Perussuomalaiset

  • 5 390 154
  • 43 487

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Olisi jo korkea aika alkaa auttamaan niitä oikeaita, hädänalaisia pakolaisia. Ja se tapahtuu vain ottamalla ne kaikista hädänalaisimmat pakolaisleireiltä tänne.

Eli leireiltä pitäisi lennättää Suomeen mm. vanhuksia, kehitysvammaisia, sodassa vaikeiten vammautuneita, heikoimmin koulutettuja ja suurperheitä ko. maiden maaseudulta? Hehän niitä kaikista huonoimmassa asemassa olevia juuri ovat ja vaikka tulevat olemaan Suomelle vain ja ainoastaan kulueriä loppuelämänsä, niin onhan tuo hienon humaani näkökanta persuleiristä.
 

Vinyl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aravirran kovuus
Jos nykyisen kannatusromahduksen jälkeen Halla-aho pitää Persut eduskunnan toiseksi suurimpana puolueena seuraavissa EK-vaaleissa, niin voidaan hyvinkin puhua jytkystä.

Halusitko kenties kommentoida lisää esimerkiksi Hollanin vaalitulosta?

Jaa jaa. Eli perseillään itse hommat, hävitään kannatusta, tehdään muutoksia ja mahdollisesti päästään samaan tilanteeseen kuin ennen. Sitten huudetaan jytkyä. Vaikka Hollannissa paikalliset persut lisäsivät kannatustaan he eivät suinkaan olleet suurin puolue. Se ainoa asia mikä tässä merkitsee.
 

Fancy Jasper

Jäsen
Suosikkijoukkue
IceHearts
Juuri nyt alkaa Halla-ahon linjapuhe. Linkki vie IS sivuille. Aikamoista elämänkoulumeininkiä kun seuraa noita äänestyksiä.

Silta on symboli. Sen mahdollistaa siirtymisen toiselle puolelle. Joissain skenaarioissa sillalta voi myös hypätä. Mutta ajattelivatko sillanrakentajat rakentaneensa samalla sillanalusen? Tämä siis tuli mieleen Soinista, joka antoi puolueessaan kasvualustaa rasismille rakentaessaan pienpuoluetta kohti varteenotettavksi toimijaksi poliittisella kentällä. Valitettavaa mutta totta, Soinin elämäntyö on varastettu. Samalla voitaneen todeta, ettei isossa kuvassa Soini ja PerusSuomalaiset olisi niin suuri ilman Halla-ahon siipeä.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Paitsi että tietyt islamilaiset järjestöt puhuvat täysin avoimesti laajenemispyrkimyksistään. Että sellainen salaliitto.

Toinen on uskovainen, toinen on (yleensä) entinen ryhmä. Muuten hyvä.

Huoh... niinkun on puhuneet 1400 luvulta lähtien. Kyse ei ole uskonnosta, vaan valtapolitiikasta. Hieman historianopintoja lisää.

Molmmat ovat uskontoja. Uskovista on sitten väännetty etnisiä ryhmiä joko sisä tai ulkopuolelta.

Asian ytimen kiertämistä ja mustan selittelyä valkoiseksi.

Mutta annetaan JHAn itse kertoa millanen mies on kyseessä.

”Kollektiivisessa närkästyksessäni huomaan välillä, että minun on vaikea tuntea aitoa sympatiaa näiden rikosten uhreja kohtaan. Tunnen houkutusta ajatella, että naiset saavat sitä, mitä pyytävät. Yritän kuitenkin olla ajattelematta näin. Koska kaikki naiset eivät ole sellaisia kuin Virtanen, Biaudet ja Filatov. Raiskaukset tulevat joka tapauksessa lisääntymään. Koska näin ollen yhä useampi nainen tulee joka tapauksessa raiskatuksi, toivon hartaasti, että uhrinsa sattumanvaraisesti valitsevien saalistajien kynsiin jäisivät oikeat naisihmiset. Vihervasemmistolaiset maailmanparantajat ja heidän äänestäjänsä. Mieluummin he kuin joku muu. Heihin ei tehoa mikään muu kuin se, että monikulttuuri osuu omaan nilkkaan.” (Jussi Halla-Aho 20.12.2006 Scripta),

"Todellinen vikapää ei ole afro, joka toteuttaa itseään juuri niin kauan ja paljon kuin koneisto antaa hänen toteuttaa. Todellinen syyllinen, ja legitiimi vihan kohde, on se utopiassa elävä poliittinen eliitti, jolle neekeri on hoivattava reppana ja kiva halinalle ja joka vähät välittää yhteiskuntarauhasta." (Jussi Halla-Aho 30.9.2005 Scripta)

”Tehtaanpuiston homon kanssa mietin hetken, että jospa hakisin yläkerrasta pyssyn ja ampuisin päähän. Olisiko siitä seuraava hekuma niin suuri, että se ylittäisi vankilareissusta seuraavan harmituksen? Väkivalta on nykyään aliarvostettu ongelmanratkaisukeino.” (Jussi Halla-Aho 17.10.2003 Scripta)

"Pelottavaa on vain se, että poliisi ei vallitsevassa mediailmapiirissä voi ampua luotia päähän kiviä nakkelevalle ihmissaastalle. Itse vasemmistohuligaanihan on vain liikaa amerikkalaisia elokuvia nähnyt hyytelötytinä, joka kaatuu puhaltamalla." (Jussi Halla-Aho 19.5.2006 Scripta)

"Minä ainakaan en mene väliin, jos näen jossakin pahoinpitelyn tai raiskauksen. Poliisille toki soitan, mutta on aivan varmaa, etten ryhdy omatoimisesti tapahtumiin puuttumaan. Yksi syy on se, että raiskaajat ja pahoinpitelijät, jotka yleisillä paikoilla suoritettavissa akteissa pääsääntöisesti ovat kolmannen maailman tulokkaita, ovat yleensä aseistettuja ja erittäin halukkaita vahingoittamaan ja tappamaan. En halua kuolla. Toinen ja luultavasti tärkeämpi syy on se, että en vähäisimmässäkään määrin halua riskeerata tilannetta, jossa joutuisin maksamaan jollekin Afrikan sarven ihmissaastalle vahingonkorvauksia "kivusta ja särystä". Tuollaisessa tilanteessa voisin hyvin kuvitella menettäväni kokonaan itsehillinnän ja ottavani hengiltä sekä tuomarin, kipua ja särkyä kärsineen saastan että häntä puolustavan oikeusavustajan." (Jussi Halla-Aho 13.9.2007 Scripta)

"Minua ihmetyttää kokonaisvaltaisesti, miksi muslimeilla on niin suuri halu tuottaa kipua heikoimmassa asemassa oleville, kuten eläimille, lapsille ja naisille. Mielestäni tämä kaava on aika selkeä. Miksi musulmaanit hyppelevät munat pystyssä mölähdellen, kun päitä katkotaan tai jotakuta lyödään raipalla?" (Jussi Halla-Aho 8.2.2007 Scripta)

"Somalit ovat perineet suomalaisessa tajunnassa sen position, joka vuosisatojen ajan kuului romaneille. On vaikea nimetä röyhkeämpää, kiittämättömämpää, vaateliaampaa, aggressiivisempaa ja kaikkinaisesta itsekriittisyydestä vapaampaa vähemmistöä kuin somalit. Kaikista muista, haasteellisistakin, ryhmistä nousee niitä, jotka kehottavat omiaan lopettamaan rasismiruikutuksen ja katsomaan peiliin. Vaan ei somaleista." (Jussi Halla-Aho 10.1.2007 Scripta)

"Minun on vaikea keksiä maailmankaikkeudesta alhaisempaa matelijaa kuin pohjoismainen sosiaalidemokraatti. Tämän reptiilin erityisen limainen alalaji on ruotsalainen sosiaalidemokraatti." (Jussi Halla-Aho 23.3.2006 Scripta)
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Välillä näitä juttuja lukiessa (esim pingviinimies) tulee sellainen mielikuva, että voit olla joko hallislainen tai avoimet ovet irakilaisille toivottava suvakki.

Halla-aho ei omiin suosikkipoliitikkoihin kuulu, mutta osa ajatuksista on ihan paikkansa pitäviä. Kyllä itseäkin vituttaa pk-seudulla kauppakeskuksissa käydessä seurata, kun Irakin armeijasta karanneet veijarit maleksivat siellä. Pakolaispolitiikassa on edelleen tiukennettavaa. Esimerkiksi kielteisen päätöksen saaneet pitäisi ottaa samantien johonkin talteen ja maasta poisto toteuttaa nopeasti yleisen turvallisuuden takia.

Mutta halliksen tai kumppaneiden äänestäminen ei silti ole itselle mikään vaihtoehto. Etenkin kun hänen perässä tulee kaikenmaailman vajakkeja (esim huhtasaari, hakkarainen. Ei paljoa yliopistotutkinnot lämmitä jos evoluutioon ei löydy uskoa).

Toivottavasti Sipilällä ja Orpolla löytyy nyt malttia pohtia seuraavat askeleet rauhassa.
 

Mr. Penguin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins, Blues, Kärpät, Leksand
Eli leireiltä pitäisi lennättää Suomeen mm. vanhuksia, kehitysvammaisia, sodassa vaikeiten vammautuneita, heikoimmin koulutettuja ja suurperheitä ko. maiden maaseudulta? Hehän niitä kaikista huonoimmassa asemassa olevia juuri ovat ja vaikka tulevat olemaan Suomelle vain ja ainoastaan kulueriä loppuelämänsä, niin onhan tuo hienon humaani näkökanta persuleiristä.
Juuri näin. Ei me kaikki maahanmuuttokriittiset mitään hirviöitä olla, itseasiassa suurin osa "persuista" joiden kanssa olen erilaisilla mamukriittisillä foorumeilla keskustellut on melko lailla samaa mieltä kanssani. Nykyisten pakolaisten kanssa on tehty virhe, mutta sen virheen kanssa täytyy nyt vain elää ja hoitaa asiat mahdolisimman inhimillisesti. Jatkossa vaan täytyisi keskittyä siihen että enää ei tule uutta pakolaisvyöryä, vaan otetaan tulevaisuudessa pakolaisia Suomeen hallitusti, ja ainoastaan niitä kaikista hädänalaisimpia (lähinnä naisia ja lapsia), koska kaikkia maailman hädänalaisia meillä toki ei ole varaa auttaa vaikka kuinka sydämestä riipaisee.

Itse vastustan rasismia henkeen ja vereen ja olen naisten ja homojen oikeuksien puolesta. Sen takia tuntuu jotenkin älyttömältä että minua ja kaltaisiani on kutsuttu rasistiksi ihan vain sen takia että emme halua lisää naisia ja homoja vihaavaa uskontoa tänne meille. Jokainen ihminen ja jokainen muslimi on toki yksilö, ja ketään ei saa kohdella ennakkoluuloisesti eikä eri tavoin. Valitettavasti maahanmuutosta keskustellessa on kuitenkin pakko tehdä yleistyksiä, varsinkin kun tilastot kertovat todella karua kieltä Lähi-Idästä tulleiden rikollisuudesta ja soputumattomuudesta. Tätähän se Halla-ahokin tekee, kertoo vain faktoja siitä mitä islam on ja mitä se täällä aiheuttaa. Ei hän ole koskaan mitään rasistista sanonut, mutta kun nykyään kaikki maahanmuuttokritiikki on rasismia. Näin rasismin vastustajana onkin harmi nähdä kuinka sana rasisimi on täysin menettänyt merkityksensä kun sitä jatkuvasti viljellään vääristä mielipiteistä...
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Mitäköhän ihmettä toi Vapaavuori nyt sekoilee: Vapaavuori: Kokoomus ei voi jatkaa hallituksessa - Kotimaa - Ilta-Sanomat

Kyllähän se niin menee, että Halla-ahon pitää enemmän olla valmis kompromisseihin, kun muiden puoluejohtajien. Ei siellä kukaan yksin sooloilemaan pääse, vaikka haluaisikin. Lisäksi Halla-aho osaa kyllä ihan hyvin perustella kantansa yleensä, joten vaikka itse en häntä kovin fanitakaan, niin asiathan siellä edelleen on etusijalla, eikä ihmiset/asenteet.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
"Minua ihmetyttää kokonaisvaltaisesti, miksi muslimeilla on niin suuri halu tuottaa kipua heikoimmassa asemassa oleville, kuten eläimille, lapsille ja naisille. Mielestäni tämä kaava on aika selkeä. Miksi musulmaanit hyppelevät munat pystyssä mölähdellen, kun päitä katkotaan tai jotakuta lyödään raipalla?" (Jussi Halla-Aho 8.2.2007 Scripta)

”Koska näin ollen yhä useampi nainen tulee joka tapauksessa raiskatuksi, toivon hartaasti, että uhrinsa sattumanvaraisesti valitsevien saalistajien kynsiin jäisivät oikeat naisihmiset.”
(Jussi Halla-Aho 20.12.2006 Scripta),

”Tehtaanpuiston homon kanssa mietin hetken, että jospa hakisin yläkerrasta pyssyn ja ampuisin päähän. Olisiko siitä seuraava hekuma niin suuri, että se ylittäisi vankilareissusta seuraavan harmituksen? Väkivalta on nykyään aliarvostettu ongelmanratkaisukeino.” (Jussi Halla-Aho 17.10.2003 Scripta)

"Pelottavaa on vain se, että poliisi ei vallitsevassa mediailmapiirissä voi ampua luotia päähän kiviä nakkelevalle ihmissaastalle." (Jussi Halla-Aho 19.5.2006 Scripta)

"Tuollaisessa tilanteessa voisin hyvin kuvitella menettäväni kokonaan itsehillinnän ja ottavani hengiltä sekä tuomarin, kipua ja särkyä kärsineen saastan että häntä puolustavan oikeusavustajan." (Jussi Halla-Aho 13.9.2007 Scripta)

Jos ironia olisi yhtään paksumpaa sitä voisi leikata veitsellä. Minua ihmetyttää kokonaisvaltaisesti, miksi Jussilla on niin suuri halu tuottaa kipua heikoimmassa asemassa oleville, kuten demareille, vihreille ja naisille. Mielestäni tämä kaava on aika selkeä. Miksi Halla-ajot hyppelevät munat pystyssä mölähdellen, kun ihmisiä ammutaan tai kohdellaan väkivaltaisesti?
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Eihän Ahtisaari demokratiaa lytännyt, vaan kansanäänestykset. Ja siitä olen hänen kanssaan samaa mieltään, kansanäänestykset ovat poliitikkojen keino paeta vastuutaan.
No sinustako Sveitsissä ei ole demokratiaa? Sitä kutsutaan suoraksi demokratiaksi. Kun Ahtisaari ilmoitti, että kansanäänestykset on perseestä niin kyllä se nyt suora hyökkäys oli silloin demokratiaa kohtaan. Edelleen odotan, että mikä se parempi vaihtoehto sitten on?
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
"Minua ihmetyttää kokonaisvaltaisesti, miksi muslimeilla on niin suuri halu tuottaa kipua heikoimmassa asemassa oleville, kuten eläimille, lapsille ja naisille. Mielestäni tämä kaava on aika selkeä. Miksi musulmaanit hyppelevät munat pystyssä mölähdellen, kun päitä katkotaan tai jotakuta lyödään raipalla?" (Jussi Halla-Aho 8.2.2007 Scripta)

”Koska näin ollen yhä useampi nainen tulee joka tapauksessa raiskatuksi, toivon hartaasti, että uhrinsa sattumanvaraisesti valitsevien saalistajien kynsiin jäisivät oikeat naisihmiset.”
(Jussi Halla-Aho 20.12.2006 Scripta),

”Tehtaanpuiston homon kanssa mietin hetken, että jospa hakisin yläkerrasta pyssyn ja ampuisin päähän. Olisiko siitä seuraava hekuma niin suuri, että se ylittäisi vankilareissusta seuraavan harmituksen? Väkivalta on nykyään aliarvostettu ongelmanratkaisukeino.” (Jussi Halla-Aho 17.10.2003 Scripta)

"Pelottavaa on vain se, että poliisi ei vallitsevassa mediailmapiirissä voi ampua luotia päähän kiviä nakkelevalle ihmissaastalle." (Jussi Halla-Aho 19.5.2006 Scripta)

"Tuollaisessa tilanteessa voisin hyvin kuvitella menettäväni kokonaan itsehillinnän ja ottavani hengiltä sekä tuomarin, kipua ja särkyä kärsineen saastan että häntä puolustavan oikeusavustajan." (Jussi Halla-Aho 13.9.2007 Scripta)

Jos ironia olisi yhtään paksumpaa sitä voisi leikata veitsellä. Minua ihmetyttää kokonaisvaltaisesti, miksi Jussilla on niin suuri halu tuottaa kipua heikoimmassa asemassa oleville, kuten demareille, vihreille ja naisille. Mielestäni tämä kaava on aika selkeä. Miksi Halla-ajot hyppelevät munat pystyssä mölähdellen, kun ihmisiä ammutaan tai kohdellaan väkivaltaisesti?

Jonkun pitäisi nyt kysyä Metsurilta allekirjoittaako hän edelleen nuo vanhat mielipiteensä. Minusta on päivänselvää että tuollaisen aatemaailman omaava ihminen ei voi olla hallituspuolueen puheenjohtaja.

ps. käsittääkseni aika moni persupoliisi kannatti Metsuria puheenjohtajaksi, mielenkiintoista.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Mutta kun kotouttaminen on pelkkää rahan tuhlausta. Kaikki faktat valitettavasti kertovat sen, että nuoret muslimiehet eivät vain sopeudu vaikka kuinka heitä yritetään kotouttaa.

Viitsitkö kuola suussa huutamisen lomassa heittää pöytään ne faktat joihin viittaat että niitä voisi tarkastella, herr Obergruppenfuhrer?
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Minua ihmetyttää kokonaisvaltaisesti, miksi Jussilla on niin suuri halu tuottaa kipua heikoimmassa asemassa oleville, kuten demareille, vihreille ja naisille.

ööö... demarit ja vihreät ja naiset heikommassa asemassa täällä Suomessa? demareita ja vihreitä ei edes mainittu?

Jussista varmaan löytää terävämpääkin kritiikkiä, ettei tarvitse keksiä.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Silta on symboli. Sen mahdollistaa siirtymisen toiselle puolelle. Joissain skenaarioissa sillalta voi myös hypätä. Mutta ajattelivatko sillanrakentajat rakentaneensa samalla sillanalusen? Tämä siis tuli mieleen Soinista, joka antoi puolueessaan kasvualustaa rasismille rakentaessaan pienpuoluetta kohti varteenotettavksi toimijaksi poliittisella kentällä. Valitettavaa mutta totta, Soinin elämäntyö on varastettu. Samalla voitaneen todeta, ettei isossa kuvassa Soini ja PerusSuomalaiset olisi niin suuri ilman Halla-ahon siipeä.

Tuossa jo aiemmin viittasin siihen että Soinia saattaa nyt harmittaa että ei ulostanut Allah-Ahoa ja Mauri Kunnaksen satuhahmoa aiemmin kun oli mahdollisuus. PS:n keräämä rahallinen ja aineellinen hyvä lienee Hitler -Ahon ja juopon sahayrittäjän ulottumattomissa, mikä lohduttanee Timoa.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Heh, siellä on Jyväskylässä menoa ja meininkiä. "Oletko sä kännissä". :D

Linkki Iltalehden juttuun.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
ööö... demarit ja vihreät ja naiset heikommassa asemassa täällä Suomessa? demareita ja vihreitä ei edes mainittu?

Jussista varmaan löytää terävämpääkin kritiikkiä, ettei tarvitse keksiä.
En minä nyt koko tuotantoa jaksanut lainata:
"Minun on vaikea keksiä maailmankaikkeudesta alhaisempaa matelijaa kuin pohjoismainen sosiaalidemokraatti. Tämän reptiilin erityisen limainen alalaji on ruotsalainen sosiaalidemokraatti." (Jussi Halla-Aho 23.3.2006 Scripta)

toivon hartaasti, että uhrinsa sattumanvaraisesti valitsevien saalistajien kynsiin jäisivät oikeat naisihmiset. Vihervasemmistolaiset maailmanparantajat ja heidän äänestäjänsä.

pahoittelen kritiikkinä terävöimyyttä, krapulassa olen vain niin leppoisalla tuulella.
 

Boulerice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boogaard(R.I.P) ja Twist
Vapaavuorella ei ole mitään muodollista roolia kokoomuksen eduskuntaryhmässä, joten mitä sitten? Mies on itsekin saanut tuomion mm. pahoinpitelystä, joten lähinnä kai tässä kaksinaismoralismi rehottaa?

Pieksi aika pahoin nuoren miehen ja sen lisäksi on tainnut ajella vähän kännissä.
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Mitäköhän ihmettä toi Vapaavuori nyt sekoilee: Vapaavuori: Kokoomus ei voi jatkaa hallituksessa - Kotimaa - Ilta-Sanomat

Kyllähän se niin menee, että Halla-ahon pitää enemmän olla valmis kompromisseihin, kun muiden puoluejohtajien. Ei siellä kukaan yksin sooloilemaan pääse, vaikka haluaisikin. Lisäksi Halla-aho osaa kyllä ihan hyvin perustella kantansa yleensä, joten vaikka itse en häntä kovin fanitakaan, niin asiathan siellä edelleen on etusijalla, eikä ihmiset/asenteet.

Kerrassaan outo kirjoitus. Tähän mennessä Halla-ahon ainoa ehto on ollut, että noudatetaan hallitusohjelmaa. Mielestäni tämä vaikuttaa aika pieneltä pyynnöltä ja hallituspuolueiden ohjelman noudattaminen nyt on ihan perusedellytys hallituspolitiikan tekemiselle.

Ennen kaikkea tämä lause kuulostaa melkoisen oudolta:

Jan Vapaavuori kirjoitti:
Jos liberaalia demokratiaa ja valistunutta länsimaista ihmiskäsitystä ei puolusteta nyt

Boldaus oma. Mielestäni Halla-ahon valinta Perussuomalaisten puheenjohtajaksi on jopa harvinaisen liberaalia demokratiaa. Ja nyt Vapaavuori on sitä mieltä, että väärin äänestetty.

Olen myös samaa mieltä kanssasi, että politiikassa pitäisi olla niin, että asiat ja mielipiteet riitelevät, eivät henkilöt mielipiteiden takana.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Noista @dana77 kopioimista Halla-ahon vanhemmista kirjoituksista sen verran, että itse vaatisin pääministerinä Halla-aholta anteeksipyyntöä niiden osalta ja nöyrää itsetutkistelun paikkaa ihan julkisestikin. Nuo ovat pahempia kuin Trumpin surkeimmat möläytykset ja vaikka Halla-aho ei pressaksi ole - ainakaan vielä - nousemassakaan, hallituspuolueen puheenjohtajan arvojen tulee olla edes suunnilleen samalla kartalla muun hallituksen arvojen kanssa.

Se on sitten mielenkiintoinen juttu, jos kepu ja Sipilä toimii toisin eli ei vaadi mitään, mutta ei hajota hallitustakaan.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Mies on itsekin saanut tuomion mm. pahoinpitelystä, joten lähinnä kai tässä kaksinaismoralismi rehottaa?

Presidentti Niinistöltä tuli hyvä kommentti. Hän totesi, että vaikka ihminen voi sovittaa tekonsa, on [suora lainaus] heillä (Halla-aho ja Hakkarainen) aika tehtävä on edessään, jos haluavat todella vakuuttaa meidät siitä, että ne elementit, jotka tuomioon johtivat, ovat poissa. En ole huomannut, että olisi käytetty puheenvuoroja, joissa on luovuttu aiemmin sanotusta [suora lainaus päättyy].

Näkyykö pahoinpitely Vapaavuoren poliitikassa ja näkyykö kiihottaminen kansanryhmää vastaan persukaksikon politiikassa. Minusta tämä kysymys on oleellinen siinä, onko Vapaavuorella varaa arvostella Halla-ahon ja Hakkaraisen saamia tuomioita.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Näkyykö pahoinpitely Vapaavuoren poliitikassa ja näkyykö kiihottaminen kansanryhmää vastaan persukaksikon politiikassa. Minusta tämä kysymys on oleellinen siinä, onko Vapaavuorella varaa arvostella Halla-ahon ja Hakkaraisen saamia tuomioita.

Tuomion jälkeen eiköhän politiikassa raja mene siinä, että ilmaisee katuvansa:

Olen viettänyt puolivilliä nuoruutta, Vapaavuori vastasi Yle TV1:n Ykkösaamussa kysymykseen siitä, mitä tuomiot kertovat hänestä ihmisenä. Hän kutsuu tekojaan raskaaksi taakaksi, jota hän katuu syvästi. Vapaavuori ei kuitenkaan aio musertua menneisyytensä alle. Sellaista aikakonetta ei ole, johon voisin hypätä ja jättää ne tekemättä.


Vapaavuori menneisyydestään: Raskas taakka, jota kadun | Yle Uutiset | yle.fi

Halla-aholta voisi odottaa ihan samanlaista ulostuloa. Toki epäilen, että emme sellaista näe. Ja se kertoo paljon, jos niin käy.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Näkyykö pahoinpitely Vapaavuoren poliitikassa ja näkyykö kiihottaminen kansanryhmää vastaan persukaksikon politiikassa. Minusta tämä kysymys on oleellinen siinä, onko Vapaavuorella varaa arvostella Halla-ahon ja Hakkaraisen saamia tuomioita.
Vapaavuoren pahoinpitelytuomiosta on 33 vuotta, Hakkaisen tuomio on niinkin kaukaa kuin vuodelta 2017, eikä Halliksenkaan tuomiosta hirveän montaa vuotta ole. Halla-aho ja Hakkarainen eivät ole mitään katumusta osoittaneet teoistaan. Jos tuosta ei eroa löydä, niin en usko että pystyn auttamaan. Hallikselta vielä säälittävää ininää miten korkeimman oikeuden päätökset on mielipidekysymyksiä.

jos ihminen on liian tyhmä tajuamaan miksi Domenica Niehoffia saa sanoa huoraksi eikä siitä saa tuomiota, mutta esim Tarja Halosta ei saa, niin silloin hän on minun mielestäni liian tyhmä ministeriksi, mutta demokratiaan tietenkin kuuluu että tyhmiäkin saa äänestää. Yle ei saanut tuomiota tästä jutustaan: Suomalaistutkimus löysi kaksi väkivaltageeniä – selittävät myös rähinäviina-ilmiötä | Yle Uutiset | yle.fi
 
Viimeksi muokattu:

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Näkyykö pahoinpitely Vapaavuoren poliitikassa ja näkyykö kiihottaminen kansanryhmää vastaan persukaksikon politiikassa. Minusta tämä kysymys on oleellinen siinä, onko Vapaavuorella varaa arvostella Halla-ahon ja Hakkaraisen saamia tuomioita.

Tässä onkin hyvä kysymys, mutta mahdoton vastata. Suhtautuuko Vapaavuori kevyesti väkivaltarikollisuuteen, koska on itsekin tuomion saanut? Kukaan ei osaa sanoa
 

Tami Talk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Daespoo moderators
Veikkaan, että Vapaavuori hyödyntää tilannetta ja lyö painetta Sipilän suuntaan. Tässä tilanteessa kokoomuksella on vain voitettavaa, kun kepun ja persujen gallupit ovat pudotuksessa. Kokoomuksella on varaa lähteä uusiin vaaleihin, mutta Sipilällä ja persuilla ei oikein ole.

Veikkaan, että Vapaavuori on hyvässä yhteistyössä Orpon kanssa ja toimii kokoomuksen äänitorvena hallituksen ulkopuolelta.

On aika varmaa, että Sipilä ei lähde hajottamaan hallitusta, joten nyt kaikki korostavat omia näkemyksiään ja omaa asemaansa, jotta hallituksen pelisääntökeskusteluissa voidaan hakea itselle sopivia kompromisseja.

Sipilä saa maakuntamallin, Kokoomus saa tasapainottaa taloutta ja leikata, Halla-Aho saa tiukempaa maahanmuuttopolitiikkaa. Kaikille kelpaa.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Tässä onkin hyvä kysymys, mutta mahdoton vastata. Suhtautuuko Vapaavuori kevyesti väkivaltarikollisuuteen, koska on itsekin tuomion saanut? Kukaan ei osaa sanoa

Ainakin on katunut sen sijaan, että on alkanut syyttää tuomioistuinta väärästä tuomiosta. Mihinköhän se demokratian arvostus silloin unohtui? @Cobol'ilta hyvä tarkennus, että Vapaavuori on nimenomaan katunut väkivaltateko(j)aan.
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ainakin on katunut sen sijaan, että on alkanut syyttää tuomioistuinta väärästä tuomiosta. Mihinköhän se demokratian arvostus silloin unohtui?

Mielestäni on ihan ok, jos jonkun mielestä saamansa tuomio ei tunnu oikealta. Jos rattijuoppo haukkuu tuomion saamisen jälkeen oikeuslaitoksen, äänestäjät kyllä varmasti antavat asiasta palautteen seuraavissa vaaleissa - jos sen tarpeelliseksi näkevät. Sama sopii Halla-ahoonkin.

Pitäisin vähän hassuna, jos esim. ylinopeussakkoihin tuomittu ei voisi kannattaa moottoriteille 130km/h rajoitusta tai vaikka rattijuopumuksesta tuomittu liberaalimpaa alkoholipolitiikkaa... sama pätee näihin kiihotusrikoksiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös