10% on yhdessä osiossa, ei koko gradussa. Jos tuo osio on puolestaan kymmenyksen mittainen, on plagiointia prosentti. No, todellisuudessa osio lienee pidempi. Joka tapauksessa kävimme vääntöä kanssasi mm. blogin otsikoinnista, joka julisti gradun olevan plagiaatti. Varmaan nyt myöntänet että näin ei kuitenkaan ollut kun yliopistokin tuon vahvisti?
Olemme kyllä yhtä mieltä Huhtasaaren toimintatavoista ja siitä, että hänen gradunsa ei olisi pitänyt mennä läpi. Silti pysyn kannassani että tuossa ei ollut juurikaan poikkeavaa, vaan "graduja joita ei olisi koskaan pitänyt hyväksyä" menee läpi vuosittain valtavat määrät. Sitä se on kun "kaikilla pitää olla mahdollisuus saada yliopistotutkinto". Nykyään tosiaan tekniikka on tullut avuksi näiden noloimpien copypastehuijausten ehkäisyyn.
Edelleen aistin pientä liioittelua suhteessa Jyväskylän yliopistoon ja Yleen, joiden sanavalinnat ovat "sisältää plagiointia vain vähän" ja "ei luonteeltaan erityisen vakava" vs. sinun "merkittävissä määrin". Lieventävänä asianhaarana tuo plagiointi on ollut kirjallisuuskatsauksessa jossa nyt ei muutenkaan mitään omaa tuoteta. Empiirisen osion autenttisuuttahan yliopiston mukaan ei ole syytä epäillä.
Lähinnä tarkoitin sitä, että tuossa puhutaan jo monen kappaleen suorasta copy-pasteamisesta ilman asianmukaisia lähdemerkintöjä.
Minä voin myöntää jotain, kun tiedän mitä pitäisi myöntää.
On ollut koko ajan päivänselvää, että koko Huhtasaaren gradu ei ole plagioitu, näin ei ole kukaan väittänytkään, paitsi Tiainen ensimmäisessä klikkiotsikossaan, jonka muutti muutamassa tunnissa.
Aisti ihan rauhassa, itse kun olen töitä päässyt / joutunut tekemään muutaman vuoden Huhtasaaren jälkeen, missä on pitänyt noudattaa noita samoja ohjeistuksia ja näin käytännön tasolla noin tökerö copy-pasteaminen nyt vain on nähdäkseni osoitus melkoisesta peeloilusta sekä osin myös toimintatavasta. Varsinkin kun Huhtasaari jatkoi samaa toimintaa blogissaan.
Empiiristä osiota silloin taannoin hiukan luin ja siitä tekstistä kyllä tosiaan näkee, että se on Huhtasaaren itse kirjoittamaa, eikä sen osalta plagiointia ole sytä epäillä.