ollut hänestä loukkaavaa kieltä | Yle Uutiset | yle.fi
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Sen verran räikeitä vaatimuksia joten ei ihme jos ei Kepulle ja Kokoomukselle käy.

Eipäs yleistetä, Ben Zyskowiczia ei ainakaan haittaa vaikka hallituskumppanin puheenjohtajana on islamofobinen roturealisti. Uskon että myös kepulaisista jokunen jakaa Metsurin näkemykset.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Väitätkö muka ettei terroristien harjoittama väkivalta ole toiminut?

En minä väitä mitään mutta Metsuri on kirjoittanut että väkivaltainen ongelmanratkaisu on aliarvostettua. Haluaisin tietää onko hän edelleen samaa mieltä ja koskeeko mielipide kaikkea väkivaltaa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Ben Zyskowiczia ei ainakaan haittaa vaikka hallituskumppanin puheenjohtajana on islamofobinen roturealisti.

Vaikka kuinka olet umpisokea kommari, Ben kannattaa jättää käsittämättömien, tosin tällä kertaa epäsuoran nimittelysi ulkopuolelle. Yksi kovimmista rasismin vastustajista Kokoomuksessa. Tässä pieni näyte viime vuoden lopulta:

On kuitenkin aivan eri asia Tynkkysen tavoin demonisoida yksi kokonainen uskontokunta ja hyökätä tuon uskonnon seuraajia vastaan. Tynkkynen kirjoittaa muun muassa, että ”islam pitää kitkeä Suomesta pois” ja että ”kaikki vaan nopeasti ulos”, Zyskowicz sanoo.Tässä ei tosiasiassa ole kyse maahanmuuttopolitiikasta, vaan islaminuskoisten ihmisten vastaisesta kiihotuksesta ja rasistisesta ajattelusta.

Ben katsoo Halla-ahon osalta sitä, millainen puolue tuleenyt ulos eikä demonisoi Halla-ahoa ennen sitä.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Vaikka kuinka olet umpisokea kommari, Ben kannattaa jättää käsittämättömien, tosin tällä kertaa epäsuoran nimittelysi ulkopuolelle. Yksi kovimmista rasismin vastustajista Kokoomuksessa. Tässä pieni näyte viime vuoden lopulta:

On kuitenkin aivan eri asia Tynkkysen tavoin demonisoida yksi kokonainen uskontokunta ja hyökätä tuon uskonnon seuraajia vastaan. Tynkkynen kirjoittaa muun muassa, että ”islam pitää kitkeä Suomesta pois” ja että ”kaikki vaan nopeasti ulos”, Zyskowicz sanoo.Tässä ei tosiasiassa ole kyse maahanmuuttopolitiikasta, vaan islaminuskoisten ihmisten vastaisesta kiihotuksesta ja rasistisesta ajattelusta.

Ben katsoo Halla-ahon osalta sitä, millainen puolue tuleenyt ulos eikä demonisoi Halla-ahoa ennen sitä.

Mitä sieniä sinä olet syönyt, eikö nuo Metsurin vanhat kirjoitukset riitä osoittamaan minkälaisesta ihmisestä on kysymys, varsinkin kun hän ei suostu niitä tuomitsemaan vaan seisoo niiden takana? Ei Zyssekään niin tyhmä ole ettei ymmärtäisi että Metsuri ei ole muuttunut, oikeistopopulisti hän sen sijaan on. Ei kenenkään muun tarvitse Metsuria demonisoida, hän tekee sen ihan itse. Miksi sinä minua kommariksi kutsut vaikka itse olet ollut puolueen jäsen?
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Mitä sieniä sinä olet syönyt, eikö nuo Metsurin vanhat kirjoitukset riitä osoittamaan minkälaisesta ihmisestä on kysymys, varsinkin kun hän ei suostu niitä tuomitsemaan vaan seisoo niiden takana?

Ymmärsin, että Ben katsoo tuomion ja vuosien (noin 10) vuotta lieventäväksi sen verran, että haluaa nähdä jatkon osalta, mitä Halla-ahon persut oikeasti ovat. Minusta ihan Ok näkökulma, kun tietää Benin tiukan linjan rasismiin muuten.

Se että sinulle tuo ei sovi, ei tee Benistä kutsumaasi islamofobisen roturealistin aisankannattajaa. Sen sijaan sinusta näkemys tekee sen kommarin tuttuun tapaan, koska vain siellä suunnalla lyödään syyttömiin leimoja islamofobisten tai roturealistien suosimisesta. Muulla on jotain häpyä näissäkin. SInä tosin vetelet leimojasi siihen tapaan jokaiseen, että ansaitset kyllä kommari nimityksesi. Ja se ei tule niinkään puolukannasta, vaan halustasi leimata jokainen, joka ei ole islamista samaa mieltä kanssasi. Tämä leimaus oli ja on hyvin tyypillistä niille, joiden maailma on kommarien tapaan täysin mustavalkoinen.

Silloin rasismiakin julkisuudessa vastustava Ben joutuu sinun jutuissa islamofobisen roturealistin aisankannattajaksi.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Ymmärsin, että Ben katsoo tuomion ja vuosien (noin 10) vuotta lieventäväksi sen verran, että haluaa nähdä jatkon osalta, mitä Halla-ahon persut oikeasti ovat. Minusta ihan Ok näkökulma, kun tietää Benin tiukan linjan rasismiin muuten.

Se että sinulle tuo ei sovi, ei tee Benistä kutsumaasi islamofobisen roturealistin aisankannattajaa. Sen sijaan sinusta näkemys tekee sen kommarin tuttuun tapaan, koska vain siellä suunnalla lyödään syyttömiin leimoja islamofobisten tai roturealistien suosimisesta. Muulla on jotain häpyä näissäkin. SInä tosin vetelet leimojasi siihen tapaan jokaiseen, että ansaitset kyllä kommari nimityksesi. Ja se ei tule niinkään puolukannasta, vaan halustasi leimata jokainen, joka ei ole islamista samaa mieltä kanssasi. Tämä leimaus oli ja on hyvin tyypillistä niille, joiden maailma on kommarien tapaan täysin mustavalkoinen.

Silloin rasismiakin julkisuudessa vastustava Ben joutuu sinun jutuissa islamofobisen roturealistin aisankannattajaksi.

Halla-aho korostaa kansallismielisyyttä eikä irtisanoudu vanhoista blogiteksteistään – "Afrikan sarven ihmissaasta" ei ollut hänestä loukkaavaa kieltä | Yle Uutiset | yle.fi

Laitetaan tämä linkki tänne uudestaan kun et ilmeisesti ole uutista huomannut. Miten tuosta ilmenee että kannat olisivat vuosien saatossa muuttuneet? Mielipiteet ovat samoja, ainoastaan esitystapa on eri. Jos Zysselle on ihan ookoo jatkaa hallituksessa homojen ampumisesta fantasioivan, islamofobisen roturealistin kanssa niin mikä Ben silloin on, opportunisti?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös