Äänestäjät kyllä hienosti vievät persuja siihen suuntaan, mitä itse olen toivonut.
Jos katsotaan pudonneita ehdokkaita, niin Kiina-Venäjä-Niikolle sekä tehtaankadunmies Packalenille näytettiin ovea. Suomen Sisun ykkösmiehelle Olli Immoselle ei myöskään jatkoa herunut. Kaikki hyviä tippumisia.
Erittäin etäiseksi ja näkymättömiksi jääneet Jukka Mäkynen, Rami Lehto ja Jussi Wihunen eivät uusineet paikkaansa. Sinänsä en osaa heidän edesottamuksistaan mitään kertoa. Vaihtuvuus on kuitenkin hyvästä.
Pirkanmaan nuoriso-osaston Vigelius&Bergbom läpimeno on hieno juttu, joskin toivotan heille kuitenki nyt pientä nöyryyttä ja rauhoittumista kun kampanja on ohi. Lupaavia kavereita, mutta ei kannata liikaa haastaa riitaa joka suuntaan vain haastamisen ilosta.
Myös Hyvinkääläinen lakitoimistoyrittäjä Onni Rostila on mielenkiintoinen nimi, vaikkakin itselle vieraampi.
Saa nähdä minkälaiset roolit julkkisehdokkaat Piisinen & Keskisarja ottavat puolueessa. Saattaa olla hyvätkin vahvistukset, mutta ei näistä ikinä tiedä osoittautuvatko lopulta peteliuksiksi ja toivoloiksi.
Lapin ääniharavalla Sara Seppäselle on ainakin hyvät teemat. Tännekin kirjoitin, kuinka tekee kovaa kampanjaa ja uskon menevän läpi, mutta tuo äänimäärä oli kyllä uskomattoman kova kepun sydänmailla.
W. Rydman tuo ryhmään kiistatta osaamista. Muuten pidän hyvänä lisänä, mutta toki se yksityiselämän vyyhti on heikentänyt kyllä kuvaa miehestä. Lakia kuitenkaan ei ole rikottu, politiikkaan valitettavasti näitä limanuljaskoita pesiytyy. Kyllä minä Ikeäkin arvostin kansanedustajana, vaikka toiminta työn ulkopuolella hyvän maun rajat ylittikin.
Sitten miinukset.
Tavion äänimäärää en tajua ja satakuntalaisten sielunmaisemaa en kykene ymmärtämään, kun se Huhtasaari piti taas äänivyöryllä heittää sisään.
Näitä Peltokankaita ja Tynkkysiä puolueessa tarvitaan innostamaan kansaa uurnille, mutta kunhan riittävän pienellä edustukselle ovat eduskuntaryhmässä mukana, niin kyllä minä heitä siedän.
Kuten todettua, parempaan suuntaan. Kyllä kansa tietää. Yllättävänkin hyvin.
Osaako palstalaiset avata tarkemmin näiden muiden uusien läpimenijöiden taustoja? Potentiaalisia uusia Hakkaraisia?