Perussuomalaiset

  • 5 526 522
  • 44 356

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Ensin kävellään (mitä ilmeisemmin) yhdistyslain yli viitaten puolueen omiin sääntöihin. Sitten kävellään myös puolueen omien sääntöjen yli. Nyt on molemmat tallattu. Puolueen sääntöjen mukaan puoluehallituksen jäsenen tulee olla myös puolueen jäsen.

... samaan aikaan Soinin mukaan kaikki on tehty täysin lakien ja sääntöjen mukaisesti. Ristiriitaahan tuossa on, mutta siihen Timo ei ota kantaa:

Tynkkysen erottaminen on ongelmallista, sillä perussuomalaisten sääntöjen mukaan puoluehallituksen jäsenen on oltava myös puolueen jäsen. Puoluehallituksen jäsenen voi puolestaan erottaa vain puoluekokous.

Soini ei suostunut vastaamaan kysymykseen, näkeekö hän asiassa ristiriitaa.

Tynkkynen ei sulata Soinin versiota potkuista: ”Se on ihan pötypuhetta” - Kotimaa - Ilta-Sanomat
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
On kyllä kiintoisa näkemys sulla. Kuvitteletko jotenkin, että homma voisi mennä toheloimalla puolueen kannalta kuin strömsöössä? ...

Minähän sanoin jo, että on eroteltava mielestäni kaksi asiaa, Tynkkysen erottamine ja miten tämä suoritettiin.

Mielestäni tämä suoritettiin huonosti, mutta samalla on mielestäni ihan selvää, että tällainen erittäin julkisuushakuinen oman pesän sotkija erotettiin. Kuten sanoin, niin minä olisin erottanut hänet nopeammin kuin mitä Soini teki.

Tavallaan aika huolestuttavaa, että täällä monet antipersuilijat suhtautuvat niin ilakoiden puolueen hajaannukseen. Mikäli jonkin sortin Sisu-Suomi syntyy, eli puhtaasti ruotsidemokraatteja muistuttava mamu-vastainen puolue, niin kenen etuja tämä oikein palvelee?

En minä ainakaan halua tuollaista puoluetta Suomeen, epäilemättä vielä saisivat runsaasti ääniä.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
On meillä kovan luokan ulkoministeri. Ei helvetin perse. Sukat aivan sekaisin oman puolueensa kanssa.

Amatöörien puuhastelua.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
On se kumma, ettei Soini saanut jotain junioria ruotuun puhuttelulla. Tynnkynen on kuitenkin potentiaalinen ääniharava, että kyllähän tuommoinen kannattaa pitää puolueessa ihan samoin kuin Halla-ahokin. Melkoista perseilyä, ihan kun olisi vedetty perseet ja saunassa pistetty puolueen asiat kuntoon.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Olin yllättynyt kun luin tuon Tynkkysen listan. Siinä oli erään vanhan koulukaverin nimi ja kysyin häneltä Facebookissa, että oletko kauan ollut PS-jäsen? Hän kiehui raivoa, koska hänen työnsä on niin ns. arkaluonteista, että minkään puolueen julkinen kannatus ei ole kovin järkevää. Hän ei ollut antanut nimeään mihinkään listaan, vaikka olikin Tynkkysen kanssa jonkun verran samaa mieltä. Oli vetänyt saman tien jäsenyytensä pois ja kuulemma moni muu teki samoin. Näissä vissiin tilanne oli se, että nimi annettiin kyllä listaan, mutta ei julkiseen tietoon.

Tynkkynen on itse kävellyt rivijäsenten yli aika törkeällä tavalla ja kitisee diktatuurista, vaikka itse käyttäytyy niin.

Voi olla, että sinun kaverin kaveri on kirjoittanut listalle, tai sitten kaverisi ei ole tajunnut, että kyseessä on todellakin avoimesta listasta... eritoten kun sen piti allekirjoittaa Tynkkysen kotisivuilla:

– Se oli nettiadressi, jonka jokainen saattoi allekirjoittaa. Oli äärimmäisen tärkeää, että niillä ihmisillä, joita se tulisi koskemaan, että heillä olisi mahdollisuus tarkastaa, että nimi on siellä tai pystyä korjaamaan, jos nimi oli siellä vaikka ei olisi allekirjoittanut. Joku toinenhan olisi voinut allekirjoittaa jonkun toisen puolesta.

– Sehän oli avoin nettiadressi, johon ei tarvinnut kirjautua esimerkiksi pankkitunnuksilla ja todistaa henkilöllisyyttään. Nimien oli pakko olla näkyvillä, jotta se olisi läpinäkyvää.


Tynkkynen ei sulata Soinin versiota potkuista: ”Se on ihan pötypuhetta” - Kotimaa - Ilta-Sanomat
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tavallaan aika huolestuttavaa, että täällä monet antipersuilijat suhtautuvat niin ilakoiden puolueen hajaannukseen. Mikäli jonkin sortin Sisu-Suomi syntyy, eli puhtaasti ruotsidemokraatteja muistuttava mamu-vastainen puolue, niin kenen etuja tämä oikein palvelee?
Mä en ole kauheasti ruotsidemokraatteihin tutustunut, mutta eikö ne nykyään ole melko lähellä persuja? Alkuperä nyt tietysti on mitä on, mutta kun vaikka tämän wikipedian jutun lukee, niin eipä tuo kauas persuista putoa. Ruotsidemokraatit – Wikipedia
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Minähän sanoin jo, että on eroteltava mielestäni kaksi asiaa, Tynkkysen erottamine ja miten tämä suoritettiin.

Mielestäni tämä suoritettiin huonosti, mutta samalla on mielestäni ihan selvää, että tällainen erittäin julkisuushakuinen oman pesän sotkija erotettiin. Kuten sanoin, niin minä olisin erottanut hänet nopeammin kuin mitä Soini teki.

Miten kummassa nuo voisivat olla kaksi eri asiaa? Nythän pointti on kumminkin se, ettei erottajilla ollut tähän olemassaolevia valtuuksia. Ei kai mikään vakavasti otettava esim. puolue, voi kuvitella toimivansa sekä lakien vastaisesti, että omien sääntöjensä vastaisesti, olipa tilanne ihan mikä tahansa? Ymmärrän kyllä, että Tynkkynen oli paise Soinin perseessä ja paiseesta haluaa jokainen eroon pikimmiten, mutta osaamattomasti hoidettuna siitäkin asiasta voi saada vakavampia seurauksia, kuin pelkkä paise ja nythän on käymässä juuri niin, mikäli Tynkkynen niin haluaa.

Ymmärrän osin, että tilanne siellä persukentällä on vähän hapokas tällä hetkellä, mutta en minä tästä aiheesta koe kirjaavani mitään ns. antipersuilijana, kannattaa myös huomioida se, että ei tämä voi asiana olla enää mikään persujen sisäinen kalabaliikki, vaan sillä on ulottuvuutensa hallitukseen ja sitä kautta maan asioiden hoitoon. Olisiko tilanne ollut hoidettavissa puolueen sisällä aiemmin ja jätetty tekemättä, en tiedä, mutta puolueen tulevaisuuteen tämä joka tapauksessa tulee vaikuttamaan ja kansalaisten käsitykseen politiikasta ja sen raadollisuudesta laajemminkin.

On mahdollista, että tilanne on jo siinä pisteessä, että muuta ulospääsyä persuilla ei ole, kuin hajaantuminen sirpalepuolueiksi, koska sitäkään tosiasiaa ei voi unohtaa, että Tynkkynen ei ollut vain yksi tottelematon poikanen, jonka voi eliminoida pohjoiskorealaiseen tyyliin suuren aurinkoisen mahtikäskyllä, vaan hänelläkin on puolueen sisällä ilmeisesti niin vahva kannatus ja asema, että sen edessä Soinin pallit ei enää ole omenat vaan kurttuiset rusinat. Siitä mikä sisu tai pisu tuosta joukosta sitten muodostuisi, ei persujen tarvitsisi piitata tuon taivaallista ja heidän kohtalonsa ja tulevaisuutensa hoitavat sitten aikanaan kansalaiset uurnilla.

Joka tapauksessa ulkopuolisen silmiin huokuu näkymä, että turbulenssia on puolueen sisällä ollut jo pitkään ja hyssyttelytaktiikka on osoittautunut tyhjäksi arvaksi ja edessä on se kuuluisa ruton tai koleran valinta.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Eivätkö tosiaan Vihreät, Vasemmistoliitto tai demarit ole profiloineet itseään heikko-osaisten puolueeksi?
No joo, profilointi oli minulta huono sanavalinta.

Näin käytännössä, ainakin SDP:lle ja osin Vasemmistoliitolle heikko-osaiset tarkoittavat lähinnä(ei missään nimessä aina) hyvin toimeentulevia paperimiehiä tjsp., siinä missä PS on ainakin puheissaan pyrkinyt olemaan oikeasti heikko-osaisten puolue.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Mä en ole kauheasti ruotsidemokraatteihin tutustunut, mutta eikö ne nykyään ole melko lähellä persuja? Alkuperä nyt tietysti on mitä on, mutta kun vaikka tämän wikipedian jutun lukee, niin eipä tuo kauas persuista putoa. Ruotsidemokraatit – Wikipedia

Kyllähän tuossa on aika iso ero ja persut on myös itse Soinin johdolla pyrkinyt tekemään selvän pesäeron ruotsidemokraatteihin. Vaikea kuvitella persujen pistävän Helsingissä pystyyn sellaista mainoskampanjaa, jonka SD toteutti Tukholman metrossa.

Mutta sen sijaan persujen antimamu-siipi on varmasti hyvinkin lähellä SD:tä. Minä en haluaisi tällaista puoluetta Suomeen, toki sirkushuveja tulisi entisestään lisää.

Ymmärrän osin, että tilanne siellä persukentällä on vähän hapokas tällä hetkellä

Minä olen porvari, kuten palstalla on moneen kertaan minua syytetty. Guilty as charged, eli ääneni saa joko Kokoomus, joskus RKP.

Olen vain saanut vahvan vastareaktion persujen ympärillä tapahtuvaan jeesusteluun.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Olen vain saanut vahvan vastareaktion persujen ympärillä tapahtuvaan jeesusteluun.

Dee snider -efekti
on ihan ymmärrettävä sinulta, mutta onhan tämä tapaus tragikoominen. Maamme ulkoministeri erottaa räksyttävän varapuheenjohtajan koomisilla perusteilla. Koomikka Perussuomalaisen puolueen touhuissa ei yllätä, mutta Soinin demokratiavaje on traagista. Enpä olisi uskonut, että olen jossain asiassa Sebastian Tynkkysen puolella.
 
Väittääkö joku vielä, että tilanne on Soinin hallinnassa?

Eihän tuollainen puolue voi olla kenenkään hallinnassa, mutta kyllä tämä on minusta aika ennennäkemätöntä perseilyä. Hirvisaarten ja immosten kohdalla on ollut hyvät perusteet sanktioille, mutta ei tämä Tynkkynen käsittääkseni ole kirjoitellut viime viikkoina nettiin mitään hävyttömyyksiä.

Mutta sen sijaan persujen antimamu-siipi on varmasti hyvinkin lähellä SD:tä. Minä en haluaisi tällaista puoluetta Suomeen

Eikä sellaista tulekaan, kunhan otetaan riittävästi humanitaarisia maahanmuuttajia. Vaikkapa nyt edes miljoona seuraavan muutaman vuoden aikana. Silloin ei natseille ole kysyntää. Maahanmuuttokritiikki vetoaa siellä, missä ei ole maahanmuuttajia.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Dee snider -efekti on ihan ymmärrettävä sinulta, mutta onhan tämä tapaus tragikoominen...

Mikä on tämä efekti, kysyn siis siksi, etten oikeasti ymmärrä?

Olen joskus aikoinaan selvittänyt tätä kantaani ja vastareaktiotani, joka pohjautuu siihen, että etenkin vasemman laidan ja maan tavan ryvettämät tahot ovat sormi pystyssä ihmettelemässä nuoremman poliittisen toimijan kasvukipuja.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Mikä on tämä efekti, kysyn siis siksi, etten oikeasti ymmärrä?

Olen joskus aikoinaan selvittänyt tätä kantaani ja vastareaktiotani, joka pohjautuu siihen, että etenkin vasemman laidan ja maan tavan ryvettämät tahot ovat sormi pystyssä ihmettelemässä nuoremman poliittisen toimijan kasvukipuja.

Mutta ehkäpä ymmärrät vähän liikaakin - eiväthän tälläiset toimintavat ole mitään "nuorempaa poliittista toimintaa" vaan nimenomaan vanhempaa, vennamolaista ja kekkoslaista. Et kai halua takaisin jonnekin 70-luvulle?
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Mutta ehkäpä ymmärrät vähän liikaakin - eiväthän tälläiset toimintavat ole mitään "nuorempaa poliittista toimintaa" vaan nimenomaan vanhempaa, vennamolaista ja kekkoslaista. Et kai halua takaisin jonnekin 70-luvulle?

Tästä voisin nyt jatkaakin, mutta totean aasinsiltana, että en halua Suomeen mitään tynkkysläistä puoluetta, eli paluuta 30-luvulle. PS on omalla tavallaan tehnyt muille palveluksen ja sen riveissä on suitsittu myös näitä "mamu-kriitikoita".

Mielelläni en näkisi syntyvän mitään Suomen Sisua, epäilemättä ylittäisivät vielä äänikynnyksenkin ja pääsisivät eduskuntaan.
 

Eugene

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, SaiPa, Ketterä
On tämä ihan naurettava puolue. Tai lähinnä Soini on naurettava. Puolue ja sen arvot ovat hyviä. Siksi sitä kannatinkin. En ole kannattanut enää Soinin perseilyn jälkeen, kaverihan tuhoaa ihan tahallaan koko puolueen, eiköhän kohta ala Timpalle tulla bilderberg-kokouskutsuja. Ja ihan turha tulla selittelemään kompromisseistä ja ei yksi puolue voi vaikuttaa asioihin hallituksessa ym. paskaa. Sitten ei enää olla siellä hallituksessa jos joudutaan joka asiassa kääntämään takki.

Jospa ne huhut Suomen Sisun ryhtymisestä puolueeksi pitäisivät paikkansa. Jos ei, niin taitaa jäädä itsellä seuraavissa vaaleissa äänestämättä. Tietysti voisi jotain SKP:ta äänestää protestiksi.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Mielelläni en näkisi syntyvän mitään Suomen Sisua, epäilemättä ylittäisivät vielä äänikynnyksenkin ja pääsisivät eduskuntaan.

Luulisin kuitenkin, että se olisi terveempi tilanne kuin se, että olisi sangen merkittävä kansalaismielipide, mikä kuitenkin jäisi ilman mitään parlamentaarista edustusta. Sellainen olisi omiaan radikalisoimaan näitä ihmisiä.
 
Luulisin kuitenkin, että se olisi terveempi tilanne kuin se, että olisi sangen merkittävä kansalaismielipide, mikä kuitenkin jäisi ilman mitään parlamentaarista edustusta.

Entäs sellainen tilanne, jossa natseilla olisi melko merkittävä parlamentaarinen edustus, mutta muut puolueet eivät tekisi niiden natsien kanssa minkäänlaista yhteistyötä? Olisiko terve tilanne?
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Entäs sellainen tilanne, jossa natseilla olisi melko merkittävä parlamentaarinen edustus, mutta muut puolueet eivät tekisi niiden natsien kanssa minkäänlaista yhteistyötä? Olisiko terve tilanne?

No, toisin kuin sinä niin ajattelen, etteivät nämä suomalaiset ihmiset ole mitään natseja kuitenkaan.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
No joo, profilointi oli minulta huono sanavalinta.

Näin käytännössä, ainakin SDP:lle ja osin Vasemmistoliitolle heikko-osaiset tarkoittavat lähinnä(ei missään nimessä aina) hyvin toimeentulevia paperimiehiä tjsp., siinä missä PS on ainakin puheissaan pyrkinyt olemaan oikeasti heikko-osaisten puolue.
Samalla tavalla mainitsemani puolueet ovat profiloituneet kun ovat oppositiossa päässeet räyhäämään mainitsemiasi viiteryhmien asioissa. Toki tämä on vain minun mielipiteeni.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mikä on tämä efekti, kysyn siis siksi, etten oikeasti ymmärrä?

Olen joskus aikoinaan selvittänyt tätä kantaani ja vastareaktiotani, joka pohjautuu siihen, että etenkin vasemman laidan ja maan tavan ryvettämät tahot ovat sormi pystyssä ihmettelemässä nuoremman poliittisen toimijan kasvukipuja.

Se on se mutkun muutkin -ajatteluun perustuva argumentointi, omanlaisensa ad homenem. Sinä syyttelet muita keskustelijoita jeesustelijoiksi, kun keskustelevat eduskunnan toiseksi suurimman puolueen varapuheenjohtajan varsin erikoisesta puolueesta erottamisesta.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Se on se mutkun muutkin -ajatteluun perustuva argumentointi, omanlaisensa ad homenem. Sinä syyttelet muita keskustelijoita jeesustelijoiksi, kun keskustelevat eduskunnan toiseksi suurimman puolueen varapuheenjohtajan varsin erikoisesta puolueesta erottamisesta.

En minä tässä spesifissä keskustelussa ketään spesifisti osoittele. Mitä enemmän tätä Tynkkys-keissiä olen miettinyt, niin onhan tuossa paljonkin asioita, mitkä on hoidettu persujen toimesta huonosti, tosin erottaminen itsessään ei ole minun mielestäni yksi näistä.

Sen sijaan yleisesti ottaen persujen ympärillä on tehty jeesustelun Suomen ennätys, aina 2011 jytkystä lähtien.

Toki PS on itse tähän osasyyllinen, populistisen toiminnan haittapuolia.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Tynkkysen erottamisesta tulee iso riita ja lisää imagotappiota puolueelle. Perussuomalaiseten johto syyllistyi erottamisessa todennäköisesti laittomuuteen.

Aikalailla varmasti syyllistyi, koska puoluehallituksen jäsentä ei voi erottaa kuin puoluekokous. Eri asia sitten on lähteekö Tynkkynen taistelemaan oikeudessa asian puolesta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös