En ole mielestäni sanonut näin, enkä ajattele niin. Taisin sanoa jopa ihailevani sitä, että mielenilmaukset hoidetaan tekojen kautta, mutta hänen kritiikkinsä (ja sanomansa) oli demokraattiselta näkökulmalta epälooginen. Hänellä oli kaksi syytä jättäytyä linnan juhlista ja toinen oli se, että hallituksessa on hänen mielestään äärioikeistolainen puolue - joka käytännössä tarkoittaa sitä, ettei persuja äänestäneillä tulisi hänen mielestään olla oikeutta saada ääntänsä kuuluviin päätöksen teossa. Se ei kuulosta demokratialta. Ohessa tarkka sitaatti tuolta kirjailijalta;
”Minulla on kaksi syytä siihen. Toinen on se, että meillä on hallituksessa äärioikeistolainen puolue ja minusta on hämmentävää, miten monen suomalaisen mielestä se on ok."
Periaatteessa tämä on siis aivan linjassa sen suhteen, etten tykkää totalitaristisesta ajattelutavasta ja kannatan edustuksellista demokratiaa ja valinnanvapautta. Tässä tapauksessahan näillä kahdelle Persulle vaaditaan potkuja siitä hyvästä, että ovat tekemässä valinnan joka ei tunnu vasemmiston mielestä hyvältä (eikä varmaan ison osan oikeistostakaan). Minulle on ihan fine, että kaksi hallituspuolueen edustajaa tekee niin kuin itse kokevat oikeaksi. Linnanjuhlissa he taitavat kuitenkin olla kansanedustajia siinä missä opposition edustajatkin. Mutta sinulleko tämä ei siis ole fine?