Perussuomalaiset

  • 5 569 790
  • 44 578

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Mä olen ymmärtänyt että tässä ajetaan Persujen puolesta lähinnä takaa sitä mitä Suomikin oli 1917-n.1990(?) ts. aikaa milloin ei kärrätty rikollisia tai muuten loisia toiselta puolelta maapalloa elätettäväksi.

Mutta en mä kyllä suoraan Immosesta mee takuuseen vaikka ihan täysi rasisti olisikin.

Ymmärrän tuon ensimmäisen niin, että sillä viitataan humanitaarisen maahanmuuton kritiikkiin. Tämä kritiikki on mielestäni ihan ok, hyväksyn sen, asiasta tulee keskustella. Ja olenhan itsekin vahvasti ilmaissut tukeni mm. nykymallin kehitysavun lopettamiseen kokonaan (koska se ei yksinkertaisesti toimi), joka mennee samaan aihepiiriin maahanmuutto-keskustelun kanssa.

Mutta mitä Immoseen tulee, niin hän ei ole edes salaillut kuulumistaan uusnatsien porukoihin. Tämä on eri asia, kuin modernin maahanmuutto-keskustelun kriitikkona toimiminen. Mielestäni myös Halla-aho esittää tahallaan tyhmää ja tekee itselleen hallaa (heh) tukemalla tällaista kannanottamista. Aina voi viisastella, että vasemmisto käyttää myös samanlaisia termejä, kuten "taistelu", mutta kyllähän me kaikki tiedetään, että Immosen aatemaailma on lähellä kansallissosialismia.

Sitä en ymmärrä, miksi Immonen ja kaverinsa ovat pyörineet maiharit jalassa Eugen Schaumanin haudalla. Mikäli olisi Schaumanin jälkeläisiä, niin vastustaisin tätä aivan ehdottomasti.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikäli Husun kirjoitus menee satiirista, niin eihän minkään pitäisi estää näkemästä Immosen kirjoitusta samalla tavalla. Ihan tosissaanko täällä luullaan, että mies tovereineen meinaa aseellisesti käydä taisteluun maahanmuuttajia tai vähemmistöjä vastaan?
Eihän mikään estä sua tulkitsemasta tekstiä juuri niinkuin itse haluat. Sille on sitten ihan omat syynsä, että suurin osa ihmisistä tulkitsee ne jollain toisella tavalla. Siellä on aikamoinen läjä ihmisiä kansalaistorilla näyttämässä mitä mieltä he ovat Immosen tekstistä. Immonen puolestaan päätti lähteä oman tulkintansa kanssa maanpakoon. No, ehkä sinä olet oikeassa ja Immosen juttu oli ihan vaan "kännissä ja läpällä" satiiria. Ehkä Immonen krapuloissaan myös unohti vitsailleensa, kun kertoi ihan julkisesti seisovansa tekstinsä takana, tai jotain.
 

Boulerice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boogaard(R.I.P) ja Twist
Siellä on aikamoinen läjä ihmisiä kansalaistorilla näyttämässä mitä mieltä he ovat Immosen tekstistä....

Ovat osoittamassa mieltä suvaitsevaisuuden puolesta, mutta sekin on valikoivaa, joten persujen edustajaa voi kutsua natsiksi ja huudella muutenkin paskaa kun yrittää puhua tilaisuudessa. Tino "passi ja hammasharja Singh tietenkin kysyi aluksi perustellusti "miksi vihaat minua" kun kerran kuulut persuihin.
Hienoa porukkaa....
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Olisikohan Li Andersson etulinjassa siinä vaiheessa, kun porvareita ruvettaisiin lahtaamaan luokkataistelun nimissä? Minun logiikkani mukaan hän ainakin olisi helvetin elitistisenä porvaripentuna ensimmäisten teloitettavien joukossa.

Tuskinpa vaan. Sekä vasemman, että oikean laidan heikkolahjaiset puupäät tuppaavat tarvitsemaan joukkojensa vetureiksi koulutettuja yläluokkaisia propagandapuppugeneraattoreita. Ruohonjuuritason agitaattoreiksi ja sanoman toistajiksi kelpaavat kyllä syrjäytyneetkin ääriliikkeiden edustajat.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Tuskinpa vaan. Sekä vasemman, että oikean laidan heikkolahjaiset puupäät tuppaavat tarvitsemaan joukkojensa vetureiksi koulutettuja yläluokkaisia propagandapuppugeneraattoreita. Ruohonjuuritason agitaattoreiksi ja sanoman toistajiksi kelpaavat kyllä syrjäytyneetkin ääriliikkeiden edustajat.

Geezeriltä tietysti kärjekkäästi sanottu, mutta pitää kuitenkin paikkansa tämän viestin ydin.

Pientä perspektiiviä saa siitä, että Neuvostoliittoa tutkineen Johannes Remyn tutkimusten mukaan tavallinen "sosialisti" eli kadunmies Pietarissa ei vuonna 1917 ymmärtänyt edes Leninin sanomaa ja kommunismin konseptia.

Kyllä tällaiset massaliikkeet perustuvat aina koulutetumman väen pyrkimyksille, ainakin vähänkään menestyksekkäät sellaiset. Kansa seuraa sitten perässä.
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Ovat osoittamassa mieltä suvaitsevaisuuden puolesta, mutta sekin on valikoivaa, joten persujen edustajaa voi kutsua natsiksi ja huudella muutenkin paskaa kun yrittää puhua tilaisuudessa. Tino "passi ja hammasharja Singh tietenkin kysyi aluksi perustellusti "miksi vihaat minua" kun kerran kuulut persuihin.
Hienoa porukkaa....

Vetää kyllä sanattomaksi, mutta jostakin syystä ei yllätä yhtään.
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Pientä perspektiiviä saa siitä, että Neuvostoliittoa tutkineen Johannes Remyn tutkimusten mukaan tavallinen "sosialisti" eli kadunmies Pietarissa ei vuonna 1917 ymmärtänyt edes Leninin sanomaa ja kommunismin konseptia.
Enpä usko kaikkien stalinistiopiskelijoidenkaan ymmärtäneen 70-luvulla Helsingissä, kun he Björn Wahlroosin kanssa opiskelivat samoja oppeja kommunistien opintopiireissä.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Enpä usko kaikkien stalinistiopiskelijoidenkaan ymmärtäneen 70-luvulla Helsingissä, kun he Björn Wahlroosin kanssa opiskelivat samoja oppeja kommunistien opintopiireissä.

Nalle on yksi niitä henkilöitä, jotka ovat ymmärtäneet vasemmistolaisen aatteen perusperiaatteen harvinaisen kristallinkirkkaasti. Tavoitteenahan on päästä erkaantumaan siitä henkilökohtaisella tasolla mahdollisimman menestyksekkäästi. Myös Vasemmistoliiton pj:na toiminut Siimes toteutti aikanaan tämän siirtymän menestyksekkäästi ja Arhinmäkikin on ainakin asuntojärjestelynsä hoitanut aatteen oppien mukaisesti.
 

Vinyl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aravirran kovuus
Niin, siinä oikeamielisessä logiikassa te porvaripennut ilmeisesti lakkaatte olemasta porvaripentuja, kun vedätte FC St. Paulin paidan päällenne ja rupeatta larppaamaan vasemmistolaista.

Olisiko parempi että hekin alkaisivat larpata köyhää tamperelaista äpärää, joka on saanut maailman katsomuksensa Arto Salmiselta ja Notkealta Rotalta?
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Nalle on yksi niitä henkilöitä, jotka ovat ymmärtäneet vasemmistolaisen aatteen perusperiaatteen harvinaisen kristallinkirkkaasti. Tavoitteenahan on päästä erkaantumaan siitä henkilökohtaisella tasolla mahdollisimman menestyksekkäästi. .
Sanoihan Zyssekin muistaakseni noin vuosi sitten YLE:n A-studiossa suurin piirtein niin, että Wahlroos on toiminut kommunistiajoistaan lähtien aina johdonmukaisesti samalla tavalla etujoukossa. Zysse on siitäkin poikkeuksellinen kokoomuslainen, että hän ei koskaan ole ollut riistokapitalistien ja optiojärjestelijöitten ylin ystävä.

Benkku on ainoa kokoomuslainen, jota olisin voinut kuvitella äänestäväni (tosin vaalipiiri on ollut aina eri). Hän on 70-luvulta asti ollut vaikeinakin aikoina johdonmukaisesti omalla linjallaan ja hän on aina pystynyt perustelemaan mielipiteensä erittäin hyvin.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Oli kyllä hyvin väkeä Kansalaistorilla, kannatti mennä. Keskiverto sisulainen persu ei ole noin montaa ihmistä nähnyt koko elämänsä aikana.
Mä olen ymmärtänyt että tässä ajetaan Persujen puolesta lähinnä takaa sitä mitä Suomikin oli 1917-n.1990(?) ts. aikaa milloin ei kärrätty rikollisia tai muuten loisia toiselta puolelta maapalloa elätettäväksi.
Tuntemani persuhenkiset ihmiset ovat nimenomaan näitä vitun loisia. Onhan se kamalaa, että joku ulkomaalainen hädänalainen saisi meidän laiskojen loisten ja elättien rahat.
Ovat osoittamassa mieltä suvaitsevaisuuden puolesta, mutta sekin on valikoivaa, joten persujen edustajaa voi kutsua natsiksi ja huudella muutenkin paskaa kun yrittää puhua tilaisuudessa. Tino "passi ja hammasharja Singh tietenkin kysyi aluksi perustellusti "miksi vihaat minua" kun kerran kuulut persuihin.
Hienoa porukkaa....
Ja kuka oli ainoa, joka puolusti persua? Mamu. Siinä oikea Suomi pähkinänkuoressa kaikille kuplassa eläville perus-urpoille, vaikka ette sitä haluaisi myöntää.
En muutenkaan ymmärrä tätä suvaitsevaiset sitä ja suvakit tätä. Itse suvaitsen hyvin vähän. Minulla on nollatoleranssi kaikelle paskalle, kuten esimerkiksi rasismille ja muulle paskalle. En todellakaan anna kaikkien kukkien enkä paskanmarjojen kukkia.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Kyllä muuten pakko antaa pieni varovainen littipeukku tämä persujen Tarkkulan suuntaan, joka nousi saunan lauteille mielenosoituksessa. Kyllä tuo vähän rohkeutta kysyy.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
...
Tuntemani persuhenkiset ihmiset ovat nimenomaan näitä vitun loisia. Onhan se kamalaa, että joku ulkomaalainen hädänalainen saisi meidän laiskojen loisten ja elättien rahat...

Tämä nyt ei taida pitää ihan paikkaansa. Pitäisi kaivella vähän tietoa viimeisimmistä vaaleista, mutta valumaa PS:n tukijoukkoihin on tullut paljon ainakin vanhan liiton duunariporukoista, demareista.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Se mistä en pidä, on tämä poliittisen keskustelun armoton polarisointi, mitä yhä enemmän tapahtuu. Kavennetaan rationaalisen dialogin tilaa hyvin systemaattisella tavalla. Ja, kyllä, tietysti kummatkin ääripäät syyllistyvät tähän. Mutta se kyllä on ollut helppo huomata, että kun maahanmuuttokriittinen liike nousi niin sen retoriikassa tämä polarisointi oli valmiina ja äärimmäisen systemaattisella ja kurinalaisella tavalla käytettynä. Tämä on radikaalien taktiikka väristä riippumatta - yritetään hajottaa laaja maltillinen keskusta kahdeksi ääripääksi, mustaksi ja valkoiseksi. Ei pyritä keskustelemaan vaan nimenomaan sabotoimaan keskustelua. Se on uskomattoman vastenmielistä, ja jokin Immonen edustaa tätä jakamisen ja leimaamisen kieltä puhtaimmillaan. Ja, kyllä, monet reaktiot hänen vastuuttomiin, väkivaltaa hipoviin puheisiinsa edustavat sitä samaa kieltä myös. Inhottava spektaakkeli.
 

Staffan

Jäsen
Suosikkijoukkue
DIF Hockey
Turkkilalta tosiaan ihan asiallinen ja aika rohkeakin veto, tunnusti itsekin että ei ole koskaan jännittänyt niin paljon, kuin ennen lavalle nousemista. Joten varovainen peukku täältäkin. Ja tuomitsihan tuo aika selväsanaisesti rasisminkin. Hyvä niin.

Ja osalta yleisöstä taas täysin asiaton veto alkaa buuaamaan. Mitä asiallista dialogia - mitä tässä lienen eniten kaivataan? - se on, että annetaan kyytiä ennen kuin toinen ehtii avata suutasakaan. Noloa tuollainen käytös.

En todellakaan allekirjoita Turkkilan hommamielipiteitä, mutta suon ehdottomasti hänelle kyllä mahdollisuuden olla äänessä.

Immosenhan sitä tuolla olisi pitänyt olla, mutta sellaista tilannetta ei liene koskaan synny, että se paskahousu vastaisi tekemisistään naamatusten. Olli lomailee mieluummin, ja mahdollisimman kaukana.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Ilmeisesti vähemmän kuin Milosevicin tilaamia mielenosoittajia tai Tallinnaan toimitettuja "vaadimme liittymistä Neuvostoliittoon"-marssijoita.

Kukapa tietää, en käynyt laskemassa. Ilmeisesti kaikissa noissa oli yhteensäkin vähemmän, kuin maailmassa pakolaisia tänä armon vuonna 2015, heillä ainakin on uskottava unelma ja voi olla, että suomessakin joku saattaa ymmärtää ja allekirjoittaa sen. Minä ainakin.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Niin, siinä oikeamielisessä logiikassa te porvaripennut ilmeisesti lakkaatte olemasta porvaripentuja, kun vedätte FC St. Paulin paidan päällenne ja rupeatta larppaamaan vasemmistolaista.

Onneksi te pysytte katkerana ikuisuuteen saakka huuhdellessanne kyyneleitänne MSG:n 10 taalan tuopeilla
 

Swearengen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fortress Europe, turvattomat tilat
Kokkarinuorten ex-vaikuttaja ja kohuissa itsekin seilannut, Saul Schubak, heitti Immoskohusta osuvan postauksen : https://www.facebook.com/saul.schubak/posts/10152965543041603
Saul Schubak kirjoitti:
Viime päivät olen hämmästellyt yhä absurdimpia piirteitä saanutta persukansanedustaja Olli Immosen ympärillä pyörivää kohua.

----

Kirjoitusasu oli kyllä kieltämättä kökkö. Ystäväni kiteytti hyvin: "Vaikuttaa siltä että se Immonen on kuunnellut himassa perjantai illan ratoksi Manowaria ja keksinyt käyttää samaa sanoitustyyliä päivittäessään facebookkiaan politiikasta." En käyttäisi sitä Suomessa, koska täällä viittauksia taisteluun, kukistamiseen ja vihollisiin käyttää lähinnä hörhövasemmistolaiset ja kaikenmaailman hevoshakkaajat vapun ja itsenäisyyspäivän mielenosoituksissa. On täällä tosin julistettu taisteluja ilmastonmuutosta, työttömyyttä, köyhyyttä ja kapitalismia vastaan vuosittain ja kaikkien poliittisten puolueiden toimesta.

Varsinkin tuo Manowar –heitto nauratti. Immosen ”lyriikoista” tuli itsellenikin mieleen ensiksi joku camphenkinen sankarihevi. Siihen mielikuvaan vielä yhdistää Immosen epäkarismaattisen ja kömpelön live-esiintymisen, niin komedia on valmis. Ymmärrän kyllä hyvin senkin, ettei kaikkia naurata ja mielikuvat ovat muualla.

Itse poliittinen sisältöhän viestissä oli melkein ok (eli raikkaana newsflashina monikulttuurisuusideogian vastustus ja kansallismielisyys), joskin lapsellisesti muotoiltuna ja siten hyödytöntä provoa. Immoselta on ennenkin nettipäivityksissä nähty näitä vallankumousretorisia fiilistelyjä, mitkä menettelee yksityishenkilöiden nettiuhona, mutta politiikassa tuollainen sopii lähinnä Che Guevara-paitaisille toisen laidan edustajille. Esim. hallitusneuvotteluiden ollessa käynnissä oli hyvin urpoa Immoselta mehustella ”kansallismielisellä vallankumouksella”, vaikka kuinka tarkoittaakin vain asennevallankumousta. Oikeastaan ihme, ettei siitä noussut suurempaa kohua, koska se oli ajoituksen suhteen paljon hankalampi kuin tämä uusin pläjäys.

Immonen on myös toisen kauden kansanedustaja ja hänen pitäisi ymmärtää silloin pelin henki. Politiikka on julkisuudessa kaikkialla täynnä tahallaan väärinymmärtämistä ja se pitää vain ennakoida viestinnässä, kun toimii kansanedustajana. .Jos verbaaliset kyvyt eivät riitä raflaavaan viestintään ilman vastustajan lapaan pelaamista, niin poliitikon kannattaa pysyä asialinjalla. En oikein vieläkään usko, että Immonen haluaa väkisin Hirvisaarityyliseksi trolliksi, jolle tärkeintä on huomio ja oman mielikuvamaailman puhtaus, eikä asioiden edistäminen.


Hesarin politiikan toimituksen esimies Marko Junkkari esittää mielenkiintoisen spekulaation:
Jos mietitään että tämä olisi totta, niin se selittäisi Halla-ahon mediastrategiaa. Puolustellaan, mutta samalla maalataan Immonen vähän raasuna. Tuon puolesta puhuu JHA:n FB:hen linkkaama jonkun perussuomalaisen kirjoittama blogipostaus jossa Immosta kutsutaan "isänmaalliseksi höntiksi". JHA mainostaa tuota blogipostausta "parhaana kommenttina tähän kohuun". Lisäksi tänään käydyssä väittelyssä vihjailu Immosen humalatilasta onnistuneesti vähättelee Immosen koko poliittista habitusta ja syö mahdollista martyyrinkehää.

Mielenkiintoinen teoria.

Voi tuossa olla vähän perääkin.Immoselta menee näköjään välillä kuppi innostuksesta sekaisin kun hänelle jätettiin mitään tekemättömän Suomen Sisun puheenjohtajuus. Ns. kunniavirka missä ei omaa oikein mitään valtaa mihinkään. Silloin yön pikkutunneilla jollekin entiselle vartija-Immoselle voi tulla välillä harhaluuloja omasta tärkeydestään ja vaikutusvallastaan. Siihen päälle sitten jotain ym. sankarihevin kuuntelua, niin eetteriin kajahtaa nähdyn kaltaisia FB-päivityksiä. Tuohan olisi sinänsä ihan hauskaa Spinal Tap -henkistä tahatonta komiikkaa, mutta kansanedustajalle kuitenkin hieman sopimatonta.


Dee Snider kirjoitti:
Paskahousu itse siis pakkasi muslimivaimonsa ja lähti nauttimaan monikulttuurista johonkin banaanivaltioon. Sillä aikaa muut hoitavat paskahousun sotkuja ja kusipää itse vittuilee vielä päälle, jos nyt suinkin viitsii.

Immonen on toisaalta persujen surkeimpia mediaesiintyjiä, joten mikään julkinen ulostulo häneltä ei kohun ollessa päällä ole todennäköisesti hyödyksi vaan haitaksi. Eli hyvä vaan kun pysyy vähän aikaa poissa ja antaa julkisuuden paremmin hallitseville persuille aikaa käytää minuuttinsa hyväksi. Oletettavasti Immonen menee lomamatkansa jälkeen sinne puoluekokoukseen kasvokkain selvittämään kielenkäyttöään sekä jatkoaikeitaan. Jos niin käy ja Immonen lupaa olla sanankäytössä jatkossa järkevämpi, niin veikkaan hänen selviävän huomautuksella. Jos taas herra Immonen päättä jatkaa sooloilua vallankumousretoriikalla, eikä suostu ymmärtämään edes omiensa kritiikkiä, eli tekee ns. Hirvisaaret, niin monotus on jossain vaiheessa väkisinkin edessä ja lopulta ihan itse aiheutettuna.

Asia ei ole kuitenkaan ihan mustavalkoinen, koska esim. viime vaalikaudella Immosen lakialoitteet ja varsinainen eduskuntatyö on ollut käsittääkseni täysin asiallista, pätevää ja muistaakseni ahkeraakin. Vaan eiväthän ne lakialoitteet tms. turhuudet ketään kiinnosta. Mediaesiintyjänä Immonen vaikuttaa kuitenkin parantumattoman kömpelöltä , ja koska politiikka on äänestäjille pääosin juuri lööppiteattaria, niin poliitikkona jäänee mitättömäksi, vaikka ura jatkuisikin.


Muut persupoliitikot noin yleisesti ovat kuitenkin kommentoinut asiaa yllättävänkin hyvin julkisuudessa. Ovat he olleet sitten Immosen puolella tai vastaan, niin ovat muistuttaneet olevansa itsekin asiasisällöstä pääosin samoilla linjoilla kuten puoluekin ja kritiikki on kohdistettu aivan oikein Immosen sananvalintoihin, ajoitukseen yms. Toistaiseksi vielä pysyvänä ps-äänestäjänä olenkin ollut tämän kohun ympärillä ihan tyytyväinen persuedustajien esiintymiseen, pl. Immonen itse. Pienin askelin se ammattimaisuus lisääntyy amatöörijengissäkin
 
Tuntemani persuhenkiset ihmiset ovat nimenomaan näitä vitun loisia. Onhan se kamalaa, että joku ulkomaalainen hädänalainen saisi meidän laiskojen loisten ja elättien rahat.

Mä en tunne kuin muutaman kenen tiedän varmasti äänestäneen persuja. Kaikki taitavat vetää mediaanipalkan yläpuolella. Tai enhän minä jaksa kenenkään palkkaa tivata mutta koulutuksesta, työasemasta ja omaisuudesta näin vahvasti olen päätellyt.

e. Tosin eräässä sukujuhlassa viikonloppuna tuntui että oli aika persuhenkistä sakkia mutta ainakin pirsseistä päätellen ei tainneet mitään persaukisia olla. Kai kyse on sitten lähinnä siitä etten tapaa tai tunne näitä loisia muuten kuin tilastoissa.
 
Viimeksi muokattu:

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Mä en tunne kuin muutaman kenen tiedän varmasti äänestäneen persuja. Kaikki taitavat vetää mediaanipalkan yläpuolella. Tai enhän minä jaksa kenenkään palkkaa tivata mutta koulutuksesta, työasemasta ja omaisuudesta näin vahvasti olen päätellyt.

Voisi lisätä, että persujen mamu-kriittinen siipi sai Halla-aholle paljon ääniä mm. Kruunuhaasta aikanaan, tuollakaan ei mitenkään hirveästi "loisia" asustele, ainakaan sanan klassisessa mielessä.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Tämä nyt ei taida pitää ihan paikkaansa. Pitäisi kaivella vähän tietoa viimeisimmistä vaaleista, mutta valumaa PS:n tukijoukkoihin on tullut paljon ainakin vanhan liiton duunariporukoista, demareista.
Mä en tunne kuin muutaman kenen tiedän varmasti äänestäneen persuja. Kaikki taitavat vetää mediaanipalkan yläpuolella. Tai enhän minä jaksa kenenkään palkkaa tivata mutta koulutuksesta, työasemasta ja omaisuudesta näin vahvasti olen päätellyt.
Puhun vain näistä henkilöistä, jotka itse tiedän. On duunariakin, mutta sitten on myös näitä surullisia "kaikki on aina kaikkien muiden syytä"-hahmoja, jotka eivät ota yhtään vastuuta omasta elämästään. En lähde kaikkia toki leimaamaan, vain tapaukset, jotka itse tiedän. Enkä ihan hirveästi kyllä hengaa persuhenkisten kanssa, eli otanta on pieni.
 
Puhun vain näistä henkilöistä, jotka itse tiedän.Enkä ihan hirveästi kyllä hengaa persuhenkisten kanssa, eli otanta on pieni.

Niin minäkin ja otanta on myös pieni.

Mulle taas on ihan sama mitä poliittista henkeä kukin edustaa jos kavereita tai muuten tuttuja ollaan ja juttuun tullaan. Saatan olla liian suvaitsevainen nykyiseen ilmapiiriin. Kai tää luokittelu on enemmän näitä kehäkolmosen sisäisiä juttuja muutenkin?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös