Mainos

Perussuomalaiset

• 5 948 317
  • 46 701
Suosikkijoukkue
1992-1993 JyP HT, no smoking team
Lopetan mielelläni kun kaltaisesi hyvä mies laittaa lähteen väitteelleen. Olisi ikävää, jos täällä levitettäisiin misinformaatiota.

Huomionarvoista on, että Tavio otti taka-askeleita tässä asiassa ja samaan aikaan mattoa Purran alta.
Ne tämmöset hessut siellä tuouhuilee:

Tapahtuman järjestäjänä toimii 612.fi-yhdistys. Perustamishetkellä yhdistyksen puheenjohtajana oli kirjailija Timo Hännikäinen, joka on myös tapahtuman verkkosivuston haltija, sekä varapuheenjohtajana Jari-Pekka Marin.

Osaat varmasti itse googlata lisää infoa jos haluat. Voit myös jatkaa typerää leikkiäsi jos haluat.

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jep. Ns. Suomileijona on jo n. parikymmentävuotta leimautunut äärioikeistolaiseksi symboliksi, mikä on ihan kammottavan vastenmielistä, kyse kun on meidän kaikkien suomalaisten isänmaallisesta tunnuksesta. Surullista nähdä, jos symbolejamme yhä enemmän omitaan äärioikeistolaisille.

Valitettavasti näin. Itse olen vähentänyt isänmaallisuuspuheita, ellen ole varma, että kuulijat tietävät taustani ja oman tulokulmani asiaan. Enkä tässä edes tarkoita, että minut leimattaisiin äärioikeistolaiseksi, vaan sitä ettei luultaisi persuksi. Toisaalta tänään keskustellaan täällä onko noilla kahdella lopulta kovin suurta eroa. Ainakin joillekin persuille ääritoiminta tuntuu olevan ihan ok.

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Valitettavasti näin. Itse olen vähentänyt isänmaallisuuspuheita, ellen ole varma, että kuulijat tietävät taustani ja oman tulokulmani asiaan. Enkä tässä edes tarkoita, että minut leimattaisiin äärioikeistolaiseksi, vaan sitä ettei luultaisi persuksi. Toisaalta tänään keskustellaan täällä onko noilla kahdella lopulta kovin suurta eroa. Ainakin joillekin persuille ääritoiminta tuntuu olevan ihan ok.
Nyt jos koskaan on ns. oikea aika isänmaallisuuden palauttamiseksi äärioikeistolaisilta vihajärjestöiltä takaisin moniäänisille, suomalaisuuden moninaisuuden käsittäville tahoille. Olen itse enemmän tai vähemmän siniristilippuun kääriytynyt isänmaallinen suomalainen, mutta käsitän isänmaani menestyvän osana läntistä yhteistyötä ja huomioiden pienenevät ikäluokkamme, maahanmuuttokin on enemmän tai vähemmän välttämättömyys menestyksellemme.

Kauheaa ajatella, jos näitä arvojani opponoivat ovat "suomenmielisyyden" varastaneet.

Ronikki73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Uskooko ihmiset nyt oikeasti, että Suomesta on tulossa joku natsi/fasistimaa?
Olen aika paha pessimisti, ja edes minä en usko tuohon.
Yrittäkää nyt vähän uskoa muihin suomalaisiin, älkääkä maalailko näitä kauhukuvia joka halvatun asiasta, elämäkin on helpompaa, kun ei aina ole pahin mahdollinen skenaario koko ajan mielessä.

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Miten helvetissä jengillä on edes aikaa tai energiaa käydä jollain marsseilla? Eikö todella ole järkevämpää tekemistä tai harrastuksia? Tämä jaksaa aina ihmetyttää.

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Miten helvetissä jengillä on edes aikaa tai energiaa käydä jollain marsseilla? Eikö todella ole järkevämpää tekemistä tai harrastuksia? Tämä jaksaa aina ihmetyttää.
Niinpä. Ehkä se on heistä järkevää tekemistä ja jopa harrastus. Vähän niin kuin me roikutaan täällä puhumassa jääkiekosta ja monta tuntia vuoden aikana ollaan jäähallilla katsomassa, kun toiset pelaavat. Hölmöiltä ja järjettömiltä mekin varmaan jonkun mielestä näytetään, vaikka olemme asiasta itse vahvasti eri mieltä.

mike owen

Jäsen
Suosikkijoukkue
tepsi, hjk ja kiisto
Niinpä. Ehkä se on heistä järkevää tekemistä ja jopa harrastus. Vähän niin kuin me roikutaan täällä puhumassa jääkiekosta ja monta tuntia vuoden aikana ollaan jäähallilla katsomassa, kun toiset pelaavat. Hölmöiltä ja järjettömiltä mekin varmaan jonkun mielestä näytetään, vaikka olemme asiasta itse vahvasti eri mieltä.
Itse katselen lätkää tällä hetkellä (Toronto Maple Leafs- Chicago) ja juon kahvia huonosti nukutun yön jälkeen. Sitä vain ihmettelen miksi hitossa kirjoittelen tänne puuta heinää. Ei voi mitään. Sekin taitaa olla huonosti valittu harrastus.

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Yrittäkää nyt vähän uskoa muihin suomalaisiin, älkääkä maalailko näitä kauhukuvia joka halvatun asiasta, elämäkin on helpompaa, kun ei aina ole pahin mahdollinen skenaario koko ajan mielessä.
Luojan kiitos ettemme elä angloperinteen kaksipuoluejärjestelmässä, koska silloin tuo olisi jopa täysin mahdollista että porvarihallituksen aikaansaaminen vaatisi näiltä 612/pvl "isänmaallisilta" (jotka siis oikeasti parhaansa mukaan kampittavat Suomen etua) tulevia ääniä ja antaisi niille mahdollisuuden sanella porvarihallituksen tekemää politiikkaa.

Eli itse en usko nyt oikeasti että Suomesta olisi tulossa joku natsi/fasistimaa, vaikka mm. tuossa Keskisarjan ja välillisesti puoluejohtaja nimimerkki "riikka"n legitimoimassa kulkueessa onkin väkeä jotka erittäin mielellään Suomesta semmoisen tekisivät (väkivalloin, jos vaan voima riittäisi). Toisaalta Euroopasta löytyy esimerkkejä monipuoluejärjestelmän maista, joissa on liki absoluuttiseen valtaan päässyt se haittaoikeistoa edustava, usein itänaapurin rahoilla operoiva paskiainen. En siis pitäisi ainakaan automaationa sitä, etteikö se voisi Suomessakin olla "joskus" mahdollista, kun ei ne kaikki esimerkkimaat pelkkiä entisen itäblokin korruptoituneita puolidemokratioita ole olleet (mm. toki muilta osin erittäin kompleksinen Itävalta). Täten Suomessa tulisi tehdä kaikki mahdollinen sen puolesta, että maa pysyy mahdollisimman hyvänä mahdollisimman suurelle osalle suomalaisista (oli kyseessä sitten ns. "kantasuomalaiset", joka käsite toki liukuu jatkuvasti, vai "uussuomalaiset"), jotta tuommoiset katkeruudesta syntyvät ja vihanlietsonnalla kasvavat haittaliikkeet pysyisivät marginaalissa.

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Eli itse en usko nyt oikeasti että Suomesta olisi tulossa joku natsi/fasistimaa, vaikka mm. tuossa Keskisarjan ja välillisesti puoluejohtaja nimimerkki "riikka"n legitimoimassa kulkueessa onkin väkeä jotka erittäin mielellään Suomesta semmoisen tekisivät (väkivalloin, jos vaan voima riittäisi).
Kovin isoa kohua ei näytä toisaalta edes nousseen, että juuri kyseinen valtiovarainministeri riikka antoi äärioikeistolaiselle 612-kulkueelle enemmän tai vähemmän tukensa. Mikäli esim. Timo Soini ollessaan Perussuomalaisten puheenjohtaja, olisi hyväksynyt johtamansa puolueen kansanedustajien kyseiseen marssiin osallistuvan, olisi nimenomaan Timo Soinia grillattu asiasta päiväkausia. Suomi on persuuntunut.

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Eihän tässä siitä ole kyse, mutta kyllä pieniäkin liikkeitä fasismin suuntaan pitää vastustaa. Nyt puhutaan kuitenkin kansanedustajista ja hallituspuolueesta, ei mistään SVL-larppaajista.

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Eihän tässä siitä ole kyse, mutta kyllä pieniäkin liikkeitä fasismin suuntaan pitää vastustaa. Nyt puhutaan kuitenkin kansanedustajista ja hallituspuolueesta, ei mistään SVL-larppaajista.
Juuri näin. Uusnatseja ym. kansallisradikaalia porukkaa Suomessa on toki ollut ennenkin, mutta kyseen voi sanoa olleen yhteiskunnan marginaalista. Olen seurannut itsenäisyyspäivän "hulinoita" jo pitkään, mutten olisi uskonut, että äärioikeiston 612-tapahtumalle olisi jonain päivänä suotu maamme toiseksi suurimman puolueen ja valtiovarainministerin tuki.

Voikohan olla niin, että valtiovarainministeri Riikka Purra olisi edelleen tavalla tai toisella pohjimmiltaan Jussi Halla-ahon Scripta-blogin vieraskirjan nimimerkki riikka, vai onko se liian raflaavasti sanottu?

Hermes#41

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arkijärki
Kovin isoa kohua ei näytä toisaalta edes nousseen, että juuri kyseinen valtiovarainministeri riikka antoi äärioikeistolaiselle 612-kulkueelle enemmän tai vähemmän tukensa. Mikäli esim. Timo Soini ollessaan Perussuomalaisten puheenjohtaja, olisi hyväksynyt johtamansa puolueen kansanedustajien kyseiseen marssiin osallistuvan, olisi nimenomaan Timo Soinia grillattu asiasta päiväkausia. Suomi on persuuntunut.
Tässä on se hyvä puoli, että tuo äärioikeiston tukeminen tulee enemmän ja enemmän julki. Ei esim. itselläni ollut mitään käsitystä asian laajuudesta ennenkuin Persut tuli hallitukseen. Todennäköisesti ei läheskään kaikilla heidän äänestäjillänsäkään.

Tuskin perussuomalaisia äänestäneet nuoretkaan enää ihan niin mukana on tuossa menossa, kun näkevät minkälaista sekoilua tuo toiminta on ollut.

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tässä on se hyvä puoli, että tuo äärioikeiston tukeminen tulee enemmän ja enemmän julki. Ei esim. itselläni ollut mitään käsitystä asian laajuudesta ennenkuin Persut tuli hallitukseen. Todennäköisesti ei läheskään kaikilla heidän äänestäjillänsäkään.

Tuskin perussuomalaisia äänestäneet nuoretkaan enää ihan niin mukana on tuossa menossa, kun näkevät minkälaista sekoilua tuo toiminta on ollut.
Asian voi nähdä näin, toisaalta itse olen huolissani, että Persut vähän kerrallaan hivuttamalla onnistuvat salonkikelpoistamaan yhä radikaalimpaa ja vihamielisempää äärioikeistolaista toimintaa. Kauaksi on tultu ajasta, milloin Perussuomalaisten rivikansanedustajan yöllinen sometöräytys sai vastareaktiona aikaan todellisen kansanliikkeen.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko

PS:n ryhmyri Jani Mäkelä on valtamedian PS-haastateltavista nykyään jopa ykkönen. Kun hän näytti peukkua alas 612-osallistumiselle, medialle näytti riittävän. Purrahan toimii tutulla strategialla viestinnässä. Ei vastaa pyyntöihin tai kommentoi, että ei ole lisättävää.

Laakson karkuruus on odotetusti saanut reippaasti lokaa somessa ja esimerkiksi HS nostaa tämän esille. Kommentti | Miksi perussuomalaisten Jani Mäkelä käänsi niin vauhdikkaasti takkinsa 612-kohussa?

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
PS:n ryhmyri Jani Mäkelä on valtamedian PS-haastateltavista nykyään jopa ykkönen. Kun hän näytti peukkua alas 612-osallistumiselle, medialle näytti riittävän. Purrahan toimii tutulla strategialla viestinnässä. Ei vastaa pyyntöihin tai kommentoi, että ei ole lisättävää.
Näyttää toimivahko strategia heille olevan, Mäkelän hoitaessa ns. likaisen työn median suuntaan, riikka:n päästessä vinkkaamaan silmää hommafoorumin suuntaan.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Näyttää toimivahko strategia heille olevan, Mäkelän hoitaessa ns. likaisen työn median suuntaan, riikka:n päästessä vinkkaamaan silmää hommafoorumin suuntaan.

Kenties näinkin. Itse ostan HS:n näkemyksen, jonka mukaan Keskisarjan ja Laakson ilmoitusten taustalla ei välttämättä ollut perussuomalaisten johdon pitkällisen strategisen suunnittelun tuloksena syntynyt operaatio. Pikemminkin puolueen johto joutui reagoimaan tapahtuneeseen. Mäkelän poikkeuksellista sopuisuutta saattaakin selittää se, että hän tajusi kohussa olevan kovin vähän voitettavaa.

Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK
Tässä vielä käyty läpi vuosittain kulkuetta jne. Ihan vaan apuna niille joille ei googlettaminen onnistunut ja näin.

Ei kyse taida olla siitä, että näille "tietämättömille" ei olisi tätä infoa tarjottu vaikka miten, vain he eivät vain suostu näitä asioita lukemaan, vaan mieluummin uskovat Riikan ilmiselviä valheita. Oletko esimerkiksi @Stonewall yhä sitä mieltä, että ihan harmiton avoin tilaisuus on?

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi
Ei kyse taida olla siitä, että näille "tietämättömille" ei olisi tätä infoa tarjottu vaikka miten, vain he eivät vain suostu näitä asioita lukemaan, vaan mieluummin uskovat Riikan ilmiselviä valheita. Oletko esimerkiksi @Stonewall yhä sitä mieltä, että ihan harmiton avoin tilaisuus on?
Nythän on mahdotonta tietää etukäteen. Tutkijoiden mukaan tilaisuus ei itsessään nykyisin ole äärioikeiston järjestämä kuten alkuaikoina, eikä siihen osallistuminen tee kenestäkään äärioikeistoa kannattavaa. Lisäksi järjestäjät ovat pyytäneet, että ainoa näkyvä tunnus olisi Suomen lippu. Lisäksi marssi on ainoa itsenäisyyspäivää juhlistava kulkue Helsingissä, joten vaihtoehtoja ei ole. Esim Helsinki ilman natseja kulkue ei juhlista itsenäisyyspäivää vaan vastustaa natseja.
Toisaalta on selvää, että äärioikeiston edustajiakin tulee osallistumaan. Mutta on ongelmallista, jos sen takia kaupungin ainoaan itsenäisyyspäivää juhlistavaan kulkueeseen eivät voisi muut enemmän ja vähemmän isänmaalliset osallistua.

Eli ilmeisesti vasta jälkeenpäin selviää mitä tunnuksia tai keiden lauluja kulkueessa hoilataan. Jälkeenpäin voi sitten keskustella miten meni kunkin mielestä.

Itse ajattelisin, että laitetaan vaan kaikki porukat "osastottain" yhteen itsenäisyyttä juhlistavaan kulkueeseen, jolloin kukin voi marssia siinä kohdassa missä haluaa. Parasta olisi, että ainoa tunnus olisi Suomen lippu. On nimittäin omituista, jos kansalaisilla ei olisi pääkaupungissakin mahdollisuutta juhlakulkueeseen.

Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK
Tutkijoiden mukaan tilaisuus ei itsessään nykyisin ole äärioikeiston järjestämä kuten alkuaikoina, eikä siihen osallistuminen tee kenestäkään äärioikeistoa kannattavaa.
Onko näin? Itse olen käsittänyt, että varmuutta järjestäjistä ei ole, vaikka aika ilmeisesti ne äärioikeistao ovat, kun nämä muun muasssa mainostaa kulkuetta vuoden suurimpana äärioikeistotapahtumana.
Lisäksi marssi on ainoa itsenäisyyspäivää juhlistava kulkue Helsingissä, joten vaihtoehtoja ei ole.
Jaa itse näkisin kyllä aika monta muutakin vaihtoehtoa, kuin natsien kanssa marssiminen.
Esim Helsinki ilman natseja kulkue ei juhlista itsenäisyyspäivää vaan vastustaa natseja.
Näin tosiaan on, eikä natsien vastustamissa mielestäni ole mitään moitittavaa.

Aika paljon vahvisti kyllä tuo viesti ylemmän viestini pointtia.

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nythän on mahdotonta tietää etukäteen. Tutkijoiden mukaan tilaisuus ei itsessään nykyisin ole äärioikeiston järjestämä kuten alkuaikoina, eikä siihen osallistuminen tee kenestäkään äärioikeistoa kannattavaa. Lisäksi järjestäjät ovat pyytäneet, että ainoa näkyvä tunnus olisi Suomen lippu. Lisäksi marssi on ainoa itsenäisyyspäivää juhlistava kulkue Helsingissä, joten vaihtoehtoja ei ole. Esim Helsinki ilman natseja kulkue ei juhlista itsenäisyyspäivää vaan vastustaa natseja.
Toisaalta on selvää, että äärioikeiston edustajiakin tulee osallistumaan. Mutta on ongelmallista, jos sen takia kaupungin ainoaan itsenäisyyspäivää juhlistavaan kulkueeseen eivät voisi muut enemmän ja vähemmän isänmaalliset osallistua.

Eli ilmeisesti vasta jälkeenpäin selviää mitä tunnuksia tai keiden lauluja kulkueessa hoilataan. Jälkeenpäin voi sitten keskustella miten meni kunkin mielestä.

Itse ajattelisin, että laitetaan vaan kaikki porukat "osastottain" yhteen itsenäisyyttä juhlistavaan kulkueeseen, jolloin kukin voi marssia siinä kohdassa missä haluaa. Parasta olisi, että ainoa tunnus olisi Suomen lippu. On nimittäin omituista, jos kansalaisilla ei olisi pääkaupungissakin mahdollisuutta juhlakulkueeseen.

Sen lisäksi, että tekisi mieli sanoa, että "älä nyt viitsi enää esittää tyhmää, aikuinen mies", totean, että kyllä näitä erilaisia itsenäisyyspäivän tilaisuuksia on aika paljonkin, jos haluaa itsenäisyyttä juhlia jossain muualla kuin omassa kodissaan.

Helsinki toteaa Internet-sivuillaan seuraavaa:
Päivä käynnistyy tavallisesti kirkoissa juhlajumalanpalveluksilla sekä kuorojen esittämällä Sibeliuksen Finlandia-hymnillä. Helsingin tuomiokirkossa järjestetään ekumeeninen juhlajumalanpalvelus klo 12. Myös monissa muissa kirkoissa on ohjelmaa itsenäisyyspäivänä. Päivän aikana sankarihaudoilla muistetaan seppelein ja kunniavartioin Suomen itsenäisyyden turvanneita sankarivainajia.

Illan hämärtyessä opiskelijoiden juhlakulkue vaeltaa Hietaniemen hautausmaalta Senaatintorille noin klo 17. Kulkue etenee reittiä Hietaniemi – Arkadiankatu –Pohjoisesplanadi – Presidentinlinna – Mariankatu – Aleksanterinkatu – Senaatintori.

Vantaa toteaa Internet-sivuillaan seuraavaa:
Itsenäisyyspäivän juhlallisuudet alkavat perinteisellä lipunnostoseremonialla Tikkurilassa Vantaan kaupungintalon edustalla 6.12. klo 9.

Kaupunginjohtaja Pekka Timonen pitää juhlapuheen, ja Vantaan musiikkiopiston puhallinorkesteri Vamos soittaa lippufanfaarin ja Porilaisten marssin. Orkesteri säestää myös yhteislauluna laulettavat Lippulaulun ja Maamme-laulun.

Lipunnostovuorossa tänä vuonna on partiolippukunta Erämetsot.
Vapaa pääsy.

Itsenäisyyden juhlinta jatkuu Kulttuuritalo Martinuksessa 6.12. klo 14–16.15 Monikulttuurisen itsenäisyyspäiväjuhlan merkeissä.
Tapahtuma on kaikille avoin tilaisuus juhlia Suomen itsenäisyyttä taustasta riippumatta: olemme sitten Suomessa syntyneitä, täällä kasvaneita tai tänne hiljattain muuttaneita, meillä kaikilla on syytä juhlaan!

Espoo toteaa Internet-sivuillaan seuraavaa:
Espoon vuosittainen Itsenäisyyspäivän juhlakonsertti järjestetään perjantaina 6.12.2024 Espoo Metro Areenalla. Tapahtuma on kaikille avoin.

Espoon kaupunki kutsuu kaikille avoimeen Itsenäisyyspäivän juhlakonserttiin, joka välittää yhteisöllisyyden ja musiikin riemua. Jo 25. kerran järjestettävää konserttia voi tulla seuraamaan paikan päälle tai juhlan tunnelmasta voi nauttia kotioloissa suoran lähetyksen välityksellä.
Ohjelmistossa klassinen ja kevyt musiikki nivoutuvat yhteen. Orkesterina soittaa Tapiolan nuoret sinfonikot johtajanaan Erkki Lasonpalo. Lavalle nousevat myös Club for Five, Tuuletar ja Annika Leino.

Eli todella: natsien kanssa marssiminen ei ole ainoa vaihtoehto, jos huvittaa juhlistaa itsenäisyyttä.

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi
Onko näin? Itse olen käsittänyt, että varmuutta järjestäjistä ei ole, vaikka aika ilmeisesti ne äärioikeistao ovat, kun nämä muun muasssa mainostaa kulkuetta vuoden suurimpana äärioikeistotapahtumana.

Jaa itse näkisin kyllä aika monta muutakin vaihtoehtoa, kuin natsien kanssa marssiminen.

Näin tosiaan on, eikä natsien vastustamissa mielestäni ole mitään moitittavaa.

Aika paljon vahvisti kyllä tuo viesti ylemmän viestini pointtia.
Ilmeisesti ainakin sinimustat mainostavat kulkuetta. Mutta tällä tietoa järjestäjillä ei ole heihin yhteyttä. Itsehän en tiedä, mutta tutkijoiden mukaan kulkueen taustalla ei ole äärioikeisto.Eikä siihen osallistuminen tällä tietoa tarkoita muuta kuin halua juhlistaa itsenäisyyttä.
Toisaalta sillä ei nyt edes ole mitään väliä kuka kulkueen taustalla on. Jos kulkueessa keskitytään vain juhlistamaan itsenäisyyspäivää, niin kenelläkään ei pitäisi olla mitään sitä vastaan.
Toisaalta jos joku käyttää tilaisuutta jonkun muun agendan esille tuomiseen, niin melko luonnollista on että vastustajat närkästyvät. Varmaan olisi suotavaa, että jatkossa kulkue entisestään kehittyisi yleisempään suuntaan.

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Ilmeisesti ainakin sinimustat mainostavat kulkuetta. Mutta tällä tietoa järjestäjillä ei ole heihin yhteyttä. Itsehän en tiedä, mutta tutkijoiden mukaan kulkueen taustalla ei ole äärioikeisto.Eikä siihen osallistuminen tällä tietoa tarkoita muuta kuin halua juhlistaa itsenäisyyttä.
Toisaalta sillä ei nyt edes ole mitään väliä kuka kulkueen taustalla on. Jos kulkueessa keskitytään vain juhlistamaan itsenäisyyspäivää, niin kenelläkään ei pitäisi olla mitään sitä vastaan.
Toisaalta jos joku käyttää tilaisuutta jonkun muun agendan esille tuomiseen, niin melko luonnollista on että vastustajat närkästyvät. Varmaan olisi suotavaa, että jatkossa kulkue entisestään kehittyisi yleisempään suuntaan.
Mikä estää osallistumasta kaikille avoimeen ylioppilaiden kulkueeseen? Kyseessä ei kuitenkaan ole pelkästään ylioppilaille/opiskelijoille tarkoitettu tapahtuma.

Noista 612 taustavoimista tiedetään ihan tasan tarkkaan että ovat samaa äärinationalistiporukkaa (nimet on tässäkin ketjussa mainittu jo monesti) kuin kulkueen alkuajoista lähtien. Olisi toki kiva että kasvaisivat ihmisinä irti myrkyllisestä vihastaan, mutta mikään ei semmoisesta kerro. Se etteivät uskalla avoimesti tunnustaa väriä, kertoo lähinnä siitä että nahkahoususta valuu ratsastajasaapikkaaseen paskaa. Toki myös siitä että halutaan antaa tsemppareille mahdollisuus leikkiä tyhmää ja tuntea ylemmyyttä kun oltiin niin ovelia että sanotaan ettei olla uusnatseja ja rasisteja ja sitten ei kukaan arvannut että oikeasti oltiin ja KYLLÄ VIHERVASSARIT JA SUVAKIT TAAS JAUHOTETTIIN!

Typerää ja lapsellista, mutta se tuntuu olevan joissain piireissä poliittisen akumeenin epitooma nykyisin.

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi
Käyttäjä on jankannut ja trollannut pelikiellon arvoisesti.
Sen lisäksi, että tekisi mieli sanoa, että "älä nyt viitsi enää esittää tyhmää, aikuinen mies", totean, että kyllä näitä erilaisia itsenäisyyspäivän tilaisuuksia on aika paljonkin, jos haluaa itsenäisyyttä juhlia jossain muualla kuin omassa kodissaan.

Helsinki toteaa Internet-sivuillaan seuraavaa:
Päivä käynnistyy tavallisesti kirkoissa juhlajumalanpalveluksilla sekä kuorojen esittämällä Sibeliuksen Finlandia-hymnillä. Helsingin tuomiokirkossa järjestetään ekumeeninen juhlajumalanpalvelus klo 12. Myös monissa muissa kirkoissa on ohjelmaa itsenäisyyspäivänä. Päivän aikana sankarihaudoilla muistetaan seppelein ja kunniavartioin Suomen itsenäisyyden turvanneita sankarivainajia.

Illan hämärtyessä opiskelijoiden juhlakulkue vaeltaa Hietaniemen hautausmaalta Senaatintorille noin klo 17. Kulkue etenee reittiä Hietaniemi – Arkadiankatu –Pohjoisesplanadi – Presidentinlinna – Mariankatu – Aleksanterinkatu – Senaatintori.

Vantaa toteaa Internet-sivuillaan seuraavaa:
Itsenäisyyspäivän juhlallisuudet alkavat perinteisellä lipunnostoseremonialla Tikkurilassa Vantaan kaupungintalon edustalla 6.12. klo 9.

Kaupunginjohtaja Pekka Timonen pitää juhlapuheen, ja Vantaan musiikkiopiston puhallinorkesteri Vamos soittaa lippufanfaarin ja Porilaisten marssin. Orkesteri säestää myös yhteislauluna laulettavat Lippulaulun ja Maamme-laulun.

Lipunnostovuorossa tänä vuonna on partiolippukunta Erämetsot.
Vapaa pääsy.

Itsenäisyyden juhlinta jatkuu Kulttuuritalo Martinuksessa 6.12. klo 14–16.15 Monikulttuurisen itsenäisyyspäiväjuhlan merkeissä.
Tapahtuma on kaikille avoin tilaisuus juhlia Suomen itsenäisyyttä taustasta riippumatta: olemme sitten Suomessa syntyneitä, täällä kasvaneita tai tänne hiljattain muuttaneita, meillä kaikilla on syytä juhlaan!

Espoo toteaa Internet-sivuillaan seuraavaa:
Espoon vuosittainen Itsenäisyyspäivän juhlakonsertti järjestetään perjantaina 6.12.2024 Espoo Metro Areenalla. Tapahtuma on kaikille avoin.

Espoon kaupunki kutsuu kaikille avoimeen Itsenäisyyspäivän juhlakonserttiin, joka välittää yhteisöllisyyden ja musiikin riemua. Jo 25. kerran järjestettävää konserttia voi tulla seuraamaan paikan päälle tai juhlan tunnelmasta voi nauttia kotioloissa suoran lähetyksen välityksellä.
Ohjelmistossa klassinen ja kevyt musiikki nivoutuvat yhteen. Orkesterina soittaa Tapiolan nuoret sinfonikot johtajanaan Erkki Lasonpalo. Lavalle nousevat myös Club for Five, Tuuletar ja Annika Leino.

Eli todella: natsien kanssa marssiminen ei ole ainoa vaihtoehto, jos huvittaa juhlistaa itsenäisyyttä.
Aika paksua olettaa, että kansalaisten pitäisi tietää mitä tapahtumia Hesassa on. Ihan naurettavaa itseasiassa. En tosiaankaan tiedä, eikä kiinnostakaan, koti paikkakunnalla kyllä osallistun päivän viettoon.
Olen siis uutisoinnin varassa, eikä muita kulkueita ole uutisvirrassa näkynyt. Edelleen en näe tuossa listassa muita itsenäisyyspäivän kulkueita, mutta jos niitä on runsain mitoin, niin ilman muuta jokaisen paikallisen kannattaa ne sitten kansoittaa. Jään odottamaan uutisia miten muut kulkueet keräsivät suurimman osallistujajoukon. Tämä ihan aidosti.

Myönnän, että yksi kulkue saa aivan liian paljon palstatilaa, eikä se ehkä ole kovinkaan merkittäviä asia. Aikanaan äärivasemmisto pyrki pilaamaan itsenäisyyspäivän vieton. Sen seurauksena media ja poliitikot hakevat huomiota polarisaatiota korostamalla. Parempihan se olisi, jos oltaisiin Stubbin teeman mukaisesti ennemmin "Yhdessä" kuin tehtäisiin politiikkaa. Toki Keskisarja etunenässä huomiosta hyötyy, samoin muut poliitikot, jotka nostavat profiiliaan häntä kritisoimalla. Kansalaisen näkökulmasta harmillista.

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi
Mikä estää osallistumasta kaikille avoimeen ylioppilaiden kulkueeseen? Kyseessä ei kuitenkaan ole pelkästään ylioppilaille/opiskelijoille tarkoitettu tapahtuma.

Noista 612 taustavoimista tiedetään ihan tasan tarkkaan että ovat samaa äärinationalistiporukkaa (nimet on tässäkin ketjussa mainittu jo monesti) kuin kulkueen alkuajoista lähtien. Olisi toki kiva että kasvaisivat ihmisinä irti myrkyllisestä vihastaan, mutta mikään ei semmoisesta kerro. Se etteivät uskalla avoimesti tunnustaa väriä, kertoo lähinnä siitä että nahkahoususta valuu ratsastajasaapikkaaseen paskaa. Toki myös siitä että halutaan antaa tsemppareille mahdollisuus leikkiä tyhmää ja tuntea ylemmyyttä kun oltiin niin ovelia että sanotaan ettei olla uusnatseja ja rasisteja ja sitten ei kukaan arvannut että oikeasti oltiin ja KYLLÄ VIHERVASSARIT JA SUVAKIT TAAS JAUHOTETTIIN!

Typerää ja lapsellista, mutta se tuntuu olevan joissain piireissä poliittisen akumeenin epitooma nykyisin.
Voihan se olla, että tutkijat ovat tässäkin yhtä väärässä kuin ravintosuosituksia antaessaan. Tottakai.

Itse kysyin tässä ketjussa, että eikö Hesassa ole ylioppilaiden kulkuetta, johon voisi osallistua. Kukaan ei sellaisesta maininnut. Kieltäydyn vastaanottamasta moitteita mikäli vaihtoehtoisia kulkueita kuitenkin on. Sinne vaan.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy