Saa jakaa. Jos veistoksesta, maalauksesta tms. taideteoksesta on otettu kuva ja on tarkoituksellisesti julkaistu se jossain joka voidaan laskea julkiseksi paikaksi, siitä saa julkaista kuvia. Saathan sinä ottaa taidemuseossakin kuvia taideteoksista, tai kuvata rakennuksia ilman että sinun tarvitsee pyytää lupaa keneltäkään. Sitten voit julkaista kuvan internetissä haluamallasi alustalla.
Kun @Cobol tuolla katsoi lapsosten loukkaavan rasistisia poliitikkoja kannanotollaan, niin korjaisin sen verran, että lapsoset ovat paremmin kartalla asioista, kuin arvon Cobol. Satiirin keinoinhan he julkitoivat sen tosiasian, että vaikka Huhtasaari kumppaneineen ei omakätisesti kalttaamiseen syyllistykään, niin agendallaan ajamillaan asioilla kyllä sitä edesauttavat ja mahdollistavat. Semanttista lällätystä väittää muuta.
Jos olen ymmärtänyt oikein, millainen tehtävänasettelu oppilailla tuossa oli, kirjoittamallasi ei ole mitään tekemistä asian kanssa.Juliste, josta Huhtasaari eilen pahoitti mielensä, oli ainakin osaksi paikkaansapitämätön.
Mamulla voi olla uhka tulla tapetuksi, myös Suomessa. Tänään Vaasalaisessa koulussa, mamu mies, yritti tappaa mamu naisen. Onneksi sivulliset estivät tapon/murhan.
Minulle jää, nyt kun vihdoin tuon "teoksen" kuvan löysin, ymmärtämättä, että missä se satiiri siinä on? Vai pitäisikö tämä ymmärtää satiiriksi niin että se oli Halla-aho ja Huhtasaari jotka oikeasti yritti välttää ihmisuhreja ja ne siellä toisella puolen olleet olikohan Niinistö ja viimesestä en saa kuvasta selvää, oli ne jotka aiheutti ne kuolemat Välimereen? Minusta se jos teoksesta ei se iva käy ilmi, ole enää satiiria, ei varsinkaan jos sitä tarvitsee erikseen selittää jollain tehtävänannolla.Jos olen ymmärtänyt oikein, millainen tehtävänasettelu oppilailla tuossa oli, kirjoittamallasi ei ole mitään tekemistä asian kanssa.
Minulle jää, nyt kun vihdoin tuon "teoksen" kuvan löysin, ymmärtämättä, että missä se satiiri siinä on?
Pitikö siinä olla satiiria? Minulla on se käsitys, että tämä tehtävä liittyi stereotypioihin, mutten rehellisesti sanottuna ole oikein jaksanut perehtyä asiaan erityisen tarkkaan, joten voin hyvin olla väärässä.Minulle jää, nyt kun vihdoin tuon "teoksen" kuvan löysin, ymmärtämättä, että missä se satiiri siinä on?
No,Persut eivät tässä ole yksinään vaan "onneksi" Suomessa politiikan kentälle mahtuu lukuisia kavereita joilla on esim rikostaustaa tai joiden käytöksessä muuten on useimpien mielestä paljonkin korjaamisen varaa. Tai en toki tiedä mistä syystä jotain ihmisiä halveksit mutta oletan että jotain tuollaista on taustalla.Minulla on harmillinen tilanne, kun pidän persujen ajamasta politiikasta, mutta suorastaan halveksin joitain näkyviä persuja (tuskin nimet tulisivat kenellekään yllätyksenä).
Ydin tekstissäni on tässä: sananvapaus koskee kaikkia. Senpä takia koululaiset voivat tehdä ko. teoksen tms. Samasta syystä Huhtasaari voi sitä arvostella, koska se antaa Huhtasaaresta kuvan, jota Huhtasaari ei koe omakseen. a.
Huhtasaari loukkaantuu, koska hänet esitetään julisteessa henkilönä, jonka toiminta tappaa ihmisiä. Ihan oikein loukkaantuu. Huhtasaari ei tapa, vaan ihan toiset ihmiset ihan muualla
Kannattaisiko sinunkin lukea vielä kerran, mitä kirjoitin. Ihan vaikka pariinkin kertaan.
No eipä se kyllä noin yksinkertaista ole. Jos jollakin on oikeus laittaa esille Huhtasaarta arvosteleva JULISTE someen, niin toki Huhtasaarella on oikeus jo julkisuudessa olevaa asiaa julkisesti kommentoida. Tämä on aivan selvää ja kiistatonta. Lisäksi koska juliste on jo ollut somessa, niin mitään vahinkoa ei koitunut siitä, että Huhtasaari jakoi kuvaa uudestaan. Itseasiassa tämä oli kaikkein paras toimintatapa sillä näin jokainen pystyi itse näkemään mistä nimenomaan oli kyse eikä jääty kuvauksen varaan. Ei voi olla niin, että julkisesti arvostellaan, mutta sitten ei kestetä julkista vastinetta. Ihan hyvä tapaus opiksi koululaisillekin.Olet väärässä. Se tosin ei kirjotushistoriasi kautta juuri yllätä.
Kyseessä on alaikäisten lasten teos ja se on tehty koulutyönä. Aikuisella ei ole lupaa levittää alaikäisten teoksia yhtään mihinkään ilman näiden erillistä lupaa lapselta ja holhoojalta. Ei myöskään julkisesti niitä arvostella sananvapauden nimissä.
Suomi on allekirjoittanut YK:n juridisesti sitovan lastenoikeuksien sopimuksen ja se ajaa tekijänoikeuslain tai sanavapauden yli.
.
Olet väärässä. Se tosin ei kirjotushistoriasi kautta juuri yllätä.
Kyseessä on alaikäisten lasten teos ja se on tehty koulutyönä. Aikuisella ei ole lupaa levittää alaikäisten teoksia yhtään mihinkään ilman näiden erillistä lupaa lapselta ja holhoojalta. Ei myöskään julkisesti niitä arvostella sananvapauden nimissä.
Suomi on allekirjoittanut YK:n juridisesti sitovan lastenoikeuksien sopimuksen ja se ajaa tekijänoikeuslain tai sanavapauden yli.
Mieti itse uudestaan käsityksesi, onko lasten stereotypiassa pointti ja kykenetkö tunnustamaan sen?
Lisäksi koska juliste on jo ollut somessa, niin mitään vahinkoa ei koitunut siitä, että Huhtasaari jakoi kuvaa uudestaan. Itseasiassa tämä oli kaikkein paras toimintatapa sillä näin jokainen pystyi itse näkemään mistä nimenomaan oli kyse eikä jääty kuvauksen varaan.
mulla ei ole mitään lisäämistä aiemmin kirjoittamaani.
No eipä se kyllä noin yksinkertaista ole. Jos jollakin on oikeus laittaa esille Huhtasaarta arvosteleva JULISTE someen, niin toki Huhtasaarella on oikeus jo julkisuudessa olevaa asiaa julkisesti kommentoida. Tämä on aivan selvää ja kiistatonta. Lisäksi koska juliste on jo ollut somessa, niin mitään vahinkoa ei koitunut siitä, että Huhtasaari jakoi kuvaa uudestaan. Itseasiassa tämä oli kaikkein paras toimintatapa sillä näin jokainen pystyi itse näkemään mistä nimenomaan oli kyse eikä jääty kuvauksen varaan. Ei voi olla niin, että julkisesti arvostellaan, mutta sitten ei kestetä julkista vastinetta. Ihan hyvä tapaus opiksi koululaisillekin.
Tärkeintä olisi keskustella siitä valvoivatko koulun opettajat sitä materiaalia mitä koulussa on esillä. Nyt näyttää siltä, että koulu on epäonnistunut valvonnassa. Ei voi olla niin, että koulussa saa yhtäkkiä tehdä politiikkaa, ellei huolehdita tasapuolisuudesta. Medialta aika erikoista kohdistaa kritiikkiä Huhtasaareen, joka on nostanut esille koulun virheen. Tutkivan journalismin pitäisi pöllyttää koulun ja mahdollisesti Opetushallituksen puutteelliset toimintatavat.
En tiedä juridisesta aspektista, mutta minusta on melko karua, että huomattava poliitikko vetää jonkun alaikäisten koulutyön somemyrskyn keskiöön. Olisi töitä sen kummemmin erittelemättä arvostellut opettajia, heitäkään kauheasti yksilöimättä - eletään kuitenkin vuotta 2018. Ei näin.
No eipä se kyllä noin yksinkertaista ole. Jos jollakin on oikeus laittaa esille Huhtasaarta arvosteleva JULISTE someen, niin toki Huhtasaarella on oikeus jo julkisuudessa olevaa asiaa julkisesti kommentoida. Tämä on aivan selvää ja kiistatonta. Lisäksi koska juliste on jo ollut somessa, niin mitään vahinkoa ei koitunut siitä, että Huhtasaari jakoi kuvaa uudestaan. Itseasiassa tämä oli kaikkein paras toimintatapa sillä näin jokainen pystyi itse näkemään mistä nimenomaan oli kyse eikä jääty kuvauksen varaan. Ei voi olla niin, että julkisesti arvostellaan, mutta sitten ei kestetä julkista vastinetta. Ihan hyvä tapaus opiksi koululaisillekin
Tärkeintä olisi keskustella siitä valvoivatko koulun opettajat sitä materiaalia mitä koulussa on esillä. Nyt näyttää siltä, että koulu on epäonnistunut valvonnassa. Ei voi olla niin, että koulussa saa yhtäkkiä tehdä politiikkaa, ellei huolehdita tasapuolisuudesta. Medialta aika erikoista kohdistaa kritiikkiä Huhtasaareen, joka on nostanut esille koulun virheen. Tutkivan journalismin pitäisi pöllyttää koulun ja mahdollisesti Opetushallituksen puutteelliset toimintatavat.
Mitä persut eivät näin vaalien lähestyessä tekisi julkisuutta saadakseen. Ja minä en ainakaan ylläty mistään, mitä Huhtasaari keksii sanoa.En tiedä juridisesta aspektista, mutta minusta on melko karua, että huomattava poliitikko vetää jonkun alaikäisten koulutyön somemyrskyn keskiöön.