Noihin ylempiin juttuihin on toki turha lähteä, kun olemme niistä kuitenkin eri mieltä. En toki kiistä sitä, että kaiken maailman mäkelöitä ja huhtasaaria persuista löytyy. Lisäksi on totta, että sosiaaliturvasta ei puolueen mukaan pitänyt leikata. No, se tuli oikeastaan kuitenkin välttämättömäksi ja se on selvästikin myös niiden äänestäjien keskuudessa joita se koskettaa ymmärretty, sen korkealla pysynyt kannatus osoittaa. Tuskin tällaisia äänestäjiä kovin paljon on, puolue on kuitenkin talouspolitiikaltaan keskustaoikeistolainen. En siltikään usko, että oikeistohallitus tuli juuri kenellekään yllätyksenä, kun demarit eivät persujen kanssa hallitusyhteistyöhön suostu, eikä valmiuksia siihen ollut tällä kertaa kokoomuksenkaan kanssa. Eikä ihme, sen verran kipeitä päätöksiä on tehtävänä. Oppositiopopulismilla on helppo kerätä vaalivoitto, tosin sekin näyttää nyt yskivän.Näin kai ne sitten koetaan. Hyvä juttu, mikäli persujen kannattajat ovat tyytyväisiä.
Noihin muihin juttuihin, todistettu on, että:
Perussuomalaisten kansanedustajissa ja ministereissä sekä puhemiehistössä on rasistisia ihmisiä.
Perussuomalaiset ovat hyökänneet riippumatonta mediaa ja mm. oikeuskansleria vastaan.
Perussuomalaiset lupasivat ennen vaaleja täysin päinvastaista mitä ovat nyt toteuttaneet. Takki kääntyi ennätysajassa ja setelit taitaa olla ainoa selkäranka. Hämmästyttävän tyytyväisiä ja yhtenäisiä ovat olleet, siitä täytyy antaa krediitiä, ja se on yllättänyt.
Mutta kyllä, olen avoimesti PS-vastainen. Kaikkien muiden puolueiden paitsi PS:n ja kristillisten äänestämistä voisin harkita ja löytäisin perusteet, miksi voisin niitä äänestää.
Minä taas olen maltillisesti konservatiivinen oikeistoäänestäjä, jolle sekä kokoomuksessa että persuissa on huonoja puolia, eikä kumpikaan ole kokonaisuudessaan varsinaisesti ihannevaihtoehto. Puolueiden yhdessä ajama hallituspolitiikka taas on mielestäni ollut hyvinkin miellyttävän oloista. Mutta näillä on mentävä mitä on.