Sitten taas asia mihin itse olet kovastikin syyllistynyt viimeaikoina. Kaikki negatiivinen uutisointi, siis aivan kaikki on ollut vasemmiston ja median ajojahtia persuja kohtaan sinun mielestäsi. Tästähän ei ole kyse.
Minusta kaikki negatiivinen uutisointi hallitukseen liittyen ei ole vasemmiston syytä. Kyllä siinä hallituksellakin on osuutensa siihen, että negaa tulee. Hallitus myös hallitsee mediatoimiaan heikosti. Olen tuonut jatkuvasti esille sen, että opposition tavoite on kaataa hallitus. Näin on nyt ja on ollut käytännössä poikkeuksia laskematta aina. Puolitotuudet ja puolivalheetkin ovat tässä apuna niin demareilla, persuilla kuin kokoomukselle positiosta riippuen.
Kun viime aikoina on tullut opposition piiristä paljon sote-kritiikkiä, niin onhan se ratkaisujen ja rahoituksen osalta puhtainta oppositiopolitiikkaa, jossa edellen hallitus ja soten luoja vastoin asiantuntijoiden ja mm. suurten kaupunkien kantaa ei itse ota vastuuta mistään.
Oikeastihan olisi hyvä varmaan myöntää, että Juuson epäpetävyys ja poliittisen osaamisen puute on ollut syynä häneen kohdistuvaan kritiikkiin. Samoin tulee hyväksyä se, että perussuomalaisissa on eniten epäilyttävää ainesta, joilla on taustaa rikoksista sekä yhteyksiä äärioikeistoon sekä rasismiin viittaavaan käytökseen. Se että niitä tarkastellaan julkisesti mediassa ei ole ajojahtia vaan ihan normaalia yhteiskunnallista keskustelua vapaan median toimesta.
En ole kertaakaan sanonut Juusoa päteväksi. Mutta olen puolustanut häntä kuten muitakin alatyyliseltä arvostelulta. Ja olen todennut, että viime hallituksessa Juuson verrokkiministeri Pekonen oli aivan pihalla. Hänen johtamansa sosiaali- ja terveysministeriö sai kritiikkiä jatkuvasti. Pekonen myös kertoi, että ei kannata esittelemäänsä lakia, mutta tässä nyt työtä tehdään.
Ei Juuson osaamattomuus ole uutta.
Samaan aikaan ei kokoomus ole minkään ajojahdin uhrina samoin, kuin ei mikään muukaan puolue. Asioita on tarkasteltu mediassa tuomalla esiin monia eri näkökulmia niin elinkeinoelämän, ammattiliittojen, oikeiston ja vasemmiston näkökulmasta.
Minusta Kokoomus saa sen minkä ansaitsee. Ei ole tarpeen silkkihansikkaille vaan odotan oppositiolta nyrkkeilyhanskoja.