Mainos

Perussuomalaiset

• 5 966 925
  • 46 632

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Ei saatana. Ei noissa natseissa ole edes miestä tunnustaa olevansa natseja. No, Sivari-Jussi lähettää selvityspyynnön alamaisilleen taas kerran ja sitten asia vaietaan kuoliaaksi.

”Natsien ihailu on typerää. Vielä typerämpää on ottaa lipuista kuvia ja lähettää ne lehtiin”

Ja näin asia varmaan taas käsitellään

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Persufobiasta kärsivä tuntee äärimmäistä pelkoa tai vastenmielisyyttä kohdatessaan perussuomalaisen. Hän kokee perussuomalaisuuden itselleen uhkana, yleensä ilman todellista syytä. Pelkoreaktio johtaa joskus väkivaltaan tai sanalliseen hyökkäykseen, mutta joskus turvaan vetäytymiseen. Välttääkseen pelko-oireet persufoobikko pyrkii usein välttämään perussuomalaisia. Persufoobikko voi itsekin tietää pelkonsa olevan perusteeton, mutta ei pääse pelosta eroon, vaikka se vaivaa häntä ja rajoittaa hänen elämäänsä. Useimmissa tapauksissa, mutta ei aina, vaiva on seurausta aikaisemmasta voimakkaan kielteisestä kokemuksesta.

Persufobian fyysisiä oireita ovat muun muassa levottomuus, hengityksen kiihtyminen ja hengästyminen, pulssin kiihtyminen, paniikkikohtaukset, pahoinvointi, vapina ja hikoilu.
Olin jo vastaamassa tähän vähän sillein ironisen väheksyvästi, mutta sitten sisäinen tutkiva journalistini heräsi ja hetkessä selvitti, että tässä on kyseessä ksenofobian wikipedia-artikkelista näppärästi muokattu hassuttelu kaikkien persuja vastustavien kaksinaismoralismin paljastamiseksi taattuun ylilautatyyliin.

Joku voisi sanoa, että aika vähissä ovat keinot vierittää keskustelua pois jälleen uudesta natsijekusta, mutta hetken kun vielä yrittää niin varmaan päästään taas siihen miksi syyttömät natsitalojen entiset asukkaat saavat kaiken kuran niskaansa.

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Muistutan tässä vielä, että Perussuomalsiten kansanedustaja Anssi Joutsenlahti lahjoitti palkkionsa hoitotyöhön. Nähtävästi joudun tästä asiasta muistuttamaan useasti vielä tulevaisuudessakin. Ainakin siihen asti, kunnes persufobia täällä laantuu.
Myös Sipilä, Berner ja muut edellisen hallituksen ministerit lahjoittivat hyvät siivut palkkioistaan. Tästä on syytä muistuttaa kunnes kepufobia laantuu.

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Persufobiasta kärsivä tuntee äärimmäistä pelkoa tai vastenmielisyyttä kohdatessaan perussuomalaisen. Hän kokee perussuomalaisuuden itselleen uhkana, yleensä ilman todellista syytä. Pelkoreaktio johtaa joskus väkivaltaan tai sanalliseen hyökkäykseen, mutta joskus turvaan vetäytymiseen.
Taitaa olla aika harvinainen oireyhtymä kun yhtään tunnettua väkivaltaan johtanutta tapausta ei tunneta. Vai lasketaanko sen yhden natsin kimppuun hyökkääminen poliisiauton takaosassa?

Tuamas

Jäsen
Sinänsä en tunnista persufobiaa, juuri tällä viikolla tuli käteltyä persujohdon kova ydin ja istuttua iltaa parin kunnallistason persuvaikuttajan kanssa.

Eihän siinä mitään ongelmaa ole, kunhan muistaa suhtautua riittävän huumorilla mahdollisiin poliittisiin avauksiin keskusteluissa.

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Muistutan tässä vielä, että Perussuomalsiten kansanedustaja Anssi Joutsenlahti lahjoitti palkkionsa hoitotyöhön. Nähtävästi joudun tästä asiasta muistuttamaan useasti vielä tulevaisuudessakin. Ainakin siihen asti, kunnes persufobia täällä laantuu.
Tuliko ohje tämän lähes viiden vuoden takaisen hyvän teon kertaamiseen suoraan puoluetoimistolta vai järkeilitkö itse että tämä pitää taas tuoda esiin?

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Minua Perussuomalaisissa häiritsee Soinin lanseeraama vanhat puolueet ajatus. Näin Perussuomalaiset nostivat itsensä muiden yläpuolelle, vaikka toimivat yhtä kaksinaamaisesti. Toinen mikä häiritsee on avoimen rasistisen ja ennakkoluuloisen ajatusmaailman hyväksyminen puolueen piirissä. Toisaalta pidän Perussuomalaisten uusinta Satakunnan kansanedustajaa ystävänäni.

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Minua Perussuomalaisissa häiritsee Soinin lanseeraama vanhat puolueet ajatus. Näin Perussuomalaiset nostivat itsensä muiden yläpuolelle, vaikka toimivat yhtä kaksinaamaisesti. Toinen mikä häiritsee on avoimen rasistisen ja ennakkoluuloisen ajatusmaailman hyväksyminen puolueen piirissä.
Minulle juuri tuo ulkomaalaisia kohtaan kohdistuva ennakkoluuloisuus ja joidenkin kohdalla myös rasismi on suurin syy sille, miksi en usko äänestäväni persuja koskaan. Tilanne saattaa muuttua, jos puolue muuttuu tarpeeksi, mutta nyt ajatus tuntuu hyvin kaukaiselta. Toinen suuri syy on peittelemätön populismi, jossa ilmiöt yksinkertaistetaan muutamaan ongelmaan, tarjotaan ongelmille ratkaisu joka ei oikeasti ratkaise ongelmaa jota ei oikeasti edes ole, ja uhriudutaan valmiiksi koska kaikki muut kuitenkin estää taas meitä ratkaisemasta tämän ongelman näin.

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Minua Perussuomalaisissa häiritsee Soinin lanseeraama vanhat puolueet ajatus. Näin Perussuomalaiset nostivat itsensä muiden yläpuolelle, vaikka toimivat yhtä kaksinaamaisesti. Toinen mikä häiritsee on avoimen rasistisen ja ennakkoluuloisen ajatusmaailman hyväksyminen puolueen piirissä. Toisaalta pidän Perussuomalaisten uusinta Satakunnan kansanedustajaa ystävänäni.
Ongelmahan tuossa puolueessa on (kuten olen moneen kertaan kirjoittanut), että sinne pääsee kuka tahansa ns. establishmentin vastustaja, kuka haluaa mukaan tulla. Siellä voi siis olla hyvinkin fiksuja yksilöitä joukossa, mutta ikipäivänä en nykyisellä vaalitavalla tulisi tuota puoluetta äänestämään, kun esimerkiksi omassa tapauksessani ääneni olisi mennyt ensisijaisesti Teuvo Hakkaraiselle ja häneltä periytynyt Toimi Kankaanniemelle, keistä en kumpaakaan halua itseäni edustamaan. Ne älykköpersut voisivat perustaa jonkun oman porukkansa mistä tämä idioottiosasto on harjattu pois, mutta kokevat saavansa paremman äänisaaliin (joskin vähemmän vaikutusmahdollisuuksia jäädessään ilman yksinkertaista eduskuntaenemmistöä jatkossakin oppositioon näiden hakaristilippuhassuttelujen ja ammuskeluleirien, rotupetturipuheiden yms. ulostulojen ansiosta) puolueena joka kutkuttaa myös sitä etnonationalistiosastoa.

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sivari-Jussi Halla-aho sitä ja tätä sekä tota.
Pitäisikö sinun miettiä tämä asia siltä kannalta että se oli Jussi, joka valitsi sivarin. Jos se sinua provosoi niin turha siitä on syyttää viestintuojaa.

DonTirri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadilaiset jengit sarjasta ja lajista riippumatta
Pitäisikö sinun miettiä tämä asia siltä kannalta että se oli Jussi, joka valitsi sivarin. Jos se sinua provosoi niin turha siitä on syyttää viestintuojaa.
Voiko oikeasti olla niin kujalla että pitää sivariutta negaationa?
Varusmiespalvelus on yksi vitsi. Ollut jo pitkään.
Terv. Reservin Alikersantti.

Ps: Jos voisin kääntää kelloa taakseppäin, kävisin itsekin mielummin sivarin.

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

DonTirri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika selkeästi Halla-Ahon kohdalla on sivariutta käytetty vähättelymielessä/loukkauksena samalla tavalla kuin Trumpista puhutaan "Don the Conina".

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aika selkeästi Halla-Ahon kohdalla on sivariutta käytetty vähättelymielessä/loukkauksena samalla tavalla kuin Trumpista puhutaan "Don the Conina".
Ai jaa. No, minä en ole... Ja minä osaan kirjoittaa nimensäkin oikein.

flogi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Olisi oikeastaan kiva tavata Teuvo Hakkarainen elävänä, siis että oltaisiin melko vähän pöhnässä juttelemassa maailman käsityksiämme. Ehkä minulle avautuisi hänen kannatuksensa, äänimääränsä. Minä, luultavasti jotenkin aatelisesti olen mieltänyt hänet huumoriehdokkaaksi, porukka äänestää häntä piruuttaan.
Taidan viettää aikaani ikiomassa kuplassani, salakähmäisen ylimielisenä mutta kuitenkin epävarmana. Pitäisi kai ostaa peili ja kammata kaljuni.

teppana

Jäsen
Voiko oikeasti olla niin kujalla että pitää sivariutta negaationa?
Varusmiespalvelus on yksi vitsi. Ollut jo pitkään.
Terv. Reservin Alikersantti.

Ps: Jos voisin kääntää kelloa taakseppäin, kävisin itsekin mielummin sivarin.

Tästä olisi mielenkiintoista kuulla lisää. Siis siitä, minkälaista intissä oli silloin kun se ei ollut vielä vitsi.

DonTirri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tästä olisi mielenkiintoista kuulla lisää. Siis siitä, minkälaista intissä oli silloin kun se ei ollut vielä vitsi.
Niin mäki haluisin kuulla.

Oman palvelusajan vois kiteyttää "Epämotivoituneiden äidin pikku kullanmussujen kiva pikku kesäleiri jossa sai leikkiä sotaa elämässä epäonnistuneiden paskantärkeiden sotahullujen komennuksessa. Ja jotkut raukat joutuu tuhlaamaan elämästään vuoden koska pitää kiintiöt täyttää".

Olin 4v yli-ikänen itse palvellessani ja varsinkin johtajakaudella mietin että jos näiden kanssa pitää sotaan lähteä, on se helvetin lyhyt sota.

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Olin 4v yli-ikänen itse palvellessani ja varsinkin johtajakaudella mietin että jos näiden kanssa pitää sotaan lähteä, on se helvetin lyhyt sota.
Niin. Joskus se nappi tulee takaapäin.

teppana

Jäsen
Niin mäki haluisin kuulla.

Oman palvelusajan vois kiteyttää "Epämotivoituneiden äidin pikku kullanmussujen kiva pikku kesäleiri jossa sai leikkiä sotaa elämässä epäonnistuneiden paskantärkeiden sotahullujen komennuksessa. Ja jotkut raukat joutuu tuhlaamaan elämästään vuoden koska pitää kiintiöt täyttää".

Onko intti aina ollut vitsi vai onko se muuttunut sellaiseksi jossain vaiheessa?

DonTirri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Onko intti aina ollut vitsi vai onko se muuttunut sellaiseksi jossain vaiheessa?
Siihen en osaa sanoa. Mutta oma kokemus oli yllämainittu ja mitä nyt kertauksissa tuli jauhettua myöhempien saapumiserien kanssa, ei se ainakaan paremmaksi ole mennyt.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy