Perussuomalaiset

  • 5 567 934
  • 44 578

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Mäkelä ilmeisesti suivaantui tästä ja heitti facebookiin hassun hauskan kommentin: Budjetin valmistelu raksuttaa taustalla. Ja mikä mukavaa, leikkauslistalla on myös tämän Teivaisen työnantaja :)
Oletko varma, että Mäkelä ei ollut tosissaan? Ei noista persuista koskaan tiedä. Mielenkiinnolla jään odottamaan seuraavan persukansanedustajan ulostuloa julkisuuteen jonkun häkellyttävän mielipiteensä kanssa.

Persujen puoluekokousedustajilla on ensi viikon lauantaina mahdollisuus tavata monikulttuurisuuden puolustajia kaupungissa järjestettävässä mielenosoituksessa. Ja he voivat myös Turun illassa mennä kertomaan Turun keskustassa oleville ulkomaalaistaustaisille miehille, mitä mieltä he ovat näistä. Eiköhän Halla-aholla ja kumppaneilla ole rohkeutta tällaiseen suoraan vuorovaikutukseen mamujen kanssa, joista he niin paljon puhuvat.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Laitetaan nimi muistiin ja seurataan, koska siirtyminen Perussuomalaisiin tapahtuu. Tämän kansan edustajan (lainaus KANSAN EDUSTAJA SARI HALONEN mielipiteet näyttäisivät olevan hieman teille päin kallellaan.

Ihan OT, mutta aika huimaa tuo oikein_kirjoitus esittelyssä:

Olen 48-vuotias avojalkainen oululainen 4 lapsen ja kahden lapsen mummi sekä yhden australialaisen vaihto-oppilaan host-äiti. Olen työläiskodin kasvatti ja suvussani on ollut useita ay-aktiiveja sekä luottamusmiehinä että liittojen palveluksissa. Olen opiskellut aikoinaan Kemissä insinööriksi ja jatkanut opiskeluja Oulun yliopistossa diplomi-insinööriksi ajautunut Nokialle virran mukana töihin ja yhä edelleen olen töissä Nokialla Oulun Ruskossa. Oulun demareissa olen ollut mukana vuodesta 1992.
 
Viimeksi muokattu:

Kanerva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights
ihan OT, mutta aika huimaa tuo oikein_kirjoitus esittelyssä:

Olen 48-vuotias avojalkainen oululainen 4 lapsen ja kahden lapsen mummi sekä yhden australialaisen vaihto-oppilaan host-äiti. Olen työläiskodin kasvatti ja suvussani on ollut useita ay-aktiiveja sekä luottamusmiehinä että liittojen palveluksissa. Olen opiskellut aikoinaan Kemissä insinööriksi ja jatkanut opiskeluja Oulun yliopistossa diplomi-insinööriksi ajautunut Nokialle virran mukana töihin ja yhä edelleen olen töissä Nokialla Oulun Ruskossa. Oulun demareissa olen ollut mukana vuodesta 1992.


Ceevee on kans aika stydi. Listattuna 30 vuotta vanhat kesäduunit. Eipä myöskään yllätä, et on ollut lautamiehenä. Sinnehän noi puolueet laitaa hyödylliset idiootit tuntemaan itsensä tärkeeksi.
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ihan OT, mutta aika huimaa tuo oikein_kirjoitus esittelyssä:

Olen 48-vuotias avojalkainen oululainen 4 lapsen ja kahden lapsen mummi sekä yhden australialaisen vaihto-oppilaan host-äiti. Olen työläiskodin kasvatti ja suvussani on ollut useita ay-aktiiveja sekä luottamusmiehinä että liittojen palveluksissa. Olen opiskellut aikoinaan Kemissä insinööriksi ja jatkanut opiskeluja Oulun yliopistossa diplomi-insinööriksi ajautunut Nokialle virran mukana töihin ja yhä edelleen olen töissä Nokialla Oulun Ruskossa. Oulun demareissa olen ollut mukana vuodesta 1992.

Kuuluisi ehkä oikeinkirjoitusketjuun, mutta mikä tuossa nyt niin pahasti meni pieleen? Eihän tuo nyt kaikkein sujuvinta ollut, mutta ainakin sinne päin.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Kuuluisi ehkä oikeinkirjoitusketjuun, mutta mikä tuossa nyt niin pahasti meni pieleen? Eihän tuo nyt kaikkein sujuvinta ollut, mutta ainakin sinne päin.

[OT]En todellakaan mikään oikeinkirjoitusprofeetta ole, mutta ainakin jo ensimmäinen virke on outo:

Olen 48-vuotias avojalkainen oululainen 4 lapsen ja kahden lapsen mummi sekä yhden australialaisen vaihto-oppilaan host-äiti.

Käytetään alle kymmenen lukumäärästä samassa yhteydessä numeroa sekä kirjoitettua muotoa ja eihän tuosta (4 lapsen ja kahden lapsen mummi) muutoinkaan oikein tolkkua ota.

Olen opiskellut aikoinaan Kemissä insinööriksi ja jatkanut opiskeluja Oulun yliopistossa diplomi-insinööriksi ajautunut Nokialle virran mukana töihin ja yhä edelleen olen töissä Nokialla Oulun Ruskossa.

Jotain voisi nyt ainakin olla tuon diplomi-insinööriksi ja ajautunut välissä, koska nyt virke on yksi valtava hengästyttävä sanamössö.

Lähinnä tuossa huvittaa, että on sivuilla henkilön esittelynä, jonka jokainen sivuilla vierailija ensimmäisenä lukee.[/OT]
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Turun Sanomat kertoo seuraavaa:

Imatralainen perussuomalaisten jäsen Ari Kukkanen uhkailee väkivallalla Turussa ensi viikolla järjestettävän mielenosoituksen osallistujia.

Kukkanen on lisännyt sosiaalisen median palveluun facebookiin kommentin, jossa hän pohtii jääkiekkomailojen tarpeellisuutta Turussa järjestettävän Meillä on unelma -mielenosoituksessa.

– Minulla on unelma-mielenosoitus järjestetään Turussa samaan aikaan kuin Perussuomalaisten puoluekokous, SATTUMAAKO? Pitäisiköhän ottaa jääkiekkomaila mukaan ja mennä Turkuun katsomaan "lätkää”?, kirjoittaa Kukkanen.

Kommentti on kirjoitettu Finnish Defence Leaguen päivitykseen.

Perussuomalaisten puoluesihteeri Riikka Slunga-Poutsalon mukaan Kukkanen on eroamassa puolueesta. Asiaa ei ole kuitenkaan lomien vuoksi voitu vielä käsitellä puoluehallituksessa. Hänen mukaansa asiaan palataan ensi viikolla.

Turun Sanomat ei tavoittanut Kukkasta kommentoimaan tapahtunutta.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Mikäköhän uhkaus tuolla oli? Eroamassa oleva persu liittyy punavihreisiin, ja ottaa totuttuun tapaan jäkismailan mukaan eläinten rääkkäämistä varten?

Yleensä tällaisten tusinatason persuälykköjen kommentteihin on turhaa kiinnittää huomiota, mutta tämä liittyy suoraan Immosen taistelupuheisiin. Kyseinen pelle on vielä persu ja hänen kommentit liittyvät myös persujen puoluekokoukseen. Kyseessä ei ole suoranainen uhkaus, vaikka TS näin uutisoikin, mutta sävy on uhkaava. Tuosta voisi päätellä, että Kukkasen mielestä on hyväksyttävää, että jääkiekkomailaa voidaan käyttää rauhanomaisessa mielenosoituksessa, joka sotii hänen kapeakatseista maailmankuvaansa vastaan. Et sinäkään niin tyhmä voi olla, ettet näe kirjoituksessa mitään uhkaavaa. Seuraavaksi saamme kai lukea Dee Sniderin kommentin "mut ku vihervasemmistossa..."

Immosen kirjoitusta on turha nähdä normaalina poliittisena retoriikkana, sillä kirjoituksen jälkeiset kommentit muilta samanhenkisiltä osoittaa, minkälainen asenneilmasto Suomessa on.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Kun nyt persujen ulostuloista on annettu, toki täysin ansaitusti, sapiskaa, niin nyt on paikka on kehuille. Kansanedustaja Kaj Turunen osoittaa upeaa ryhtiä puolustaessaan USA:n hallinnon hirmuvallan uhreiksi joutuneita Suomen kansalaisia kohtaan: http://www.esaimaa.fi/Online/2015/07/31/Kansanedustaja Kaj Turunen paheksuu suomalaisen joutumista USA:n pakotelistalle/20152972/4
Toisaalta Turusen tarkoitusperät epäilyttävät. Hän sanoi viime vuoden puolella, ettei Suomen tulisi hyväksyä Venäjä-pakotteita, koska ne haittaavat Suomen taloutta. Minusta tuollainen kannanotto on pöyristyttävä ja suomettunut.

Pakotteista irtaantuminen olisi Suomelta äärimmäisen tyhmä YYA-ratkaisu, harmittavasti Turunen ei tunnu sitä tietävän.

https://www.suomenuutiset.fi/suomen-ei-tarvitse-olla-venaja-pakotteissa-mukana/
Linkki Perussuomalaisten puoluelehteen ja Turusen pakotelausuntoon.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Toisaalta Turusen tarkoitusperät epäilyttävät. Hän sanoi viime vuoden puolella, ettei Suomen tulisi hyväksyä Venäjä-pakotteita, koska ne haittaavat Suomen taloutta. Minusta tuollainen kannanotto on pöyristyttävä ja suomettunut.

Pakotteista irtaantuminen olisi Suomelta äärimmäisen tyhmä YYA-ratkaisu, harmittavasti Turunen ei tunnu sitä tietävän.

https://www.suomenuutiset.fi/suomen-ei-tarvitse-olla-venaja-pakotteissa-mukana/
Linkki Perussuomalaisten puoluelehteen ja Turusen pakotelausuntoon.

No minusta on väärin puhua sellaisesta toimintalinjasta suomettumisena, joka kiistatta on, ainakin lyhyellä aikavälillä, Suomen kansallisten intressien mukaista. Kiistatta on niin, että Suomi kärsii Venäjän vastaisista pakotteista enemmän kuin hyötyy niistä. Vai oletko tästä eri mieltä?

Ainakin omasta mielestäni suomettuminen tai rähmälläänolo on sellaista, että alistutaan sellaiseen politiikkaan, joka ei ole kansallisen edun mukaista, mutta hyväksytään se, koska pelätään, että mitä ne meistä ajattelee, jos ei tehdä näin. Eli periaatteessa voitaneen todeta pakotepolitiikan hyväksymisen olevan eräänlaista rähmälläänoloa Brysselin suuntaan.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
No minusta on väärin puhua sellaisesta toimintalinjasta suomettumisena, joka kiistatta on, ainakin lyhyellä aikavälillä, Suomen kansallisten intressien mukaista. Kiistatta on niin, että Suomi kärsii Venäjän vastaisista pakotteista enemmän kuin hyötyy niistä. Vai oletko tästä eri mieltä?
En ole eri mieltä pakotteiden vaikutuksista. Mutta Suomen intressien mukaista on kuulua EU:n yhteiseen rintamaan, josta irtautuminen olisi mielestäni vaarallinen ratkaisu Suomelta. Venäjä saattaisi nähdä sen jonkinlaisena hiljaisena hyväksyntänä maan toimille/Suomen lähentymisenä Venäjää kohden, tuollaiset tulkinnat kuulostavat omaan korvaani erittäin pelottavilta.
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
No minusta on väärin puhua sellaisesta toimintalinjasta suomettumisena, joka kiistatta on, ainakin lyhyellä aikavälillä, Suomen kansallisten intressien mukaista. .
Monien mielestä Kekkosen ajan suomettuminen oli tuoilloin Suomen kansallisten etujen mukaista. Ainakin aika harva sitä avoimesti vastusti.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
En ole eri mieltä pakotteiden vaikutuksista. Mutta Suomen intressien mukaista on kuulua EU:n yhteiseen rintamaan, josta irtautuminen olisi mielestäni vaarallinen ratkaisu Suomelta. Venäjä saattaisi nähdä sen jonkinlaisena hiljaisena hyväksyntänä maan toimille/Suomen lähentymisenä Venäjää kohden, tuollaiset tulkinnat kuulostavat omaan korvaani erittäin pelottavilta.

Niin tämä linjasi on varmaankin äärimmäinen vastakohta suomettumiselle. Että ei tehdä päätöksiä rationaalisesti kansallisen edun pohjalta, vaan ensisijaisesti on tärkeintä, ettei missään nimessä anneta positiivisia signaaleja naapurimaa Venäjälle.

Se on lapsellista ja ideologista höttöä ynnä turhaa vastakkainasettelua, että olisi jotenkin olemassa jotenkin hyvä ja oikeudenmukainen länsi sekä sitten paha Venäjä. Todellisuudessa on järkevintä kussakin ulkopoliittisessa asiassa tehdä päätökset asia kerrallaan omien intressien ja arvojen pohjalta. Useimmiten tällöin asetutaan samaan leiriin EU-maiden kanssa, mutta suinkaan aina tämä ei ole tarkoituksenmukaista.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
se voidaan nähdä Suomen eduksi että Venäjä ei miehittää naapurimautaan eli kysymys ei ole pelkästä lyhyen tähtäimen taloudellisesta edusta.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Niin tämä linjasi on varmaankin äärimmäinen vastakohta suomettumiselle. Että ei tehdä päätöksiä rationaalisesti kansallisen edun pohjalta, vaan ensisijaisesti on tärkeintä, ettei missään nimessä anneta positiivisia signaaleja naapurimaa Venäjälle.

Se on lapsellista ja ideologista höttöä ynnä turhaa vastakkainasettelua, että olisi jotenkin olemassa jotenkin hyvä ja oikeudenmukainen länsi sekä sitten paha Venäjä. Todellisuudessa on järkevintä kussakin ulkopoliittisessa asiassa tehdä päätökset asia kerrallaan omien intressien ja arvojen pohjalta. Useimmiten tällöin asetutaan samaan leiriin EU-maiden kanssa, mutta suinkaan aina tämä ei ole tarkoituksenmukaista.
Minä ajattelen tässä nimenomaan sitä venäläismielistä suomettumista, mihin tuolla sanalla usein viitataankin. Olen sitä mieltä, ettei Suomen tule osoittaa pienintäkään hyväksynnän merkkiä Venäjän toimille Ukrainassa. Samaa mieltä olin Irakin sodastakin, kun USA hyökkäsi maahan 2003.

Ulkopolitiikka ei koskaan ole mustavalkoista, lännessä on omat huonot puolensa ja Venäjällä omat huonot puolensa. Mutta mielestäni Venäjä ansaitsee kaiken paskan niskaan Ukrainan tapahtumien johdosta, heidän takiaan siellä soditaan.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Minä ajattelen tässä nimenomaan sitä venäläismielistä suomettumista, mihin tuolla sanalla usein viitataankin. Olen sitä mieltä, ettei Suomen tule osoittaa pienintäkään hyväksynnän merkkiä Venäjän toimille Ukrainassa. Samaa mieltä olin Irakin sodastakin, kun USA hyökkäsi maahan 2003.

Ulkopolitiikka ei koskaan ole mustavalkoista, lännessä on omat huonot puolensa ja Venäjällä omat huonot puolensa. Mutta mielestäni Venäjä ansaitsee kaiken paskan niskaan Ukrainan tapahtumien johdosta, heidän takiaan siellä soditaan.

Minäkin haluan tuomita Venäjän teot Ukrainassa. Kokonaan toinen asia on se, että ovatko nämä pakotteet missään linjassa sen kanssa, että miten toimittiin vaikkapa USA:n kohdalla Irakin sodan yhteydessä. Rationaalisesti ajatellen Yhdysvallat rikkoi kansainvälistä oikeutta vielä räikeämmällä, tuhoisammalla ja yksiselitteisemmällä tavalla kuin Venäjä Ukrainassa, mutta siitä huolimatta jenkkejä kohtaan ei osoitettu sormea heristelyä kummempaa. Ja nyt sitten on jotenkin yhtäkkiä ensiarvoisen tärkeää pitää voimassa pakotteet Venäjää vastaan, vaikka todellisuudessa Venäjän vastuu tämänkin hetken osuudesta Ukrainan sisällissotaan on erittäin kyseenalainen ja vaikeasti määriteltävissä.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
No kerrotko minulle, mikä Venäjän rooli tällä hetkellä siellä on?
Sotia Ukrainan laillista hallitusta vastaan.

Russian soldiers face prison for refusing to fight in Ukraine :: khpg.org
Ukraine crisis: Russian mothers of killed and captured soldiers ask 'why are our sons fighting in Ukraine?' - Europe - World - The Independent
Russian soldier dies in Ukraine because 'there was no other job'

Todistuslausuntoja ja lähteitä on verkko pullollaan. Senkus käyt lukemassa.

Putin myös aikaisemmin sanoi etteivät vihreät miehet ole venäläisiä. Kuitenkin: Putin: Krimin valtaus osoitus Venäjän armeijan kyvystä | Yle Uutiset | yle.fi Tämän nyt viimeistään pitäisi todistaa, ettei mitään Venäjä sano pidä ottaa todesta.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Sotia Ukrainan laillista hallitusta vastaan.

Niin joo. Venäjä käy sotaa Ukrainan hallitusta vastaan, vaikka läntisten tiedustelutietojen mukaan Donbassissa ei tällä hetkellä ole mitään venäläisjoukkoja, vain joitakin satoja venäläisiä kouluttajia ja neuvonantajia. Järjellä ajatellen kyseessä on siis puhtaasti sisällissota, jossa Venäjä tukee toista osapuolta ja sitten USA ynnä EU toista. Puheet jostakin Ukrainan ja Venäjän välisestä sodasta ovat tällä hetkellä puhdasta venäläisvastaista propagandaa.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Niin joo. Venäjä käy sotaa Ukrainan hallitusta vastaan, vaikka läntisten tiedustelutietojen mukaan Donbassissa ei tällä hetkellä ole mitään venäläisjoukkoja, vain joitakin satoja venäläisiä kouluttajia ja neuvonantajia. Järjellä ajatellen kyseessä on siis puhtaasti sisällissota, jossa Venäjä tukee toista osapuolta ja sitten USA ynnä EU toista. Puheet jostakin Ukrainan ja Venäjän välisestä sodasta ovat tällä hetkellä puhdasta venäläisvastaista propagandaa.
Eli myönnät Venäjän kuitenkin sotineen Ukrainan hallituksen joukkoja vastaan aikaisemmin? Onko Venäjä tehnyt rauhan Ukrainan kanssa eli lopettanut tämän sodan?
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Eli myönnät Venäjän kuitenkin sotineen Ukrainan hallituksen joukkoja vastaan aikaisemmin? Onko Venäjä tehnyt rauhan Ukrainan kanssa eli lopettanut tämän sodan?

Kyllä näin on todennäköisesti ollut. Nyt siellä siis ei todisteiden valossa ole venäläisjoukkoja, joten voitaneen sanoa, että tältä osin Minskin sopimuksen ehdot on täytetty. Ukrainan Poroshenko taas edelleen jatkaa kestämätöntä propagandaa ja vaatii venäläisjoukkoja vetäytymään Donbassista. No, vaikeaa vetäytyä sieltä, missä ei edes olla.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Eikö laittomasti Ukrainan valtion alueella olevien venäläisten "neuvonantajien" ja "kouluttajien" sitten kuulu vetäytyä?

Vaikeaa sanoa. Minskin sopimuksen nojalla Donbassin alueelle taataan laaja itsehallinto. Jos alueen kansantasavallan edustajat pitävät näitä venäläisiä neuvonantajia ja kouluttajia tervetulleina, niin kaiketi he voivat jatkaa oleskeluaan siellä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös