Perussuomalaiset

  • 5 567 329
  • 44 578

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
OY Suomi AB tuntuu tekevän nykyisellä johtajistolla melkoisesti turskaa, sano.

Ylläoleva tiivistää hyvin Persujen näkökulman kaikkeen: kritisoidaan kaikkea mikä koetaan puutteelliseksi, mutta missään nimessä ei itse tarjota perusteltuja parannusehdotuksia. Siis sellaisia, mitkä oikeasti tarjoavat kestävän kehityksen, eivätkä vain populismissaan houkuttelee uusia toopeja mukaan toimintaan.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Täytyy sanoa että Persujen ei tarvitse eikä kannata ottaa mitään roolia, koska muut puolueet tekevät tiukkaa vaalityötä pyyteettä ja korvauksetta Persujen hyväksi.
 

kovalev

Jäsen
Nyt kun Soini on virallisestikin ilmoittanut (en tosin ymmärrä, miks se piti ilmoittaa virallisesti), että porvarihallitus ei hirveästi nappaa, mielestäni olisi nykyisessä oppositiossa kassakaappisopimuksen paikka. Keskustan se toki vaatii mukaan, ja keskustassa onkin paljon punamultamiehiä (ja varsinkin jos Kivari saisi pitää Kesärannan avaimet). Vasemmistolle tai KD:lle voisi sitten jättää yhden salkun.
Oleellista on se, että Kokoomusta ei ole mikään pakko (varsinkaan nykyisillä prosenteilla) päästää hallitukseen, vaikka Käteinen toki tunnustelut aloittaisikin.
 

Pleksi(t)

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
On populismia tulla syyttelemään Persuja, kun itse ollaan viety Suomen talous törkeästi miinukselle.

Minä väitän että se on Persujen syy että talous on miinuksella. Samaan aikaan kun Persujen kannatus nousee on talous mennyt "törkeästi miinukselle". Selvä syy-yhteys.
 

Beltran

Jäsen
Suosikkijoukkue
aleksander stubb
Heitänpäs puskista tällaisen kysymyksen koska vastausta en tiedä. Millainen on Persujen energiapoliittinen linjaus? Saattaa tietysti olla että seuraavalla eduskuntakaudella asiaa ei tarvitse paljoakaan puida, koska sovitut ratkaisut ulottuvat pidemmälle. Mutta koska monet asiat muuttuvat niin ehkäpä sittenkin.

Ihan tämmösenä hassuna yksinkertaistettuna kysymyksenä minua kiinnostaisi tietää se että kannattavatko vai vastustavatko esim Timo Soini ja Jussi Halla-aho ydinvoiman lisärakentamista vai onko heillä lainkaan asiaan liittyvää mielipidettä.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Ja antaisimme vinkit nykyiselle valtiojohdolle?

Toisin sanoen äänestäjien on vain uskottava, että persuilla on pätevät keinot, vaikka niitä ei paljastetakaan ennalta?

Ja persuille on tärkeintä se, että he itse pääsevät toteuttamaan päteviä keinojaan, ei maan kokonaisetu?
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Toisin sanoen äänestäjien on vain uskottava, että persuilla on pätevät keinot, vaikka niitä ei paljastetakaan ennalta?

Ja persuille on tärkeintä se, että he itse pääsevät toteuttamaan päteviä keinojaan, ei maan kokonaisetu?

Äläs nyt. Onhan Timo Soinilta kuultu yksi konkreettinen tavoite nimittäin omaishoitajien aseman parantaminen. Tärkeä asia sinällään jokaiselle omaishoitajalle, mutta esimerkiksi valtio- ja kuntatalouden kokonaiskuvassa täysin marginaalinen asia.
 

Jimisola

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Toi kombinaatiohan on selvästi parempi, kuin nykyinen.

Presidentti Halonen on ollut täysi vitsi töissään ja hänen molemmissa vaalikamppanioissaan luvatut tuloerojen kaventumiset ovat olleet pelkkää roskaa. 2000--> tähän päivään asti tuloerot ovat kasvaneet enemmän, kuin koskaan.

Pääministerit Vanhanen & Kiviniemi. Vanhanen on jo nyt ryvennyt skandaalissa toiseen ja missä tahansa muussa länsimaisessa demokratiassa hallitus olisi erotettu, mutta ei Suomessa. Kiviniemi on vain väliaikainen pääministeri, joka on vaan siirtänyt tulevat hankalat päätökset muille. Edesvastuutonta, kun mietitään missä tilanteessa mennään.

Ulkoasianministeri Kanerva & Stubb. Kanerva oli vähän, kuin Vanhanen, mutta vähemmän skandaaleja. Hengailli Bandiidoksien kanssa veronmaksajien rahoilla vietetyissä synttärijuhlissa ja viestitteli Tukiaiselle. Sen jälkeenki tapahtunut yhtä sun toista pientä. Stubbi osaa hymyillä ja on edustavan näköinen, mutta siihen se jääkin. On niin naama kallellaan EU:n päin, että oksettaa ja kannattaa tottakai Turkin ottamista EU:n jäseneksi.

Valtiovarainministeri Kataisen taloustiedot nyt eivät hirveästi päätä huimaa, kun meni sekoittamaan Hollannin ja Venäjän BKT:t. Myöskin vaalien alla hänen antamat kohtuuttomat lupaukset hoitajien palkoista johtivat maan lähes sekasorron partaalle.

Itse uskon, että arvon Clocksin esittämä lista pärjäisi vertailussa varmasti varsin hyvin nykyiselle poppoolle. Hirveästi noita sankareita huonommin, kun ei voi vaan tehdä työtään.

Pakko tarttua tähän. Edellä mainitut poliitikot ovat mielestäsi hoitaneet hommansa kovin huonosti, jos ymmärsin oikein. Huonoutta olet ansiokkaasti perustellut Vanhasen kohdalla yksityiselämän(?) "skandaaleilla" ja ilmeisesti vaalirahakohulla(?), Kiviniemen kohdalla päätöksen teon siirtämisellä, Kanervan kohdalla taas yksityiselämän hairahduksilla, Stubbin epäpätevyys johtuu hänen EU-kannoistaan ja Kataisen taloustietämys on ihan kuralla, kun hän sekoitti vertauksessaan kaksi maata keskenään. Stubbin osaamista tosin mielestäsi nostaa hymyily ja edustava ulkonäkö.

Kyllä tältä pohjalta ymmärrä hyvin, että Soinille kaavaillaan jo presidentin virkaa: Timollahan on hauskat jutut ja kiva skraka, joten kompetenssin täytyy olla enemmän kuin kohdillaan.

"Valtionvarainministeri Uusipaavalniemen" kompetenssista, tai siis sen puutteesta, on jo vahvat näytöt tuolla miestä käsittelevässä ketjussa. Millä tasolla arvioisit Uusipaavalniemen taloustietämyksen olevan? Huimaako päätä?
 

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Ja antaisimme vinkit nykyiselle valtiojohdolle?

Tämähän nyt on aikamoista opportunismia - siis edes pitäessään paikkansa. En tiedä, mutta minua ei kamalasti kiinnosta, kuka tekee "oikeita" päätöksiä, kuhan joku tekee. Huomioiden vielä kohtuu akuutti tilanne. Vai perustuuko argumenttien arvo kategorisesti esittäjätahoon? Mitäs jos demarit esittäisivät samaa? (Noh, tämähän oli retorinen kysymys, koska näinhän se Veikkolassa on).

PS. Jahas, ML kerkesikin jo...
 

ukkometso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämähän on niin vanhan ajan äs-äm-peetä. Okei, ottakoot jonkun vaalivoiton, ja sitten puolen vuoden päästä jakaannutaan kahtia. Soinilaisiin ja Halla-ahoihin. Muistatteko SKYPin, kun radikaaleille ei kelvannut Vennamon holhous?

Ja kyllähän Halla-aho listansa kanssa pilasi jo monen PerSun varman eduskuntapaikan. On Kymessäkin ns. jo tuleva varma edustaja Kotkasta hiljentynyt, ja odottaa, ettei kukaan vaan huomaisi.

Oikeastaan PerSuillehan kelpaisi vain yksipuoluejärjestelmä. Kaikki vaan saman katon alle, ja Timo-eno kertoo mitä nappia painetaan. No, itsehän taas kerran tuhoavat puolueensa.
 

Gentleman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
http://yle.fi/uutiset/talous_ja_pol..._ohi_oman_esityksensa_2218101.html?origin=rss

(linkki ylen uutiseen)

Siis nämäkö ne nyt pelastaa suomen kaikelta pahalta jatkossa?? Oikeesti!

Mikä lienee totuus?

HS:lle kerrottu versio Vistbackan suulla

Itse arvaan, että eivät vaan kehtaa myöntää muuttaneensa mieltään.

Voi tietysti myös olla, että yksipuolinen ihminen ei hallitse kaksipuolista tulostetta (HS versio) tai että kyllin "väsynyt" ihminen ei herää pieneen tönimiseenkään. (YLE versio) .
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
HS:lle kerrottu versio Vistbackan suulla

"Eduskuntaryhmän puheenjohtajan Raimo Vistbackan mukaan Oinonen ei löytänyt ehdotustekstiään, kun se oli tämän edessä olevan paperin kääntöpuolella."

Näitä lisää eduskuntaan.
 

Gentleman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Molempi nolompi, vai miten se pitäisi sanoa? Kyllähän se on melkoinen riman alitus jos kyseessä on oikeasti tarkoituksella tehty kupru, varsinkin kun koko ajan on huudeltu muiden puolueiden pönttöilyistä.

Varsin huonosti hoidettu kupru tosiaan olisi, ottaen huomioon että ei tuo perussuomalaisten eduskuntaryhmä niin suuri ole, etteikö parempaa tarinaa tuohon olisi saatu kehitetyksi. Tai ainakin samaa tarinaa kaikille.

Toisaalta, kun ryhmän puheenjohtaja on milloin alasti hotellin käytävillä pyrkimässä ties minne, milloin sentään vaatteet päällä pyrkimässä kokouksiin joihin häntä ei ole kutsuttu ja toisaalta tuon toisen isänmaan toivon suurin huoli on se, että kuka saa mennä naimisiin ja kenen kanssa. Niin koko totuutta tuskin tietävät edes asianomaiset. Voin kyllä sieluni silmin nähdä kuinka Soini on ilmoittanut, että "älkää nyt helvetissä tuollaista esittäkö, jaa meni jo? No pidätte suunne kiinni kun asiaa käsitellään ja keksitte sitten sopivan selityksen". Ja tuo oli parasta mitä pojat päissään kehittivät.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Toisin sanoen myönnät, ettei Perussuomalaiset olekaan minkäänlainen vaihtoehto.

Lopeta nyt jo tuo paskanjauhanta. Et sano itse ikinä mitään rakentavaa mihinkään, etkä vastaa yhteenkään kysymykseen, saatikka kerro omaa puoluemieltymystäsi. Tivaat vaan vastauksia pää märkänä ja kun saat niitä, et ymmärrä niitä tai käännät siitä jonkun nokkelan jatkokysymyksen.

Jos nyt olet niin hyvä ja edistyksellinen, niin ihmettelen vainoharhaisuuttasi.

Minä en ainakaan ole väittänyt, että Persut sinänsä muuttaisi mitään, ainakaan mitään valtavaa. Tiettyjä muutoksia odotan, mutta en toki paratiisia. Taitaa muiden puolueiden poitsut luoda näitä illuusioita ja ehkä yksi hermanni täällä vääntää jotain skebeliä siihen suuntaan. Tres Amigosin kyykyttäminen olisi aikamoinen saavutus puolueelta, joilta ei löydy yhtään kirjoitus tai luku-taitoista kansanedustaja/ministeriehdokasta ja jonka äänestäjät ovat kaikki sosiaalipummeja, joilta on lapset huostaanotettu.
 

olle****

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Liverpool, Frölunda Indians, Malmö FF
Lopeta nyt jo tuo paskanjauhanta. Et sano itse ikinä mitään rakentavaa mihinkään, etkä vastaa yhteenkään kysymykseen, saatikka kerro omaa puoluemieltymystäsi.

Sovitaanko kumminkin niin, että seuraavan kerran kun tämä ketju pomppaa esiin jonku persun perseilyn takia, niin et argmentoi omiesi puolesta muiden tekemisten kautta. Sopiiko??
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Lopeta nyt jo tuo paskanjauhanta. Et sano itse ikinä mitään rakentavaa mihinkään, etkä vastaa yhteenkään kysymykseen, saatikka kerro omaa puoluemieltymystäsi. Tivaat vaan vastauksia pää märkänä ja kun saat niitä, et ymmärrä niitä tai käännät siitä jonkun nokkelan jatkokysymyksen.

Jos nyt olet niin hyvä ja edistyksellinen, niin ihmettelen vainoharhaisuuttasi.

Mihin kysymykseen olen jättänyt vastaamatta?

Mitä vastausta en ole ymmärtänyt?

Millä perusteella minä olen hyvä, edistyksellinen ja vainoharhainen?
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lopeta nyt jo tuo paskanjauhanta. Et sano itse ikinä mitään rakentavaa mihinkään, etkä vastaa yhteenkään kysymykseen, saatikka kerro omaa puoluemieltymystäsi. Tivaat vaan vastauksia pää märkänä ja kun saat niitä, et ymmärrä niitä tai käännät siitä jonkun nokkelan jatkokysymyksen.

Minusta perussuomalaiset voisivat vähitellen sanoa jotakin rakentavaa. Se ei minusta vielä riitä, että kertoo hoitavansa hommat eri tavalla kuin vanhat puolueet.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Sovitaanko kumminkin niin, että seuraavan kerran kun tämä ketju pomppaa esiin jonku persun perseilyn takia, niin et argmentoi omiesi puolesta muiden tekemisten kautta. Sopiiko??

Sovi keskenäsi, mitä tykkäät.

Kuten Sniper sanoi, niin ei meikäläiselläkään ole mitään tarvetta Oinosta puolustella, törppö mikä törppö. Mutta samat pari hermannia vittuilee täällä päivästä toiseen, niin silloin on syytä odottaa vaikka sitä kuuluisaa liito-oravan paskaa tuulettimeen.

Itse aikoinaan kirjotinkin muistaakseeni sen vaalirahasotku-keskustelun ollessa kuumimmillaan, että odotin kyllä, koska joku Persu ryvettyy siinä myöskin. No, Uusiksen muodossa se tuli, mutta aikalailla kyseenalaiseen malliin. Aika seppä saa olla, jos ei mitään kepulaista banaaninkuorta tuosta löydä. Mutta pistetään se nyt sitten vaikka Soinin piikkiin, niin saavat edistykselliset vastuunkantajat kostonsa ja rauhan sielulleen.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Mutta samat pari hermannia vittuilee täällä päivästä toiseen, niin silloin on syytä odottaa vaikka sitä kuuluisaa liito-oravan paskaa tuulettimeen.

Hui.

Mutta mihin kysymykseen olen jättänyt vastaamatta?
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Mihin kysymykseen olen jättänyt vastaamatta?

Mitä vastausta en ole ymmärtänyt?

Millä perusteella minä olen hyvä, edistyksellinen ja vainoharhainen?

Antaa olla, kun ei loppujen lopuksi edes kiinnosta paskan vertaa, vaikka vastaisitkin jotain diipa-daapaa. Jatketaan nyt vaan siitä vanhasta hyvästä mallista, että sinä kysyt ja me muutama hassu yritetään sitten vastata ja sinä heität siihen jotain muka-hauskaa pikkuvittuilua. OK?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös