Perussuomalaiset

  • 5 388 413
  • 43 482

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Kun Marinin työhistoriaa on paljon käsitelty niin mitä mieltä ollaan Riikka Purran vastaavasta. Drop-out väitöskirjatutkija, joka taisi loisia yliopistolla väitöskirjaa tekemässä yli 10 vuotta saamatta sitä aikaiseksi ja sen jälkeen ollut töissä persujen puoluetoimistossa ja yhden kauden kansanedustajana. Tuoko pätevöittää valtiovarainministeriksi?

No varmaan ihan hyvin, jos Sokoksen kassana on pärjännyt pääministerinäkin. Vai mikä sinun näkemyksesi on Marinin pärjäämiseen pääministerinä?
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN

Bob Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, AC Oulu
Joku juuri kirjoitti jotain Alepan kassasta ja onhan Marinista ahkerasti vuosien mittaan kirjoitettu täällä paljon ja paljon myös roskaa. Mutta itse asiaan. Onko mielestäsi Purra pätevä tuolla työhistorialla valtiovarainministeriksi? Toinen juttu mikä hänen työhistoriassaan kiinnittää huomiota on tuo yli 10 vuoden joutilaisuus ns. väitöskirjatutkijana ja Halla-ahon opetuslapsena. Ei Purra tuolloin tainnut olla kovin tuottava kansalainen.

On kyllä ihan valtavasti käsitelty aihe, jos ihan yksittäisiä viestejä tästä on kirjoitettu.

Mitä taas kompetenssin arviointiin tulee, uskon itse ammattipoliitikon ja puolueensa puheenjohtajan pärjäävän myös ministerinä, kun siellä on tukena liuta erittäin päteviä virkamiehiä, joita kuuntelemalla jo pääsee pitkälle.

Minä en pidä esim. Marinin tai Anderssonin politiikasta juurikaan, mutta en voi väittää, etteivätkö he olisi roolissaan pärjänneet, kun ovat kautensa loppuun hoitaneet. Siinä jo kaksi esimerkkiä ministereistä, jotka ovat pärjänneet, vaikkei juurikaan ole kokemusta ns. oikeista töistä.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Anderssonin politiikasta juurikaan, mutta en voi väittää, etteivätkö he olisi roolissaan pärjänneet,

Minä en epäile perussuomalaisten kompetenssia saati heidän puheenjohtajansa. Purra on varmasti osaava ministeri, jos lähtee hallitukseen, siitä ei ole kahta sanaa mielestäni. Mitä tulee Anderssoniin niin itse olen opetusalalla töissä ja tunnetusti olemme aika riippuvaisia valtiosta sekä kunnista. Väittäisin, että kentällä Anderssonia on pidetty osaavimpana ja taitavimpana opetusministerinä pitkään pitkään aikaan. Toisin kuin edeltäjänsä niin Andersson ymmärsi järjestelmää nimeltä koulu sekä siihen liittyviä lainalaisuuksia todella hyvin. Pystyi myös kertomaan asioista julkisuuteen.

Toivottavasti Purra menee hallitukseen, koska hänestä tulisi todennäköisesti ihan mielettömän hyvä rahaministeri.
 

Vinyl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aravirran kovuus
Minä en pidä esim. Marinin tai Anderssonin politiikasta juurikaan, mutta en voi väittää, etteivätkö he olisi roolissaan pärjänneet, kun ovat kautensa loppuun hoitaneet. Siinä jo kaksi esimerkkiä ministereistä, jotka ovat pärjänneet, vaikkei juurikaan ole kokemusta ns. oikeista töistä.
Perussuomalaista vai oikeistolaista ylimielisyyttä parhaimmillaan. Hotellin respat, tarjoilijat, kaupan kassat, kääntäjät tai tiskarit eivät siis tee oikeita töitä. Vai pitääkö ihmisen tehdä koko työura samassa paikassa, että voi sanoa hänen olleen "oikeissa töissä".
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Perussuomalaista vai oikeistolaista ylimielisyyttä parhaimmillaan. Hotellin respat, tarjoilijat, kaupan kassat, kääntäjät tai tiskarit eivät siis tee oikeita töitä. Vai pitääkö ihmisen tehdä koko työura samassa paikassa, että voi sanoa hänen olleen "oikeissa töissä".

Eikös tuossa juuri kirjoiteta, että nuo listatut ovat niitä oikeita töitä, joista mainituilla henkilöillä ei juuri kokemusta ole?

Että silleen...
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Lert

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
On kyllä ihan valtavasti käsitelty aihe, jos ihan yksittäisiä viestejä tästä on kirjoitettu.

Mitä taas kompetenssin arviointiin tulee, uskon itse ammattipoliitikon ja puolueensa puheenjohtajan pärjäävän myös ministerinä, kun siellä on tukena liuta erittäin päteviä virkamiehiä, joita kuuntelemalla jo pääsee pitkälle.

Minä en pidä esim. Marinin tai Anderssonin politiikasta juurikaan, mutta en voi väittää, etteivätkö he olisi roolissaan pärjänneet, kun ovat kautensa loppuun hoitaneet. Siinä jo kaksi esimerkkiä ministereistä, jotka ovat pärjänneet, vaikkei juurikaan ole kokemusta ns. oikeista töistä.

Juuri näin.

En myöskään varauksetta osaisi olla sitä mieltä, että ”oikeat työt” ovat aina paras tausta tilanteeseen, jossa pitää tehdä merkittävä määrä kompromisseja ja osata vaikuttaa henkilöiden ja ryhmien tavoitteiden yhteensovittamiseen.

Ei siihen aina tunnu olevan paras tausta vaikkapa yritysjohtajuuskaan, kun niissä yleensä toiminnan vapaus on suuri niin kauan kuin hallituksen luottamus on riittävä. Äkisti voisi ajatella, että politiikka olisi samanlainen ympäristö, mutta siinä ”hallitus” (eli tässä eduskunta puolueineen) on kovasti heterogeenisempi kuin yrityksen hallitus. Kokemus politiikasta ja vaikuttamistyöstä auttaa, kun sitä käytännön ylintä valmisteluvaltaa käytetään. Ei Purran tai Marinin kokemus siinä mitenkään huonoa ole. Eikä sektoriministerin ole mikään erityinen tarve olla alan substanssiasiantuntija.
 

Jeffrey

Jäsen
Perussuomalaista vai oikeistolaista ylimielisyyttä parhaimmillaan. Hotellin respat, tarjoilijat, kaupan kassat, kääntäjät tai tiskarit eivät siis tee oikeita töitä. Vai pitääkö ihmisen tehdä koko työura samassa paikassa, että voi sanoa hänen olleen "oikeissa töissä".

Ei ehkä niinkään, tai en ainakaan usko kun ei oma kommentti ollut.

Sen sijaan olen vakuuttunut siitä, että nämä poliitikot jotka eivät ole varsinaista työelämää nähneet, eivät oikeasti ymmärrä sitä miten suomalainen progressiivinen verotus vaikuttaa palkansaajiin ja palkkatuloon. Nämä poliitikot tuntuvat (pääosin) löytyvän vasemmalta.

Kansanedustajan palkka ei tosiaan ole häävi. Sen sijaan kansanedustajat saavat massiiviset verottomat etuudet, jotka huomioiden verotuksen piiriin se palkkatulo olisikin jo huomattava. Tuloverotus taas on ihan olennainen osa suomalaista yhteiskuntaa, joten pidän oikeasti osittain ongelmallisena sen että meillä on kansanedustajia jotka eivät oikein ymmärrä näin oleellista asiaa meidän yhteiskunnassa.

Se mitä tulee taas eri ammatteihin, niin myöskään pienituloinen ei mielestäni täysin ymmärrä progressiivisen verotuksen luonnetta - valitettavasti. Tämän toki tiedän myös omasta kokemuksesta kun oma työura alkoi varsin nuorena ja on sisältänyt pidempiä jaksoa erilaisilla papereilla ja erilaisilla penkeillä.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Juuri näin.

En myöskään varauksetta osaisi olla sitä mieltä, että ”oikeat työt” ovat aina paras tausta tilanteeseen, jossa pitää tehdä merkittävä määrä kompromisseja ja osata vaikuttaa henkilöiden ja ryhmien tavoitteiden yhteensovittamiseen.
Ei nämä "oikeat työt" tietysti ihan yksiyhteen mene ministeritöiden kanssa, mutta ihan varmasti kokemus tiimityöstä, päätöksenteosta, niiden seurauksista, jne. on hyötyä ministeriössäkin. Jos sinulla on käsitys, ettei noissa "oikeissa töissä" tehdä kompromisseja, en sitten tiedä, oletko itse koskaan tehnyt niitä.

...
Ei siihen aina tunnu olevan paras tausta vaikkapa yritysjohtajuuskaan, kun niissä yleensä toiminnan vapaus on suuri niin kauan kuin hallituksen luottamus on riittävä. Äkisti voisi ajatella, että politiikka olisi samanlainen ympäristö, mutta siinä ”hallitus” (eli tässä eduskunta puolueineen) on kovasti heterogeenisempi kuin yrityksen hallitus. Kokemus politiikasta ja vaikuttamistyöstä auttaa, kun sitä käytännön ylintä valmisteluvaltaa käytetään. Ei Purran tai Marinin kokemus siinä mitenkään huonoa ole. Eikä sektoriministerin ole mikään erityinen tarve olla alan substanssiasiantuntija.
Suomessa on ollut kovilla paikoilla ministereinä kirves- ja sähkömiehistä alkaen, mutta he ovat päässeet ministereiksi vain ja ainoastaan poliittisilla ansioilla oman puolueensa hierarkiassa, ei muutoin.
Näkisin, että substanssiosaaminen ministerina auttaa jo yksinkertaisesti siinä, että puhuu edes samaa kieltä asiantuntijoiden kanssa, jolloin käsitys, missä mennään, on helpompaa jakaa puolin ja toisin. Yhtenä esimerkkinä vaikka lakimiestausta oikeusministerinä olisi enemmän kuin suotavaa.
Noh, missi kulttuuriministerinä on tietysti jonkinasteinen humoristinen kärjistys tuolle substanssiosaamiselle, mutta olihan meillä sähkömieskin sisäasianministerinä.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Ei nämä "oikeat työt" tietysti ihan yksiyhteen mene ministeritöiden kanssa, mutta ihan varmasti kokemus tiimityöstä, päätöksenteosta, niiden seurauksista, jne. on hyötyä ministeriössäkin. Jos sinulla on käsitys, ettei noissa "oikeissa töissä" tehdä kompromisseja, en sitten tiedä, oletko itse koskaan tehnyt niitä.


Suomessa on ollut kovilla paikoilla ministereinä kirves- ja sähkömiehistä alkaen, mutta he ovat päässeet ministereiksi vain ja ainoastaan poliittisilla ansioilla oman puolueensa hierarkiassa, ei muutoin.
Näkisin, että substanssiosaaminen ministerina auttaa jo yksinkertaisesti siinä, että puhuu edes samaa kieltä asiantuntijoiden kanssa, jolloin käsitys, missä mennään, on helpompaa jakaa puolin ja toisin. Yhtenä esimerkkinä vaikka lakimiestausta oikeusministerinä olisi enemmän kuin suotavaa.
Noh, missi kulttuuriministerinä on tietysti jonkinasteinen humoristinen kärjistys tuolle substanssiosaamiselle, mutta olihan meillä sähkömieskin sisäasianministerinä.

En tiedä, miten minun työhistoriani asiaan liittyy mitenkään, mutta melko paljon enemmän on ollut hyötyä vaikuttamistyössä kokemuksesta vaikuttamistoiminnasta kuin vaikkapa ovensulkijoiden ja avainten tekemisestä - joka toki opetti aikanaan ihan hienoja asioita työelämästä noin muuten.

Oikeusministerin kohdalla tutkintotausta oli 1999 asti perustuslain vaadekin ja asiasta on tämän jälkeen kaksi poikkeusta, jotka kumpikin ovat päättyneet hassusti. Siinäkään ei puhuta varsinaisesta substanssista vaan koulutustaustasta (eihän juristin työkokemusta vaadittu ennenkään vaan oikeustieteellisen alan koulutus). Parlamentarismisyistä ehdoton vaade poistettiin.

Suomessa on ollut pääministerinä parturi, jonka pääministeriys oli varsin onnistunutta.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
En tiedä, miten minun työhistoriani asiaan liittyy mitenkään, mutta melko paljon enemmän on ollut hyötyä vaikuttamistyössä kokemuksesta vaikuttamistoiminnasta kuin vaikkapa ovensulkijoiden ja avainten tekemisestä - joka toki opetti aikanaan ihan hienoja asioita työelämästä noin muuten.
...
Tuon alla lukevan kannanoton takia mm. kompromissien teosta "oikeissa töissä", kuten halusit asian ilmaista.
Tietysti, oma työkokemus oikeissa töissä heijastelee täällä kannanottoja.

...
En myöskään varauksetta osaisi olla sitä mieltä, että ”oikeat työt” ovat aina paras tausta tilanteeseen, jossa pitää tehdä merkittävä määrä kompromisseja ja osata vaikuttaa henkilöiden ja ryhmien tavoitteiden yhteensovittamiseen.
...
Nää nyt on näitä - jokaisella on tietysti oma näkemyksensä asiasta, mutta tähän voi siteerata erästä viisasta seuraavasti:
Nothing compares to thorough understanding of problem, but sometimes you just get lucky.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En tiedä, miten minun työhistoriani asiaan liittyy mitenkään, mutta melko paljon enemmän on ollut hyötyä vaikuttamistyössä kokemuksesta vaikuttamistoiminnasta kuin vaikkapa ovensulkijoiden ja avainten tekemisestä - joka toki opetti aikanaan ihan hienoja asioita työelämästä noin muuten.

Oikeusministerin kohdalla tutkintotausta oli 1999 asti perustuslain vaadekin ja asiasta on tämän jälkeen kaksi poikkeusta, jotka kumpikin ovat päättyneet hassusti. Siinäkään ei puhuta varsinaisesta substanssista vaan koulutustaustasta (eihän juristin työkokemusta vaadittu ennenkään vaan oikeustieteellisen alan koulutus). Parlamentarismisyistä ehdoton vaade poistettiin.

Suomessa on ollut pääministerinä parturi, jonka pääministeriys oli varsin onnistunutta.
Nuoruudessaan hän vaikutti parturien ammattiliitossa, mikä tietysti katsottaisiin nykyäänkin joissakin piireissä kyseenalaiseksi, koska poliitikko oli ollut vähän kuin liiton hommissa.
 

Bob Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, AC Oulu
Perussuomalaista vai oikeistolaista ylimielisyyttä parhaimmillaan. Hotellin respat, tarjoilijat, kaupan kassat, kääntäjät tai tiskarit eivät siis tee oikeita töitä. Vai pitääkö ihmisen tehdä koko työura samassa paikassa, että voi sanoa hänen olleen "oikeissa töissä".

Mitäs sä nyt oikein sekoilet? Mähän just kehuin noita ao. ministereitä, joilla ei juurikaan ole kokemusta muusta kuin politiikan parissa työskentelystä. Mitä ylimielistä siinä on tai missä minä oikein olen luetellut "oikeita töitä"?
 

Byvajet

Jäsen
Kun Marinin työhistoriaa on paljon käsitelty niin mitä mieltä ollaan Riikka Purran vastaavasta. Drop-out väitöskirjatutkija, joka taisi loisia yliopistolla väitöskirjaa tekemässä yli 10 vuotta saamatta sitä aikaiseksi ja sen jälkeen ollut töissä persujen puoluetoimistossa ja yhden kauden kansanedustajana. Tuoko pätevöittää valtiovarainministeriksi?
Ei tuossa minusta ole ongelmana pätevyys vaan uskottavuus. Kummasti tuonne leikkaajien, loisijoiden torjujien ja sosiaaliturvan perustan kyseenalaistavien joukkoon kerääntyy ikuisuusopiskelijaa ja näennäistutkijaa, joilla maisteriksikin on kestänyt tavattoman kauan, jotka eivät ole saaneet väitöskirjaansa valmiiksi tai jotka eivät ole pystyneet väitöskirjan jälkeen rakentamaan uskottavaa tutkijan uraa.

Niin ikään työttömiä risusavottaan kannustavat ovat eduskunnasta pudottuaan hyödyntäneet yhtään epäröimättä tarjolla olevat tuet, jotka eivät ole olleet ihan pieniä.

Kun oikeistolaista politiikkaa ajava poliitikko listaa työhistoriansa kuin hakisi ensimmäisiä kesätyöpaikkojaan, niin vähänhän siitä ontto vaikutelma syntyy.

"Maisteriopintojen aikana hän työskenteli eri aloilla: ravintoloissa, vaatekaupassa ja huvipuistossa.

– Ja olen jakanut postiakin yläasteikäisenä. Tein ihan mitä vaan työtä.

Valmistuttuaan maisteriksi hän tapasi miehensä Mikko Välimaan, tulevan toimittajan, ja perusti perheen. Purra aloitteli Turun yliopistossa kansainvälisen politiikan väitöskirjaa, mutta se on jäänyt kesken.

Purra siis viihtyi yliopistossa pitkään.


Joukkoja johdetaan edestä. Olet sitä mitä teet etkä sitä mitä puhut. Jos oma toiminta ja aate on ristiriidassa, aatteen kantavuuteen on vaikea uskoa. Se minua oikeistolaisuudessa risoo, että se harvoin näyttää olevan aatteellista oikeistolaisuutta. Pikemminkin se on härskiä oman edun ajamista aatteen varjolla. Muille julistettu ei aina näytä velvoittavan toimimaan itse julistuksensa mukaan.
 

Vinyl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aravirran kovuus
Mitäs sä nyt oikein sekoilet? Mähän just kehuin noita ao. ministereitä, joilla ei juurikaan ole kokemusta muusta kuin politiikan parissa työskentelystä. Mitä ylimielistä siinä on tai missä minä oikein olen luetellut "oikeita töitä"?
Noi ammatit on suoraan Li Anderssonin cv:stä. Sen takia mä kysyinkin, että pitääkö henkilön tehdä koko elämänsä yhtä hommaa, että voi sanoa olleensa "oikeissa töissä"? Mulla ei myöskään ole hajua, minkälaisia pätkiä kelläkin on missäkin hommassa ollut, niin ei viitsi arvailla että onko kukakin tehnyt mitään "oikeaa". Oli kyse sitten Marinista, Purrasta tai vaikka Jussi Halla-ahosta.
 

Bob Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, AC Oulu
Noi ammatit on suoraan Li Anderssonin cv:stä. Sen takia mä kysyinkin, että pitääkö henkilön tehdä koko elämänsä yhtä hommaa, että voi sanoa olleensa "oikeissa töissä"? Mulla ei myöskään ole hajua, minkälaisia pätkiä kelläkin on missäkin hommassa ollut, niin ei viitsi arvailla että onko kukakin tehnyt mitään "oikeaa". Oli kyse sitten Marinista, Purrasta tai vaikka Jussi Halla-ahosta.

Kah, enpäs tiennytkään Lin taustoista muuta kuin, mitä virallisessa CV'ssä lukee. Kiitoksia tiedoista.

En tosin vieläkään ymmärrä, miten olen ylimielinen. Pointti oli siinä, että poliitikkojen kompetenssin määrittely "oikeiden töiden" perusteella on hieman typerää, enkä itsekään sen pohjalta määrittele, miten ministerin työssä voi lähtökohtaisesti pärjätä. En minä myöskään ole määrittelemässä, mikä on "oikeaa työtä" ja mikä ei, mutta kovasti tuo tuntuu puhuttavan, millä taustoilla ministereiksi ryhdytään.
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miksi persut aikaisemmin kokivat natsit ja putinistit poliittisiksi liittolaisiksiin?
Timo Soinin mukaan Halla-aho halusi pois ECR:stä, koska persujen sinne liittyessä britit olivat Halla-ahon liittymistä vastaan. Perussuomalaisista nousi haloo: Britit vaativat selitystä

Soinin mukaan Halla-ahoa nöyryytettiin, kun Halla-aho joutui istumaan palaverissa, missä hänen kelvollisuuttaan käsiteltiin. Soini: Halla-ahon kokema nöyryytys ajoi perussuomalaiset ”putinistien kelkkaan” – ”Näky on alaston, viikunanlehti on poissa”

Mikään salaisuus ID-ryhmän putinmielisyys ei ollut. Esim vaaleissa persujen vieraana hyvin viihtynyt Ruotsidemokraattien Jimmie Åkesson kritisoi voimakkaasti persujen lähtöä putinistien kelkkaan: HS: Ruotsidemokraattien johtaja ihmettelee perussuomalaisten veljeilyä ”Venäjän-ystävien” kanssa: ”Olen pettynyt”

Mutta toki palstapersujen mielestä, kun persut nyt heti vaalien jälkeen palaavat vanhaan EU-porukkaansa yli vuosi putlerin hyökkäyksen jälkeen, niin ihan nyt vasta just tänään ID-jengista tuli natseja ja putinisteja. Ei ne sillon vielä olleet, kun persut siellä oli.

Tää on siis taas näitä persunormeja, joissa sinimustaan pukeutuvan persun kritisointi on ihan hölmöä ja väärin, koska sininen ja musta on vaan värejä. Mutta jos kutsut persujen ja kokoomuksen hallitusta sinimustaksi, niin sepä onkin hirvittävä natsisyytös, koska historia kertoo, että eihän ne tietenkään ole pelkästään värejä.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
...
Tää on siis taas näitä persunormeja, joissa sinimustaan pukeutuvan persun kritisointi on ihan hölmöä ja väärin, koska sininen ja musta on vaan värejä. Mutta jos kutsut persujen ja kokoomuksen hallitusta sinimustaksi, niin sepä onkin hirvittävä natsisyytös, koska historia kertoo, että eihän ne tietenkään ole pelkästään värejä.
Älä muuta sano...

Noh, nyt kun otit sattumalta(?) tuon kritisoinnin puheeksi, olen ollut ehkä huomaavinani, suotakoon se minulle anteeksi, että vielä istuvan hallituksen PM:n kritisointi on ollut näiden palstamielensäpahoittajien mielestä ihan hölmöä ja väärin, koska peeämmä on nyt vain niin ihqu ja koska joku keksi misogyynian, asiakysymyksistä viis.
En tiedä, millä roviolla vaalit voittaneiden puolueiden johtoa parhaillaan kärvennettäisiin, jos he olisivat vaaliväittelyssä kutsuneet istuvaa hallitusta vaikka "kassatytön vetämäksi kommariporukaksi"...
Noh, onneksi noin ei tapahtunut, sillä mainittujen puolueiden johdolla oli kuitenkin ymmärrys historiasta ja politiikan korrekteista pelisäännöistä. Toki, eihän sitä voi ihan kaikilta olettaa, ne kun ovat näitä sivistyksen tuomia painolasteja...
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: zet

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Vahvasti kulkee ainakin Luukkasella pääsiäisviikko. Vaalien jälkihöyryissä tuumasi ensin, että Keskustalle on nyt annettu armonlaukaus ja tänään on sitten Turun Sanomilla otsikoissa Luukkasen sanomana, että pakkoruotsi pois. Tuota armonlaukausta on toki kerinnyt jo omaan tyyliinsä blogissaan pahoitella.

Siitäpä sitten rakentamaan porvarihallitusta.
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Vahvasti kulkee ainakin Luukkasella pääsiäisviikko. Vaalien jälkihöyryissä tuumasi ensin, että Keskustalle on nyt annettu armonlaukaus ja tänään on sitten Turun Sanomilla otsikoissa Luukkasen sanomana, että pakkoruotsi pois. Tuota armonlaukausta on toki kerinnyt jo omaan tyyliinsä blogissaan pahoitella.
Tehokasta toimintaa puoluesihteeri Luukkaiselta. Katkaissut välit potentiaalisista hallituskumppaneista jo Kepuun ja RKP:hen. Mitähän mahtaa seuraavaksi vittuilla Kokoomukselle. Näkee, että persut eivät uskalla lähteä kantamaan vastuuta hallitukseen. Heille sopivin yhteiskunnallisen vaikuttamisen paikka lieneekin tiktok.
 

Byvajet

Jäsen
Vahvasti kulkee ainakin Luukkasella pääsiäisviikko.

Luukkanen on oppinut ja sivistynyt mies, mutta Uuden Suomen Puheenvuoron kirjoitusten perusteella on jo vuosien ajan ollut selvää, että Luukkaselle on ominaista epävakaus ja impulsiivisuus, jotka usein yhdistyvät uhriutumiseen ja muiden syyttelyyn

Voi tietenkin olla, että persut on päättänyt jäädä oppositioon, mutta ihan yhtä mahdollisena pidän, että Luukkanen tälläkin kertaa vähät välittää, miltä hänen lausuntonsa näyttävät mahdollisten hallituskumppanien silmissä.

Kaoottinen epävakaus on persujen perusongelma, eikä tilannetta auta yhtään, että sitä on luomassa ihminen, jonka pitäisi sovittelevasti solmia langanpäitä yhteen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös