Miten määrität "tuputtamisen"? Yrittää opettaa siis vastoin toisen tahtoa vai?
Ylipäätään vakaumuksellisen uskonnollisen toiminnan harjoittamisena koululaitoksessa, esimerkiksi uskonnollisten aamunavausten tai virsien muodossa.
Miten määrität "tuputtamisen"? Yrittää opettaa siis vastoin toisen tahtoa vai?
Kyllä kekrinä vien edelleen ruokaa ja lämmitän saunan kuolleiden hengille. Sitähän nuo kaipaavat ja ikiaikainen perinne on tämä. Ikävä kyllä minulla ei ole kattilaa mihin laittaa kokonainen lammas valmistumaan, mutta toivon että riittää savipadassa valmistettu lampaanviulu. Luut kuitenkin muistan haudata kunnolla että eläimet eivät niihin pääse käsiksi ja täten tuo minulle epäonnea.En tiedä. Ehkä ei pitäisikään?
Toisaalta, onko se sitten hyvä että lopulta kaikki perinteet joko muuttuu tai loppuu?
Ei minun mielestä.
Kyllä kekrinä vien edelleen ruokaa ja lämmitän saunan kuolleiden hengille. Sitähän nuo kaipaavat ja ikiaikainen perinne on tämä. Ikävä kyllä minulla ei ole kattilaa mihin laittaa kokonainen lammas valmistumaan, mutta toivon että riittää savipadassa valmistettu lampaanviulu. Luut kuitenkin muistan haudata kunnolla että eläimet eivät niihin pääse käsiksi ja täten tuo minulle epäonnea.
Vielä 1900-luvun alussa oli tapana, että jouluisin vaimot pyytelivät miehiltään anteeksi vuoden aikana tekemiään virheitä. Ainakin tämä pitäisi tuoda takaisin. Miksi ihmeessä hyvä perinne on mennyt muuttumaan?
Myönnän, käytin väärää sanaa. Seksuaalivähemmistöjä toki on monia erilaisia, mutta ajoin takaa tätä muunsukupuolis- ja identifioimisbuumia, joka nyt on valloillaan. Ihan varmasti sinäkin ymmärrät (ainakin nyt, kun korjasin termiäni) mitä ajan takaa.
Valtaosa teistä, jotka ei halua uskontotuputusta, olette varmasti sitä mieltä, että omissa oloissaan kuka tahansa saa uskoa mihin tahansa. Ihan samalla lailla esimerkiksi minä olen sitä mieltä, että kuka tahansa saa julistautua olevansa muunsukupuolinen, jos sen parhaaksi itselleen kokee. Ei sitä silti tarvitsisi kouluissa tuoda esiin ns. totuutena. Ja puhun nimenomaan näistä, jotka "identifioi" itsensä joksikin muuksi, en heistä, joilla oikeasti se on lääketieteellinen tosiasia (esim. Imane Khelif).
Laitan sulle saman haasteen kuin Jerry100:lle, kerro yksikin perinne, joka ei ole aikojen saatossa muuttunut?Oikein malliesimerkki viestistä, jossa ei pyritäkään järkevään keskusteluun, vaan tahallaan kärjistetään toisen nimimerkin esilletuoma ihan relevantti näkökulma.
Niin, tuolla ainakin aiemmin minulle ohjeistettiin, että kaikki perinteet eivät ole kaikille mieluisia. Eipä sitä varmaan voi määritelläkään, mitkä perinteet on liian arvokkaita hävitettäväksi ja mitkä ei.
Mainitse yksi perinne, joka ei olisi aikojen saatossa muuttunut? Jopa uskonto on muuttunut, välillä radikaalistikin.
Ylipäätään vakaumuksellisen uskonnollisen toiminnan harjoittamisena koululaitoksessa, esimerkiksi uskonnollisten aamunavausten tai virsien muodossa.
No ei siitä kekrin vietosta ole niin pitkä aika. Tämä toki suhteellista kun nykynuorisolle 5 minuuttia on pitkä aika. Perinteet muuttuu ja muovautuu. Saahan sitä nykyään mennä jouluna baariin, asia mikä ei ollut itsestäänselvyys kts tanssikielto.Oikein malliesimerkki viestistä, jossa ei pyritäkään järkevään keskusteluun, vaan tahallaan kärjistetään toisen nimimerkin esilletuoma ihan relevantti näkökulma.
Niin, tuolla ainakin aiemmin minulle ohjeistettiin, että kaikki perinteet eivät ole kaikille mieluisia. Eipä sitä varmaan voi määritelläkään, mitkä perinteet on liian arvokkaita hävitettäväksi ja mitkä ei.
Mikä osa tässä on pysynyt muuttumattomana?Tasavallan presidentin uudenvuoden puhe.
Mikä osa tässä on pysynyt muuttumattomana?
Kyllä kekrinä vien edelleen ruokaa ja lämmitän saunan kuolleiden hengille. Sitähän nuo kaipaavat ja ikiaikainen perinne on tämä. Ikävä kyllä minulla ei ole kattilaa mihin laittaa kokonainen lammas valmistumaan, mutta toivon että riittää savipadassa valmistettu lampaanviulu. Luut kuitenkin muistan haudata kunnolla että eläimet eivät niihin pääse käsiksi ja täten tuo minulle epäonnea.
OK. Se onkin varmasti se tärkein osa tässä perinteessä. Kuitenkin puhetta on pitäneet muutkin kuin presidentti, ja sen sisältö on vaihdellut joka puheessa luonnollisesti paljonkin. Paljon puhuttu "jumalan siunauksen" toivottaminenkin on historiassa enemmän poikkeus kuin sääntö.No esimerkiksi se että se alkaa aina kello 12:00
Niin. Nykypäivänä on paljonkin asioita, joita minä en halua tuputettavan lapselleni, mutta niinpä vaan sitä samaa biologianvastaista paskaa ujutetaan jo kouluihinkin.
Siis opetetaanko kouluissa, että on olemassa ihmisiä, jotka voivat syntyä mieheksi, mutta kokevat itsensä naisiksi? Kerrassaan järkyttävää.
Siis opetetaanko kouluissa, että on olemassa ihmisiä, jotka voivat syntyä mieheksi, mutta kokevat itsensä naisiksi? Kerrassaan järkyttävää.
Viittaatko nyt siihen, että Jesse käveli vetten päällä ja muutti veden viiniksi?Niin. Nykypäivänä on paljonkin asioita, joita minä en halua tuputettavan lapselleni, mutta niinpä vaan sitä samaa biologianvastaista paskaa ujutetaan jo kouluihinkin. Ja kirjaston satutunneille, ja ties minne.
Helposti kyllä lähtee keskustelu sivuraiteelle ja epäoleellisuuksiin. Palaan siihen, mistä taas tämä ketjun aktivoituminen lähti liikkeelle ja totean mielipiteenäni sen, että minusta on kurjaa, että niin iso osa perussuomalaisista on rasisteja ja toivoisin, että rasistit voisivat painua vittuun hallituksesta pilaamasta hyvää ja minulle rakasta maata.
Taisi sinulla sarkasmitutkan kalibrointi jäädä tänään tekemäti.Täältä kun lukee kommentteja, niin ei voi muuta ajatella kuin, että näitä asioita olisi pitänyt opettaa suomalaisille kouluissa jo vuosikymmeniä sitten.
Ei kai tuossa tutkassa mitään vikaa ollut.Taisi sinulla sarkasmitutkan kalibrointi jäädä tänään tekemäti.
Taisi sinulla sarkasmitutkan kalibrointi jäädä tänään tekemäti.
Mielenkiinnolla kyllä seuraan onko tämänkaltainen retoriikka sallittua.
Mielenkiinnolla kyllä seuraan onko tämänkaltainen retoriikka sallittua.